Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Var kjapt innom, de så veldig gode ut! Skal se nærmere på de ila kvelden! Hva skulle man gjort uten sonen?! 
Men fikk litt hakeslipp når jeg så alle stedene man skulle måle + jeg skjønner ikke så godt svensk[emoji38] muntlig er en ting, men skriftlig sliter jeg med.
google translate kanskje:icon_redface:
Jaa, ser litt omstendelig ut, men er vel kanskje nødvendig for at de skal passe skikkelig godt?[emoji16]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, Stine skrev:

Jippi :D Da blir jeg Ullensakinger igjen :lol: 100 000 over takst bare!

Gratulerer :D Så veldig fint ut det huset :D 

6 timer siden, Turb skrev:

Stress og redsel ovenfor mennesker, som gir utslag i aggressjon og vokting av meg. Noe endret seg i atferden hans i midten av sommeren og han har blitt gradvis verre. Hadde en riktig uheldig episode, der bare flaks og god reaksjonsevne fra min side gjorde at han ikke kom til et barn, og igjen en ganske utrivelig episode her for et par dager siden. Har egentlig håpet at det har dreid seg om smerter og noe som er fiksbart, men han har nå gått snart ti dager på ganske stor dose tramadol og det har ikke vært noen reduksjon i stresset eller endring i atferden hans. Skal ta en prat med veterinæren nå igjen i løpet av de nærmeste dagene og se hva vi kommer frem til, men jeg stoler ikke på ham rundt mennesker lengre og begynner å bli fryktelig sliten. Vi får se, men egentlig tror jeg ikke det er så mye å gjøre...

Forferdelig vanskelig situasjon du er i :(:hug: 

3 timer siden, laikamor skrev:

Hun som sitter på bordet ved siden av sitter og stirrer og kommenterer til mannen hvor mange pizzastrykker jeg spiser. Koselig.. 

:blink: 
Fy søren for ei kjerring! Jeg skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å gjøre slikt. 

 

Jeg kjenner at det blir tidlig kveld i dag. Det å stå opp klokka 5 om morgenen er ikke helt for meg for å si det sånn. 
Ellers har dagen på jobb vært ganske grei. For en gangs skyld har det ikke vært et ork, og ikke har jeg irritert meg grønn over hele dagen heller. Kanskje fordi jeg var mer våken når jeg kjørte i dag enn tidligere. Jeg er vel ikke kjent for å være sprudlende og lykkelig om morgenen, heller mer nøytral og kort  :lol:  :icon_redface: 

Nå skal jeg skynde meg å få skrevet rapporter, så håper jeg at jeg er ferdig til TBBT begynner :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg tok med Sjef når jeg skulle kaste søppelet slik at han kunne få tisse raskt før mat. 
Rett nede i innkjørselen stod en annen hund og ventet på at eier skulle plukke opp bæsjen. Når vi gikk mot inngangen igjen var Sjef så fascinert av denne hunden at han gikk fremover men kikket bakover. 

Han begynte å se fremover etter at han hadde gått rett inn i hekken til naboen! :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Tur gått. Etterpå dro Symra og jeg til byen for å se på sånn derre trådløs støvsugergreie. Det er et must have, sa Sara. Ledninger og tunge støvsugere som må bæres i trappa var visst ut. Jeg bidro til renholdet av teppet på Elkjøp, men ble ikke overbevist. Synes den var tung å holde.

Har dere sånne folkens? Denne mente Sara at jeg måtte kjøpe:

Heidi Steine sitt bilde.

Bortkastet... Dårlig sugeevne og liten beholder. Er vel mer en erstatning for feiebrett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Men du utvider den da sånn at den ikke dras rett over sår og sting (men det begynner vel å gro litt også nå vel???). 

Du lirker skjermen av og på over såret - men er redd for å dra en buff over???? :lol: 
Men strengt tatt burde vel ikke den skjermen være så løs at du bare kan dra den over hodet? Har du ikke et gammelt halsbånd eller reim eller noe som kan brukes altså? 

