Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg fikk heller ikke blinkesko :cry:

Ikke jeg heller, før jeg egentlig var litt for stor til det, og når jeg da fikk det (etter å ha mast i år og dag), og hadde de på, oppdaget jeg at det var jo ikke noe kult lenger, så da ville jeg ikke bruke de allikevel. Unger!

Jeg må bare si at det er SÅ moro å se L endelig få utfolde seg ute. Forrige sommer var hun jo bare baby, men nå er hun stor nok til å krabbe rundt, smake på ting (æsj!), og undre seg over småting som maur og pinner. Jeg skulle ønske jeg kunne være sånn selv. Og hun elsker å se på at jeg og Linux trener, enten det er lydighet eller agility, hunder er bare stas *håper det holder seg, men på et rolig og avslappet nivå sånn at hun ikke blir et sånt barn som løper bort til alle hunder*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere skal få et lite innblikk i hvordan det er å ha større barn, så er de store spørsmålene nå om dagen hvorvidt 16åringen får lov til å dra på fest med alkohol eller ikke, og hvorvidt de samme 16åringen trenger regulering eller ikke (som koster 5000kr FØR de begynner å sette på reggisen, og sluttsummen blir på et sted mellom 20.000 og 40.000 kr, alt ettersom hvor lenge den skal være på, og hvor mye som må gjøres i mellomtiden), samt hvor mye tid 16åringen bør få tilbringe på sosiale medier, når sosiale medier er med på å avgjøre dagens humør (drittslenging er mye enklere over nett en face to face). Så har vi jo spenningen ved karakterer på avsluttende grunnskole, samt inntak på videregående - har man valgt riktige linjer, og kommer man inn på den linja man helst vil gå på, og hva vil et evt avslag gjøre med en hormonell tenåringssjel som har litt greier å slite med på si.

Kos dere med barna deres når de er små dere, det blir verre.

mvh

Sliten tenåringsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere skal få et lite innblikk i hvordan det er å ha større barn, så er de store spørsmålene nå om dagen hvorvidt 16åringen får lov til å dra på fest med alkohol eller ikke, og hvorvidt de samme 16åringen trenger regulering eller ikke (som koster 5000kr FØR de begynner å sette på reggisen, og sluttsummen blir på et sted mellom 20.000 og 40.000 kr, alt ettersom hvor lenge den skal være på, og hvor mye som må gjøres i mellomtiden), samt hvor mye tid 16åringen bør få tilbringe på sosiale medier, når sosiale medier er med på å avgjøre dagens humør (drittslenging er mye enklere over nett en face to face). Så har vi jo spenningen ved karakterer på avsluttende grunnskole, samt inntak på videregående - har man valgt riktige linjer, og kommer man inn på den linja man helst vil gå på, og hva vil et evt avslag gjøre med en hormonell tenåringssjel som har litt greier å slite med på si.

Kos dere med barna deres når de er små dere, det blir verre.

mvh

Sliten tenåringsmor.

Amen!

Alderen fra 14 til 18 er den jeg husker som det verste. Masse endringer både fysisk og psykisk. Det er liksom så store, men allikevel så små.

Nå har jo du en som har vært gjennom denne perioden før, og selv om det sikkert er forskjell på gutter og jenter i den alderen, så vet du jo innerst inne at det du gjør er riktig. Utrolig nok så blir det folk av disse tenårings-slampene :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har foreldrene mine vært her og hentet Sansa. De har planer om å være på hytta i helga og er overbevist om at jeg kommer til å føde ganske så snart, så da kunne de like gjerne ta med seg bikkja så slapp vi å tenke på det. Snille er de, men litt rare og :P Det jo lov å håpe at de har rett :)

Foreldre har alltid rett :aww:

Bare så dere skal få et lite innblikk i hvordan det er å ha større barn, så er de store spørsmålene nå om dagen hvorvidt 16åringen får lov til å dra på fest med alkohol eller ikke, og hvorvidt de samme 16åringen trenger regulering eller ikke (som koster 5000kr FØR de begynner å sette på reggisen, og sluttsummen blir på et sted mellom 20.000 og 40.000 kr, alt ettersom hvor lenge den skal være på, og hvor mye som må gjøres i mellomtiden), samt hvor mye tid 16åringen bør få tilbringe på sosiale medier, når sosiale medier er med på å avgjøre dagens humør (drittslenging er mye enklere over nett en face to face). Så har vi jo spenningen ved karakterer på avsluttende grunnskole, samt inntak på videregående - har man valgt riktige linjer, og kommer man inn på den linja man helst vil gå på, og hva vil et evt avslag gjøre med en hormonell tenåringssjel som har litt greier å slite med på si.

