Gå til innhold
Hundesonen.no

Berømte hunder av din rase?


Mud
 Share

Recommended Posts

Fly og Rex fra Heldiggrisen Babe er de første som faller meg inn når jeg tenker på kjente border collies, jeg aner ikke stamtavlene til hundene :ahappy:

fly_and_rex_by_mykiethomas-d5kdyms.png

Rasen er dog å finne 'overalt', så jeg vet ikke hvem som ellers burde trekkes ut. For oss som er interessert i rasen så går som regel de berømte hundene på gjeterhundresultater og avl :)

Fine hundene som var mitt første "møte" med rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kommissær Rex

Det er vel først og fremst to skikkelig berømte hunder i min rase. Balto, lederhunden som fikk æren av å bli helten som brakte det livsreddende serumet inn til Nome i 1925 med Gunnar Kaasen på sle

Hunden til Bart/Homer Simpson: Santas little helper Han som har skrevet serien har selv rasen.

Posted Images

Den mest kjente akitaen er uten tvil Hachi, vil anta at ca. 60% av de som eier akita i dag har/har hatt minst én som de har oppkalt etter han. Han er kjent fordi etter at eieren døde på jobb da Hachi var 1.5 år gammel så dukket han opp på togstasjonen de neste ti årene. Ble etterhvert en skikkelig kjendis i japan, lojalitet og greier er jo noe man smelter av ;) Hachi ble gravlagt sammen med sin eier, mens pelsen ble stoppet ut og finnes på naturmuseet i Tokyo. På Shibuya togstasjon i Tokyo har de reist en statue ved plassen der han brukte å vente - Hachiko var selv med på avdukingen av den.

Akitaene til Helen Keller (forfatter, politiker, døvblind), Kamikaze-go (som døde ganske ung av distemper) og Kenzan-go er første akitaene som ble importert fra Japan til USA.

Den mest berømte shibaen er nok "Doge". Om du ikke vet hvem det er så google it, du har sikkert sett han ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Den mest berømte shibaen er nok "Doge". Om du ikke vet hvem det er så google it, du har sikkert sett han ;)

Også er det vel en shiba valp som spiller Hachiko som valp i filmen med samme navn :) Such movie. Much tears.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye kult!

Det er litt gøy at hundene åpenbart var like viktige for mange før som nå :)

Jeg ante ikke at Snoopy var beagle faktisk, noen som vet hva pluto er?

Og hva heter den Grand danois - detektiven igjen? *står helt stille*

Jeg har vridd hjernen min etter "berømte" belgere jeg også, men jeg kommer ikke på noen. Andre enn vassekte dyrehelter innen politi og militæret selvfølgelig, og det står det tross alt mer respekt av en å være en mannevond medisinsk sensasjon, fotomodell eller å ha 2 mill følgere på fb slik de mest kjente individene av min nye rase kan skryte av. Jeg tror ikke jeg har hørt om en Puli som faktisk har gjort noe eksepsjonelt annet enn å være søt eller rar :lol:

En liten digresjon : historien om Balto og Seppala sier alt om hvor mye kjemi i mellom hund og eier kan ha å si :) Balto var sannsynligvis også en veldig god hund med rett fører , men han fikk altså ingen avkom og endte sitt liv i en dyrehage fordi Seppala ikke likte han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Så mye kult!

Det er litt gøy at hundene åpenbart var like viktige for mange før som nå :)

Jeg ante ikke at Snoopy var beagle faktisk, noen som vet hva pluto er?

Og hva heter den Grand danois - detektiven igjen? *står helt stille*

Er det Scooby Doo du tenker på? :P

--

Mallekjendis har vi. Eva Mendes har mallen Hugo som hun kjøpte etter å ha blitt stalket en god stund.

FFN_MendesDane_RunIn_EXCL_LRR_041911jpg_

Filmen Max kommer ut snart med en malle i hovedrollen. Ellers har jeg sett maller som er typ "bad guys" hunder i filmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Scooby Doo du tenker på? :P

--

Mallekjendis har vi. Eva Mendes har mallen Hugo som hun kjøpte etter å ha blitt stalket en god stund.

FFN_MendesDane_RunIn_EXCL_LRR_041911jpg_

Filmen Max kommer ut snart med en malle i hovedrollen. Ellers har jeg sett maller som er typ "bad guys" hunder i filmer :P

Scooby Doo var det ja!:lol:

Fin mallegutt da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendisbriarder er det vel ikke så mange av, men det har vært en del kjente folk som har hatt briard opp gjennom tidene. Den mest kjente var nok Napoleon. Ellers har også George Washington hatt briard. Her i Norge er vel de mest kjente briardeierne Wenche Myhre og Egil "Drillo" Olsen - pr i dag har vel også håndballspilleren Camilla Herrem ei briardtispe.

