Jump to content
Hundesonen.no
Guest Belgerpia

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Flinke Belgerpia!

Jeg kjeder meg og har derfor både svart og skrevet innlegg. Mer enn jeg har gjort på mange uker :P

Jeg er sinnsykt trøtt. Sitter litt som en zombie, med morgenkaffen i handa mens jeg neeesten dupper av..   

Men det er desember :cheerleader: 

Guest 2ne

Jeg begynte å leite etter julekalenderen på tv i går, også kom jeg på at det ikke var 1 desember før i dag - og det er jo bra, da har jeg ikke gått glipp av den i det minste :ahappy: 

I dag skal vi forhåpentligvis flytte noen kommoder og noe stæsj til en venninne. Håper hun blir like glad for å få det som jeg er for å bli kvitt det :lol:  

Forumet fortsetter under annonsen
38 minutter siden, Margrete skrev:

Jeg kjeder meg og har derfor både svart og skrevet innlegg. Mer enn jeg har gjort på mange uker :P

:lol: Det er DERFOR du har vært så aktiv ja :lol: Skjønte det måtte være noe :D 

I dag har mors lille prinsesse bursdag!!! To år har hun blitt - tenke seg til (at hun fortsatt oppfører seg som en valp og drittunge sier vi ingenting om... :aww:). 

Fra liten... 
1960913_811848488842362_1930309915_o.jpg

... til stor... 
12240465_1212810342079506_69865145888210

• Like 24

Sitter å lurer på hvordan jeg må endre rutinene fremover etter det i går ble oppdaget ulv i skogen der hundene mine luftes løs hver morgen, bare 100 meter fra blokka. :no:

received_10156230105800048.jpeg

1 minutt siden, Siri skrev:

:lol: Det er DERFOR du har vært så aktiv ja :lol: Skjønte det måtte være noe :D 

I dag har mors lille prinsesse bursdag!!! To år har hun blitt - tenke seg til (at hun fortsatt oppfører seg som en valp og drittunge sier vi ingenting om... :aww:). 

Fra liten... 
1960913_811848488842362_1930309915_o.jpg

... til stor... 
12240465_1212810342079506_69865145888210

Jepp, har ett dovendyr som skal være i Horten til 08, hvilket betyr opp kl 06. Så må jeg vente til neste dovendyr skal opp kl 0730. Det er ett hardt liv!! 

Gratulerer med bursdag til blomsten ❤️

• Like 1

Guest Jonna

Hurra for Yasmine! :bananas: (sluttet kalle henne Jeanette nå? *fniser* ) 

...er jeg veldig trøtt og kunne sovet noen timer til, men sånn er det alltid etter snudøgn. 8,5 time burde være nok liksom. og valpen syns det var nok :yawn: 

Fått brukshunden i posten og de har artikler om MH og MT som jeg tenker lese etterhvert. Og det nye regelverket. 

8 minutter siden, Kristina skrev:

Sitter å lurer på hvordan jeg må endre rutinene fremover etter det i går ble oppdaget ulv i skogen der hundene mine luftes løs hver morgen, bare 100 meter fra blokka. :no:

Er det ulveflokk der? Jeg går alltid ut i fra at det er en streifer som lusker innom et området, helt til det motsatte er bevist. Så kanskje ikke en grunn til å stresse for mye :)

Og gratulerer med dagen Yasmine! :flowers:@Siri

Gratulerer med dagen til Yasmine! :D

@Margrete : du vet at det er mange i NJFF som er FOR rovdyr , eller?? Å påstå at alle i NJFF jobber for å bli kvitt rovdyr er like nyansert som å påstå at alle som er medlemmer av NKK avler på sykdom liksom. Hilsen stolt medlem av NJFF som er FOR rovdyr :P Tilmed sambo er medlem... 

Kjøpt klementiner til avdelingen!  

• Like 4

Jeg synes det må stå litt om dampvaskere i desembertråden også, så da kan jeg avlegge rapport.

JEG ELSKER DEN!

Det var ikke mindre jobb enn å vaske gulv på "vanlig" måte, men så rent det ble! Jeg ble heldigvis ikke alt for sjokkert over mengden "dritt" den fikk opp (det var renere hos meg enn jeg fryktet), men så mye såperester den dro med seg! Jeg skal aldri bruke såpe på gulvene igjen. Og jeg føler at badet ble helt rent :) Endelig! Mannen syntes det var stas at jeg kjøpte den og i helgen har han vasket fugene mellom flisene i kjøkkenet og i gangen :P

• Like 9

Jeg kjøpte julekalender til teamet mitt på jobb i går. Men jeg lurer på om jeg må stikke innom butikken etterpå for å kjøpe pepperkaker og julebrus også, nå som jeg kan drikke det uten å starte en stor diskusjon om tradisjoner osvosv på pauserommet :D

36 minutter siden, Tekopp skrev:

Er det ulveflokk der? Jeg går alltid ut i fra at det er en streifer som lusker innom et området, helt til det motsatte er bevist. Så kanskje ikke en grunn til å stresse for mye :)

Og gratulerer med dagen Yasmine! :flowers:@Siri

Det er jo en flokk her, men skulle ønske den bare kunne holde seg på andre siden av skogen der den oftest er. Må den være akkurat her hvor jeg går. :sleep:

Har hørt Nordmarka er fint, den bruker vi ikke så ofte heller så der kan den bo. :rofl:

14 minutter siden, Annegru skrev:

Jeg synes det må stå litt om dampvaskere i desembertråden også, så da kan jeg avlegge rapport.

JEG ELSKER DEN!

Det var ikke mindre jobb enn å vaske gulv på "vanlig" måte, men så rent det ble! Jeg ble heldigvis ikke alt for sjokkert over mengden "dritt" den fikk opp (det var renere hos meg enn jeg fryktet), men så mye såperester den dro med seg! Jeg skal aldri bruke såpe på gulvene igjen. Og jeg føler at badet ble helt rent :) Endelig! Mannen syntes det var stas at jeg kjøpte den og i helgen har han vasket fugene mellom flisene i kjøkkenet og i gangen :P

Åååh. Må jeg kjøpe en sånn jeg også nå da? Synes ikke gulvene blir skikkelig rene her altså, jeg har fått litt noia på det. Hvilken variant har du kjøpt?

Jeg sitter og kikker på en dampkoker/blender for babymat. Har ganske lyst å bare kjøpe, men får meg liksom ikke heeelt til å forsvare det når jeg kan fortsette å koke og stavmikse.. :aww: Må ha ny stavmikser da, men det er jo mye billigere.

Nå sitter vi og ser på "ugler i mosen".. Alt som trengtes for å få ungen til å bli helt fascinert av tv'n, var en rar nordlending :lol: 

4 minutter siden, Cloudberry skrev:

Åååh. Må jeg kjøpe en sånn jeg også nå da? Synes ikke gulvene blir skikkelig rene her altså, jeg har fått litt noia på det. Hvilken variant har du kjøpt?

Jeg sitter og kikker på en dampkoker/blender for babymat. Har ganske lyst å bare kjøpe, men får meg liksom ikke heeelt til å forsvare det når jeg kan fortsette å koke og stavmikse.. :aww: Må ha ny stavmikser da, men det er jo mye billigere.

Jeg kjøpte Kärcher SC2. :)

• Like 1

6 minutter siden, Cloudberry skrev:

Du kan jo kjøpe en sånn:

5708642066303.jpg?preset=Large

Da kan du jo ha til smoothies i tillegg :) 

• Like 1

7 minutter siden, Line skrev:

Du kan jo kjøpe en sånn:

Jeg har sånn også :aww: Er det rart det er fullt i skapene? Men det var forøvrig en god ide, kan prøve å lage babymat i den :)

• Like 1

Akkurat nå tenker jeg at vi trenger en dampvasker, men egentlig gjør vi ikke det. Ikke i følge kontoen i alle fall. Så, slutt å skriv om dem!! :aww:

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Syns det er kult at hundene lærer av det vi sier, selv om de nødvendigvis ikke forstår selve ordene. Når jeg sier: Forsiktig! til minien, fryser han helt, og beveger seg i slow motion etterpå. Jeg må ha sagt det mange ganger når han nesten har fått problemer;)
    • Minien her, en godt voksen hanhund, er flink til å si fra når han må ut. Men det betyr at jeg må ta han på alvor. Han må oftest ut ca 2 timer etter morgenturen, samme skjer om ettermiddagen, en time halvannen etter lang tur, må han ut igjen. Midt på dagen kan han lett holde seg i 5 timer, om natten gjerne i 12. Men i begynnelsen måtte han ofte sjekke ut om han kunne komme seg ut når han trengte, Nå er han trygg på det, så når han vil ut  setter han seg oftest ved beina mine og glor... og glor... Tenker at det er med hunder som med mennesker; vi går ikke på do etter klokken, men når vi må (helt uavhengig av om tiden er der)
    • Edith fikk nærbesøk av Elgå-ulven som var over hele gården: – Ikke redd, bare mektig forbannet
      ROVDYR
      MÅ TAS UT: Blir ikke Elgå-ulven tatt raskt ut vil den komme tilbake, frykter Edith Øvergård.
      NÆRKONTAKT: Småbruket er fullt av spor etter ulven; de nærmeste helt inn til huset til Edith Øvergård i Flendalen i Trysil.
      SULTEN PÅ MAT: Ulven har gjort flere forsøk på å komme inn til de tre sauene i småfehallen. – Heldigvis lyktes ikke ulven, sier Edith Øvergård.
      SPOR: Dype fæler etter ulven på småbruket Øvergårs i Flendalen.
      – Jeg er ikke redd ulven; jeg er bare mektig forbannet, sier Edith Øvergård fra Flendalen i Trysil. Natt til tirsdag fikk hun nærbesøk av den genetisk viktige Elgå-ulven på småbruket. Ulven har gjort flere forsøk på å komme seg inn til sauene. Den har tatt fuglemat, vært ved hundegården og lusket tett inn til huset. – Ingen skal få meg til å tro at dette er en vill ulv. Atferden tyder på at den er vant med mennesker. Denne ulven bør felles så raskt som mulig, sier Øvergård. Hun viser oss rundt på småbruket Øvergård, vel to mil nord for Innbygda, sent tirsdag ettermiddag før snøbygene dekker til ulvesporene. – Jeg har hatt besøk av viltnemnda i Trysil. Her ble det slått fast at jeg har hatt nattlig besøk av en ulv, sier Edith Øvergård. SULTEN PÅ MAT: Ulven har gjort flere forsøk på å komme inn til de tre sauene i småfehallen. – Heldigvis lyktes ikke ulven, sier Edith Øvergård. Foto: Rune Hagen Tips om ulven
      Allerede tirsdag morgen fikk Østlendingen tips om at Elgå-ulven som ble bedøvd og fraktet til Kongsvinger for snart en måned siden, var på veg inn i Engerdal igjen. Ledelsen i Miljødirektoratet som har det øverste ansvaret for ulvens skjebne, ville verken bekrefte eller benekte våre opplysninger. Tirsdag ettermiddag fikk vi kontakt med Edith Øvergård som bekreftet at hun hadde hatt besøk av en ulv som hadde gått på kryss og tvers over hele småbruket; rundt huset, rundt småfehallen, fjøset og låven og helt inn til husveggen. SNO-kontakt Bjørnar Johnsen i Engerdal bekreftet tirsdag at det høyst trolig er Elgå-ulven som har vært på besøk ut fra GPS-opplysninger om hvor ulven oppholdt seg natt til tirsdag. En rekke ulvefæler
      Edith Øvergård merket en rekke ulvefæler da hun ved 10-tiden gikk ut for å mate de tre sauene hun fortsatt beholder for å holde graset nede. Det gikk fort opp for henne at sporene måtte være fra en ulv. Hun ble mer og mer overrasket da hun fulgte sporene og så hvor nærgående ulven har vært. De nærmeste sporene er knapt en meter fra inngangen. I tillegg har ulven flere ganger prøvd å ta seg inn i småfehallen – uten å lykkes. Den har også vært på taket på hallen for å komme inn til sauene. – Dessverre har jeg ikke hørt noen lyder fra sauene på natta. Men de var oppskakede og redde da jeg kom. Det tok tid før de klarte å roe seg ned. Øvergård har tidligere hatt besøk av ulv, men den kom aldri inn på selve gården. Den fulgte gjerdet på utsiden. Hun understreker at hun ikke er redd en enslig ulv, men kommer flere vil hun føle frykt. Nå gnistrer øynene; hun er opprørt og forbannet, til tross for at Trysil er en del av den vedtatte ulvesonen. Ingen tiltro til Elvestuen
      – Jeg har ingen tiltro til Elvestuen og dagens ulvepolitikk. Ekstra ille blir det når dette blir omtalt som en genetisk viktig ulv som skal ha utvandret fra Finland eller Russland. Dette er ingen vill ulv, da kan den ikke oppføre seg på den måten den har gjort på bruket mitt. I mitt hode virker det som den har vært utsatt av mennesker. Ingen vill og sky ulv oppfører seg slik, sier Edit Øvergård. Nå håper hun at det blir tatt affære når ulven synes å ha retning mot Engerdal og Elgå igjen. – Mitt klare ønske er at myndighetene feller ulven før den gjør skade i tamreinflokken. Det er meningsløst at samfunnet skal bruke så mye penger på en ulv, sier Edith Øvergård. Sto over radiobingoen
      Hun hadde gledet seg til en ny kveld med radiobingo tirsdag, men tiden forsvant mens hun viste oss rundt på småbruket. – Det viktigste er at politikerne og myndighetene nå får øynene opp for at denne ulven felles og at den ikke gjør skade. Blir det ikke felt, kommer den tilbake, sier hun.
    • Vi er veldig fornøyd med Xdog vesten, og bruker den jevnt. Håper det vil synes på neste måling:) Var deilig å være ute idag, helt til det begynte å regne...brrr. Utrolig nok var det lite som var ødelagt eller blåst ned etter en heller stormfull aften. Det var nesten så jeg begynte å lure på om jeg fikk besøk av The julekalender:) Prima har tatt julevasken, det var lite digg...jeg skal lage pepperkaker.
  • Nylig opprettede emner