Kos dere med barna deres når de er små dere, det blir verre.

mvh

Sliten tenåringsmor.

Kjære sliten tenåringsmor.

Anbefaler tannlegen reggis, vil du få igjen 40% av kostnadene hvis du tjener penger og 75% hvis du er blakk. Du må søke, det fattes vedtak, du må legge ut, levere kvitteringer, ja you know the drill.

Nei, er de så teite at de informerer om at det kommer til å drikkes alkohol, får de ikke gå. Hvor tidlig vi tenåringsmødre selv begynte å feste, trenger de ikke å vite noe om.

Kjipe ting skal de ikke ta over nett, men face to face. Tilby deg å følge henne, hvis hun syns det er vanskelig. Tilby deg å ringe rundt til de andre mødrene for å få dem med på laget. Alle tilbud om innblanding har en tendens til å få tenåringene til å ordne opp rimelig kjapt selv. De er heldigvis forholdsvis enkle å lure enda.

Det er egentlig forbausende mye enklere å ha en datter på atten enn en på seksten. Bare jeg har et kronisk hull i lommeboken og alltid er klar for de dype samtalene, eller noen dagers "har ikke tid til å snakke med deg" og prøver å holde et nogenlunde stabilt gemytt, er livet enklere for både russe-eksamen-nykjæreste-attenåringen og mora hennes.

Vennlig hilsen en middelmådig og litt letta mamma :)

Endret av ida
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er også "97'er", og har nettopp bedt om å få dra på strandfest. Mamma og pappa diskuterte dette og endte opp på at de stoler på at han ikke drikker på denne festen. Hvis han ikke drikker får han dra på flere fester, hvis han drikker, da har han ødelagt for hvertfall alle sommerens fester.

Jeg fikk dra på strandfest når jeg var like gammel og drakk ikke (av prinsipp), og siden stolte de på at jeg visste hva jeg gjorde.

Synes i grunn det er en fin måte å løse det på.

Ellers vil jeg bare sende en stor klem. Er ikke så lenge siden jeg ble ferdig med de årene, og vet godt hva tenåringsforeldre har å slite med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er også "97'er", og har nettopp bedt om å få dra på strandfest. Mamma og pappa diskuterte dette og endte opp på at de stoler på at han ikke drikker på denne festen. Hvis han ikke drikker får han dra på flere fester, hvis han drikker, da har han ødelagt for hvertfall alle sommerens fester.

Jeg fikk dra på strandfest når jeg var like gammel og drakk ikke (av prinsipp), og siden stolte de på at jeg visste hva jeg gjorde.

Synes i grunn det er en fin måte å løse det på.

Ellers vil jeg bare sende en stor klem. Er ikke så lenge siden jeg ble ferdig med de årene, og vet godt hva tenåringsforeldre har å slite med. :P

Er 97'erne så store at de drikker alt?!? :| Jeg må begynne å passe bedre på søstrene mine!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 97'erne så store at de drikker alt?!? :| Jeg må begynne å passe bedre på søstrene mine!

Ja! De roligste klarer vel å vente til de begynner på videregående, men de fleste har nok startet å feste i løpet av høsten.

Broren min er jo gutt, så jeg er ikke såå bekymret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del kommentarer på at magen min er så høy og at det ikke kommer til å skje noe før den synker. Hvordan ser man om magen synker og hvordan får jeg den til å synke? Har alle deres mager sunket før fødsel?

(neida, ikke utålmodig i det heletatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del kommentarer på at magen min er så høy og at det ikke kommer til å skje noe før den synker. Hvordan ser man om magen synker og hvordan får jeg den til å synke? Har alle deres mager sunket før fødsel?

(neida, ikke utålmodig i det heletatt)

Det er nok ingenting å få gjort med det, det er vel når babyen evt kommer lenger ned i bekkenet? Husker svigesøster sa til meg noen uker før Tuva ble født at med hennes første så kunne hun se tydelig en morgen at magen hadde sunket helt enormt. Fødselen startet påfølgende natt. Så jeg fulgte veldig nøye med på magen min, den sank aldri ned som jeg kunne se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen!

Alderen fra 14 til 18 er den jeg husker som det verste. Masse endringer både fysisk og psykisk. Det er liksom så store, men allikevel så små.

