Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Just now, Snoffe said:

Når man finner Harry potter halsbånd, da må man bare bestille et, ikke sant?:innocent: det frister, veldig veldig mye :lol:

Liiink! 

• Like 1
  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Skrevet

Jeg har gått både tur og spor med Blaze i dag. Enten synes han det er gørrkjedelig, eller så har han ennå ikke skjønt greia. Kanskje en blanding av begge. Han plukka en pinne da :P Men det går treeegt og han stopper opp titt og ofte. Håper jeg får noen gode tips på trening på torsdag. 

Felix har fått løpe løs i lynga og spist blåbær. Som han koser seg uten det båndet altså! 

Vel hjemme lagde jeg og samboern chili con carne. Han var med oss ut i dag forresten. Jeg har ennå et håp om å vekke litt mer hundeinteresse hos han, etter snart 5 år :lol:

Skrevet

Så rart å stå på trappa og snakke med noen som ringte på, uten et eneste bjeff, med helt åpen dør. Symra stikker jo ikke av. Man får fokusere på det som er positivt. :aww:

• Like 10
Skrevet

Soniser som vet alt! Hvordan er prisnivået på prix egentlig? Nærbutikken vår går fra coop marked til coop prix etterhvert, det er billigere på prix enn marked? Ja? Men ikke så billig som extra og kiwi og sånt? 

Skrevet
1 minute ago, Raksha said:

Soniser som vet alt! Hvordan er prisnivået på prix egentlig? Nærbutikken vår går fra coop marked til coop prix etterhvert, det er billigere på prix enn marked? Ja? Men ikke så billig som extra og kiwi og sånt? 

Prix er billigere enn marked ja, og har mindre utvalg.

Nå har jeg laget peanøttsmør, og satt på en ny serie. Luther.

Skrevet

Billigere og større utvalg vel? Marked er jo de aller minste butikkene?
Skrevet
Just now, Line said:

Mindre utvalg? De skal gjøre butikken større :icon_confused: Men billigere er bra!

Skrevet
Just now, Kokospaniel said:

Billigere og større utvalg vel? Marked er jo de aller minste butikkene?

Høres bra ut! Svært sjelden jeg handler på prix, så sjelden at jeg husker ikke sist. Men mener Prix på røros er stor sammenligned med coop marked. 

Skrevet

Innså i dag at jeg har ingen klær som er egnet i min nye jobb... hadde på meg ei gammel dongeribukse og joggesko, men uteområdet er bare gress og jeg ble VÅT. Kunne vri sokkene når jeg kom hjem. Så i dag har jeg vært på XXL og er nå 3000 kr fattigere. Som om jeg ikke brukte nok penger på ullared liksom..:icon_redface: men trøster meg med at det var nødvendig og at det kommer til å bli mye brukt.

Og forresten.. jeg er vant til å jobbe i kommunen, som går inn å henter skattekortet mitt automatisk. Hva gjør jeg nå med denne ekstrajobben og skatt/skattekort...? Regner ikke med at hun som driver det bare kan gå inn å hente det?

Skrevet

I ettermiddag var jeg på "date". Med min aller beste venninne fra oppveksten, som jeg ikke har sett på over 20 år. Og vi var på nett  og bestevenner igjen fra det sekundet vi så hverandre i øynene igjen :) Tre timer gikk som en vind, og de 20 årene uten kontakt var som blåst bort. Så nå blir det mange flere treff de kommende årene :)

Skrevet
På 21.8.2017 at 6:32 PM, Symra&Pippin skrev:

I det siste har Pippin vært mye dårlig, på mange ulike måter og med tydelige smerter. I løpet av helga tok jeg derfor den tunge avgjørelsen, og i ettermiddag fikk Pippin sovne rolig inn hos veterinæren vår. Jeg føler meg foreløpig ok, lettet over å ha gjort det jeg har tenkt på en stund. Nummen. Sorg og savn kommer selvfølgelig etter hvert, men foreløpig føler jeg bare at jeg har gjort det som måtte gjøres. Han ble nesten 13 år, og jeg har all grunn til å tro at han levde et godt liv. Hva mer kan man forlange?

Heidi Steine sitt bilde.

Gullet mitt.

