Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar

mokken
 Share

Recommended Posts

God morgen soniser

Jeg skal snart ut å trene felt. Må bare våkne først- for i dag er jeg trøtt. Skikkelig trøtt. Prima nekter å stå opp- så det kan tyde på at ho au er litt trøtt. Så ja vi er trøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Sånn passe sliten etter gårsdagen. I dag skal jeg latmannslufte Toddy i hundeparken..satser på å få latt han løpe seg ferdig før alle de andre kommer.. 

Han er rar..hvis det ikke er noen som lukter ekstra godt så bryr han seg egentlig lite om hundene i parken. Han bare løper for seg selv  han. Men når han skal løpe i trekk og vi møter andre hunder er plutselig ikke løping så spennende lengre..

Skal hente poden hos pappaen min etter latmannslufting.  Han har ansvaret for middagen i dag og siden pappa er gammel skipskokk med stor kokebok kan det hende han har fått noen tips og råd. Jeg får jo liksom ikke vite hva det blir til middag før maten er ferdig, men siden jeg må handle inn alt på lista blir det ikke rare overraskelsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

God morgen! :D 
Eller.. det var for et par timer siden, men likevel. :aww: 

I natt har jeg sovet uten å våkne mer enn en gang, og det var faktisk i 7-tiden. Herlig :D 
Så i dag blir det en litt mer spennende tur, og det gjør nok godt for både meg og vimsen med et hav av energi som slenger seg i bakken og bøller rundt av glede når vi går ut for tiden. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Fint å stå opp 2,5 t før man kan dra for å få med seg 5 mila også funker ikke DAB radioen :shocked: Må stille den inn på nytt, så venter på at C skal stå opp så han kan forklare meg hvordan :lol: Heldigvis har jeg tabletten og NRK radio på den :D

Også SÅÅÅ bortkasta å stå opp så tidlig for ingenting da gitt :lol: 

Lå lenge i dag og våkna med hodepine.. Det er så typisk når jeg endelig kan ligge lenge liksom. Men nå er hundene luftet, frokosten inntatt og jeg sitter med kaffekoppen og en sjokoladebit :ahappy:. Så skal vi straks ta oss en skitur - men jeg er usikker på om jeg skal ta med Yasmine eller Willy... 

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tur i bymarka med ei venninne og hennes hunder. :) klarte å knuse telefonen min da, men heldigvis bare baksiden som ble ødelagt. Det måtte jo skje en gang, så uforsiktig som jeg er med den :icon_redface:

AN vrir jeg hodet mitt litt. Har fått tilbud om valp fra en lovende kombinasjon, og fornuft og følelser herjer vilt for øyeblikket :P skal, skal ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger jeg lettere henslengt i sofaen, og venter på at pavlovaen skal bli ferdigstekt. Lenge siden jeg har laget noe form for kake nå egentlig, ikke siden tidlig-høsten tror jeg. Liker egentlig å bake, men når man ikke klarer å begrense seg i kakefatet så er det best å unngå det. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 5 mila vhja t-we :P da slapp jeg å stå opp tidlig. Eller var oppe kvart på åtte, men hadde glemt at det var 5 mil så tidlig. 

Nå skal jeg på posten å hente truger (xxl er jammen raske altså, bestilte dem igår og de kom idag) så nå håper jeg at jeg klarer å gå med dem også :P 

Idde og jeg skal være sånne prøve på ekvipasjer for utstillingsdommerelever. Jeg er noob på utstilling så mistenker at det er bra trening for oss :P Idde er jo alltid duktihund så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Vi har vært på Biltema og spart nesten 1000 kroner på den kommende EU kontrollen. På verkstedet skulle de ha 1050 kroner for å skifte viskerarmen bak med utstyr og timer. Vi betalte 169 kroner, og brukte verktøy vi allerede har. I tillegg var det gjort på 5 minutter. :| 

Når vi holdt på med det så møtte vi den nye naboen. 
Han har en rottweiler hann på 1 år som visstnok er godt strekt. Alt tyder på at det blir en ganske OK nabo. Rolig alenefar, som har erfaring med ganske krevende hunder fra før. Og han har allerede sagt i fra til han som slipper tispa si løs her at det var han ikke interessert i for han hadde hannhund. :P  
Slike naboer vil jeg gjerne ha mer av. :aww: 

Han hadde fått flytte inn fordi husverten hans hadde hørt hvor bra det gikk med "den andre sånn hund" i gata der, så han tok en sjanse. Flott at Sjef kan være god reklame på flere måter. Men han er da virkelig ikke rottweiler altså. :aww: 

Snart på tide å komme seg ut i marka. Så langt har jeg ikke kommet enda. Må bare få varmen i meg før jeg tar på ulltøyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet frem til at om jeg hadde hatt mine egne søppeldunker hadde jeg klart meg med halv tømming på restavfall. Det er mye enklere å kildesortere nå når det er bare meg, og mye bedre å levere plastavfall når jeg vet at det er rent (eksen gadd aldri skylle av plasten). Så på en uke har restavfallsposen min fått en halvspist proteinpudding, alt annet går i matavfall, plast, metall eller kartong. Jeg må nesten være nøye og da, deler dunk med husverten som ikke kildesorterer i det hele tatt så restavfallsdunken fylles fort opp.

