Noen som vet hvor jeg får kjøpt?- tråden

2,261 innlegg i emnet

Knæsje?? Man får da selene i nøytrale farger som sort, blå, rød osv, er bare lifeguard serien som er knæsje i fargen ;)

Ja vi har den sorte med rødt og brun polstring. Så fin atte. Og refleksen er faktisk veldig bra, hvertfall på hodelykta så jeg ser hvor de er.

930111.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knæsje?? Man får da selene i nøytrale farger som sort, blå, rød osv, er bare lifeguard serien som er knæsje i fargen ;)

Ja, lifeguard, ja.. Doh! Med refleks! Den er jo sikkert veldig fin og praktisk på vinteren! Kanskje jeg faller for en i rosa likevel.. :whistle:

Ja vi har den sorte med rødt og brun polstring. Så fin atte. Og refleksen er faktisk veldig bra, hvertfall på hodelykta så jeg ser hvor de er.

930111.jpg

Ååh, ser man det! :D Den blå var jo kjempe fin. Da har jeg vært i butikker med begrenset utvalg :aww:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke til hund, og jeg vet ikke om det finnes men noen som vet hvor man kan få kjøpt krykke-hansker? Som er godt polstret inni, men ikke en full hanske? (Er jo sommeren). Vil helst ikke ha sånn polstra greier på håndtakene.

Det er ikke krykkehanske, men krykkegrep.

http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?mainCatId=1&subCatId=12&pId=2863

de har både nettbutikk og butikker over hele landet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nomesele er vel ikke egnet til noe annet enn trekk?

er det noen seler som er spesielt laget for noe annet enn trekk? Hva skulle i såfall en brystsele ha av funksjoner som ikke en nomesele har? Og viss hunden ikke skal trekke, spiller det noen rolle om det er en nomesele, sykkelsele eller en y sele? ;)

Takk for svar :) Hurta sine Y seler er ganske godt polstret, ja, men de er likesom så knæsje i fargen :P Også er de ikke sånn puse polstret som Gresshoppa sine. Jeg er ikke forfengelig altså, jeg lover :innocent: Men jeg ender nok opp med en av Hurta sine likevel :D

Jepp, som jeg ser har du fått se at de kommer i andre farger også.

Vet ikke merke, men jeg vet at TAM butikken her selger svarte y seler med fleece polstring til 150 kr eller noe sånt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde da virkelig ikke være nødvendig å svare på men siden du fremstiller det som at alle seler bare er seler til trekk og ingen har unike egenskaper utover trekk.

er det noen seler som er spesielt laget for noe annet enn trekk?

Jepp, f.eks spor, schutz, sykkel, trekk m/u pulk osv. Jeg kan ikke alt her i verden men noe er det da.

Hva skulle i såfall en brystsele ha av funksjoner som ikke en nomesele har?
F.eks ved sykling har du mye bedre kontroll på hunden med en bryst / y-sele om den løper ved siden av. Nomesele er ganske uaktuelt til det formålet her, løper han foran er det noe helt annet.

Og viss hunden ikke skal trekke, spiller det noen rolle om det er en nomesele, sykkelsele eller en y sele? ;)

Ja, absolutt. f.eks ved spor er det idiotisk med en sele som hindrer hunden å gå med hodet / snuta ned. Schutz er det og direkte skadelig med feil sele da påkjenning er x10 der og da kontra jevnt over tid som med vanlig trekk osv.. Så ja det er forskjell på seler og formål.

Videre er det like idiotisk med en nome til tur som alternativ til halsbånd. Rykker hunden sideveis eller selen ikke er stram er det ikke akkurat sunt å få skrotten vridd. Men alt er vel bedre enn halsbånd i disse positive tider eller?

Dette var bare noe. Hvorfor tror du det lages og selges så mye forskjellige seler egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Dette burde da virkelig ikke være nødvendig å svare på men siden du fremstiller det som at alle seler bare er seler til trekk og ingen har unike egenskaper utover trekk. Jepp, f.eks spor, schutz, sykkel, trekk m/u pulk osv. Jeg kan ikke alt her i verden men noe er det da. F.eks ved sykling har du mye bedre kontroll på hunden med en bryst / y-sele om den løper ved siden av. Nomesele er ganske uaktuelt til det formålet her, løper han foran er det noe helt annet. Ja, absolutt. f.eks ved spor er det idiotisk med en sele som hindrer hunden å gå med hodet / snuta ned. Schutz er det og direkte skadelig med feil sele da påkjenning er x10 der og da kontra jevnt over tid som med vanlig trekk osv.. Så ja det er forskjell på seler og formål. Videre er det like idiotisk med en nome til tur som alternativ til halsbånd. Rykker hunden sideveis eller selen ikke er stram er det ikke akkurat sunt å få skrotten vridd. Men alt er vel bedre enn halsbånd i disse positive tider eller? Dette var bare noe. Hvorfor tror du det lages og selges så mye forskjellige seler egentlig?
Jeg sier ikke at det ikke er forskjell på seler, men når vi snakker om nomesele og gå på tur så ser jeg ikke problemet.. Andre seler er jo like rævva som nomesele om det rykkes sideveis, det er ikke mange seler som er laget for det. Og en nomesele bør ikke hindre hunden om den trekker eller om den ikke trekker. Hadde det ikke vært forskjell på seler hadde ikke jeg giddi å kjøpt meg nomesele heller, da hadde jeg kjøpt meg en 100 kr brystsele.. Men det er vell ikke helt relevant i forhold til tema. De fleste seler er laget for trekk i større eller mindre grad og de fleste seler tåler at hunden både går normalt og at den går og snuser.

Også skjønner jeg ikke hvorfor du skal disse positiv trening hele tiden...? Jeg trener stort sett positivt, men den eneste grunnen til at jeg bruker sele er fordi hunden ikke kan gå fint i bånd og jeg gidder ikke trene på det, så da får hun heller trekke litt i den sela enn at hun kveles i halsbåndet og kommer hjem med blodsprengte øyne pga luftmangel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet av en nettbutikk som selger flettet nylonkobbel? Canis har noen svarte, men jeg vil ha andre farger og ikke så lange som 2m.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tonje:www.norskhundeutstyr.no har flettet nylonkobbel;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ja :) Tusen takk!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah, tenkte sonen trengte en sånn tråd( om det ikke allerede finnes en)

jeg lurer på hvor jeg får kjøt en valpegård(?) sånn i tøy, 6 eller 8 kantet med lokk på liksom vist noen skjønner..

og den må være passe stor, skal brukes som bur på utstillinger :)

Ebay! :D billig penge som regel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesial-lagde merker til K-9 sele? Så man kan skrive f.eks "Fido" eller "På jobb" i stedet for "Bodybuilder" og "Champion" :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet av en nettbutikk som selger flettet nylonkobbel? Canis har noen svarte, men jeg vil ha andre farger og ikke så lange som 2m.

Tja, jeg lager etter mål og ønsket farge.

www.linnazoo.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ha en vannskål som UNGEN ikke heller utover seg 2-3 ganger om dagen. Finnes det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ha en vannskål som UNGEN ikke heller utover seg 2-3 ganger om dagen. Finnes det?

stor tung keramikk skål?

evnt min løsning med hammer/murstein i vannskåla når Amiga elsket å tippe den :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dere om det finnes Tropehagen og Tam-butikker som fører Hurtta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesial-lagde merker til K-9 sele? Så man kan skrive f.eks "Fido" eller "På jobb" i stedet for "Bodybuilder" og "Champion" :P

Vet at Kifani hundeutstyr selger det iallefall. Sett bilder av merkene deres på FB-siden deres tidligere.

Selv ønsker jeg ikke lenger å støtte dem etter at de har avlivet helt friske valper kun grunnet utstillingsfeil (en helt annen diskusjon), men for flere år tilbake har jeg kjøpt fra dem, og produktene har jeg jo vært fornøyd med. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stor tung keramikk skål?

evnt min løsning med hammer/murstein i vannskåla når Amiga elsket å tippe den :P

Men ungen har sånne griperedskaper. Hender heter de, og han kan visst løfte ganske tungt også.... Men ja, tungt var lurt. :rofl:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dere om det finnes Tropehagen og Tam-butikker som fører Hurtta?

