Gå til innhold
Hundesonen.no

Seng til hund som fort blir varm


Recommended Posts

Min syntes at sengen fra biltema er grei å ligge i.Har også en annen seng som han liker veldig godt, men husker ikke hva den heter. Er i hvert fall en seng i litt grovt stoff som jeg vil tro er noe avkjølende. Min blir veldig lett varm, og velger stort sett å ligge på kaldt gulv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Noen hunder liker best gulvet. Stoff/netting seng med bein har en tendens til å revne etter hvert for det er slitasje i forhold til klør og stoffet. Så har du bia beden som er av skai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Rett og slett noen forslag til seng for en hund som vil ha det kjølig? Saueskinn og vanlig tøysenger blir for varme synes lille pelsdotten.

Noen erfaringer med doogie sine nettingsenger kanskje? Tenker det er en fordel med luft under?

Kumatten fra felleskjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle forslag :) Problemet er at han er veldig urolig når han ligger rett på gulvet. Ligger han i senga mi eller på tepper, saueskinn osv så ligger han rolig helt til det blir for varmt.

Får titte litt mer, men tror jeg får for en slik nettingseng siden det er ok pris og kort leveringstid til Polen, så får han teste biabed eller noe annet senere hvis det ikke funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sengen er ganske sval. Ligner på biabed. Ymse (som ikke er så glad i varme men må ha det mykt) liker den :)

Ville satset på biabed e.l. uten fleece, ull e.l. oppi. Vil man ha noe oppi så er det bedre å bruke en håndduk eller noe som ikke varmer.

Kommer nok til å kjøpe biabed eller kopi etterhvert også. Men har ikke funnet noen sider som har originalen eller stor nok kopi her i Polen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaro synes alt av pledd, tepper og senger er for varmt. Han foretrekker å ligge på murgulvet i kjelleren, der det er 14 grader og iskaldt på gulvet. Så jeg har gitt opp. Ligger han på tepper/senger, så gjør han det, men stort sett ligger han på det kaldeste stedet rett på gulvet der vi er. Gamleschäferen var stikk motsatt, hun lå og grilla magen ved ovnen og vi måtte flytte henne jevnlig sånn at hun ikke overopphetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsdotten her foretrekker gulvet, helst flisene. Men han har 2 senger han faktisk liker å ligge i en god stund før han trekker til flisene.

Den ene er Chill pill puta, http://www.horze.no/seng/chill-pill-nylon-lounge-pute--110-x-75-cm/D3137.html#B

Og den andre er en Buster seng, http://doggia.no/produkt/hundesenger/buster-cocoonseng-fabio-gra-65-cm

Biabed likte han absolutt ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe i to en vanlig skumgummimadrass og trekke den med et laken?

Har sett på nett slike 'senger' som rett og slett er hevet fra bakken med bein og nylontopp hunden skal ligge på, kunne det vært noe?

Noe sånt jeg har sett på ja!

En slik en:

http://sklep.doogi.eu/pl/p/Legowisko-Doogi-z-oparciem-rozmiar-XL-126cm-x-86cm-x-17cm/12'> http://sklep.doogi.eu/pl/p/Legowisko-Doogi-z-oparciem-rozmiar-XL-126cm-x-86cm-x-17cm/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle di sengene som har stoff i bunnen må ha et teppe oppi for klørne sliter ellers i stykker stoffet

Tenker du da på de med netting, eller i stoff generelt?

Nettingen på den jeg tenker å kjøpe koster under 200 kr så det er ikke store utgiften om den må byttes, så lenge det ikke blir hver måned. Vanlig stoffseng gidder jeg ikke kjøpe, men bia bed blir det nok også hvis jeg får tak i her nede da. Ellers får han teste den familiens hund har til sommeren når vi kommer hjem.

Noen som vet om nettside med største størrelsen bia bed som sender til Europa (Polen)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæferne som familien hadde når jeg var barn hadde sånne senger, og den gang var de ihvertfall veldig holdbare :)

De hadde ikke tepper oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tenker du da på de med netting, eller i stoff generelt?

Nettingen på den jeg tenker å kjøpe koster under 200 kr så det er ikke store utgiften om den må byttes, så lenge det ikke blir hver måned. Vanlig stoffseng gidder jeg ikke kjøpe, men bia bed blir det nok også hvis jeg får tak i her nede da. Ellers får han teste den familiens hund har til sommeren når vi kommer hjem.

Noen som vet om nettside med største størrelsen bia bed som sender til Europa (Polen)? :)

Jeg har prøvd feltsenger til dem jeg hadde og der ble det vel noe kraftig stoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...