Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har gått sesongens første spor, og dermed begynt treningen til vårens planlagte viltsporprøve(r). :) I dag ble det 1 km på gress og i fjæra,  altså underlag Twist ikke har sporet på før. Vi går jo for det meste spor i skogen, men han løste oppgaven kjempefint :) Må vel få skaffet noe blod etterhvert, han bør kanskje gå noen blodspor før vi starter prøve :P

Sofaen var god nå, men jeg burde egentlig komme i gang med husarbeidet som venter. 

• Like 2
  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Skrevet
10 hours ago, Tricolor said:

Vi hadde en bc som hoppet rett bort på det hun trodde var et golv. Plooooopp, så stod hun med kumøkk til over ryggen. Til vanlig så var hun egentlig ikke så veldig sprø, så tror det var eneste stuntet hun gjorde.

Åååh det er mitt mareritt at en av mine skal tro møkk-kummen er fast gulv :lol: Den er normalt stengt med port, men nå i vinter så virker ikke pumpa fra fjøset og ut i kummen, så Bonden flytter møkk flere ganger i uka og derfor står den åpen... 

Kasko har ikke gjort så mye sånt, men hender han nyser så han smeller huet i gulvet, eller glemmer å se seg for så han skaller i stuebordet og sånt. Men basenjier er litt mer opptatt av verdigheten sin enn andre :aww: 

Barnet forkorta livet mitt med ti år i natt da - djeez - jeg kom opp trappa og ante fred og ingen fare, for hadde ikke vært en lyd i babycallen, og DER ligger barnet på gulvet rett ovenfor trappa. Holdt på å ramle ned av ren forskrekkelse :lol: Hun lå bare der og venta på meg da. :aww: 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Åååh det er mitt mareritt at en av mine skal tro møkk-kummen er fast gulv :lol: Den er normalt stengt med port, men nå i vinter så virker ikke pumpa fra fjøset og ut i kummen, så Bonden flytter møkk flere ganger i uka og derfor står den åpen... 

Kasko har ikke gjort så mye sånt, men hender han nyser så han smeller huet i gulvet, eller glemmer å se seg for så han skaller i stuebordet og sånt. Men basenjier er litt mer opptatt av verdigheten sin enn andre :aww: 

Barnet forkorta livet mitt med ti år i natt da - djeez - jeg kom opp trappa og ante fred og ingen fare, for hadde ikke vært en lyd i babycallen, og DER ligger barnet på gulvet rett ovenfor trappa. Holdt på å ramle ned av ren forskrekkelse :lol: Hun lå bare der og venta på meg da. :aww: 

Hos oss var det ikke dypere enn at hun stod med beina i bunnen. Men hun så jo ikke ut etterpå:blink:

Skrevet
Just now, Tricolor said:

Hos oss var det ikke dypere enn at hun stod med beina i bunnen. Men hun så jo ikke ut etterpå:blink:

Og lukta sikkert skikkelig nice :lol::lol: 

• Haha 1
Skrevet

Oi... fikk spørsmål om jeg ville komme og hilse på en 9 år gammel pumi som er til omplassering ikke så langt herfra:gaah: 

Skrevet

Er det bare jeg her i verden som sjekker eposten 20 ganger om dagen hele året? Det tar meg to sekunder og et tastetrykk enten på pc eller mobil. Jeg blir så forundra når folk sier at de ikke har sett eposten, har ikke sjekka den på en stund, det har jo vært helg også, når sendte du den sa du? Noen eposter er viktige! Nå har jeg for eksempel sendt en viktig epost til en trægost, jeg nekter å sende sms om at jeg har sendt en epost. 

Guest Mira2.0
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg her i verden som sjekker eposten 20 ganger om dagen hele året? Det tar meg to sekunder og et tastetrykk enten på pc eller mobil. Jeg blir så forundra når folk sier at de ikke har sett eposten, har ikke sjekka den på en stund, det har jo vært helg også, når sendte du den sa du? Noen eposter er viktige! Nå har jeg for eksempel sendt en viktig epost til en trægost, jeg nekter å sende sms om at jeg har sendt en epost. 