Nå har jo du en som har vært gjennom denne perioden før, og selv om det sikkert er forskjell på gutter og jenter i den alderen, så vet du jo innerst inne at det du gjør er riktig. Utrolig nok så blir det folk av disse tenårings-slampene :hug:

Du, om alle tenåringsgutter er som guttebarnet mitt, så er det en trillion ganger enklere å ha tenårinssønner enn tenåringsdøtre, det har aldri vært noe med han. Han har bare vokst opp og blitt ****** sær, men så har han mye sært å slekte på, så det er ikke så unaturlig kanskje. Men han havner ikke i bråk da, nettopp fordi han er sær (han gadd ikke å være russ, f.eks.. Så dama hans er ute og feirer russetid, mens han er ikke.. Det er sært..)

Kjære sliten tenåringsmor.

Anbefaler tannlegen reggis, vil du få igjen 40% av kostnadene hvis du tjener penger og 75% hvis du er blakk. Du må søke, det fattes vedtak, du må legge ut, levere kvitteringer, ja you know the drill.

Nei, er de så teite at de informerer om at det kommer til å drikkes alkohol, får de ikke gå. Hvor tidlig vi tenåringsmødre selv begynte å feste, trenger de ikke å vite noe om.

Kjipe ting skal de ikke ta over nett, men face to face. Tilby deg å følge henne, hvis hun syns det er vanskelig. Tilby deg å ringe rundt til de andre mødrene for å få dem med på laget. Alle tilbud om innblanding har en tendens til å få tenåringene til å ordne opp rimelig kjapt selv. De er heldigvis forholdsvis enkle å lure enda.

Det er egentlig forbausende mye enklere å ha en datter på atten enn en på seksten. Bare jeg har et kronisk hull i lommeboken og alltid er klar for de dype samtalene, eller noen dagers "har ikke tid til å snakke med deg" og prøver å holde et nogenlunde stabilt gemytt, er livet enklere for både russe-eksamen-nykjæreste-attenåringen og mora hennes.

Vennlig hilsen en middelmådig og litt letta mamma :)

Tannlegen anbefaler reggis, men hun har bare "klart behov", ikke "stort behov" eller "svært stort behov", så da blir visst bare 40 % dekket av folketrygden. Jeg veit jeg kan søke om støtte til 30 % (faren hennes får betale litt han og), men NAV og jeg er ikke alltid venner vi, så jeg går ikke ut fra at de syns jeg har behov for hjelp til sånt. Jeg er ikke en av de de kaster penger etter, som man alltid hører om ellers. Og sånn som økonomien er nå, så har jeg ikke råd til å legge ut noe uten at vi går sultne en uke halvannen.

Vi hadde en annen tilnærming til da guttebarnet var tenåring (samme tilnærming som mine foreldre hadde da jeg og lillebror var tenåringer), vi vil vite når hun drikker, hvor hun drikker og hvem hun drikker med, sånn at vi kan passe på at hun kommer seg hjem og ikke blir liggende i en grøft eller verre. Mest "eller verre", det er mer risikabelt for ei tenåringsjente å bli dritings enn det er for en gutt, dessverre. Og hun husker at vi hadde den tilnærminga til guttebarnet, så om vi prøver noe annet med henne, så får vi et ørlite dramaqueen-anfall der vi får lære litt om hvor urettferdig alt er og at ingen husker hvordan det var å være tenåring, før hun en eller annen gang sniker seg ut og drikker allikevel, samme hva vi sier, så dilemmaet står fortsatt, syns jeg.

Kjipe ting blir tatt over nett, fordi alle har tilgang til nett hele tiden. Det har blitt tatt opp i flere omganger, og da er det stille til det ikke er stille lenger, og da er det full runde med sår og tårer og halvhysteriske anfall. Både hun og jeg trøster oss med at det er igjen en drøy måned til sommerferie som følges av videregående, selv om jeg har vurdert å nekte henne tilgang til alle sosiale medier frem til da. Kan de ikke slenge med leppa på en eller annen chatte-greie, så slenger de ikke med leppa i det hele tatt. Det ble dog ikke tatt nådig opp, alle veit jo at fravær av nett er drepen for sosialt liv.

Og jeg gleder meg til alt roer seg en gang når hun er voksen. Jeg veit det var drama når jeg var tenåring også, men jeg kan ikke huske at det var så mye drama (og nå har jeg litt dårlig samvittighet som forteller sånt på et åpent forum, men jeg er så sliten at jeg må ventilere mot bedre viten).

