Gå til innhold
Hundesonen.no

Strider og Shy


TonjeM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og her kommer Shy - Maiskis Obsidia! Da er Shy på norsk jord, trygt forvart i Casa DeepEyes og jeg aner en medeier som kommer å ha tungt for å gi slipp.. Hun virker vanvittig fin - uredd,nysgjerrig,

Begynner å bli stor gutt Strider nå, muligens verste fjortis-alder. Han har markert inne en gang (fikk øyeblikkelig veldig negativ respons på det, og så langt, har det ikke gjentatt seg). Og så har vi

Idag har vi hatt med kamera på tur, så da må det jo inn i tråden her! Men starter med litt utenomsnakk. Vi har begynt å kalle Strider for Psykopaten (!) Han savner visst ikke Tomsingen i det hele t

Posted Images

  • 2 weeks later...

Nei, må bare leve ut litt forventningsglede her.. Lille Strider, minstegutt (men heldigvis allikevel litt større enn søstra si'! Pinlig å være mindre enn søsteren sin liksom!)

Jeg flirer sånn av disse ukesbildene. Det er mulig jeg ser feil fordi jeg ubevisst ønsker å se feil... men jeg synes alltid Strider ser ut som en ordentlig pøbel, er noe med blikket.. Andre valper ser så uskyldige og søte ut at man blir helt mistenksom, men Strider han har liksom all pøbelskapen åpent og ærlig for dagen i blikket sitt han! Bare se på 7 ukes bildet av han (ja, det ligger også i Jeanettes tråd, og på bloggen til Jeanette, og på Facebook men en god ting kan da virkelig ikke gjentas for ofte!)

Og så er det så moro at hele 4 stk "forblir på sonen"! Får se om søsknene er like rampete hele bunten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*latterkrampe*

Det blikket lover hurrameirundtekorn - og med deg som eier så er vi dømt til ett evig liv med morsomme historier fra de dype skoger.

Gleder meg kjenner jeg!

Grattis med valpis og Strider er ett kult navn er det. (selv om Viggo er bedre)

Du altså! :)

:hug: Takk! og til lykke tilbake med lille Fangorn! Utifra filmen av at Jeanette lekte med han, ser jeg for meg at en av de første kommandoene han skal lære: "Slipp"!

Hø? Går det an altså?! :)

Tenkte at vi måtte leke bytteleken jeg :)

Og så er det så moro at hele 4 stk "forblir på sonen"! Får se om søsknene er like rampete hele bunten!

Næææi, jeg har ikke bestilt en rampetet en :icon_redface:

*Hører at jeg ikke er så god på å overbevise meg selv....*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææi, jeg har ikke bestilt en rampetet en :icon_confused:

*Hører at jeg ikke er så god på å overbevise meg selv....*

:hmm: Sweet dreams and pigs may fly! Minner meg om det bildet Jeanette la ut for lenge siden av et kull kelpie-valper som var i full fres over en kompost-grind og gubben tittet på det og sa "Jeg vil ikke ha en sånn". Og nå kommer det en sånn en i hus..

Haha, fin beskrivelse :) Grattis med ulv i ulveklær, liksom :lol: Men herlig, det er han! Godt han skal bli der litt lenger så jeg forhåpentligvis får sett ham igjen mens han er liten og søt og sånn :D

Hihi.. tenker at han kanskje bør holde seg liten og søt i all overskuelig framtid! Men er han helt umulig så får Jeanette få han tilbake som defekt vare.. så kan jeg heller få Talli eller Blaze i bytte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden jeg har skrevet i tråden her.. og fremfor å fylle opp akkurat-nå-tråden med Strider-observasjoner, bedre å legge dem her!

Dette er vår andre helg med Strider.. og jeg blir helt fasinert av denne lille ekorn-babyen. Aldri har jeg hatt sånn hund før, dette blir bare sååå spennende. For aldri har jeg hatt noen valp som er så intens og så standhaftig. Det stakkars Kakkelakk har manglet i fokus har Strider i fulle monn, riktignok ikke alltid på ting som er like nyttige eller ønskelige! *skuler bort på lett&lettvint av Grete Roede som nå begynner å bli svært så lett*

Vi har vært mye ute i helgen, vært på mange turer i nabolaget og mye ute sammen med de andre 2 biskene. Igår var han ganske rolig inne og virket sliten på kvelden, lå på madrassen sin og bare slappet av om kvelden.

Idag var jeg på jobb og gubben hadde valpe-assistert hjemmekontor og det hadde gått overraskende bra. Strider hadde puslet med sitt og sovet litt inimmellom. Gubben hadde vært litt ute med han, men været var så dårlig og gubben syntes Strider virket frossen og puslete ute så det ble ikke så mye uteliv. Jeg kom hjem til en hinsides livat valp, som tydeligvis hadde ladet noe fryktelig opp i løpet av dagen! Full raptus! Været var bedre så jeg var ute med han lenge - og han løp og løp og løp. Vi gikk en runde i nabolaget og lille kroppen sprader rundt med halen høyt og eier hele omegn han! Men han er ikke utladet enda.. nå skal vi snart jobbe litt med godbitsøk etter en del av middagen så håper jeg det kan ta ut litt energi for jeg tror dagen har vært litt for rolig for han. Ikke at han skal stresses opp med kontinuerlig aktivitet men litt utløp må han få!