Å Heidi, dette var virkelig leit å lese:icon_cry: Stor klem til deg:hug::hug: 
Det er så vanskelig, men samtidig så veldig rett å ta den avgjørelsen:icon_cry: Vi skylder dem å la dem slippe når livet ikke er godt lengre, og jeg synes du er tøff som satte Pippin høyere enn deg selv:hug: Godt du har Symra der med deg:heart:

Nå er det en uke siden jeg sa farvel til min sjelevenn, og det er som å ha mistet en kroppsdel, og en datter. På utsiden går det bra, men på innsiden er det svart:icon_cry: Det føles det som jeg har falt ned i en dyp dal og ikke kommer meg opp. Det er tøft, og enda tøffere er det å se hvordan Inya har det:no: 
Hun gikk rett i kjelleren da Ganzie forlot oss, og gikk fra fire til førtifire år over natta. I dag var første dag hun var interessert i mat, ellers har hun ligget i en krøll og bare vært trist og utenfor. 

Skrevet
1 hour ago, Ganzie said:

Det er så vanskelig, men samtidig så veldig rett å ta den avgjørelsen:icon_cry: Vi skylder dem å la dem slippe når livet ikke er godt lengre, og jeg synes du er tøff som satte Pippin høyere enn deg selv:hug: Godt du har Symra der med deg:heart:

Nå er det en uke siden jeg sa farvel til min sjelevenn, og det er som å ha mistet en kroppsdel, og en datter. På utsiden går det bra, men på innsiden er det svart:icon_cry: Det føles det som jeg har falt ned i en dyp dal og ikke kommer meg opp. Det er tøft, og enda tøffere er det å se hvordan Inya har det:no: 
Hun gikk rett i kjelleren da Ganzie forlot oss, og gikk fra fire til førtifire år over natta. I dag var første dag hun var interessert i mat, ellers har hun ligget i en krøll og bare vært trist og utenfor. 

:hug:

Guest Belgerpia
Skrevet
6 hours ago, Kaisen said:

Innså i dag at jeg har ingen klær som er egnet i min nye jobb... hadde på meg ei gammel dongeribukse og joggesko, men uteområdet er bare gress og jeg ble VÅT. Kunne vri sokkene når jeg kom hjem. Så i dag har jeg vært på XXL og er nå 3000 kr fattigere. Som om jeg ikke brukte nok penger på ullared liksom..:icon_redface: men trøster meg med at det var nødvendig og at det kommer til å bli mye brukt.

Og forresten.. jeg er vant til å jobbe i kommunen, som går inn å henter skattekortet mitt automatisk. Hva gjør jeg nå med denne ekstrajobben og skatt/skattekort...? Regner ikke med at hun som driver det bare kan gå inn å hente det?

Alle arbeidsgivere kan laste ned skattekort. Hun trenger personnummeret ditt.

Skrevet

Ute klokka fire i natt med dussemang Smule, og så var det bare å stå opp og ut på ny runde klokka halv sju. Har bare canikur, for zoolac var ikke å oppdrive på noen av de nærmeste apotekene i går. Får prøve å finne i ettermiddag.

På den positive siden så lette jeg etter en spesifikk dongeribukse når jeg skulle kle på meg, men fant den ikke. Dro frem en annen, og jaggu passet den ikke perfekt!

Skrevet

Tror valpen har blitt husrein! Han masa om å komme opp i senga i natt (og jeg sa nei) så han løp ned og tissa/bæsja ved terrassedøra [emoji106] før hadd han gjort det i gangen oppe eller i et hjørne.

Redigert: han bæsja nede mens jeg var på badet selv om døra sto åpen. Så kanskje ikke. [emoji23][emoji23][emoji23]

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Skrevet
4 timer siden, Belgerpia skrev:

Alle arbeidsgivere kan laste ned skattekort. Hun trenger personnummeret ditt.

Åå. Det har hu fått så da trenger jeg jo ikke å tenke mer på det :)

Skrevet
9 timer siden, Ganzie skrev:

:hug:Jeg har ikke merket noe på Symra, bortsett fra at hun så seg litt forvirret rundt da jeg sa feil navn og ropte på Pippin en gang. Hunder vet nok ikke at noen er borte for godt, de lever jo veldig i øyeblikket. At de plukker opp stemningen hjemme er en annen ting. Jeg tror jeg oppfører meg ganske normalt, leker med Symra og snakker med henne som vanlig.

Håper det blir lettere for deg snart! En klem til: :hug:

Skrevet
2 timer siden, Line skrev:

Ute klokka fire i natt med dussemang Smule, og så var det bare å stå opp og ut på ny runde klokka halv sju. Har bare canikur, for zoolac var ikke å oppdrive på noen av de nærmeste apotekene i går. Får prøve å finne i ettermiddag.

På den positive siden så lette jeg etter en spesifikk dongeribukse når jeg skulle kle på meg, men fant den ikke. Dro frem en annen, og jaggu passet den ikke perfekt!

Det er så deilig å finne fram klær man hadde vokst fra og finne ut at de er passende igjen! :ahappy:

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...