Mange er nok slik. Jeg sjekker ofte, har all e-post på mobilen. Så sjekker sikkert 5-10 ganger per dag. 

Guest Klematis
Skrevet

Blodprøve og urinprøve tatt. De er ikke sikre på om det er livmorbetennelse eller noe annet ennå. 

Skrevet
55 minutes ago, Symra&Pippin said:

Sjekker e-posten hver dag, mest på mobil. Det har nemlig hendt at jeg har fått svært viktig mail, som har havnet rett i søppelpostmappa... Det er litt småskummelt...:blink:

• Like 1
Skrevet

Å det var deilig å gå tur nå! Isen har smeltet så mye at jeg ikke trengte brodder på nedre Hundhammeren, nesten bart! Varm vind og sol og vår! :bananas:

• Like 1
Skrevet

Okey...jeg har bare en halv hund her hjemme. Resten ligger på stellebordet:blink: veldig deilig da! Og ikke minst for henne. Slippe å ha masse floker. Det var visst veldig slitsomt da. Det tok ca 1,5 time og nå er hun helt utkjørt:lol:

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Ikke alltid jeg har sjekka mail daglig nei, men som regel ser jeg at det står x nye meldinger på appen på telefonen. Jeg gidder ikke være tilgjengelig hele tiden og får fnatt av at folk forventer svar med en gang. :aww: Men sjelden at det går flere dager før jeg sjekker altså, men 20 ganger om dagen blir det ikke, og jeg svarer ikke alltid med en gang på e-poster jeg får. Hilsen trægost. :P 

Akkurat nå har jeg og jentene kommet inn fra tur. Regna i starten, men sola titta fram siste kvarteret. Ble varmt på slutten da gitt! Decoy har hengt med TJ, han og Bris holdes adskilt den neste uka gitt (hun står ikke så lenge, men Decoy er masete så lenge :P ). Godt det er 7 måneder til neste gang når denne er over! Håper Zoe venter til Bris får løpetid neste gang før hun får sin første, sånn at de synkroniserer seg litt. 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Betty skrev:

Ikke alltid jeg har sjekka mail daglig nei, men som regel ser jeg at det står x nye meldinger på appen på telefonen. Jeg gidder ikke være tilgjengelig hele tiden og får fnatt av at folk forventer svar med en gang. :aww: Men sjelden at det går flere dager før jeg sjekker altså, men 20 ganger om dagen blir det ikke, og jeg svarer ikke alltid med en gang på e-poster jeg får. Hilsen trægost. :P 

20 ganger i døgnet var å ta i da. :P Jeg liker heller ikke å være tilgjengelig hele tiden, det hender absolutt at jeg går på tur uten mobil. Så får jeg heller angre meg hvis jeg blir liggende med brukket bein oppi skogen. :lol: 

Skrevet
1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sjekker vel min epost ca 1 gang om dagen. Og det holder lenge synes jeg. Dagens samfunn er så ****** masete...hilsen gammel megge.

4 minutter siden, Kaisen skrev:

Okey...jeg har bare en halv hund her hjemme. Resten ligger på stellebordet:blink: veldig deilig da! Og ikke minst for henne. Slippe å ha masse floker. Det var visst veldig slitsomt da. Det tok ca 1,5 time og nå er hun helt utkjørt:lol:

før og etter bilder??? please.

Begynte dagen med en flott hotellfrokost, så sovna jeg i fire timer på sofan.. det er hardt å spise mye god mat. Imorra er det full fres så i dag blir det sløving- det har kroppen min bestemt.

Skrevet

Hadde planlagt å nyte denne helga, til og med fiksa hundefri! Skulle ut på byen for første gang på årevis (bare fordi), og bare kose meg!
Nope, det skjer ikke.. Blitt bestevenn med bøtta :( 

Jaja, slipper å styre med bikkja i helga da ihvertfall, så det er da noe? 