Men jeg har vel ikke ord for hvor moro det er med en valpetype som er helt ukjent for meg.. han er bare sååå kul altså! Gærningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For godt blir nok ikke før i desember. Vi må ha ferie for å kunne begynne å tilvende han å være alene, muligens litt adskilt fra de andre hundene..

Jeg var dypt overrasket igår over basenjien som fant seg i absolutt all verdens skit fra den lille frekkasen, uten så mye som å løfte på en leppe en gang. Så da tenkte jeg at masete, overtrøtte, hypre små valper skal vel ikke irettesettes og at sånt vet hun.. :)

Men så igår kveld var det jo Big Bang Theory, en serie både gubben og jeg liker veldig godt. Vi har stue&spisestue som går i ett, men som vi har skilt av med et langt stykke kompost-grind. Strider er på spisestue delen, de 2 andre - og TV-en - er på stuedelen. Så jeg tenkte at både gubben og jeg kunne se på Big Bang Theory så kunne Strider øve på å være i spisestue-delen alene (det er nemlig ikke populært). Vi sitter bare 3 m unna han og han kan se oss.. selv om jeg skjønner jo at det er kjipt for en liten valp å være alene på den ene siden av gjerdet og se på mennesker og hunder slange seg i sofaene på den andre siden.

Så vi så Big Bang, og Strider pep og klorte på grinden - noe vi overså fullstendig - en stund. For han lille tassen der finner seg ikke i ting uten videre altså! Jeg kikket bort på han akkurat i det han tok rennafart og så bare bulldoza han seg gjennom gjerdet - grinden fløy opp i lufta og slamra noe skrekkelig - alle unntatt jeg skvatt himmelhøyt - for et skrammel (Strider er definitivt ikke lyd-var..) ! Så kom det en liten brun prosjektil i nærmest lyshastighet og bare kasta seg på sofaen! Det ble for mye basenjien - da kastet hun seg snerrende over han - mye lyd men ingen tenner eller noe sånt.. Da ble han litt spak altså.. men bare litt.. Jeg fikk ikke sett resten av Big Bang Theory for å si det sånn. Og vi må finne en måte å sikre grinden slik at den ikke kan bulldozes ned på den måten... :)

Senere idag skal han tilbake til Jeanette og vi kommer å føle det veldig tomt, akkurat som sist.. men det er bare et par dager så er det helg igjen! Nå må det sies at jeg tror både basenjien, og spesielt Kark, er glad for at han drar men.. Jeg er litt bekymret for forholdet til Kark. Kark er engstelig og Strider synes det er vanvittig moro å jage han, bite han, jokke på han (stress-element det der, han girer seg opp unge Strider) og Kark forsøker å gå bort hele tiden. Der er basenjien helt annerledes. Hun tar imot hun, forsøker han å hoppe på henne tar hun bare et nett skritt til siden og så følger hun etter han hvor han går og ser misbilligende på hva han driver med (men hun virker ikke akkurat vennlig da.. tante Creepy er blitt det nye tilnavnet) - det er aldri snakk om at han får "jaget" henne. Dog er det deilig å se at han er sånn en tøff liten kar, tar tante Creepy på strak arm han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha inn ett nytt bilde av "skilsmisse" barnet, også populært kalt Hannibal Lecter for øyeblikket :whistle:

11,5 uke

68747_10150296505965072_834435071_15389555_5651219_n.jpg

Tester superspeed bena

68863_10150296505590072_834435071_15389547_5955665_n.jpg

Bestemor har hatt en brutal samtale med han i dag, men han forguder henne fortsatt

66326_10150296506540072_834435071_15389568_1293767_n.jpg

39551_10150296507225072_834435071_15389569_5568133_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om Strider og alt han finner på. :)

Ebba sender noen trøstende ord til stakkers Kark. Hun anbefaller å legge seg på små plagsomme valper. Det er lov bruke full tyngde. :blink:

Han er virkelig en lekker liten sak, selv om det ser ut til å være mye galskap der. Men det er jo det som gjør de ekstra morsomme. Hvertfall for oss andre. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var han jo, gulleklumpen :ahappy: Og så er jeg så glad for Jeanette tar så flotte bilder av han. Kameraet vårt har tatt kvelden og mobilen min er bare helt håpløs.. (eller jeg skjelver for mye på hånden..)

Så får man se om dette kommer med da..sonen krangler med meg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. får ikke sendt PM-er men skrive her går med litt tålmodighet!

Han er feiende flott og søt på en gang lille Hannibal!

Skal se om vi får skrapet sammen et bilde av tante Creepy og jyplingen.. kanskje gubbens mobil er bedre? Er ikke så lett å få andre til å ta bilde av henne, hun er jo så skeptisk så hun blir bare stående og glo på besøk.. kaldt og kritisk og med et utvetydig "du er ikke velkommen her for kanskje du vil spise meg for jeg er så lekker"-blikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. får ikke sendt PM-er men skrive her går med litt tålmodighet!

Han er feiende flott og søt på en gang lille Hannibal!

Skal se om vi får skrapet sammen et bilde av tante Creepy og jyplingen.. kanskje gubbens mobil er bedre? Er ikke så lett å få andre til å ta bilde av henne, hun er jo så skeptisk så hun blir bare stående og glo på besøk.. kaldt og kritisk og med et utvetydig "du er ikke velkommen her for kanskje du vil spise meg for jeg er så lekker"-blikk!

Jeg har 50-200mm objektiv og kan stå på god avstand :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...