-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Av VisningsnavnPĂ„krevd · Skrevet
Huken multisele eller Troll nomesele. -
Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne. Dette er en prosess som tar mye tid, sÄ jeg tenker at det kan vÊre hun har stÞrre behov for rom og avstand en god stund til. à ta igjen et par Är med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tÄlmodighet tror jeg.
-
Av Wilhelmina · Skrevet
NÄ har frÞken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner Ä bli ganske husvarm og trygg pÄ meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, sÄ de prÞver hun Ä skremme bort. Det er greit nok, jeg skjÞnner at det har vÊrt hennes eneste forsvar sÄ langt i livet. Men sÄ har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gÄtt litt turer med, og han kjefter hun voldsomt pÄ. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne fÞlge etter og vÊre nÊr han pÄ tur, men sÄ snart han snudde seg og sÄ pÄ henne ble det skummelt = bjeffing. Men nÄ synes jeg nesten det bikker over i bÞlling fra hennes side, for nÄ kjefter hun pÄ han nesten uansett hva han gjÞr. Han er verdens snilleste og lar henne vÊre helt i fred, sÄ det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde pÄ sÄnn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal fÄ sÄ mye kjeft for ingenting. Hva gjÞr man? Hun er helt klart fryktelig dÄrlig sosialisert og har godt av Ä vÊre sammen med snille hunder, men denne oppfÞrselen synes jeg er uakseptabel. -
Anbefaler deg Ă„ prĂžve huken multisele, det er den eneste jeg har prĂžvd som min hund klarer Ă„ trekke i uten Ă„ bli hes. Har prĂžvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nĂŠrheten kan du fĂ„ prĂžvd stĂžrrelser hos Brukshunden, men du fĂ„r kjĂžpt pĂ„ nett ogsĂ„.Â
-
Enig med siste her, lildog har jeg prĂžvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornĂžyd med tracktive, har den pĂ„ begge hundene og katten. Kan vĂŠre litt treig til Ă„ finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn bĂ„de lildog og mitt spor som jeg ogsĂ„ har prĂžvd.Â
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts