Gå til innhold
Hundesonen.no

Baketråden!


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kaken ble en stor suksess, masse skryt for utseende og smak! Gøy.å lage kake når resultatet blir så bra  

Men den smaker godt selv om marengsen blir litt trist. I familien min heter kaka "verdens beste", så noen ganger får man servert "verdens beste takras"  om noen har plagdes litt med bakinga 

Jeg har lekt litt med konditorfarger i helga

Posted Images

5 timer siden, Annik skrev:

Ingen unntak i natt heller. I natt har jeg laget karameller :icon_redface:

20161109_015619.jpg

20161109_025629.jpg

Hvordan papir bruker du til å pakke de inn i? Det var jo helt genialt!

Og kjenner godt igjen gravidbakingen... skulle gjerne bakt masse, men for tiden har jeg rett og slett ikke tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SiriEveline skrev:

Hvordan papir bruker du til å pakke de inn i? Det var jo helt genialt!

Og kjenner godt igjen gravidbakingen... skulle gjerne bakt masse, men for tiden har jeg rett og slett ikke tid!

Kjøpt på ebay! :D bare å søke på "candy wrappers", så kommer det opp masse farger. Jeg har riktig nok rullet bakepapir rundt itillegg, da papiret utenpå er mer som tynn aluminiumsfolie :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perfect Image skrev:

Ingen fancy bilde for jeg glemte å ta før jeg serverte. Selv komponert kokos-lime ostekake med mangotopp. Den var så enormt god! Smakene kompleterte hverandre perfekt, og den var veldig lett, og ikke for søt.

15078977_10154611959040256_5987180566437

Har du oppskrift?

Akkurat nå, Debbie skrev:

Skal lage fylte horn, men er så lei av den klassiske med ost og skinke. Andre forslag?

Syltetøy eller sjokolade, chorizo med pesto, kjøttdeig med noe krydder, eple og kanel,

Min mor lager alltid noen horn med appelsinmarmelade når hun lager horn :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Perfect Image skrev:

Ingen fancy bilde for jeg glemte å ta før jeg serverte. Selv komponert kokos-lime ostekake med mangotopp. Den var så enormt god! Smakene kompleterte hverandre perfekt, og den var veldig lett, og ikke for søt.

15078977_10154611959040256_5987180566437

Dette er kanskje en ostekake tom jeg kan like, har du oppskrift? :) 

Noen som har laget panna cotta før? Vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tutle skrev:

Dette er kanskje en ostekake tom jeg kan like, har du oppskrift? :) 

Noen som har laget panna cotta før? Vanskelig?

Panna cotta er noe av det enkleste dessertene man kan lage, pleier å røre det sammen om vi skal ha middagsjester og jeg har dårlig tid :)

11 timer siden, Snoffe skrev:

Har du oppskrift?

Klarte å låne bort den eneste jeg skrev ned på til svigermor, skal skrive inn imorgen når jeg får den :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perfect Image skrev:

Panna cotta er noe av det enkleste dessertene man kan lage, pleier å røre det sammen om vi skal ha middagsjester og jeg har dårlig tid :)

Klarte å låne bort den eneste jeg skrev ned på til svigermor, skal skrive inn imorgen når jeg får den :P

 

Så bra, da får jeg prøve det ut i helgen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2016 at 0:30 PM, Debbie skrev:

Skal lage fylte horn, men er så lei av den klassiske med ost og skinke. Andre forslag?

Jeg har lyst til å lage med pesto og mozarella

Eller så er det jo godt med pizzafyll/taosmak, veggis med bare tomatsaus og ost. Masse muligheter om man bare kommer på dem der og da (mitt problem). 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornfyll med ny vri: 

Den typen base en ønsker ((kyylling)kjøttdeig, vegetarfarse etc), krydder (oregano, paprika, basilikum, timian, chilli), en halv boks crème fraîche (bruk gjerne den lette varianten), splatt oppi en del kikkoman soyasaus (bruk gjerne den med grønt lokk for redusert saltinnhold), noen rause hellinger med sursøt chillisaus, grønn og rød paprika i små biter (en av hver, bruk gjerne spisspaprika). Smak til så massen er både varm og rund i smaken. Smør grønn pesto på deigen før du fyller med massen og dekker med ost. 

Denne bruker jeg som et alternativ til tomatbasert pizzafyll, og det smaker helt amazeballs! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raksha skrev:

Jeg har lyst til å lage med pesto og mozarella

Eller så er det jo godt med pizzafyll/taosmak, veggis med bare tomatsaus og ost. Masse muligheter om man bare kommer på dem der og da (mitt problem). 

 

 

 

 

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Hornfyll med ny vri: 

Den typen base en ønsker ((kyylling)kjøttdeig, vegetarfarse etc), krydder (oregano, paprika, basilikum, timian, chilli), en halv boks crème fraîche (bruk gjerne den lette varianten), splatt oppi en del kikkoman soyasaus (bruk gjerne den med grønt lokk for redusert saltinnhold), noen rause hellinger med sursøt chillisaus, grønn og rød paprika i små biter (en av hver, bruk gjerne spisspaprika). Smak til så massen er både varm og rund i smaken. Smør grønn pesto på deigen før du fyller med massen og dekker med ost. 

Denne bruker jeg som et alternativ til tomatbasert pizzafyll, og det smaker helt amazeballs! 

 

Tusen takk begge to.

Jeg fikk laget med pølse, ost og chilli.

Så fikk jeg laget noen ala pizzafyll. Men det her må prøves ut.

Jeg har hvertfall til niste på kurs ihelga, litt dumt at jeg er så forkiøla. Kjenner jo ikke smaken:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver november drar jeg hjem til Molde for å bake julekaker sammen med bestemor, som jeg har arvet de fleste julekakeoppskriftene fra. Sirupsnipper er selvfølgen, ellers varierer det litt hva annet vi lager og om vi orker. Her er (litt av) dagens produksjon:

31051088516_ff52c57e9f_z.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia
På 16.11.2016 at 0:30 PM, Debbie skrev:

Skal lage fylte horn, men er så lei av den klassiske med ost og skinke. Andre forslag?

Karbonadedeig
Finhakket løk
Pizzasaus fra peppez
Mozarella og cheddar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...