Schnauzer uten bart
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spĂžrsmĂ„l, men den som intet vĂ„ger intet vinner đ Jeg skal i lĂžpet av de neste par Ă„rene fĂ„ meg en ny hund, men sitter veldig fast nĂ„r det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, sĂ„ ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornĂžyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besĂžksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes rĂ„d "legg ham ut pĂ„ Finn). Jeg har noen Ăžnsker til hund: * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, sĂ„ mye piping og bjeffing inne orker vi ikke. * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av. * Stabil mentalitet med mulighet til Ă„ sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nĂ„ snart 6 Ă„r gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stĂ„ i ro ute uten Ă„ fĂ„ meltdown. Inne var han helt nydelig. * Energi til trening, men tĂ„ler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok stĂžrrelse, helst rundt medium/"normal" stĂžrrelse et sted. Ănsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke sĂ„ stor at den ikke kan vĂŠre med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for Ă„ bo med katt uten at det skal vĂŠre en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert Ă„ gĂ„ over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt hĂžyspente guttene som endte opp med Ă„ omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til Ă„ gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
-
Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktÞrer, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet pÄ forhÄnd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belÞnning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid Ä vÊre helt ok, men ogsÄ hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er pÄ den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs pÄ Fornebu, eller Din Beste Venn pÄ HÞvik. De har flinke instruktÞrer og bruker bare positive metoder.
-
Heisann! Vi venter pĂ„ valp og jeg har veldig lyst til Ă„ gĂ„ valpekurs (potensielt ogsĂ„ flere kurs) - vi holder til pĂ„ Ăstlandet, like utenfor Oslo. Av de som dukker opp nĂ„r jeg googler er Oslo Hundeskole og Norges Hundeskole. Begge har avdelinger ved Asker og BĂŠrum som er det som blir mest aktuelt for vĂ„r del. Vil noen komme med tips til hvilken vi bĂžr velge? Har du personlig erfaring eller preferanser? đÂ
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts