Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Guest Jonna

Ettersom valpene hadde fest to ganger i natt så fant jeg ut at vi får ta ett steg videre i den store verden :P

Så i dag ble det kjøretur til Dal for å kaste litt søppel og tilbake igjen. De fikk sitte i ett bur i pasasjer sete. Så vi tok første turen i bur og biltur på en gang :lol:

Det var litt "hvor er vi" suttring, men ikke noe hyling eller noen som så redde ut. Litt dukking og plassere bena i hjørnene når man kommer til noen krappe svinger eller fartsdump, men ikke noe gjennverende usikkerhet etterpå :)

Dette er film fra jeg begynner kjøre igjen dra Dal. Turen i seg selv var ca 10 km, med dumping stopp. Lang nok til at de fikk suttret ferdig og sovnet en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Tenkte jeg skulle skrive litt om “ståa” nå. Mye kan endre seg etterhvert som de kommer ut i verden og ikke minst så er de ikke helt på samme plassen med utviklingen akkurat nå icon_smile.gif?m=1336659725g

Men, jeg syns samtidig de er utrolig jevne. De har mye like trekk, ser ganske jevne ut i str og i eksteriøret så langt. Utenom at Meera og Summer ser ut til å bli rik/langhårete. Utifra de hundene jeg vet om som er langhårete i Sverige så ser det ikke ut til å stoppe de fra gode nok resultater på utstilling til å oppnå div resultater, så langt resten av hunden ikke har noen store feil. Hundene har fått godkjent eksteriør til Korad og Very Good til Cert på utstilling. Så man skal fint kunne oppnå premiering til andre championat. For min del fins det mye værre svakhter på eksteriøret enn for lang pels. Den lange pelsen vil ikke være belastene på noen måte, sammenlignet feks med veldig dårlige vinkler, svake overlinjer, dårlige mellomhender o.l.

Det var nå litt mine tanker rundt det med at det har antagelivis kommer noen med litt mye pels. Hvor mye pels, det vil tiden vise. (men mye kan fikses med litt pelsstell før utstilling også :innocent: )

Så en liten kjapp oppdatering på hva jeg syns skiller de nå.

Jeg har treerbanden: Asha, Arya og Tyrion. Det er 3 stk super-duper-happy valper som er “in your face” de liker ligge på rygg å kose og alle tre er først ute med det meste. De går gjerne alene også. De er også noen store BØLLER hele gjenge!

Summer er den som er senest utviklet. Han var sist opp med øynene, ørene henger enda og han sover mest. Men det jeg ser av han så virker han veldig trygg og god i det han driver med. Når biter noe sinnsykt hardt da! Om han først finner det for godt at han skal ha noe i munnen så blir det der, koste hva det koste vil.

Meera, det fins bare ett ord som beskriver henne. Hun er søøøøt. Det er den søtest valpen jeg noen gang har hatt. Så “snill” og god. Ligge på fanget å kose er herlig, hun nyter det.

Dany, jækla for ett temperamang! Her har du Gremlingsen, hun er også den som har vært først ute med å dreper, røsker og hugger i gjenstander. Reaksjonene står litt i stil med temperamanget, det skjer mye *ler*

Det var sånn kort av det jeg har sett de første dagene nå etter at de har “våknet”. Dette endrer seg vel både 1 og 20 ganger innen de skal leveres. icon_wink.gif?m=1336659725g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive litt om “ståa” nå. Mye kan endre seg etterhvert som de kommer ut i verden og ikke minst så er de ikke helt på samme plassen med utviklingen akkurat nå icon_smile.gif?m=1336659725g

Men, jeg syns samtidig de er utrolig jevne. De har mye like trekk, ser ganske jevne ut i str og i eksteriøret så langt. Utenom at Meera og Summer ser ut til å bli rik/langhårete. Utifra de hundene jeg vet om som er langhårete i Sverige så ser det ikke ut til å stoppe de fra gode nok resultater på utstilling til å oppnå div resultater, så langt resten av hunden ikke har noen store feil. Hundene har fått godkjent eksteriør til Korad og Very Good til Cert på utstilling. Så man skal fint kunne oppnå premiering til andre championat. For min del fins det mye værre svakhter på eksteriøret enn for lang pels. Den lange pelsen vil ikke være belastene på noen måte, sammenlignet feks med veldig dårlige vinkler, svake overlinjer, dårlige mellomhender o.l.

Det var nå litt mine tanker rundt det med at det har antagelivis kommer noen med litt mye pels. Hvor mye pels, det vil tiden vise. (men mye kan fikses med litt pelsstell før utstilling også :innocent: )

Så en liten kjapp oppdatering på hva jeg syns skiller de nå.

Jeg har treerbanden: Asha, Arya og Tyrion. Det er 3 stk super-duper-happy valper som er “in your face” de liker ligge på rygg å kose og alle tre er først ute med det meste. De går gjerne alene også. De er også noen store BØLLER hele gjenge!

Summer er den som er senest utviklet. Han var sist opp med øynene, ørene henger enda og han sover mest. Men det jeg ser av han så virker han veldig trygg og god i det han driver med. Når biter noe sinnsykt hardt da! Om han først finner det for godt at han skal ha noe i munnen så blir det der, koste hva det koste vil.

Meera, det fins bare ett ord som beskriver henne. Hun er søøøøt. Det er den søtest valpen jeg noen gang har hatt. Så “snill” og god. Ligge på fanget å kose er herlig, hun nyter det.

