Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2017 og 2018 og 2019

Recommended Posts

2020, kanskje? Jeg hadde jo sett for meg ny valp i 2019 men så ble det jo denne flyttingen til utlandet og dermed henger jeg brått ett år bak skjema. Og det stresser meg jo egentlig ikke, annet enn at ventetiden på neste valp (som jeg allerede syns var for lang) ble enda lenger. Jeg får leve gjennom dere i mellomtiden og prøve å minne meg selv på at valpetiden ikke bare er kos:lol: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Har innsett at muligens selv jeg har mine begrensninger og beholder ingen hjemme selv fra neste kull (to unghunder på under 2 år og en 11 åring som ikke forstår sine begrensninger enda :P

Så jeg kommer til å sette 2 valper på för neste kull eller to halve. Har 1 muligens 2 forverrer klar alt som jeg vet ting fungerer bra med og vi har samme syn på hvordan ett hundehold skal være. 

Så da blir det tidligst en 2020-21 valp på meg om alt fortsetter som nå i hundeholdet her hjemme. 

:lol: pyse! Hadde vært koselig for unghundene å få en liten lekekamerat :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra!  Nå har vi hatt valpen vår i 12 dager og dette er drømmen som gikk i boks for oss.  Snill liten schnauzer🙂      Vi koser oss!  

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Jonna
3 timer siden, Krutsi skrev:

:lol: pyse! Hadde vært koselig for unghundene å få en liten lekekamerat :lol: 

Men spørs om jeg hadde kommet noen vei om jeg samlet på så mange unghunder :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
6 timer siden, Artemis skrev:

Oooh, så spennende! :D Schäfervalp! :wub:  

Etter snart ett år uten, så ser jeg at det er det det må bli. Flokken er ikke komplett uten et lite schäfertroll :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beholder muligens 1 eller 2 fra dette kullet her, og 1 i neste kullet (forutsatt at de klarer seg, ingen selvfølge.. ) ihvertfall for å vokse dem litt opp og se hvordan de blir før jeg setter ut på for evnt selger. Har en flink kennelhjelp til å være med å sosialisere og miljøtrene + gode venner🖒

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Tonje skrev:

Så moro! Hvilken rase? :)

Eh... vet ikke enda, toller eller kelpie iallefall... 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 10/12/2017 at 4:33 PM, Turb said:

Eh... vet ikke enda, toller eller kelpie iallefall... 

Hvilke tollere ser du på? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Yellow said:

@Rocket Har du bestemt deg for rase? :) 

Husker ikke hva jeg har skrevet tidligere i denne tråden, men ja. :D Det blir en langhåret collie når det passer litt bedre. (Eventuelt når huseier her jeg bor går med på at valp er ok å ha her. :lol: .) 

Mange andre raser jeg har lyst på, på et eller annet tidspunkt, men når jeg sitter og surfer på finn og kikker på hunder til omplassering etc så kommer jeg alltid tilbake til at det er en collie valp jeg vil ha. :) 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan endelig si at det blir valp på meg enten sent i 2018 eller iløpet av 2019. Kommer anpå hvor fort jeg klarer å bli kjent med oppdrettere og linjer jeg liker (og blir satt på liste) :) Blir nok en Havanais-valp! 

Har følt meg så tom og ensom de siste årene etter familiehunden som var min beste venn døde i 2016, så dette blir spennende! :D 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Appenzeller Sennehund 2019, sign us up :thumbsup:

28279491_10214156659741881_8086544099696

Så gøy!! 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir jo helt valpesyk av denne tråden!:wub: Jeg håper på val-...*innser at jeg ikke engang er gammel nok til å ha egen valp*:sleep:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hunder født i 2008, 2009, 2011, 2012 (2 stk), 2014 (3 stk), 2015, 2016 og 2017 (2 stk). Så i 2018 blir det antagelig ingen, så blir det muligens en i 2019. Evt kan det hende det blir i år og ikke neste år. Kommer an på løpetider og hvordan det passer med andre ting :)  Har ei tispe som blir 4 i mai som vi ønsker en valp fra, men vi får se. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skoj har blitt 3 mnd nå og jeg liker han veldig godt:wub: 

20180328_123221.thumb.jpg.df8ee7ac10521dc7faeb9b328369f0de.jpg

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper på en 2019-valp. En med tykk pels som liker å dra litt ekstra i båndet :heart: 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Heidihj said:

Jeg håper på en 2019-valp. En med tykk pels som liker å dra litt ekstra i båndet :heart: 

Størrelse stor av varianten du har fra før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Åh, han har av en eller annen grunn et sånt utseende som bare hopper på meg! 😍 Får jo nesten lyst på kelpie jo 😅
    • jeg vet ikke hvor man får kjøpt det, men du kan bytte krok selv da. Kjøp en messingkrok og bytt ut den som allerede er der (det har jeg gjort)
    • Jeg leter etter et kort (ca 60 cm), sort utstillingskobbel i tynt lær, helst med messingkrok. Så et på en nettside for et par mnd siden, men finner ikke igjen siden, og det kommer ikke lenger opp når jeg googler. Noen som vet hvor jeg får tak i? Ser Musti har, men det er ikke helt optimalt, det har sølvkrok.
    • Hei!  Ser det er en stund siden siste aktivitet her, men prøver meg med noen spørsmål   Etter mye leting og lesing og spørsmål til oppdrettere har vi landet på finsk lapphund som førstegangs (egeneid) hund i familien. Jeg har vokst opp med hund, og vi er vant med hund, men FL (og spisshunder forøvrig) har vi liten praktisk erfaring med. Det er fortsatt lenge til kullet kommer, men vi har det ikke travelt, og bruker ventetiden til å prøve å forberede oss til det beste for hunden. Så da lurer jeg på; er det noe spesielt dere ville fremhevet som overraskende/tungtveiende i forbindelse med rasen FL i valpetid/unghunder? Er det visse punkter dere ville jobbet mer eller mindre med? Med andre ord: er det noe en som fersk FL-eier bør være obs på for at starten på resten av livet sammen skal bli så bra som mulig? Kontakt-trening og hverdagslydighet, valpekurs og slike «generelle» saker i valpetiden - som gjelder for alle valper - har vi fokus på å spørre og lese oss opp på altså (herunder også all info vi kan få tak i om rasen generelt).  Jeg skjønner også at individuelle forskjeller vil spille en rolle her, men hadde vært interessant å høre om noen kunne delt erfaringer fra egenopplevd lapphundvalpetid 😊 
    • Er så bekymret! Nitro fikk plutselig svekket balanse og ustøhet i dag tidlig. og det ble verre utover dagen. Han snubler lett og er ustø når han går. Han virker normal ellers og vil opp og gå og spiser og slikt, men han har veldig dårlig balanse. Vanskelig for å reise seg opp og legge seg ned.  Veldig dårlig tegn!   Hvis ikke det er noen forandring i morgen tidlig må jeg ringe vetvakta i byen og høre, kanskje reise dit for å undersøke.  Det er jo så mye det kan være. Men frykter det værste.. 
  • Nylig opprettede emner