Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke hundeposer liker dere best?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Rusta :) og de er jo bio poser så skal vel kunne kompostoreses da?

Takk for tips - det er flott med et litt billigere alternativ til de norske bioposene.

Jeg skal absolutt sjekke de ut. :)

Det er dessverre ikke alle bioposer som egner seg til kompostering, jeg har forsøkt med noen blå bioposer fra USA og de brukte en halv evighet på å komposteres. De var å klart mye bedre enn plastposer som forblir plast og ikke endrer struktrur noe større, men for min del var de blå posene ikke raske nok.

Disse bruker jeg også. Kan man kaste dem i skogen også brytes de ned der? For det gjorde jeg nemlig :P Vet du hvor lang tid det tar ca før det brytes ned?

Egentlig bruker jeg bare det jeg har og finner. Har bare brukt de som mamma har kjøpt. Jeg liker best med håndtak, det er det eneste jeg liker best.

Ja, du kan hive de i skogen, legge de under en stein, putte de i komposten eller bare hive de i søpla og de er et klart bedre alternativ for miljøet enn bæsjeposer av plast. :) I en god kompost skal de bruke 40 dager på å forsvinne, noen ganger mer andre gange mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg liker de som heter Smart best. Rullen er liten selv om posene er store, knitrer ikke og koster 10 kr. De hadde dem på Bunnpris før, men Bunnpriskjeden skiftet til noen som knitrer og har mye brede

Unnskyld, jeg er pirkete og må påpeke det: hvilke hunderposer Har noen favoritter, men vet ikke hvor jeg kjøper de. Kjøper ofte de som er å få tak i hos dagligvaren, men kjøper gjerne på dyrebutik

Jeg liker at vi kan diskutere bæsjeposer slik vi kan diskutere alt annet

Men er det "lov" i din hjemkommune å kaste bioposer med bæsj i matavfallet?

Dette spørsmålet er til dere alle sammen.

For i Tromsø kommune skal det ikke i matavfall.

Var for en tid siden en del diskutert i lokalavisa og da kom det fram at hundebæs aller helst skulle vært tømt i do hjemme, posen burde man da skylle og kaste i plastavfallet.

JA SÆRLIG sier nå bare jeg...

I de kommunale søppeldunkene er bæsjeposene med innhold ikke ønsket, men jeg må innrømme at jeg kaster de derr med god samvittighet.

Unngår dog å kaste i buss-skur, og i søppeldunker nær benker osv.

Hundebæsjedunker har vi vel på 2 steder, i turløypa i Tromsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan hive de i skogen, legge de under en stein, putte de i komposten eller bare hive de i søpla og de er et klart bedre alternativ for miljøet enn bæsjeposer av plast. :) I en god kompost skal de bruke 40 dager på å forsvinne, noen ganger mer andre gange mindre.

Hihi, jeg kastet en inn i buskene uten for huset med vilje for å følge med på den. Det er en stund siden nå :P Må se til den en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Biobag, de koster ca 35 kr for 50 stk. Jeg synes det er utrolig lite hensiktsmessig å pakke hundebæsj inn i plastposer.

200.jpg

Sverger til BioBag selv :ahappy:

De er ganske dyre i lengden så jeg får dyreklinikken min til å ta inn kartonger av det, da blir det billigere og jeg har alltid noe for hånden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det "lov" i din hjemkommune å kaste bioposer med bæsj i matavfallet?

Dette spørsmålet er til dere alle sammen.

For i Tromsø kommune skal det ikke i matavfall.

Var for en tid siden en del diskutert i lokalavisa og da kom det fram at hundebæs aller helst skulle vært tømt i do hjemme, posen burde man da skylle og kaste i plastavfallet.

JA SÆRLIG sier nå bare jeg...

I de kommunale søppeldunkene er bæsjeposene med innhold ikke ønsket, men jeg må innrømme at jeg kaster de derr med god samvittighet.

Unngår dog å kaste i buss-skur, og i søppeldunker nær benker osv.

Hundebæsjedunker har vi vel på 2 steder, i turløypa i Tromsdalen.

Vi kaster de i matavfallet. Man kaster også brukte bleier i matavfallet - ser for meg at bioposene bryter raskere ned enn bleier? Restavfallet blir som sagt hentet hver måned ca., og jeg ser at det lett kan fylles opp med bæsjeposer og bleier (det går jo en del, liksom) og hvor god lukten vil bli etterhvert som den får godgjort seg de fire-fem ukene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaster de i matavfallet. Man kaster også brukte bleier i matavfallet - ser for meg at bioposene bryter raskere ned enn bleier? Restavfallet blir som sagt hentet hver måned ca., og jeg ser at det lett kan fylles opp med bæsjeposer og bleier (det går jo en del, liksom) og hvor god lukten vil bli etterhvert som den får godgjort seg de fire-fem ukene ...

