yoloomg Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Jeg kikker stadig på annonser om hund på Finn.no og kommer over en del rare ting. Her er dagens bidrag:Noen vil avle på sin Hovawart: "Mitt ønske om hvilken tispe han trolig ville fått fantastiske valper med er ,: golden retriver , Rottweiler eller Dobbermann . ( Hovawart har tre coulorfargen i genene som en av dem tre rasen er av farger ) , så det hadde nok blitt flotte hunder . Ellers Newfoundlandshund? , Schæfer , Kuvaz , Siberian Husky , ELLER ANDRE RASER . " Noen vil avle på sin blandingshund: "7 år, amerikansk bulldog/rottweiler. Har over 20 valper fra tidligere parringer. " Noen vil ha valper på sin blandigstispe: "Aria er en god gatemix som jeg ønsker å få valper på nå. Aria er rett over 3 år å veldig glad å leken. Hvilken rase hun blandes med er ikke så viktig, siden hun har det meste i seg fra før" 3 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Tråden åpnes igjen. Det skal ikke linkes direkte til annonser, og det skal diskuteres på generell basis. Moderator Lunatic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Det er utrolig mye pussig å se på finn..Siden fremstår jo som den rene kontaktannonse siden for søken etter met eller mindre passende parringspartnere eller tilbud om det samme.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 (endret) Fjerna innlegg etter å ha lest moderatormeldinga lengre opp Endret 6. Mars 2018 av Shokata 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smartingen Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Akkurat nå, QUEST skrev: Det er utrolig mye pussig å se på finn..Siden fremstår jo som den rene kontaktannonse siden for søken etter met eller mindre passende parringspartnere eller tilbud om det samme.. "Lille søte snuskebusken Lille Pernille ønsker besøk av en hyggelig og snill herremann. Lille Pernille ønsker å bli mamma og kommer til å være en fantastisk som mor, så hjelper det nok på DEN ***** GNELDRINGA HELE VEIEN å få noen søte nurk" Sånn ca. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Akkurat nå, Smartingen skrev: "Lille søte snuskebusken Lille Pernille ønsker besøk av en hyggelig og snill herremann. Lille Pernille ønsker å bli mamma og kommer til å være en fantastisk som mor, så hjelper det nok på DEN ***** GNELDRINGA HELE VEIEN å få noen søte nurk" Sånn ca. Folk er så teite... alle vet jo at gaffateip funker bedre på gneldring 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mindi Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Så en annonse om en Schäferhann til avl en gang. En av hundens beste venner var visst en «grand dinoar». Og nå nylig så jeg en annonse med «renrasede Chihuahuavalper», der det var ekstremt tydelig at moren hadde Japanese Chin i seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Var noen som hadde valper som var etterkommere av Balto mente de. Litt funny siden han ble kastrert lenge før han ble kjent. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixie Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Jeg lar meg også overraske av annonser for parring. Som de som ville avle på en chihuahua fordi han hadde så godt gemytt, siden chihuahua var kjent for å tøye grenser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene_S Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Jeg irriterer meg over all menneskeliggjøringa: "Fido ønsker seg så veldig en date", "Fidoline vil så gjerne bli mor" osv. Argh 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaisen Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Jeg får fnatt av parringsannonser der de ikke klarer å stave rasen sin riktig en gang. Overraskende mange av de... chiahua, pomerian, schjefer, boarder collie osv 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 ..eller de som skriver en laaaaaaang avhandling med masse skrivefeil og dårlig norsk. Da får jeg lyst til å rive av meg håret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sidnajse Skrevet 9. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2018 På 06.03.2018 at 7:11 PM, Kaisen skrev: Jeg får fnatt av parringsannonser der de ikke klarer å stave rasen sin riktig en gang. Overraskende mange av de... chiahua, pomerian, schjefer, boarder collie osv For ikke å snakke om vhorster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 10. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2018 Dette må jo bare være tull? Noen som vil låne ut hannhunden sin til parring. «(....)men har noen skavanker som gjør at jeg heller vil ordne blandings kull. Han har HD grad C og underbitt men ellers frisk og rask. Jeg ønsker å videreføre hans gemytt (da jeg er overbevist om at jeg ikke får en slik hund til :P), men ønsker såklart friske hunder, derfor må det da bli blandingshund (rase kan variere). er det en snill god frøken som kunne tenkt seg det?» Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 10. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2018 På 6.3.2018 at 5:29 PM, Khela skrev: Var noen som hadde valper som var etterkommere av Balto mente de. Litt funny siden han ble kastrert lenge før han ble kjent. Han kan jo fint ha blitt avla på før han ble kastrert da. Det er ikke bare kjente hunder som avles på Han ble nok ikke brukt i avl, men det er ikke umulig å bruke en hannhund først, og så kastrere den etterpå. Men litt spesielt å skryte av at en renrasa siberan er etterkommer etter han og Amundsens hunder (som definitivt ikke var siberian huskyer). Og kanskje ikke så mye å skryte av å være etterkommere etter en hund som han som oppdretta, eide og trente opp, omtaler som en ubetydelig fillehund Den annonsen var nok laget av noen som enten ikke visste og todde på alt de selv hadde blitt fortalt, eller noen som pynta veldig på sannheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 (endret) 16 timer siden, Snusmumrikk skrev: Han kan jo fint ha blitt avla på før han ble kastrert da. Det er ikke bare kjente hunder som avles på Han ble nok ikke brukt i avl, men det er ikke umulig å bruke en hannhund først, og så kastrere den etterpå. Men litt spesielt å skryte av at en renrasa siberan er etterkommer etter han og Amundsens hunder (som definitivt ikke var siberian huskyer). Og kanskje ikke så mye å skryte av å være etterkommere etter en hund som han som oppdretta, eide og trente opp, omtaler som en ubetydelig fillehund Den annonsen var nok laget av noen som enten ikke visste og todde på alt de selv hadde blitt fortalt, eller noen som pynta veldig på sannheten Men nå er det jo sånn at det ikke finnes etterkommere av Balto da, jeg påsto ingenting om at han måtte vært kjent for å avles på, men man avler ikke på en hund man kastrerer fordi man ikke har troa på'n Edit: så i en fb-gruppe at noen hadde tatt kontakt med selgeren, som ble noget ydmyk ja, så tror nok det var en del uvitenhet der menmen? Endret 11. Mars 2018 av Khela 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 omplasseringsannonse der punkt 1 er at ny eier "er villig til å styre instagram kontoen hennes", forøvrig må hunden "behandle henne mer som en familie medlem/venn enn et kjæledyr" selv om den så langt har bodd ute i en hundegård hele sitt liv men sikkert kan trenes til å være innendørs. Altså 3 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 Just now, Snøfrost said: omplasseringsannonse der punkt 1 er at ny eier "er villig til å styre instagram kontoen hennes", forøvrig må hunden "behandle henne mer som en familie medlem/venn enn et kjæledyr" selv om den så langt har bodd ute i en hundegård hele sitt liv men sikkert kan trenes til å være innendørs. Altså Det er en 15 år gammel gutt/jente (midtøsten-navn så jeg vet ikke helt hva det skal klassifiseres som, beklager) som har hunden, og antakeligvis som har skrevet annonsen også. Altså skjønner man jo hvor nivået ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 Just now, Kangerlussuaq said: Det er en 15 år gammel gutt/jente (midtøsten-navn så jeg vet ikke helt hva det skal klassifiseres som, beklager) som har hunden, og antakeligvis som har skrevet annonsen også. Altså skjønner man jo hvor nivået ligger. Mye mulig, det har jeg ingen som helst snøring på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 8 minutes ago, Snøfrost said: Mye mulig, det har jeg ingen som helst snøring på. Hvis du går inn på instagramprofilen "til hunden", så finner du også instagramprofilen til eier av hunden - som er 15 år. Det er samme navnet som står bak finn-annonsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ederi Skrevet 19. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2018 Jeg kan ikke så mye om Alaska Husky, men stusser på en Finn-annonse om Alaska Husky-valp: "Alaska Husky er fantastisk milde, enkle og greie hunder. Lettlærte, lite jaktlyst, ingen vaktinsinkt, så de er utmerkede familie og turhunder." Har de ikke ganske varierende jaktinstinkt? Kan de vite om valpen har det ved 7 måneders alder? 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 19. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2018 14 minutter siden, Ederi skrev: Jeg kan ikke så mye om Alaska Husky, men stusser på en Finn-annonse om Alaska Husky-valp: "Alaska Husky er fantastisk milde, enkle og greie hunder. Lettlærte, lite jaktlyst, ingen vaktinsinkt, så de er utmerkede familie og turhunder." Har de ikke ganske varierende jaktinstinkt? Kan de vite om valpen har det ved 7 måneders alder? Hvis du ser bort i fra det med lite jaktlyst, så er det ikke så galt. Det er enkle hunder om de bare får fysisk aktivitet. De er lettlærte på en måte. I form av enkle å få til å oppføre seg, men de er ofte ikke enkle å trene lydighet med, for ganske mange er utfordrende å motivere over tid. Jaktinstinkt utvikler seg ikke skikkelig før de er voksne på de fleste, men det finnes unntak. Jeg hadde en som hadde et ekstremt jaktinstinkt fra han var 3-4 mnd gammel. De andre jeg har har uten tvil jaktinstinkt, men mer moderat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ederi Skrevet 20. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2018 7 hours ago, Snusmumrikk said: Hvis du ser bort i fra det med lite jaktlyst, så er det ikke så galt. Det er enkle hunder om de bare får fysisk aktivitet. De er lettlærte på en måte. I form av enkle å få til å oppføre seg, men de er ofte ikke enkle å trene lydighet med, for ganske mange er utfordrende å motivere over tid. Jaktinstinkt utvikler seg ikke skikkelig før de er voksne på de fleste, men det finnes unntak. Jeg hadde en som hadde et ekstremt jaktinstinkt fra han var 3-4 mnd gammel. De andre jeg har har uten tvil jaktinstinkt, men mer moderat. Ok! Takk for oppklaring. Føltes litt som en reklame Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 28. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2018 Kom over denne litt tidligere ? samma hva slags hund bare den har kort hår og overbitt ? 5 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 29. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 29. Mars 2018 7 timer siden, Kristin_nord skrev: Kom over denne litt tidligere ? samma hva slags hund bare den har kort hår og overbitt ? Mao, de ønsker en brachyrase/blanding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts