Jump to content
Hundesonen.no

''Jeg har oppdatert bloggen''-tråden

Recommended Posts

Det hadde vært fint om du hadde linket til bloggen din, Emma :icon_cry:

Det ligger link til hjemmesiden hennes i banneret, der finner du link til bloggen :ahappy:

Jupp, jeg antok at folk som diskuterer på forum og surfer på blogger også klarer å finne fram via banner...

Forumet fortsetter under annonsen

Da har faktisk gubben oppdatert bloggen vår (noen må jo ta ansvar når jeg leser til eksamen:P)ett tur med Rexern.

JEg jobber med å redigere sammen en film fra mandagen, når det er gjort skal jeg prøve å få blogget om det og. Info kommer

Blogget om de siste dagene dvs turer, litt bilder, litt LP trening og et spor :whistle:

Oppdatert med ett lite resymé fra de siste dagene med ett noe artig bildet jeg fikk fra mamma om hvordan livet arter seg hos dem uten Rex...

Har også lagt ut nytt innlegg med film den 7.12, vel verdt en titt det også:flowers:

Jeg har blogget for første gang på 1,5 mnd... Jeg får se hvor mange som leser bloggen vår nå (eller det er mange som leser, men få som legger igjen spor), så blir jeg kanskje mer motivert til å forsette :thumbs:

http://www.brukshunden.net :banana:

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Han får sjelden godbit for å gå. Gitt ham 2 ganger av 20 episoder. Vet at jeg ikke skal belønne uønsket adferd. Det er bare at han stritter imot. Man kan se trekksporene etter ham og har faktisk trukket ham over 10m. Det virket virkelig ikke riktig. Og det hadde ikke noe ønsket effekt. De få gangene med suksess er bæring som fungerer alle ganger. Begynne å løpe uten å nappe ham med ca 50% suksessrate. Hive pinne eller lokke med det kanskje 25%. Så prøver litt forskjellige, men det skal jo ikke være sånn. Vil helst finne en måte som får ham til å stoppe med dette. Eller kan det bare være en fase som man må gå igjennom? Ungdoms trass eller noe lignende?
    • Når han går fem meter og setter seg igjen, så har han nok skjønt tegninga at han da får godbit igjen. Du belønner altså at han setter seg ned. Så du må gjøre det på en annen måte. Ikke lokke («setter jeg meg så drar han fram godbiten!»), men belønne når hunden kommer for egen maskin. Det er mulig du må øve inn det at han skal komme for egen maskin først i form av en innkalling. Evt bare gå videre - hvis omgivelsene tillater det. Etterhvert kanskje belønne når hunden kommer OG dere har gått litt, så lengre osv. Og også belønne når han faktisk går med deg ellers - altså før han setter seg ned. Kanskje gjøre det ekstra spennende ved å kaste godbiten litt framover eller noe slikt. Mulig du kan bruke - for en liten periode - det at han går litt etter du har løftet ham for å få han til å gå slik at dere kommer i gang.
    • Hei, er det noen som vet hvordan en italiensk mynde hadde gjort det i agility? 
    • Jeg sier som Kopperud. Dette er det dummeste jeg har lest! https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=175155387
    • God dag! Min hann labrador på ca 17 måneder har begynt å sette seg og nekte å gå videre. Virker ikke si. Han vil hjem bare gå en annen retning eller tilbake til den plassen vi var og det var moro eller potensielt moro der. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Forsøkt å lokke med godbit= går 5 meter og setter seg ned igjen. Jeg løfter ham opp og går 20 meter= han blir med videre. Jeg kan ikke fortsette ågjøre det. Er jo andre som lufter ham og vil slite litt med vekta av ham. Noen som har noe forslag?
  • Nylig opprettede emner