Tropehagen-butikkene fører kun vitpro, og har derfor ikke hurtta. Vi har ikke på Tam Alna, så vil nok dessverre tro det gjelder alle Tam-butikkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tropehagen-butikkene fører kun vitpro, og har derfor ikke hurtta. Vi har ikke på Tam Alna, så vil nok dessverre tro det gjelder alle Tam-butikkene.

De har ikke på TAM i fredrikstad heller så :/ Da får jeg kikke en tur innom Buster nedi byen her senere i dag da, veit at de har nemlig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor eg får kjøpt ein litt billigere pris til denne boken 100% positiv hverdags lydighet ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor eg får kjøpt ein litt billigere pris til denne boken 100% positiv hverdags lydighet ? :D

Adlibris.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigst mulig gjerdestolper (staur, heter det det?) og netting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjetter på felleskjøpet, var iallefall der vi endte opp med å kjøpe fra når vi skulle lage gjerde.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har billig netting.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som aner hvem som selger Back on Track til kneet på hunder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei og nå forstår du sikkert hvorfor jeg ikke er så ivrig  på å 'framsnakke' rasen?  
    • Jeg er 24 og venter mitt andre barn med en som er 38(ja, 14 år eldre). Vi har det veldig fint til tross for aldersforskjellen, selv om det nok er mange som synes det ene og det andre  Så lenge hun ikke brukte sin politiske posisjon på en uriktig måte, så synes jeg ikke at vi andre trenger å bry oss så hardt med det. Det var tross alt frivillig for begge to 
    • Da er jeg med. Nei, summen er ikke bekreftet, men det er uansett ikke god presseskikk å betale slike summer. Det er påpekt i Vær varsom-plakaten med betalingsordninger som frister til å utgi personsensitiv informasjon. Jeg synes det er snodig av 26-åringen i det hele tatt gå ut med det, all den tid TSG ikke har sagt noe offentlig om ham eller saken. Men men..   Nå skal jeg imidlertid finne sengen!
    • Nettopp dette jeg mener med at det er lett å bli innhabil. Man ser det man ser og tolker det utifra det.  Mine kaniner har forøvrig tilgang til mat 24/7. Så de kommer ikke til meg fordi de sulterihjel om ikke, men klart, de får ikke kraftfor og snacks 24/7. Og endel av dem setter pris på oppmerksomhet og kos, andre er mer tilbaketrukne.   Yep, er ren egoisme at jeg avler og slakter kaniner. Det nekter jeg ikke for, på samme måte som det er egoistiske interesser at jeg har hunder, katter, hester og høns/ender, som @QUEST sier så burde jo ingen dyr holdes i fangenskap.  Men jeg lever ganske godt med den egoismen, og gjør mitt for at de skal ha det bra, jeg har slutta å selge kaniner til familier, for jeg er ikke fornøyd med måten 99% av de holdes. Da syns jeg de har det bedre hos meg, selv om de ender opp i frysern før eller siden.  Men selv om de ikke tilfører samfunnet noe i prinsipp, så gjør det at jeg, som har ganske dårlig råd, ikke trenger å kjøpe billigkylling fra gudeneveithvor for å få magert kjøtt i kosten, foreksempel. Så da er det en mindre forbruker som støtter den typen industri. Jeg tilbyr også skinn fra dyr som har blitt slaktet for mat, ikke for skinn, og bruker dermed "hele" dyret. Et definitivt bedre alternativ enn kaninskinn fra kina til 50kr stk... Tør ikke tenke på hvordan de kaninene har det... 
    • Jeg har og hatt venninner med daddyissues, så jeg er litt usikker på hvorfor du føler behov for å forklare meg at noen ganger faller småjenter for dobbelt så gamle menn?  Det er fortsatt snakk om en voksen på 36 år, en ungdom på 17, og alkohol. Det er ikke greit, syns jeg. Og jeg legger ansvaret på den voksne, uavhengig av kjønn, fordi de burde VITE bedre. Enten det er å ikke drikke seg idiot full, eller å ikke ligge med tenåringer.  Hvordan forklarer dere dette i forhold til Giske, f.eks? *venter spent* 
  • Nylig opprettede emner