Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjenner du til munchkinkatten?


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror T-Rex døde ut pga mageomdreining og at den har for korte armer til å re opp en seng.

Det er jo interessant at vi er så vant med å se hunderaser med dvergvekst, men så fort vi ser en katt med det reagerer vi og tenker "nei sånn burde/skal ikke en katt se ut". Burde vi kanskje tenke mer

Jeg tenker det om hunderaser og jeg iallefall. Søsteren min har en dachs, og jeg blir helt opphengt i de korte beina jeg... hun klarer jo nesten ikke holde tyggebeinet selv, vil alltid at noen skal ho

Synes de er kjempesøte, jeg - og hadde ikke hatt det minste problem å anskaffe en slik hvis jeg skulle hatt katt.

Hvis det stemmer at de ikke har noen helseproblemer med det, så er det da på inge måte værre å ha en slik eller en dachs eller en skye terrier, eller en gjeng av andre kortbente hunder, dvergvekst eller alle mulige andre rare fysiske trekk..

Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant at vi er så vant med å se hunderaser med dvergvekst, men så fort vi ser en katt med det reagerer vi og tenker "nei sånn burde/skal ikke en katt se ut". Burde vi kanskje tenke mer sånn om de hunderasene også?

Tenker egentlig sånn når jeg ser bikkjer med dvergvekst å jeg. Der jeg jobber bor det en dachs og jeg ser at hun strever mer med visse ting enn det andre hunder gjør. eller det ser i hvert fall ut som hun strever mer. Og gangen hennes generelt blir jo "rar" pga den lange ryggen, mangler fri flyt på en måte. (Aner ikke hvordan jeg skal beskrive det)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenkt meg en sånn katt. Synes ikke det så bra ut.

Det er kanskje feil av meg da jeg har hund med dvergvekst,men.

Veldig interessant at du skriver det. Hva er det somn gjør at du tenker det samtidig som du har en hund med dvergvekst? Jeg antar at du ikke tenker at "det ikke ser bra ut" om din egen hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant at du skriver det. Hvorfor tenker du det når som du har en hund med dvergvekst? Jeg antar at du ikke tenker at "det ikke ser bra ut" om din egen hund?

Zara er verdens fiiineste,så nei,tenker ikke det om henne :lol::P

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker slik egentlig. Mulig det bare har med vane å gjøre,Zara ser jeg jo hver dag,men har aldri sett en katt med så korte bein før.

I tillegg synes jeg de beina var ekstremt korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant at vi er så vant med å se hunderaser med dvergvekst, men så fort vi ser en katt med det reagerer vi og tenker "nei sånn burde/skal ikke en katt se ut". Burde vi kanskje tenke mer sånn om de hunderasene også?

Men er ikke dachs og andre kortbeinte raser avlet fram med korte bein pga bruksområdet, ikke fordi det er "penere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig også ha noe med at det ser ut som om de bruker altfor mye energi for å bevege seg fremover enn det en hun uten så lang rygg ville gjort. Ser for meg at det må være tyngre å bevege seg for dem? (Tenker da på "Galopp" gangart, i trav virker det som de beveger seg helt greit)

Kjenner forøvrig også en Chihuahua med dvergpreg, denne virker også som den beveger seg rart. Vagger på en måte. Den er rimelig brei i brystet da, og smal i bakparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara er verdens fiiineste,så nei,tenker ikke det om henne :lol::P

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker slik egentlig. Mulig det bare har med vane å gjøre,Zara ser jeg jo hver dag,men har aldri sett en katt med så korte bein før.

I tillegg synes jeg de beina var ekstremt korte.

Er de egentlig så ekstremt korte sammenlignet med hva man finner hos hunder?

muchkincat_zpsb049c79d.jpg

show-basset.jpg?w=500

megan1medium.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de egentlig så ekstremt korte sammenlignet med hva man finner hos hunder?

muchkincat_zpsb049c79d.jpg

show-basset.jpg?w=500

megan1medium.jpg

Nei,det er jo ikke det. Det har nok som jeg skreiv,med vanen å gjøre :) Tenker aldri over at Zara har korte bein,før jeg tar meg selv i å synes lange bein ser rart ut når vi møter andre hunder :P Hunder med lange bein ser bare såå klønete ut når de bæsjer :lol:

Edit: Men må legge til at jeg synes det ser mer "naturlig" ut på hundene en på den katten. Det er mer mellomrom mellom dyret og bakken på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant at vi er så vant med å se hunderaser med dvergvekst, men så fort vi ser en katt med det reagerer vi og tenker "nei sånn burde/skal ikke en katt se ut". Burde vi kanskje tenke mer sånn om de hunderasene også?

Jeg tenker det om hunderaser og jeg iallefall. Søsteren min har en dachs, og jeg blir helt opphengt i de korte beina jeg... hun klarer jo nesten ikke holde tyggebeinet selv, vil alltid at noen skal holde det for henne når hun gnager. Jeg synes det er veldig vanskelig å se forbi korte snuter, korte bein og lange rygger.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant at vi er så vant med å se hunderaser med dvergvekst, men så fort vi ser en katt med det reagerer vi og tenker "nei sånn burde/skal ikke en katt se ut". Burde vi kanskje tenke mer sånn om de hunderasene også?

Godt poeng! Ville ikke hatt en sånn katt, men det går på smak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dachs og andre kortbeinte raser avlet fram med korte bein pga bruksområdet, ikke fordi det er "penere"?

Jo, men de var opprinnelig ikke så korte i bena som de er nå.

Jeg syns skotsk terrier var penere før enn de er nå, mindre pels og lenger bein.

Dachsen har vel også blitt kortere i beina og lengre i ryggen med årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de var opprinnelig ikke så korte i bena som de er nå.

Jeg syns skotsk terrier var penere før enn de er nå, mindre pels og lenger bein.

Dachsen har vel også blitt kortere i beina og lengre i ryggen med årene?

Ja,blir som med flere raser. Spesielle trekk blir avlet til det ekstreme.

Her er et bilde fra 1870tallet,nå er vel frembena nesten halvert.

possibly+1870s22.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant at vi er så vant med å se hunderaser med dvergvekst, men så fort vi ser en katt med det reagerer vi og tenker "nei sånn burde/skal ikke en katt se ut". Burde vi kanskje tenke mer sånn om de hunderasene også?

Jeg liker det akkurat like lite på hunder som jeg liker det på katter. Det ser så innmari feil ut. Jeg har ikke sett en eneste dachs jeg syns beveger seg normalt. Alle har vaggete steg, akkurat som menneskedverger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...