Har vært på trening i dag, nå står det en hel kylling i stekeovnen og blir mat til mye av uka som kommer. 30 kr for en hel kylling på Spar, da kjøper jeg ikke kyllingfilet bare fordi det er enklere...

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Har kommet frem til at om jeg hadde hatt mine egne søppeldunker hadde jeg klart meg med halv tømming på restavfall. Det er mye enklere å kildesortere nå når det er bare meg, og mye bedre å levere plastavfall når jeg vet at det er rent (eksen gadd aldri skylle av plasten). Så på en uke har restavfallsposen min fått en halvspist proteinpudding, alt annet går i matavfall, plast, metall eller kartong. Jeg må nesten være nøye og da, deler dunk med husverten som ikke kildesorterer i det hele tatt så restavfallsdunken fylles fort opp.

Har vært på trening i dag, nå står det en hel kylling i stekeovnen og blir mat til mye av uka som kommer. 30 kr for en hel kylling på Spar, da kjøper jeg ikke kyllingfilet bare fordi det er enklere...

Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke kildesorterer! Noe må være kobla feil oppi der. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille krølltoppen ble BIR i dag (stor konkurranse mot seg selv :lol::ahappy:  fikk så fine kommentarer på pelsen og pelsarbeidet :o , og handlingen :ahappy: veldig hyggelig dommer som tok seg tid til å få Melvin trygg (han er en veldig forsiktig type som trenger litt tid på å bli varm i trøya). Og så varmet det jo hjertet litt når han sa 6-7 ganger at Melvin kom til å bli en veldig pen hund når han fikk vokst seg ferdig :heart:

Nå håper jeg bare at bittet ordner seg så vi kan fortsette å stille :)

• Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pixie skrev:

Ja, det er ikke akkurat rakettforskning å kildesortere :) Jeg ser også at det blir ekstemt lite avfall når man sorterer ut sånn - og har vel aldri mer enn en eller to poser restavfall når de tømmer dunken. Men det er utrolige mengder plast man kan sortere ut :o 

40 minutter siden, Pixie skrev:

Flink pike :ahappy: 

38 minutter siden, Stine skrev:

2 par nye joggesko ble det :D Nå er det kaffe og vaffel på Namskogan :)

Har du kommet helt til Namsskogan? :o 

6 minutter siden, QUEST skrev:

Skulle ikke gå på Mammutsalg nei.. Uppsan..det ble 4 nye bøker det..:whistle: Pluss ett par som jeg kjøpte tidligere i uka..:P Jaja..gode bøker får man aldri for mye av..:sleep:

Ups :P Fort gjort :D 

Yasmine ble den heldige vinner av skitur i dag. Været var ikke mye å skryte av, men duverden så fin tur vi fikk. Hun er jo en enkel hund å ha med seg, og i dag løp hun faktisk foran i nesten stram line hele turen også! Jeg mistenker at hun var på jakt etter kavaler som hun kunne lage valper sammen med... skjøgen er jo høyløpsk, så... Hun hadde los på en berner foran oss i løypa i flere kilometer. Nedturen var derfor stor da hun måtte innse at det IKKE kom til å bli valper av en date med den der - det var en tispe :lol:

Det var litt fuktig i lufta, kan man si... 
Siri Guldseth sitt bilde.

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

Ja, det er ikke akkurat rakettforskning å kildesortere :) Jeg ser også at det blir ekstremt lite avfall når man sorterer ut sånn - og har vel aldri mer enn en eller to poser restavfall når de tømmer dunken. Men det er utrolige mengder plast man kan sortere ut :o 

Jeg blir også forbausa over hvor mye plast det blir. En storsekk fylles raskt opp! :|

Sara på besøk, fyr på peisen og lammekoteletter in the making. :ahappy:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har en hund på 11 måneder som er litt merkelig. planen er at vi skal stille han ut etterhvert . Men vi har et problem han er ikke glad i «dør listene» inn til nye bygninger eller rom.. Vanskelig å få han inn i rom, da han nekter å gå inn.. vanskelig å motivere og det har skjedd at han har kommet ut av båndet når vi har vært på vei «inn» . Andre steder igjen kan dette gå helt fint.. Vi trenger tips å råd til at han mestrer å gå gjennom døråpninger over dørlistene, hvordan gjøre dette på en god måte slik at det ikke blir noe verre .. vi har også perioder der han kommer inn i det nye rommet / bygningen , blir han usikker på underlaget og snuser på «parkett skillene» akkurat som han reagerer på lister og planke skillene i gulvet . Han går på det, men er ikke akkurat komfortabel. (han går som regel bare rett fram akkurat som han har en sti) Andre steder igjen kan dette gå helt fint. Vi har valgt å bare overse det , til han løser det selv og skjønner at det ikke er noe skummelt med tanke på «spøkelsesalderen» . Det som jeg ønsker råd om er hvordan få hunden til å mestre å gå inn i nye rom? Vi skal stille han ut etterhvert , og blir det innendørs er jeg redd for at han ikke vil trives da han ikke er komfortabel med å gå inn i nye rom eller å gå på ukjente underlag.. Vi har han med jevnlig på nye ting i nye miljøer, men ikke vært rundt på utstillinger enda.  noen som har vært borti dette ? han er veldig sta og litt vanskelig å motivere da staheten er sterkest😅 ingen av søskene har redsel på gulv, men de kan reagere på lister eller streker. Men det har gått over når de har blitt voksne på de andre kullene .. De har blitt godt sosialisert hos oppdretter og gått på ulike underlag og vært i forskjellige rom. 
    • Ingen fremgang på utgangsstilling. Han setter seg konsekvent ned i 90 graders vinkel mot meg om venstre hånd er tom. På den lyse siden er direkte levering av apportbukken konsekvent nå. ..for tiden. Kan belønnes med kampeleke eller et nytt kast. Gir håp om å få utgangsstilling på tom hånd en dag.  Den største utfordringen vi har er manglende IVER på tom hånd. Den viser seg i sitt og dekk, spin og twirl, hvor han er uengasjert og treg uten godisen i hånden. Trenger ikke være foran nesen hans, jeg kan stå på litt avstand med hendene i ro, men det MÅ være godis i dem - ikke i lommene, ikke på hylla, men i hånden - for å få IVER og fart i bevegelsene. Han er SÅ flink når jeg har godisen i hendene. Lineføring/fvf har vi mer fremgang med på tur. Her tilbyr han bedre og bedre posisjoner over lengre tid, med iver, fordi han har skjønt at godisen BLIR plukket opp fra lomma, eventually.  Det hele handler vel om å ha tillit til prosessen. Rome wasn't built in a day.  Han er forøvrig vokterhund med stor V. Ansvarsbevisst som få. Ble irritert av at jeg nettopp flyttet meg fra skrivebord til sofa i samme rom, for da "måtte" han også reise seg fra det harde gulvet han foretrekker ligge på, og flytte seg de to metrene etter meg. Han så hvor jeg satte meg, lenger inn i rommet uten mulighet for å stikke av uten å måtte passere ham, men avstanden.. Han sukket tungt og irritert over the inconvenience jeg påførte ham, før han motvillig - på eget initiativ - fulgte etter og la seg ned igjen. Max en meters avstand for god sikkerhet ser ut til å være regelen han har lagd for seg selv. 
    • Jeg har ingen evne til å forstå hvordan dere klarer å leve uten hund i hus, bare tanken gir et mareritt av et tomrom… Skjønner selvsagt at livet er livet, men hjelpes.
    • Jeg levde uten hund i fem år. Presterte flytte da jeg var hundeløs pga drittsekk "kjæreste" med egen allergi og allergisk datter. Da det var slutt satt jeg i situasjonen at huseier nektet meg å ha hund, og det var vanskelig å flytte fordi jeg bodde godt og sentralt til en rimelig penge, og fant ikke noe tilsvarende innen budsjettrammen. Planla neste hundehold så og si daglig, i fem lange år. Merker nå hvor mye lettere hverdagen var uten. Den ubegrensede friheten til å gjøre whatever når som helst uten å måtte planlegge for hunden. Samtidig var savnet der hele tiden. Det er fordeler og ulemper med og uten. For meg er hund er såpass berikende, jeg føler meg ikke hel uten, så jeg gir heller gir avkall på den friheten en har uten. Bare det å gå en tur uten hund er direkte smertefullt. Jeg gråt jevnlig i savn av hunder jeg har hatt.  Kjenner forøvrig på at det er pes å ha valp og jeg gleder meg til han er voksen. Når han er voksen vil jeg antakelig savne valpetiden 🤷🏼‍♀️
    • Her tenker jeg hundeeierene bør dekke sine egne skader, jeg vil si det er ganske delt skyld. Dette var ikke en fremmed løs hund som kom uforutsigbart på, og jeg mener dere begge hadde ansvar for å forutse og forebygge denne situasjonen. Hvis du var ukomfortabel med at den andre hunden var løs burde du gitt beskjed om det og krevd at hunden var i bånd, ihvertfall i nærheten av dine. Samtidig burde hans eier selvfølgelig også sørget for å ha kontroll når han oppsøkte dine. Nå vet jeg ikke hvor godt hundene kjenner hverandre eller om de har vært mye sammen før, men nettopp dette er jo grunnen til at hunder ikke skal sosialisere med andre i bånd, selv om det jo som oftest går bra. Jeg mener ikke at din hund burde vært løs, men at den andre burde vært i bånd når den tydeligvis ikke holdt seg unna dine.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...