Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august

mokken
 Share

Recommended Posts

• Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Vi har hatt en rolig natt hvor hun har ligget under dyna inntil meg mesteparten av natten. I firetiden rørte hun på seg, men kom og la seg inntil meg oppå dyna og lå der resten av natten. Dro henne under dyna igjen litt senere, for å passe på at hun ikke ble kald. Hun ble liggende i sengen mens jeg sto opp, dusjet og luftet Yumi, så da hentet jeg henne og satte henne foran vannskåla. Hun drakk litt og ligger nå ved siden av meg i sofaen. Hun ligger flat og rører seg omtrent ikke, men bra at hun hviler tenker jeg. Skal levere henne hjemme hos foreldrene mine nå snart, før jeg drar på jobb.

Men greit man har litt erfaring i jobben sin i dag, for det kommer til å gå på autopilot...

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 at 5:57 PM, Raksha skrev:

Her har det vært til 15. oktober "eller naturlig beiteslutt" frem til i fjor tydeligvis. Så helt greit for meg at de endret den til å følge generelle regler. :D 

Jeg har en plan om å slippe på jordet straks, bare vente til Bonden og barnet har gått inn til svigers for å spise lemse. Lupin er som å gå tur med en våryr kvige i bånd. Må.Løpe. ! 

Jeg antar du mener lefse?? Lemse, jeg så for meg en veldig flatbanket lemen med smør og kanel på:P

På 22.8.2017 at 8:49 PM, Snoffe skrev:

Når man finner Harry potter halsbånd, da må man bare bestille et, ikke sant?:innocent: det frister, veldig veldig mye :lol:

Ja det må man. Godt det kom en link også etterhvert. Jeg har så lyst på et slikt halsbånd:)

Hvor har arbeidslyst og overskudd gjemt seg i dag montro????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg antar du mener lefse?? Lemse, jeg så for meg en veldig flatbanket lemen med smør og kanel på:P

Ja det må man. Godt det kom en link også etterhvert. Jeg har så lyst på et slikt halsbånd:)

Hvor har arbeidslyst og overskudd gjemt seg i dag montro????

Jeg endte opp med å bestille :innocent: snille svigermor betalte:heart:

Overskuddet tror jeg garantert har gjemt seg på månen, må være derfor den er ikke eksisterende :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vi skulle ut å gå spor jeg, men når Twist for første gang ikke vil ha v&h til frokost, og etterpå blir liggende i sofaen når jeg kler på meg for å gå ut   - da får han faktisk fri. Fikk lurt i han maten ved å blande inn smeltet smør, så da har han i det minste spist. 

Nå ser jeg monsen på villspor mens oppvaskmaskina gjør litt arbeid for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke fatt i helsesøster for å finne ut når jeg skal ta siste hpv vaksinen. De svarer ikke på mail, eller de tre telefonnummerne som stå oppført på hjemmesiden til kommunen. Og i min kommune så må man til helsesøster for å ta vaksinen. Har prøvd i 3 dager å få fatt i dem. 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får fatt i dem? Det er ikke mulighet for å bare dukke opp, da man må ha time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg får ikke fatt i helsesøster for å finne ut når jeg skal ta siste hpv vaksinen. De svarer ikke på mail, eller de tre telefonnummerne som stå oppført på hjemmesiden til kommunen. Og i min kommune så må man til helsesøster for å ta vaksinen. Har prøvd i 3 dager å få fatt i dem. 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får fatt i dem? Det er ikke mulighet for å bare dukke opp, da man må ha time.

Ring sentralbordet på kommunen, evt legekontoret, og hør hva man skal gjøre..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stemt, og venter nå på å gå inn til tannlegen....

Oldefaren til Tuva døde visstnok tidligere iår, nesten 17 år gammel! Så da er det håp for henne og :lol: Faren hennes lever enda, men han er bare 12 år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg ha dratt hjem, men da det ble bestemt i går førte det til litt panikk på kvelden hos gutten så nå har han bedt meg om å bli en natt til. Så nå venter jeg på svar fra campingplassen om denne hytten er ledig eller ikke, for jeg har jo betalt og gjort opp for meg.... er såpass pakket at det tar meg et kvarter å komme meg ut hvis ikke, og så får jeg se hva som skjer  etter det i så tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg en visdomstann mindre han dro og bendte i den i ca 1 t... Dype røtter gitt :lol: Må tilbake om 2 uker for å fikse en dårlig fylling og fikse et lite hull, må også trekke den andre visdomstanna oppe iløpet av 1 år. Jaja, jeg har ikke brukt penger på tannlege på over 10 år, så er kanskje på tide :sleep:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@Malinka lykke til! Og så håper jeg at han ender opp med å trives godt på nye stedet

Takk! Han var ved litt bedre mot i dag enn i går kveld, så jeg prøver bare å gi han tryggheten han trenger.