Mitt tips til 2ne:

Legg deg i fosterstilling i senga og vent til det går over :lol:

Takk, jeg tror jeg må prøve det jeg! Hun har tross alt en pappa som kan stå i stormen med henne :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :lol: Det var en av mine første tanker da vi fikk vite kjønn her "åh nei, gruer meg til hun blir tenåring!" :lol: Bonden fikk klar beskjed om at ungen er hans når hun blir tenåring. Mistenker at han er hundre ganger flinkere til å takle sånt enn meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at ting blir verre. Skal fortsette å si til folk som sier at de ønsker seg egentlig ikke barn at det er veldig greit, de slipper unna mye :lol:

:lol: ikke sant, aldri skjønt det der med maset om at man MÅ ha barn. :aww: Er masse arbeid, masse bekymringer, masse stress, utgifter og i det heletatt. De kan man fint forestille seg å være uten om man ikke har barn, det gode man mister vet man jo uansett ikke om når man ikke har dem. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg hvordan livet mitt ville vært om jeg ikke hadde barn, men det kan jo være fordi jeg ble mamma som 20åring. Og det er stort sett verdt det, selv om det er perioder som er mer slitsomme enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, om alle tenåringsgutter er som guttebarnet mitt, så er det en trillion ganger enklere å ha tenårinssønner enn tenåringsdøtre, det har aldri vært noe med han. Han har bare vokst opp og blitt ****** sær, men så har han mye sært å slekte på, så det er ikke så unaturlig kanskje. Men han havner ikke i bråk da, nettopp fordi han er sær (han gadd ikke å være russ, f.eks.. Så dama hans er ute og feirer russetid, mens han er ikke.. Det er sært..)

Nå høres det ut som min sønn er en mellomting mellom guttebarnet og datterbarnet ditt, for jaggu meg kan gutter lager drama de også, men det er vel andre bakenforliggende årsaker. Og milde moses, så verdensmester det går an å bli :aww: Jeg har opp gjennom hele oppveksten til guttebarnet vært glad for at han har vært utstyrt med en stor posjon selvtillit og tro på at ting bestandig ordner seg, men noen ganger kan det bli for mye "egoboost". Jeg tenker av og til at det er synd verneplikten kun er for de som er interessert og ikke en plikt for alle, for jeg vet om noen som hadde hatt veldig godt av det :aww:

Kanskje jeg skal innføre militærregime her hjemme...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at det var så veldig grusomt å ha tenåringer, men det er kanskje som med fødsler, at man glemmer hvor ille det var med en gang? :lol: Jeg husker jo noen sene kvelder da jeg ikke visste hvor de var og ikke ante hvor jeg skulle begynne å lete, så det var egentlig bare å sitte i sofaen og håpe at de hadde det ok. Det er jo noe i at den ballasten de må ha for å kunne ta gode valg må man gi dem gjennom hele barndommen, men så er det også sånn at tenåringer er impulsive, korttenkte og fulle av hormoner. Men det går nå helst bra da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ille å være vitne til at tenåringsbarna har det vanskelig i hormon-mamma-er-dust-jeg-vil-til-mamma-hvem-er-mamma-jeg-har-ingen-venner-det-er-ikke-rart-jeg-ikke-har-kjæreste-for-jeg-er-så-stygg-å-jeg-er-så-forelsket-nå-har-jeg-slått-opp-alderen og vite at de må gjennom det for å komme ut nogenlunde hele og voksne på den andre siden. Ellers er det da mye moro med barn i alle aldre, syns jeg :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg sende en melding til mamma og pappa og si at jeg er glad i dem. :heart: De har jammen meg holdt ut både det ene og andre med både meg og søsteren min. To helt forskjellige tenåringsdøtre med to års mellomrom, som hadde helt forskjellige problemer og følelsesliv. Skrekk og gru.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig holdning det!! Send henne til pappan du ;) Hehe

Og du, det er sikkert litt greit å tenke at hun har en pappa me tanke på reggisen også. Særlig hvis han har bedre økonomi enn deg ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del kommentarer på at magen min er så høy og at det ikke kommer til å skje noe før den synker. Hvordan ser man om magen synker og hvordan får jeg den til å synke? Har alle deres mager sunket før fødsel?

(neida, ikke utålmodig i det heletatt)

Nei. Ingen av gangene sank magen min. De klamret seg til ribbeina mine til siste slutt. En stund lurte jeg på om førstemann skulle komme ut mellom ribbeina mine :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del kommentarer på at magen min er så høy og at det ikke kommer til å skje noe før den synker. Hvordan ser man om magen synker og hvordan får jeg den til å synke? Har alle deres mager sunket før fødsel?

(neida, ikke utålmodig i det heletatt)

Magen min sank ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...