Gå til innhold
Hundesonen.no

Strider og Shy


TonjeM
 Share

Recommended Posts

Nå vet jeg nesten ikke om jeg klarer å skrive rent her - fikk akkurat melding fra Jeanette - Strider blir vårt nye familiemedlem!

Da Jeanette skrev om sin lille "fy-sak" ble jeg helt sjarmert og spurte Jeanette litt om Strider og disse gutta.. enda jeg skulle aldri ha hannhund jeg nei, man er jo fornuftig ikke sant? Men så ble det jo ekorn-gutt her allikevel da! Nå var det ikke gitt at det ville bli akkurat Strider da.. men Jeanette er ferdig med sine sjongleringer - og Strider blir det! Skjebnen tror jeg! Og innmari praktisk at han allerede heter Strider - for da slipper jeg å krangle mer med gubben om navn!

Jeg har ikke truffet Strider "in person" enda, men han er tvers igjennom studert intenst på alle filmsnutter og bilder.. lille apekatten som rister filla i lek, og tipper over på rygg rett som det er ;) .. og jeg treffer han for første gang på torsdag. Ut fra Jeanettes beskrivelser og hvordan han ter seg, så virker han som en kombinasjon av basenji/flat - m.a.o. helt uimotståelig..

Nei, klarer ikke helt å skrive så fornuftig her og nå jeg - må visst unne meg en røyk eller 5 og ut og avreagere litt med Tomsingen -

men her er 6 ukers bildene av han (egenhendig rappet med lov fra Jeanette) - nydelige, frekke lille røde krapyl - håper du blir et skikkelig helsprøtt heisa-ekorn!

Se det blikket da!

OK.. kanskje ikke verdens mest elegante her og nå.. men det kommer det kommer!

Sammen med søster.. like før det skjer noe tror jeg

Og her er det endringer i forankringen for å si det slik! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og her kommer Shy - Maiskis Obsidia! Da er Shy på norsk jord, trygt forvart i Casa DeepEyes og jeg aner en medeier som kommer å ha tungt for å gi slipp.. Hun virker vanvittig fin - uredd,nysgjerrig,

Begynner å bli stor gutt Strider nå, muligens verste fjortis-alder. Han har markert inne en gang (fikk øyeblikkelig veldig negativ respons på det, og så langt, har det ikke gjentatt seg). Og så har vi

Idag har vi hatt med kamera på tur, så da må det jo inn i tråden her! Men starter med litt utenomsnakk. Vi har begynt å kalle Strider for Psykopaten (!) Han savner visst ikke Tomsingen i det hele t

Posted Images

Guest Belgerpia

*latterkrampe*

Det blikket lover hurrameirundtekorn - og med deg som eier så er vi dømt til ett evig liv med morsomme historier fra de dype skoger.

Gleder meg kjenner jeg!

Grattis med valpis og Strider er ett kult navn er det. (selv om Viggo er bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk folkens! Ble jublende glad idag ja - er så deilig å få en øh.. "person" (?) klistret til begrepet "nytt familiemedlem"!

Så moro Tonje!

Strider har definitivt et blikk som t.o.m. sjarmerer en basenjioppdretter og DET må da love godt for framtidg hyss og fantestreker? :D

Gratulerer igjen!

:D Ja ikke sant? Litt basenji-trekk og jeg smelter fullstendig altså! Men han skal nå få være ekorn/kelpie/apekatt men sånne litt infame basenji-egenskaper vil allikevel verdsettes høyt! Det er noe med å ha en hund som gir masse latter - slik lille basenji gjør. Og jeg har titt og ofte ledd av Jeanettes ekorn - gærningene - og ble dessuten dødssjarmert av dem da jeg traff dem - de var akkurat så skjønne som jeg trodde de ville være. Nå virker Strider som å kunne bli en skikkelig rabagast, med masse meninger og det er jo noe man kan kjenne seg igjen i og håndtere (tror og håper jeg!). Jeg er veldig spent, etter snart 12 år med basenji og 7 år med en særdeles pinglete myk Tomsing - det blir muligens litt av en omveltning med heftig liten kelpie-hanne!

Lykke til med fysaken :D:P

:P Takk! og til lykke tilbake med lille Fangorn! Utifra filmen av at Jeanette lekte med han, ser jeg for meg at en av de første kommandoene han skal lære: "Slipp"!

Hurra at en av de kuleste valpene blir på sonen :D

Gratulerer så utrolig mye :P

Og jeg er kjempeglad sammen med deg :P !

Right back at you Marie!

Å, jeg gleder meg til å lese om Striderhyss og fantestreker utover vinteren! Også hannhund da gitt *flir*.

Flir.. hannhund ja... kanskje jeg må lære meg snoppevask også??? :P Hvis ikke basenjien fikser den biffen da.. (Hun har alltid stått for Karks intim hygiene.. hun synes visst at gutta ikke helt kan dette med hygiene!)

*latterkrampe*

Det blikket lover hurrameirundtekorn - og med deg som eier så er vi dømt til ett evig liv med morsomme historier fra de dype skoger.

Gleder meg kjenner jeg!

Grattis med valpis og Strider er ett kult navn er det. (selv om Viggo er bedre)

Takk takk! :P Strider er jo "nesten" Viggo da! (Men kelpier kan IKKE hete Viggo altså!) Og et blikket ja.. lover ikke godt på en måte :D

Nå synes jeg at bildene her ble litt fordreide av en eller annen grunn.. har lånt dem fra Jeanettes forplantningstråd.. skulle kanskje heller rappe bilder direkte fra bloggen.. skal jobbe med det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...