Filmbriarder finnes det en god del av, fortrinnsvis i USA. Filmene/serien Walker Texas Ranger med Chuck Norris i hovedrollen hadde også en briard i "hovedrollen", familien Bundy hadde briard, og en briard var visst også med i filmene om Dennis the Menace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av en kjendis med rasen, han ene radioverten (Loven) i Morgenklubben med Loven & Co på Radio Norge fikk seg i år en finsk lapphund. (fra kennel Lapinlumon i Sverige)

11041736_10152709438477405_7768257644685

Ellers er det ikke så mange jeg vet om ellers. Dessuten er jeg skrekkelig dårlig på alt av kjendiserier, så :lol: Vet heller ikke om kjendishunder heller. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon : historien om Balto og Seppala sier alt om hvor mye kjemi i mellom hund og eier kan ha å si :) Balto var sannsynligvis også en veldig god hund med rett fører , men han fikk altså ingen avkom og endte sitt liv i en dyrehage fordi Seppala ikke likte han :)

Balto var nok utsortert fra A-spannet (om man kan kalle det det) fordi han ikke var rask nok. Men han gjorde jo en ærlig dags arbeid han som alle de andre hundene. Balto var en frakthund og hadde aldri ledet et spann før. Det var en annen hund Seppala hadde satt igjen som han anså som brukbar nok leder til B-spannet (reservespannet), et spann som egentlig ikke skulle brukes i the serum run i det hele tatt, til guvernøren bestemte seg for å bruke flere spann for å få det til å gå fortere.

Balto var heller ikke bygd slik man ønsket hundene, han var for kort i kroppen, hadde mer eller mindre tønneformet brystkasse og labbene på forbeina pekte innover. Derfor ble han kastrert som 6mnd gammel. Han var ikke rask nok for konkurranse spannet, men han var realtivt stor, sterk og Kaasens favoritt blant hundene.

edit:

Jeg kan selvsgt også nevne at rasen er i filmer som Snow Dogs, Eight below, Iron Will, Snow buddies, the Last Trapper og Against the Wild. Og selv om sannheten er vridd er jo tegnefilmene om Balto også om Siberians. Både Balto selv (som virker til å ha mer av Togos egenskaper enn Baltos) og den rød huskytispa Jenna. De andre hundene er vel litt ymse.

Snow-Dogs-wallpaper-800-229822.jpeg

Iron-Will.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seth Meyer har en italiensk mynde.

tumblr_njnxnjvXBY1r47r5go1_500.jpg

Det har også en av de yngste Kardashian søstrene. Må nok si meg uenig med Bieber da, jeg synes den var ganske så søt! :wub:

ugly-dog.png

Har ikke hørt om noen kjente whippeter, eller kjendiser med whippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noen kjendisflat's jeg, så om noen vet om noen så si fra. Ellers er det jo Nando i hundepatruljen da :wub:

Cavalieren er jo mest kjent etter den gamle kongen King Charles som laget egne regler for rasen sånn at den kunne bli med inn hvor som helst. Har sett endel gamle malerier av rasen når jeg har vært i england :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Fant ikke noen kjendisflat's jeg, så om noen vet om noen så si fra. Ellers er det jo Nando i hundepatruljen da :wub:

Cavalieren er jo mest kjent etter den gamle kongen King Charles som laget egne regler for rasen sånn at den kunne bli med inn hvor som helst. Har sett endel gamle malerier av rasen når jeg har vært i england :)

Hvis jeg ikke husker feil har Wenche Myhre og Sven Nordin hatt flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shadow fra den Utrolige Reisen var min helt som liten. Han er vel kanskje en av de mest berømte blant min rase.

enhanced-buzz-24868-1362019794-0_zps7jz1

Det er uttalige kjendiser som har golden retriever, blant annet Oprah Winfrey, Jimmy Fallon, Jackie Chan og sikkert hundrevis flere. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

101 dalmatinere ofc :)

101dalmatians2lg.jpg

"... bare du ikke kaller ham for Pongo!" - sitat Casper sin oppdretter :P

Er og med dalmatinere i once upon a time, Cruella Devil-centric episode på søndag, så to dalmatinere i traileren :D digger det!

23E4436900000578-2867754-Black_and_whitePicasso med sin Perro, som han malte flere bilder av.

Ellers er det mange kjendiser som har eid en dalmatiner opp igjennom årene, blant annet Robert Frost, Marlon Brando, Benjamin Franklin, George Washington

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...