Nå fikk jeg bekreftelse på at jeg og Lady har et sted å sove i natt også, så da går det greit med det også. Så da bare ser jeg på serier på dataen og skal lese litt i bøker i løpet av dagen. Og venter på at jeg skal høre fra gutten hvordan det går med han. Dataen er satt opp og de skal starte gamingen i løpet av dagen, så da regner jeg med at det blir en lettere dag enn i går når de var på tur og grillet middag ute. Han liker ikke å gå på tur og er ikke vant til masse folk rundt seg så da ble det nok litt mye. Det er litt ekstra mye sosialt i starten for at de skal bli kjent, og blir nok den vanskeligste perioden for han. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Malinka said:

Takk! Han var ved litt bedre mot i dag enn i går kveld, så jeg prøver bare å gi han tryggheten han trenger.

Nå fikk jeg bekreftelse på at jeg og Lady har et sted å sove i natt også, så da går det greit med det også. Så da bare ser jeg på serier på dataen og skal lese litt i bøker i løpet av dagen. Og venter på at jeg skal høre fra gutten hvordan det går med han. Dataen er satt opp og de skal starte gamingen i løpet av dagen, så da regner jeg med at det blir en lettere dag enn i går når de var på tur og grillet middag ute. Han liker ikke å gå på tur og er ikke vant til masse folk rundt seg så da ble det nok litt mye. Det er litt ekstra mye sosialt i starten for at de skal bli kjent, og blir nok den vanskeligste perioden for han. 

Håper det går seg til :hug: Husker sånn tvangssosialisering på fhs var grusomt! "NÅ skal vi ha det KOSELIG dere!" :lol: Kan ta motet fra hvemsomhelst. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vant til å stå opp tidlig. Helt zombie etter at jeg begynte i ekstrajobben:blink: er heller ikke vant med mer en 50%, og nå er jeg sikkert oppe i 70-80% med ekstrajobben. Tungt kjenner jeg, men går nok ikke lange tiden før det går seg til. Man blir lett litt bedagelig når man har hatt så mye fri:lol: på ekstrajobben er det bare halve dager så hvis jeg jobber til 11.30 så har jeg jo fri resten av dagen som regel! Men ikke i dag. Skal på kveldsvakt også. Gleda meg til langhelg, men så kom jeg på at jeg sa ja til en ekstravakt på lørdag. Angrer en smule. Men gleder meg til lønn da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, det var kake i lunsjen i dag, rester etter gårsdagens heldagsseminar. Kake to dager på rad, og jeg skal i bursdag på lørdag, og jeg bakte kake til besøket jeg fikk på tirsdag...

Jeg tror kanskje jeg bare skal spise agurk fra søndag og utover :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemser er ca 20 cm i diameter og tjukke. Lefser er stor eog tynne :) 

En undervisningstime igjen så fiser jeg hjem for å hente Smula, stopp på Heimdal for time hos audiograf, før jeg kjørerlitt lenger bort på Heimdal med Smula. Går unna denne dagen også. Gleder meg til helg...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

En undervisningstime igjen så fiser jeg hjem for å hente Smula, stopp på Heimdal for time hos audiograf, før jeg kjørerlitt lenger bort på Heimdal med Smula. Går unna denne dagen også. Gleder meg til helg...

Vi sees muligens på Heimdal da :lol: jeg er ferdig i kjelleren kl 4 :P du vet, jeg er den med udressert valp, to unger alle retninger og som prater :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Debbie said:

:lol: ! Neinei, ikke flatbanket lemen. Lemse er tyntyn lefse med smør og sukker på. Rund sak. Veldig vanlig her, lages på takke tror jeg. Lillemor elsker det. Lefse er tykkere og firkanta (somregel?) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Line said:

Omvendt :lol: Lemser er supertynne - lefser er tjukkere. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...