Skrevet
Akkurat nå, Debbie skrev:

før og etter bilder??? 

Jeg har hatt problemer med å laste opp bilder her i det siste..vi er på vei ut dørene her, men skal prøve på nytt i morgen!:)

• Like 1
Skrevet

Jeg sitter her og kjeder meg litt. Rette litt norsktekster fra Classroom? Nei, orker ikke akkurat nå. Børste Symra? Nei, orker ikke akkurat nå. Rydde i kjelleren (påskeprosjekt)? Nei, ikke nå, påska er lang.

Kjede meg videre da.

• Like 2
  • Haha 2
Skrevet
15 minutes ago, Symra&Pippin said:

Jeg sitter her og kjeder meg litt. Rette litt norsktekster fra Classroom? Nei, orker ikke akkurat nå. Børste Symra? Nei, orker ikke akkurat nå. Rydde i kjelleren (påskeprosjekt)? Nei, ikke nå, påska er lang.

Kjede meg videre da.

Sunt å kjede seg litt :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Innsett at jeg må trene bikkjene på å ikke klikke når de ser andre hunder. Jeeez for et leven og styr.

Skrevet

Savner gamle komfyren min! Steker rundstykker nå, det tar 8 minutter lenger på hvert brett med samme temperatur sammenlignet med stekeovnen hos eksen. 8 minutter ganger 5 brett pluss noen ekstraminutter på å prøve å få opp barnesikringen på ovnsdøra OG åpne nevnte ovnsdør med en hånd er lenge når jeg tripper av utålmodighet etter å bli ferdig så jeg kan dra og handle! Har jeg nevnt at ventilatorvifta bråker nok til at jeg slo av tv heller enn å prøve å konkurrere med den?

Sånn ellers er jeg fornøyd med at leiligheten er ryddet og vasket, gjenstår bare en liten oppvask så kan helgeroen senke seg. Etter at jeg har vært på butikken og kjøpt sjokomelk selvsagt:P

• Like 2
Skrevet
3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det er nok bare deg ja..:sleep: Kan lett gå minst en måned mellom hver gang jeg er inne på mail. :P

Skrevet
3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

E-post er såååå yesterday azzz... :aww: Men jeg misliker sterkt folk som ikke svarer på e-poster jeg sender ut... STERKT :aww: Her om dagen fikk jeg faktisk svar på en e-post jeg sendte for EN MÅNED SIDEN! Ironien var jo at fyren ikke kunne hjelpe meg og sendte meg videre til noen andre :gaah:

Jeg har vært på skitur - 25 km - og det var perfekt føre for skin-ski :D Hundene fikk halvparten av turen hver... Nå har jeg fått et par ektra fregner og er sliten og god i kroppen. Hundene ligger som slakt i hver sin sofa :ahappy: 

• Like 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Siri skrev:

E-post er såååå yesterday azzz... :aww: Men jeg misliker sterkt folk som ikke svarer på e-poster jeg sender ut... STERKT :aww: Her om dagen fikk jeg faktisk svar på en e-post jeg sendte for EN MÅNED SIDEN! Ironien var jo at fyren ikke kunne hjelpe meg og sendte meg videre til noen andre :gaah:

Jeg har vært på skitur - 25 km - og det var perfekt føre for skin-ski :D Hundene fikk halvparten av turen hver... Nå har jeg fått et par ektra fregner og er sliten og god i kroppen. Hundene ligger som slakt i hver sin sofa :ahappy: 

:lol:

Jeg har sendt en politisk epost med krutt i, og mottar ingen respons. Det betyr enten at mottakeren er rasende, sjokkskadd og traumatisert, har knekt sammen i krampegråt eller synes eposten var så dustete at han ikke gidder å svare en gang. Eller kanskje han har tatt helg. 

Endret av Symra&Pippin
  • Haha 6
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...