Jeg har nå forsøkt med buff - det var overraskende enkelt å få den på, de er jo så ****** trange og ekle å ha på seg, mens jeg kunne dra den ut så den ikke kom borti hodet hennes en gang. Den kan dras godt nedover halsen, men i det hun begynner å gå så ruller den opp til rett over det gryende gnagsåret. Jeg forsøkte å rulle buffen rundt skjermkanten som beskyttelse, men den ble ikke liggende.

Som sagt så var det klinikken som monterte skjermen, og hadde tatt den av og på slik ved fôring og sårstell. Den må lirkes av og på, et øre om gangen, så den er ikke superromslig, altså. Men romslig nok til at den kan flytte seg når hun rister på hodet. Jeg har hel- og halvstrup, det eneste fasthalsbåndet jeg har er for bredt for stroppene. Jeg ser for meg at det må snurpes ganske hardt om den ikke skal rikke seg noe? Problemet er jo naken, sensitiv hud, uten pelsbeskyttelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har nå forsøkt med buff - det var overraskende enkelt å få den på, de er jo så ****** trange og ekle å ha på seg, mens jeg kunne dra den ut så den ikke kom borti hodet hennes en gang. Den kan dras godt nedover halsen, men i det hun begynner å gå så ruller den opp til rett over det gryende gnagsåret. Jeg forsøkte å rulle buffen rundt skjermkanten som beskyttelse, men den ble ikke liggende.

Som sagt så var det klinikken som monterte skjermen, og hadde tatt den av og på slik ved fôring og sårstell. Den må lirkes av og på, et øre om gangen, så den er ikke superromslig, altså. Men romslig nok til at den kan flytte seg når hun rister på hodet. Jeg har hel- og halvstrup, det eneste fasthalsbåndet jeg har er for bredt for stroppene. Jeg ser for meg at det må snurpes ganske hardt om den ikke skal rikke seg noe? Problemet er jo naken, sensitiv hud, uten pelsbeskyttelse. 

Er det gått hull på huden eller kan du evt. gni på sånn gnagsårplaster på stift? Det legger seg som et lag på huden og hindrer friksjon, men bør nok bare brukes på hel hud...

http://www.compeed.no/compeed-fotpleie/anti-blister-stick

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Line skrev:

Jeg skal til frisøren i morgen, og jeg har tenkt å vise henne dette bildet som utgangspunkt:

22330846_10155087965031985_838850973_n.p

Tror dere jeg får like perfekt hud også?

:P 

Jeg tror du blir fin i den der. Og med den samme retusjeringen etterpå så får du jaggu huden på kjøpet også!

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Bortkastet... Dårlig sugeevne og liten beholder. Er vel mer en erstatning for feiebrett.

 

1 time siden, Bananen skrev:

Jeg har en fra Bosch som jeg bruker til å bare ta over gulvene, også har jeg en stor klump for grovere rengjøring. Synes det fungerer greit. :)

 

1 time siden, Annik skrev:

Vi har den der! Og den som er hakket billigere uten lys :lol:

Veldig fornøyd og skjønner ikke at vi klarte oss uten med to hunder, en katt og en baby. Blir brukt hver dag :)

Så enkelt dere gjør det for meg da! :lol:

Jeg ble litt frossen. Snart kveldstur, da blir man vel varm igjen.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Turb skrev:

Takk for alle gode tanker, som sagt er litt in denial og prøver å ikke tenke på det for da bare griner jeg... ergo virker jeg litt schizo for tiden... 

Huff for en kjedelig situasjon :hug:

4 timer siden, Snoffe skrev:

Kroppen er overraskende fin i dag:blink: så da har jeg utnyttet solen ordentlig, og vi gikk oss en deilig tur :ahappy: enda bedre ble turen når alle passeringene var fantastisk :ahappy:

Også møtte vi på tidenes søteste 4 mnd gammel dalmatiner valp:wub: bare kjempe søt, og veldig valp! Og nesten like stor som Casper! Glemmer litt at Casper egentlig ikke er så stor, han er bare stor for rasen :P

Var det Kiss du møtte på kanskje? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Er det gått hull på huden eller kan du evt. gni på sånn gnagsårplaster på stift? Det legger seg som et lag på huden og hindrer friksjon, men bør nok bare brukes på hel hud...

http://www.compeed.no/compeed-fotpleie/anti-blister-stick

 

Jeg synes det er vanskelig å svare på. Hun har ikke fått brasilian wax, så det var jo en eller to mm med pels. At det har blitt gnagsår ser jeg først og fremst på misfarging i pelsen, jeg synes området også har litt sånn to stadier før våteksem-utseende. Men jeg har gnagsårplaster, jeg kan teste om det vil sitte på. 

Jeg satt og vurderte limpistol langs kanten av skjermen, for å lage en rundere avslutning enn den skarpe kanten :-P 

Når jeg ser på klokka så er det åtte timer siden jeg spiste, så jeg bør vel få i meg noe. Halsen er vond, så jeg orker ikke tanken på knekkebrød. Jeg spiste middag til frokost, kan jeg spise to middager?

Jeg har lyst på karamellpudding... Eller is... Noe som ikke er vanskelig å svelge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En minusgrad natta som var, nå er det en halv plussgrad ute. Snart på tide å tenke på dekkbytte.

Forresten folkens, er det noen som har tips til billig måte å få hårløse legger når man har parfymeallergi? Så langt har jeg brukt billig Mr. Parker barberskum og høvel kjøpt på Kiwi, skummet er parfymefritt. Egentlig for menn, men WTF.  75 kr for 5 blader. Problemet er at de blir så fort sløve/rue, et blad varer bare en barbering (2 legger). Noe mer enn det gir sår hud. Hadde foretrukket voksing men finner ikke voks uten parfyme.

Forresten @SFX, kanskje det går an å bruke gnagsårstift på kanten av skjermen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

En minusgrad natta som var, nå er det en halv plussgrad ute. Snart på tide å tenke på dekkbytte.

Forresten folkens, er det noen som har tips til billig måte å få hårløse legger når man har parfymeallergi? Så langt har jeg brukt billig Mr. Parker barberskum og høvel kjøpt på Kiwi, skummet er parfymefritt. Egentlig for menn, men WTF.  75 kr for 5 blader. Problemet er at de blir så fort sløve/rue, et blad varer bare en barbering (2 legger). Noe mer enn det gir sår hud. Hadde foretrukket voksing men finner ikke voks uten parfyme.

Forresten @SFX, kanskje det går an å bruke gnagsårstift på kanten av skjermen?

Epilering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Huff for en kjedelig situasjon :hug:

Var det Kiss du møtte på kanskje? :)

 

 

 

Spurte ikke hva han het, så kan godt være :)

Akkurat nå, Pixie skrev:

En minusgrad natta som var, nå er det en halv plussgrad ute. Snart på tide å tenke på dekkbytte.

Forresten folkens, er det noen som har tips til billig måte å få hårløse legger når man har parfymeallergi? Så langt har jeg brukt billig Mr. Parker barberskum og høvel kjøpt på Kiwi, skummet er parfymefritt. Egentlig for menn, men WTF.  75 kr for 5 blader. Problemet er at de blir så fort sløve/rue, et blad varer bare en barbering (2 legger). Noe mer enn det gir sår hud. Hadde foretrukket voksing men finner ikke voks uten parfyme.

Forresten @SFX, kanskje det går an å bruke gnagsårstift på kanten av skjermen?

Har du vurdert epilering?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, MarieR skrev:

Jern, stoffskifte og vitamin D i alle fall. Litt usikker på hva de andre kryssene på skjemaet var for noe, men fikk inntrykk av at hun sjekket ganske bredt ut fra de litt diffuse symptomene "føler meg sliten, nedfor, uopplagt + hodepine".

Som Line nevnte, så kan B12-mangel fort ha slik virkning... man blir bare sliten og matt. Jeg får depotinjeksjoner (når jeg husker å få med meg ampullen til sykehuset når jeg like vel er der), men har også hatt bra effekt av bare tabletter jeg har kjøpt på apoteket :) 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Dessuten så er jeg tilhenger av å ikke kjøpe alt man tenker at man kanskje helt sikkert ikke kan leve lykkelig uten. :aww:  

Det er derfor jeg har besøksforbud på Jula, Biltema, El-kjøp og alle lignende butikker... :aww: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg hos frisøren og frisøren tok litt av når jeg gav frie tøyler. Spent på slutt resultatet kjenner jeg. 

