Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du redd for terror?


Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, jeg er ikke redd for terror. Heldigvis. Men jeg husker at jeg sov dårlig den første uka etter 11. september 2001. Da bodde jeg i 13 etasje i en blokk i Oslo og fikk plutselig litt fnatt av å bo s

Nei, jeg er ikke redd for terroroperasjoner. Jeg er mer redd for hva som kan skje med samfunnet pga terrorredsel.

Jeg er redd for at vi velger å knele for terroristene fordi vi er redde for de. Jeg er redd for at det skal bli en rett til å ikke føle seg krenket. Jeg er redd sosialkrigerne på nettet skal bruke det

Signerer.

Jeg ønsker ikke å være det, men jeg tenker mye på hvordan fremtiden for barna våre vil bli.

Det jeg frykter mest her i verden er jo at J skal oppleve noe vondt.

Og jeg tenker at ja man kan dø i en ulykke eller få en alvorlig sykdom når som helst, men krig, grusomme handlinger, redsler og ødelagte liv etter traumer skremmer meg mer.

Også tenker jeg at det er lov å være redd, men hvordan man lar redselen påvirke oss er en annen ting.

Nemlig. Det skjedde jo mye i verden da vi var små også, som sikkert gjorde at foreldrene våre ble bekymret for hvordan det ville bli for oss :P Men ja! Jeg er redd for hvordan fremtiden blir. Det påvirker meg ikke i det daglige, og det påvirker i allefall ikke ungene, men tenker mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånn i det daglige er jeg ikke redd eller bekymret for terror. Men om jeg setter meg ned å tenker på det, så begynner jo tankene å vandre dit hen at dette er nifst. Men som tidligere nevnt så er frykt terroristenes mål og våpen, så jeg prøver å ikke la meg affisere av dem. Kjøtthuer som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! I sommer var det terrortrussel, og jeg vet om flere som holdt seg hjemme under "Tall Ship races" i Bergen (kjempestor festival med mange gratis konserter midt i byn) fordi de var redd for terror. Det gjorde meg provosert, for da vinner jo terroristene.

Jeg gikk på konsert, og tenkte ikke en eneste tanke på terror, jeg lever bare en gang, og når jeg dør, så vet jeg det mest sannsynlig ikke selv, så det er ikke så nøye :ahappy: (man tenker ikke i etterkant: æsj så kjipt at jeg daua da.... jeg hadde jo mange år igjen av livet)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del er jeg ikke redd,men jeg tenker ofte på at jeg har mange slektninger og venner på jobb på Gardermoen.

At det det detter inn en terrorist her er veldig lite sannsynlig,et knutepunkt som flyplassen er vel mer fristende for å skape oppmerksomhet.

Og jeg tenkte over det i sommer da alle grenseoverganger skulle være bevoktet,mens vi reiste tur-retur Sverige uten å se en sjel. En mye brukt overgang var det også...

Endret av Toril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på det innimellom, for eksempel da det ble kjent hva de fryktet terroraksjonen i fjor sommer skulle gå ut på. Det skremte meg litt. Mer enn å oppleve ringvirkningene av den planlagte terroraksjonen med kapringa av fly mellom USA og London. Jeg var på Stanstead den dagen, og jeg ble aldri redd, det tok bare veldig mye lenger tid å komme seg hjem.

Men det påvirker ikke hverdagen min i noen som helst grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke redd av generelle nyheter som det. Men i fjor da det var forhøyet terrorvarsel i Norge akkurat da Glad Mat-festivalen var (med tusenvis av folk samlet, perfekt terrormål), da var jeg bekymret. Jeg skulle reise ut og møte to venninner der, og jeg vurderte nesten å bli hjemme. Det ble plutselig litt mindre abstrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke redd av generelle nyheter som det. Men i fjor da det var forhøyet terrorvarsel i Norge akkurat da Glad Mat-festivalen var (med tusenvis av folk samlet, perfekt terrormål), da var jeg bekymret. Jeg skulle reise ut og møte to venninner der, og jeg vurderte nesten å bli hjemme. Det ble plutselig litt mindre abstrakt.

Ja, jeg tror nok mange av oss som var der, og andre steder med mange folk, kjente på ubehaget. Jeg valgte også å gå, men vi holdt oss klin edru, for å ha alle sansene i behold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå står det skrevet på nettet ting som: venter terrorbølge over hele europa, pst bekrefter at Norge er neste mål. Osv. Skremmende saker.

Hvor står dette? I forbindelse med hendelsene i Paris skal ett fransk Jihadistisk nettsted ha publisert ett varsel med Norge og Danmark som terrormål. PST har slettes ikke bekreftet dette, de jobber i helgen med å avklare "trusselen".

PS Det var aldri noen terrortrussel i fjor sommer.

Illuminati.. :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnje, terror er ikke det som bekymrer meg mest her i verden. For tiden sitter jeg å ser filmer fra Disaster Channel på Youtube og jeg må si at stråling og ringvirkningene av nuclear meltdown i chernobyl og fukushima er mer skummelt enn terror. (Domen over chernobyl f.eks begynner å bli svært dårlig, heldigvis er en ny en på gang og forhåpentligvis på plass og ferdig iløpet av 2015)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg mer bekymret for blind vold, vold, uaktsom adferd, eller enkeltpersoner som klikker. Her tar jeg forholdsregler, spesielt etter å ha bekjente som har opplevd forferdelige ting her i Norge. Alt fra grov voldtekte, bli ranet på åpen gate, og til å bli antastet av taxi-sjåfør...

Unntaket er vel når jeg flyr utenlands. Da er mulig terrorangrep noe jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dette? I forbindelse med hendelsene i Paris skal ett fransk Jihadistisk nettsted ha publisert ett varsel med Norge og Danmark som terrormål. PST har slettes ikke bekreftet dette, de jobber i helgen med å avklare "trusselen".

PS Det var aldri noen terrortrussel i fjor sommer.

Illuminati.. :fear:

Så det på vg men fant det ikke igjen i dag. Men kan hende jeg mistolket det som stod. :/

Apropo andre ting man kan bli skremt over så er det mye. Så et program om astroider på Discovery science nå forleden. Der snakket de om at de følger med en viss asteroide som er nærmere enn de liker og som vil være faretruende nær i 2029, med mulig treff av jorda rundt 2039. ( fortalt i grove trekk) SÅeee jadda, man kan bli skremt av å se på tv! :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er redd - for andre.

Jeg er redd for dem som bor i rammede områder skal oppleve å få livene deres totalt ødelagt, hjemmet kanskje tilintetgjort, evige bekymringer og en uviss morgendag. Jeg er redd for de som er redd. Ikke minst er jeg redd for barna og kommende barn, hvordan vil deres verden se ut, hvilke tryggheter og redsler vil de leve med, og deres barn igjen?

For meg selv - nei, jeg er ikke redd. Jeg er kanskje naiv nok til å tro at det ikke kommer til å ramme meg, men for meg er det et ufattelig vanskelig, og kanskje uvirkelighetsfaktorert, tema å sette hodet i. Jeg tror ikke jeg er utsatt, og ønsker å holde det slik til jeg eventuelt står der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dette? I forbindelse med hendelsene i Paris skal ett fransk Jihadistisk nettsted ha publisert ett varsel med Norge og Danmark som terrormål. PST har slettes ikke bekreftet dette, de jobber i helgen med å avklare "trusselen".

PS Det var aldri noen terrortrussel i fjor sommer.

Illuminati.. :fear:

Har du noen kilder på at det ikke var trussel i fjor sommer? Mtp at det ligger på PSTs nettsider som offentlig informasjon?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har du noen kilder på at det ikke var trussel i fjor sommer? Mtp at det ligger på PSTs nettsider som offentlig informasjon?

link til kilde på trussel? Jeg finner på PST bare meldinger om mulig, redusert og svekket terrortrussel. M.a.o. Ingen konkret trussel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

link til kilde på trussel? Jeg finner på PST bare meldinger om mulig, redusert og svekket terrortrussel. M.a.o. Ingen konkret trussel.

Men du skrev jo "PS Det var aldri noen terrortrussel i fjor sommer.", PST bekrefter jo at det var en trussel, og at de hadde konkret informasjon om en gruppe som hadde Norge som mulig mål (sitat: "PST hadde mottatt opplysninger om at en gruppe personer var på vei fra Syria mot Europa. Formålet skulle være å gjennomføre en terroraksjon, og Norge var nevnt som et konkret, mulig mål."). En kan selvfølgelig aldri være 100% sikker på om slik informasjon er korrekt, men med tanke på hvor mange slike trusler PST mottar (kan leses om på de generelle sidene om trusler), og hvor mye en da kan anta at de får avkreftet, tilsier det at trusselen sommeren 2014 var så reell det kan bli uten at det faktisk skjedde et angrep. http://www.pst.no/media/pressemeldinger/trusselen-er-svekket/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men du skrev jo "PS Det var aldri noen terrortrussel i fjor sommer.", PST bekrefter jo at det var en trussel, og at de hadde konkret informasjon om en gruppe som hadde Norge som mulig mål (sitat: "PST hadde mottatt opplysninger om at en gruppe personer var på vei fra Syria mot Europa. Formålet skulle være å gjennomføre en terroraksjon, og Norge var nevnt som et konkret, mulig mål."). En kan selvfølgelig aldri være 100% sikker på om slik informasjon er korrekt, men med tanke på hvor mange slike trusler PST mottar (kan leses om på de generelle sidene om trusler), og hvor mye en da kan anta at de får avkreftet, tilsier det at trusselen sommeren 2014 var så reell det kan bli uten at det faktisk skjedde et angrep. http://www.pst.no/media/pressemeldinger/trusselen-er-svekket/

Beklager, du må jo tro hva du vil men av allmenn interesse er det greit å ta med konklusjonen i samme melding du siterer:

"Konklusjonen er: sannsynligheten for at den opprinnelige informasjon er riktig, er redusert. Det betyr igjen; trusselen om et nært forestående terrorangrep i Norge er redusert."

Med en redusert sannsynlighet for at den opprinnelige på noe tidspunkt var riktig er det heller ingenting å avkrefte sånn du mener.

Tilbake til den påståtte trusselen før helga og siste nytt i den forbindelse:

PST: – Trussel mot Norge uavklart

CalmDown.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, du må jo tro hva du vil men av allmenn interesse er det greit å ta med konklusjonen i samme melding du siterer:

"Konklusjonen er: sannsynligheten for at den opprinnelige informasjon er riktig, er redusert. Det betyr igjen; trusselen om et nært forestående terrorangrep i Norge er redusert."

Med en redusert sannsynlighet for at den opprinnelige på noe tidspunkt var riktig er det heller ingenting å avkrefte sånn du mener.

Tilbake til den påståtte trusselen før helga og siste nytt i den forbindelse:

PST: Trussel mot Norge uavklart

CalmDown.jpg

Slapp av, er rolig jeg ;) Men du skrev som sagt at det aldri var noen trussel sommeren 2014, og det er jo som sagt feil, ellers hadde ikke det som står på PSTs sider stått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...