Gå til innhold
Hundesonen.no

18 mnd. tispe Gravid etter abort-sprøyte.


PennyLane
 Share

Recommended Posts

Det har enn da ikke skjedd noe nytt, temperaturen har variert mellom 37,8 og 37,00 siden fredag men i natt/går natt var den oppe i 38,3.

Kanskje det skjer noe i løpet av dagen eller natten i dag. Hun er nå på dag 64 så blir spennende og se.
Valpekassen er ferdig for andre gang, da det måtte noen justeringer til.
Hun spiser godt og sover mye, og jeg kan kjenne valpene bevege seg når jeg holder handen min på magen hennes, det synes jeg er litt sprøtt men så gleder meg litt til de kommer også.

Lurer fryktelig på hvordan de ser ut og om de er friske.
Så nå er d bare og vente og håpe det går bra, føler meg mere positiv i dag, enn på fredagen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvorfor diskutere dette nå når hun sikkert har nok med å tenke på fødsel? Er ikke noe poeng i å ta opp alt hun bør være redd for nå når hun er midt oppi det hele. Til Ts: Masse lykke til me

Jeg har allerede spurt Dyrlege og oppdretter om de er bekymret for størrelsen. De sa at whippeter har relativt store valper og at på bildene som ble tatt sist fredag så d ikke ut til å være så stor

Det er kjempe trist, å det værste jeg har vært med på. men når alt skulle gå så fryktelig galt var det kanskje for det beste at det ble keisersnitt så vi eller tispa ikke trengte og se valpene. Hun

Posted Images

Fremdeles ingen valper men i dag har det begynt å skje noe. Etter morgenturen skulle hun gå opp trappa å da bare randt det noe lys gul væske ut av henne. Lukta ikke veldig utpreget urin, men antar at det var det. Etter det har det begynt å slime endel. Gulfarget slim. Har ringt dyrlege vakta å de har sagt at vi skal vente å se om det kommer veer, og om ikke skal vi ringe igjen i ettermiddag. Blir spennende å se :)

Har ikke kjent valpene sparke så mye i dag, så vi er litt bekymret.. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart at ingen reagerer på størrelseforskjellen på mor og far til valpekullet her? Da jeg leste hvilken rase det er som er faren til valpene, ble jeg umiddelbart en smule bekymret for størrelsesforskjellen. Tenk bare på hodeskallen..! Er det ikke en reell fare for at valpene kan bli voldsomt store i forhold til moren, slik at hun får problemer med å føde dem naturlig? Det må kanskje keisersnitt til, og DET er ingen gratis opplevelse...dessverre.

Vær forberedt, ha telefonnummer til vakthavende veterinær klart så du kan ringe uansett når på døgnet valpenes fødsel starter.

Hvis det går alt for lang tid med veer uten at noen valp kommer, bør du ringe veterinær. Hvor lenge er "altfor lenge"? Det håper jeg de som har tisper her som har hatt og erfart valpefødsler, kan svare mer nøyaktig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart at ingen reagerer på størrelseforskjellen på mor og far til valpekullet her? Da jeg leste hvilken rase det er som er faren til valpene, ble jeg umiddelbart en smule bekymret for størrelsesforskjellen. Tenk bare på hodeskallen..! Er det ikke en reell fare for at valpene kan bli voldsomt store i forhold til moren, slik at hun får problemer med å føde dem naturlig? Det må kanskje keisersnitt til, og DET er ingen gratis opplevelse...dessverre.

Vær forberedt, ha telefonnummer til vakthavende veterinær klart så du kan ringe uansett når på døgnet valpenes fødsel starter.

Hvis det går alt for lang tid med veer uten at noen valp kommer, bør du ringe veterinær. Hvor lenge er "altfor lenge"? Det håper jeg de som har tisper her som har hatt og erfart valpefødsler, kan svare mer nøyaktig på.

Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg har lest flere steder at fostrene "tilpasser" seg moras størrelse. Men vil jo tro inntil en viss grad. Så mulig andre med mer erfaring vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart at ingen reagerer på størrelseforskjellen på mor og far til valpekullet her? Da jeg leste hvilken rase det er som er faren til valpene, ble jeg umiddelbart en smule bekymret for størrelsesforskjellen. Tenk bare på hodeskallen..! Er det ikke en reell fare for at valpene kan bli voldsomt store i forhold til moren, slik at hun får problemer med å føde dem naturlig? Det må kanskje keisersnitt til, og DET er ingen gratis opplevelse...dessverre.

Vær forberedt, ha telefonnummer til vakthavende veterinær klart så du kan ringe uansett når på døgnet valpenes fødsel starter.

Hvis det går alt for lang tid med veer uten at noen valp kommer, bør du ringe veterinær. Hvor lenge er "altfor lenge"? Det håper jeg de som har tisper her som har hatt og erfart valpefødsler, kan svare mer nøyaktig på.

Stort sett så tilpasser fosteret mors str så lenge de er inni magen. Problemene kan komme om valpene vokser for fort og mor ikke har nok melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart at ingen reagerer på størrelseforskjellen på mor og far til valpekullet her? Da jeg leste hvilken rase det er som er faren til valpene, ble jeg umiddelbart en smule bekymret for størrelsesforskjellen. Tenk bare på hodeskallen..! Er det ikke en reell fare for at valpene kan bli voldsomt store i forhold til moren, slik at hun får problemer med å føde dem naturlig? Det må kanskje keisersnitt til, og DET er ingen gratis opplevelse...dessverre.

Vær forberedt, ha telefonnummer til vakthavende veterinær klart så du kan ringe uansett når på døgnet valpenes fødsel starter.

Hvis det går alt for lang tid med veer uten at noen valp kommer, bør du ringe veterinær. Hvor lenge er "altfor lenge"? Det håper jeg de som har tisper her som har hatt og erfart valpefødsler, kan svare mer nøyaktig på.

Jeg vet ikke jeg altså, men en aussie er ikke så svær som de kanskje ser ut til å være. Såklart, pappaen her kunne jo vært en stor hanhund på 30kg... Men mitt inntrykk er at de færreste er så store. De fleste er nok på 20kg, og om man tømmer et badekar med vann over de så ser man at det faktisk er en liten pinglete hund inni der... Med verken så bred kropp eller hode, men såklart er det jo bredere enn på en whippet.

Man har jo hørt om mye værre blandinger str-messig som det har gått helt bra med?

Jeg tror det blir å gå helt fint, jeg... ^^,

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg rett og slett er en myte. Ikke noe annet. Fosteret kan ikke "tilpasse" seg, siden fosterene selvsagt ikke "vet" størrelsen på fødselskanalen de skal gjennom.

Det er vel ikke ukjent at en del raser med store hodeskaller må ha valpene tatt med keisersnitt, da de rett og slett ikke går gjennom naturlig fødselskanal. Det samme kan gjelde når det er stor forskjell på mor og far til kullet. Ingen vet hva valpene arver av egenskaper. Arver de hodeskallen til aussien, er den enormt stor i forhold til en whippet sin smale, lille skalle. Eller skulderpartiet. Som også er et sted valpen kan "henge igjen" når de skal gjennom fødselskanalen.

Vel, jeg skal ikke male fanden på veggen, men jeg ville definitivt vært obs på det og sittet klar med vakthavende veterinærs telefonnummer og tatt tiden på veene. Det bør man vel kanskje gjøre uansett valpenes opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg rett og slett er en myte. Ikke noe annet. Fosteret kan ikke "tilpasse" seg, siden fosterene selvsagt ikke "vet" størrelsen på fødselskanalen de skal gjennom.

Det er vel ikke ukjent at en del raser med store hodeskaller må ha valpene tatt med keisersnitt, da de rett og slett ikke går gjennom naturlig fødselskanal. Det samme kan gjelde når det er stor forskjell på mor og far til kullet. Ingen vet hva valpene arver av egenskaper. Arver de hodeskallen til aussien, er den enormt stor i forhold til en whippet sin smale, lille skalle. Eller skulderpartiet. Som også er et sted valpen kan "henge igjen" når de skal gjennom fødselskanalen.

Vel, jeg skal ikke male fanden på veggen, men jeg ville definitivt vært obs på det og sittet klar med vakthavende veterinærs telefonnummer og tatt tiden på veene. Det bør man vel kanskje gjøre uansett valpenes opphav.

Det er nok ingen myte at fostrene tilpasser seg mors størrelse. På den andre siden har små hunder langt høyere fødselsvekt i forhold til egen størrelse enn store hunder. Tok i mot et dobermannkull for en del år siden. De hadde nøyaktig samme størrelse som nyfødte dachsvalper. Bare litt lengre bein :P Så tipper det ikke er stor forskjell på en nyfødt aussie og whippet?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...