Det krever bilde, du vet det? 

8 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har nå forsøkt med buff - det var overraskende enkelt å få den på, de er jo så ****** trange og ekle å ha på seg, mens jeg kunne dra den ut så den ikke kom borti hodet hennes en gang.

Visste jeg vel at den var :lol: 

8 minutter siden, SFX skrev:

Den kan dras godt nedover halsen, men i det hun begynner å gå så ruller den opp til rett over det gryende gnagsåret. Jeg forsøkte å rulle buffen rundt skjermkanten som beskyttelse, men den ble ikke liggende.

Men det var vel akkurat det jeg var litt redd for at ville skje ja... :( 

8 minutter siden, SFX skrev:

Som sagt så var det klinikken som monterte skjermen, og hadde tatt den av og på slik ved fôring og sårstell. Den må lirkes av og på, et øre om gangen, så den er ikke superromslig, altså. Men romslig nok til at den kan flytte seg når hun rister på hodet. Jeg har hel- og halvstrup, det eneste fasthalsbåndet jeg har er for bredt for stroppene. Jeg ser for meg at det må snurpes ganske hardt om den ikke skal rikke seg noe? Problemet er jo naken, sensitiv hud, uten pelsbeskyttelse. 

Kanskje sølvtape på kanten kan hjelpe? 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg spiste middag til frokost, kan jeg spise to middager?

Det er faktisk ikke lov... det står i §18 :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har lyst på karamellpudding... Eller is... Noe som ikke er vanskelig å svelge. 

Is - gå for is :D 

Har vi vært ute på kveldstur i skarp og deilig høstluft! Jeg var iført tights (ja, jeg vet - panikkbukser) og ullgenser, og for å holde varmen måtte jeg jo jogge - så da ble det 7,5 km der jeg jogget NESTEN hele turen faktisk... også la jeg inn tre "spurter" opp den lange bakken hjem. Jeg kommer til å angre på det i morgen :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Smart! Jeg også i grunnen. Bortsett fra når jeg blir lurt utpå, eller lurer meg selv utpå. :aww:

Det er jo det som er problemet egentlig... man er så lettlurt... Jeg må forresten legge til Plantasjen og Ikea på lista også :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Det er lurt å be om utskrift av prøveresultatene slik at man kan gå gjennom det litt selv også. Det hender at man er i grenseland, og da vil jo legen si at ting er fint. F eks så haddeprøveverdi på B12 på 171 jeg for noen år siden, og referanseområdet er fra 170 til 650 - legen mente det var greit siden jeg var innenfor referanseområdet. 

Alternativt så ber man om å få sjekke skjermen til legen, se over alle der, for der står også ref.verdiene og så tar man diskusjonen med en gang :P 

hvis man i tillegg slenger med argumentet at man er bioingeniør, så blir de litt mindre påståelig :whistle: 

ikke at mine leger begynte automatisk å snu skjermen til meg eller gi meg innlogging til å Evt sjekke svar selv :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, laikamor skrev:

Epilering? 

 

32 minutter siden, Snoffe skrev:

Spurte ikke hva han het, så kan godt være :)

Har du vurdert epilering?

 

Tror kanskje jeg har en epilator et sted, skal sjekke!

Edit: ÆVVV! Husker hvorfor jeg la den bort :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Alternativt så ber man om å få sjekke skjermen til legen, se over alle der, for der står også ref.verdiene og så tar man diskusjonen med en gang :P 

hvis man i tillegg slenger med argumentet at man er bioingeniør, så blir de litt mindre påståelig :whistle: 

ikke at mine leger begynte automatisk å snu skjermen til meg eller gi meg innlogging til å Evt sjekke svar selv :whistle: 

Men hvis man ikke er kjent med hva referanseverdiene er på de forskjellige prøvene som tas så har jo det veldig liten hensikt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snoffe skrev:

Mamma kom innom med noen julekuler hun hadde kjøpt til meg i usa. Det er virkelig noen av de fineste kulene jeg noen gang har sett!:wub: 

Gleder meg til å henge dem opp! :D synd det er så lenge til :P

 

Bilder?? :D Jeg elsker julekuler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...