Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Vi har hatt en rolig natt hvor hun har ligget under dyna inntil meg mesteparten av natten. I firetiden rørte hun på seg, men kom og la seg inntil meg oppå dyna og lå der resten av natten. Dro henne under dyna igjen litt senere, for å passe på at hun ikke ble kald. Hun ble liggende i sengen mens jeg sto opp, dusjet og luftet Yumi, så da hentet jeg henne og satte henne foran vannskåla. Hun drakk litt og ligger nå ved siden av meg i sofaen. Hun ligger flat og rører seg omtrent ikke, men bra at hun hviler tenker jeg. Skal levere henne hjemme hos foreldrene mine nå snart, før jeg drar på jobb.

Men greit man har litt erfaring i jobben sin i dag, for det kommer til å gå på autopilot...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 at 5:57 PM, Raksha skrev:

Her har det vært til 15. oktober "eller naturlig beiteslutt" frem til i fjor tydeligvis. Så helt greit for meg at de endret den til å følge generelle regler. :D 

Jeg har en plan om å slippe på jordet straks, bare vente til Bonden og barnet har gått inn til svigers for å spise lemse. Lupin er som å gå tur med en våryr kvige i bånd. Må.Løpe. ! 

Jeg antar du mener lefse?? Lemse, jeg så for meg en veldig flatbanket lemen med smør og kanel på:P

På 22.8.2017 at 8:49 PM, Snoffe skrev:

Når man finner Harry potter halsbånd, da må man bare bestille et, ikke sant?:innocent: det frister, veldig veldig mye :lol:

 

Ja det må man. Godt det kom en link også etterhvert. Jeg har så lyst på et slikt halsbånd:)

Hvor har arbeidslyst og overskudd gjemt seg i dag montro????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg antar du mener lefse?? Lemse, jeg så for meg en veldig flatbanket lemen med smør og kanel på:P

Ja det må man. Godt det kom en link også etterhvert. Jeg har så lyst på et slikt halsbånd:)

Hvor har arbeidslyst og overskudd gjemt seg i dag montro????

Jeg endte opp med å bestille :innocent: snille svigermor betalte:heart:

Overskuddet tror jeg garantert har gjemt seg på månen, må være derfor den er ikke eksisterende :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi skulle ut å gå spor jeg, men når Twist for første gang ikke vil ha v&h til frokost, og etterpå blir liggende i sofaen når jeg kler på meg for å gå ut   - da får han faktisk fri. Fikk lurt i han maten ved å blande inn smeltet smør, så da har han i det minste spist. 

Nå ser jeg monsen på villspor mens oppvaskmaskina gjør litt arbeid for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke fatt i helsesøster for å finne ut når jeg skal ta siste hpv vaksinen. De svarer ikke på mail, eller de tre telefonnummerne som stå oppført på hjemmesiden til kommunen. Og i min kommune så må man til helsesøster for å ta vaksinen. Har prøvd i 3 dager å få fatt i dem. 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får fatt i dem? Det er ikke mulighet for å bare dukke opp, da man må ha time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg får ikke fatt i helsesøster for å finne ut når jeg skal ta siste hpv vaksinen. De svarer ikke på mail, eller de tre telefonnummerne som stå oppført på hjemmesiden til kommunen. Og i min kommune så må man til helsesøster for å ta vaksinen. Har prøvd i 3 dager å få fatt i dem. 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får fatt i dem? Det er ikke mulighet for å bare dukke opp, da man må ha time.

Ring sentralbordet på kommunen, evt legekontoret, og hør hva man skal gjøre..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stemt, og venter nå på å gå inn til tannlegen....

Oldefaren til Tuva døde visstnok tidligere iår, nesten 17 år gammel! Så da er det håp for henne og :lol: Faren hennes lever enda, men han er bare 12 år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg ha dratt hjem, men da det ble bestemt i går førte det til litt panikk på kvelden hos gutten så nå har han bedt meg om å bli en natt til. Så nå venter jeg på svar fra campingplassen om denne hytten er ledig eller ikke, for jeg har jo betalt og gjort opp for meg.... er såpass pakket at det tar meg et kvarter å komme meg ut hvis ikke, og så får jeg se hva som skjer  etter det i så tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg en visdomstann mindre han dro og bendte i den i ca 1 t... Dype røtter gitt :lol: Må tilbake om 2 uker for å fikse en dårlig fylling og fikse et lite hull, må også trekke den andre visdomstanna oppe iløpet av 1 år. Jaja, jeg har ikke brukt penger på tannlege på over 10 år, så er kanskje på tide :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@Malinka lykke til! Og så håper jeg at han ender opp med å trives godt på nye stedet

Takk! Han var ved litt bedre mot i dag enn i går kveld, så jeg prøver bare å gi han tryggheten han trenger.

Nå fikk jeg bekreftelse på at jeg og Lady har et sted å sove i natt også, så da går det greit med det også. Så da bare ser jeg på serier på dataen og skal lese litt i bøker i løpet av dagen. Og venter på at jeg skal høre fra gutten hvordan det går med han. Dataen er satt opp og de skal starte gamingen i løpet av dagen, så da regner jeg med at det blir en lettere dag enn i går når de var på tur og grillet middag ute. Han liker ikke å gå på tur og er ikke vant til masse folk rundt seg så da ble det nok litt mye. Det er litt ekstra mye sosialt i starten for at de skal bli kjent, og blir nok den vanskeligste perioden for han. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Malinka said:

Takk! Han var ved litt bedre mot i dag enn i går kveld, så jeg prøver bare å gi han tryggheten han trenger.

Nå fikk jeg bekreftelse på at jeg og Lady har et sted å sove i natt også, så da går det greit med det også. Så da bare ser jeg på serier på dataen og skal lese litt i bøker i løpet av dagen. Og venter på at jeg skal høre fra gutten hvordan det går med han. Dataen er satt opp og de skal starte gamingen i løpet av dagen, så da regner jeg med at det blir en lettere dag enn i går når de var på tur og grillet middag ute. Han liker ikke å gå på tur og er ikke vant til masse folk rundt seg så da ble det nok litt mye. Det er litt ekstra mye sosialt i starten for at de skal bli kjent, og blir nok den vanskeligste perioden for han. 

Håper det går seg til :hug: Husker sånn tvangssosialisering på fhs var grusomt! "NÅ skal vi ha det KOSELIG dere!" :lol: Kan ta motet fra hvemsomhelst. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vant til å stå opp tidlig. Helt zombie etter at jeg begynte i ekstrajobben:blink: er heller ikke vant med mer en 50%, og nå er jeg sikkert oppe i 70-80% med ekstrajobben. Tungt kjenner jeg, men går nok ikke lange tiden før det går seg til. Man blir lett litt bedagelig når man har hatt så mye fri:lol: på ekstrajobben er det bare halve dager så hvis jeg jobber til 11.30 så har jeg jo fri resten av dagen som regel! Men ikke i dag. Skal på kveldsvakt også. Gleda meg til langhelg, men så kom jeg på at jeg sa ja til en ekstravakt på lørdag. Angrer en smule. Men gleder meg til lønn da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, det var kake i lunsjen i dag, rester etter gårsdagens heldagsseminar. Kake to dager på rad, og jeg skal i bursdag på lørdag, og jeg bakte kake til besøket jeg fikk på tirsdag...

Jeg tror kanskje jeg bare skal spise agurk fra søndag og utover :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemser er ca 20 cm i diameter og tjukke. Lefser er stor eog tynne :) 

En undervisningstime igjen så fiser jeg hjem for å hente Smula, stopp på Heimdal for time hos audiograf, før jeg kjørerlitt lenger bort på Heimdal med Smula. Går unna denne dagen også. Gleder meg til helg...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Lemser er ca 20 cm i diameter og tjukke. Lefser er stor eog tynne :) 

En undervisningstime igjen så fiser jeg hjem for å hente Smula, stopp på Heimdal for time hos audiograf, før jeg kjørerlitt lenger bort på Heimdal med Smula. Går unna denne dagen også. Gleder meg til helg...

Vi sees muligens på Heimdal da :lol: jeg er ferdig i kjelleren kl 4 :P du vet, jeg er den med udressert valp, to unger alle retninger og som prater :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Debbie said:

Jeg antar du mener lefse?? Lemse, jeg så for meg en veldig flatbanket lemen med smør og kanel på:P

:lol: ! Neinei, ikke flatbanket lemen. Lemse er tyntyn lefse med smør og sukker på. Rund sak. Veldig vanlig her, lages på takke tror jeg. Lillemor elsker det. Lefse er tykkere og firkanta (somregel?) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Line said:

Lemser er ca 20 cm i diameter og tjukke. Lefser er stor eog tynne :) 

En undervisningstime igjen så fiser jeg hjem for å hente Smula, stopp på Heimdal for time hos audiograf, før jeg kjørerlitt lenger bort på Heimdal med Smula. Går unna denne dagen også. Gleder meg til helg...

Omvendt :lol: Lemser er supertynne - lefser er tjukkere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...