Dany, jækla for ett temperamang! Her har du Gremlingsen, hun er også den som har vært først ute med å dreper, røsker og hugger i gjenstander. Reaksjonene står litt i stil med temperamanget, det skjer mye *ler*

Det var sånn kort av det jeg har sett de første dagene nå etter at de har “våknet”. Dette endrer seg vel både 1 og 20 ganger innen de skal leveres. icon_wink.gif?m=1336659725g

Veldig interessant Jeanette! Og spennende - for jeg lurer litt på de karakter-trekkene du ser på dem som valp. når det gjaldt LOTR-kullet så har jo det stemt til en stor grad? At en del av særtrekkene du så på dem som helt små fremdeles finnes i de nå (snart) voksne hundene? Det har jo stemt fullt ut for Strider synes jeg. Må ta litt høyde for at man kanskje former hunden til det man tror den er.. men bare kanskje, jeg er egentlig ikke så sikker på det. Hunder har tross alt sine personligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

"Noen" ville ikke sove imens jeg begynnte legge opp "miljøbane" hjemme. Nå ligger det kjettinger i metall skål, fra taket er det festet flaske med skruer, fille, ball i tråd og kjetting, paiform med skjeer i, tomme bokser i metal o.l. Dette måtte jo undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det er så imponerende å se hvordan koordinasjonen deres er i denne alderen! Gjendstandsinteressen og generelt sett at de er så utviklet allerede! Jeg husker da vi skulle besøke Joya sitt kull på 5 uker, de så helt retarded ut i forhold :lol: Kelpier altså, de er helt rå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hahaha! Stakkars Dany (og Tyrion), hun Arya er en skikkelig pain-in-the-ass altså, tar ingen hensyn til sovende stakkarer! Håper du filmer når de andre våkner og oppdager de har havnet i Tusenfryd avd. Mogreina!

De ble tuppet ut alle sammen når de våknet *ler* Var varmt og fint på altanen. Så de har ikke oppdaget Tusenfryd enda :P

Nå skal vi på vår første skogsutflukt i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Første skogsturen for de små. 3 stk syns det var kjempe kult og klarte følge etter litt. De 3 andre syns det var helt unødvendig og ville helst undersøke verden i en radius på 2 meter. Dvs helt normal valper :)

560403_10151449268405072_834435071_23629644_944964592_n.jpg

Øøøøh vi bli her vi andre, holde retretten åpen.

522007_10151449268665072_834435071_23629650_1671897856_n.jpg

550240_10151449269320072_834435071_23629667_1620926721_n.jpg

521940_10151449269475072_834435071_23629671_829877010_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer er den som er senest utviklet. Han var sist opp med øynene, ørene henger enda og han sover mest. Men det jeg ser av han så virker han veldig trygg og god i det han driver med. Når biter noe sinnsykt hardt da! Om han først finner det for godt at han skal ha noe i munnen så blir det der, koste hva det koste vil.

*sukk* Det høres ut som en kelpie-My :heart: Er han liten også i størrelse? Han våkner garantert når han runder 8-9 uker, det gjorde My :lol: Men My har beholdt det at hun er rolig og trygg i de aller aller fleste situasjoner, og jeg trodde hun skulle være litt sånn "pinglete" å ikke tørre å si ifra om ting - men nå som hun har rundet 4 år så knurrer hun som en bjørn til slitsomme hanhunder og har full kontroll på dem med øyne og hundespråk :P Før så hun bare på meg og så fortapt ut, og jeg måtte hjelpe henne. My beit også ekstremt hardt, hun var som en krokodille, og den dag idag så henger hun i leker som en malle og kan bli slengt rundt i lufta så lenge man orker, hun sitter enda fast i leken.

Håper noen her på hundesonen får Summer eller at eierne lager/har blogg, hadde vært moro å følge henne og pelsen. :)

"Noen" ville ikke sove imens jeg begynnte legge opp "miljøbane" hjemme. Nå ligger det kjettinger i metall skål, fra taket er det festet flaske med skruer, fille, ball i tråd og kjetting, paiform med skjeer i, tomme bokser i metal o.l. Dette måtte jo undersøkes.

Valpesyyyyk ble jeg nå! Og haha til valpen i slutten av filmen som henger i den tingen i taket, og deiser over de sovende søskene sine og vekker dem :lol: Rart de ikke blir forbanna :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
*sukk* Det høres ut som en kelpie-My :heart: Er han liten også i størrelse? Han våkner garantert når han runder 8-9 uker, det gjorde My :lol: Men My har beholdt det at hun er rolig og trygg i de aller aller fleste situasjoner, og jeg trodde hun skulle være litt sånn "pinglete" å ikke tørre å si ifra om ting - men nå som hun har rundet 4 år så knurrer hun som en bjørn til slitsomme hanhunder og har full kontroll på dem med øyne og hundespråk :P Før så hun bare på meg og så fortapt ut, og jeg måtte hjelpe henne. My beit også ekstremt hardt, hun var som en krokodille, og den dag idag så henger hun i leker som en malle og kan bli slengt rundt i lufta så lenge man orker, hun sitter enda fast i leken. Håper noen her på hundesonen får Summer eller at eierne lager/har blogg, hadde vært moro å følge henne og pelsen. :)

Er nok ikke det samme :P

Først er Summer en hannhund, han er størst i kullet og det han foretar seg er overhode ikke pinglete, han bare gjør ikke så mye som de andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skogsturen for de små. 3 stk syns det var kjempe kult og klarte følge etter litt. De 3 andre syns det var helt unødvendig og ville helst undersøke verden i en radius på 2 meter. Dvs helt normal valper :)

560403_10151449268405072_834435071_23629644_944964592_n.jpg

øøøøh vi bli her vi andre, holde retretten åpen.

522007_10151449268665072_834435071_23629650_1671897856_n.jpg

550240_10151449269320072_834435071_23629667_1620926721_n.jpg

521940_10151449269475072_834435071_23629671_829877010_n.jpg

Ok, minst 2 hadde havnet i lomma mi hadde jeg vært tilfeldig forbipasserende :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...