Bleier skal jo i restafvallet, ikke matavfallet. Hvertfall sånn det er i Vesar http://www.vesar.no/bioavfall_/cms/65

Der står det også at hundeposer skal i restavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaster de i matavfallet. Man kaster også brukte bleier i matavfallet - ser for meg at bioposene bryter raskere ned enn bleier? Restavfallet blir som sagt hentet hver måned ca., og jeg ser at det lett kan fylles opp med bæsjeposer og bleier (det går jo en del, liksom) og hvor god lukten vil bli etterhvert som den får godgjort seg de fire-fem ukene ...

Vi har tømming hver uke her, så lukt blir ikke et så stort problem.

Men likevel er ikke hundebæsj velkommen i søpla her.

Jaja, jeg synder der og i stede for å la bæsjen flyte... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de de har på Meny. Smart tror jeg de heter, noe i den duren. 11 kr per pakke. De har håndtak, knitrer ikke og er enkle og åpne.

Har prøvd en del, men enten så bråker de, knitrer noe inni hampen, er for stive eller tåler lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de fra Smart best. De passer fint i lommen eller trekk belte, lette å åpne og går aldri i stykker. Bare synd Bunnpris ikke har de lenger. Men ble glad da jeg fant ut at Kiwi har :D

Bruker ofte sånne her siden de er nedbrytbare...

f9149cf1b063ec8805110c765f317182-image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe klar favoritt, men så lenge de holder bra altså tåler en del og ikke bråker er posene topp for våres bruk ;) Her jeg bor er det mye utemark vi går langs og min hund er av den som går mange meter ut i grøfta når hun skal gjøre nummer to så er veldig sjeldent jeg plukker etter henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe klar favoritt, men så lenge de holder bra altså tåler en del og ikke bråker er posene topp for våres bruk ;) Her jeg bor er det mye utemark vi går langs og min hund er av den som går mange meter ut i grøfta når hun skal gjøre nummer to så er veldig sjeldent jeg plukker etter henne ;)

plukker du ikke opp etter hunden din ? :o greit i skogen men på veikanter og sånt ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er bio-bag og håndtak er jeg egentlig fornøyd :)

Ja, jeg også! Men hvor får man tak i det? Jeg har bare funnet nedbrytbare poser uten håndtak til nå. Ikke at jeg har lett veldig lenge da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha bajsposer som er svarte, ikke gjennomsiktige, og med håndtak. Utover det er jeg ikke spesielt kresen. Men jeg dør på meg hvis jeg får låne av andre eller må bruke poser som er gjennomsiktige, og gjerne i en eller annen råååsa eller knasj farge attpåtil. Jeg synes det er pinlig å gå og bære på en pose der man ser bajsen som ligger og kondenserer inne i posen, virkelig :P Så ja, derfor foretrekker jeg tette, ugjennomsiktige poser. Tidvis har jeg brukt rosa, blå og sølvfargede poser, og det er også helt greit, siden de er så tykke!

Også må de ikke knitre.. Ekkelt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha bajsposer som er svarte, ikke gjennomsiktige, og med håndtak. Utover det er jeg ikke spesielt kresen. Men jeg dør på meg hvis jeg får låne av andre eller må bruke poser som er gjennomsiktige, og gjerne i en eller annen råååsa eller knasj farge attpåtil. Jeg synes det er pinlig å gå og bære på en pose der man ser bajsen som ligger og kondenserer inne i posen, virkelig :P Så ja, derfor foretrekker jeg tette, ugjennomsiktige poser. Tidvis har jeg brukt rosa, blå og sølvfargede poser, og det er også helt greit, siden de er så tykke!

Også må de ikke knitre.. Ekkelt!

Gjennomsiktige poser er heller IKKE min cup of tea :x

Ser mange eldre som går rundt med gjennomsiktige fruktposer med humhum oppi, det hadde jeg aldri aldri i hele mitt liv klart, det koster da ikke så mye for en rull med vanlige bæsjeposer :no:

Jeg liker heller ikke de posene som kommer i sånne små ruller (tror de skal passe inn i en sånn refill dings), ofte så kommer de også i forskjellige lukter.

Mamma kjøpte noen forskjellige av disse posene til å ha kattebæsjen fra katte kassen i og tenkte at de var litt fancy og pluss for at de kom med ekstra lukt.

Jeg fik et par ruller av hun, men det ble til at både jeg og mamma kastet alle sammen, makan til dritt poser (rett og slett :rofl: ).

Ble skikkelig flau den eneste gangen jeg brukte en på tur, de var jo gjennomsikitge...skikkelig stas...NOT :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Coop sine er garantert best. Tykke og med håndtak, men rullen er litt for stor for lomma. Og ikke minst at merket er Dogz (alt blir så mye kulere når man bytter ut S med Z). :twitch:

Dessverre må man være rask her på Coopen, for de blir rivd ut av hyllene veldig raskt. Akkurat nå har jeg noen ruller med Grreat, kjøpt på Rimi, fint at de er nedbrytbare, men det hjelper ikke når de er så tynne at man nesten kan kjenne klumpene i bæsjen igjennom. Og ikke for å snakke om disse som passer i en liten refill hundebein, som er lett å klipse på betlet/båndet, en liten flis på neglen med de, og du har bæsj over hele armen. Og ikke minst er de gjennomsiktige, usj. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...