Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Verandaen min er aller best i skygge når det er varmt i været. Stekende sol betyr parasoll. Kjempekoselig veranda har du! :ahappy:

Ja, det er et godt sted å sette seg for å puste og få frisk luft, kose seg uten å brenne opp eller svette til en pytt. Og tusen takk!

Nå har jeg sløvet lenge nok, nå skal jeg hive i meg cirka to knekkebrød, før jeg går på og gjør ferdig hunderommet.

Jeg sier cirka, for jeg slet med å finne et knekkebrød i pakka som ikke var knust eller i biter, så det er litt sånn puslespillmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en real økt hagearbeid mens hundene har lunta omkring i langline. Kom inn og skulle slappe av og lage middag, men innser at jeg mangler det meste av matvarer. Så da får jeg hive dyrene i bilen og dra på en liten handletur da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Kan noen kakke meg i bakhodet? Ikke to uker siden jeg forsvarte master, og nå sitter jeg og ser på kurstilbudene for NTNU Videre... Slutt med seg!!!

Nei, rydde ut av oppvaskmaskina, sette på ny, og lage middag heller :aww: 

En aldri så liten doktorgrad kan da ikke skade?

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, SFX said:

Jeg beregner tre kvarter til Kløfta og jeg beregner tre kvarter til Hamar, så sånn sett er det ikke ulogisk å fortsette der. Jeg kjører forbi et par klinikker på Råholt og Nannestad, men de var vel nærmere der jeg bodde før også, trur eg. Kløfta er bare upraktisk hvis jeg er på jobb og må kjøre halvannen time :P 

Men det er ikke så upraktisk at vi bytter bort de fine veterinærene der med noen vi ikke kjenner :ahappy: Det er 2 eller 3 veterinærklinikker på Årnes bare, så er det en på Fetsund som jeg har brukt nå og da, og en på Lillestrøm, også et par på Jessheim, så jeg må ikke til de på Kløfta jeg heller, men jeg stoler på dem og de kjenner meg, og det har mye å si, det :P 

6 hours ago, SFX said:

Det er litt sånn overlevelsestur, eller eventyrekspedisjon - hvor går veien i dag? Bokstavelig talt! :D

:lol: Ja, men heldigvis er ikke Jessheim så stort at man kjører seg skikkelig bort da :P 

6 hours ago, SFX said:

Jeg har som mål for ferien at den skal gi minner og ha vært fornuftig, selv om jeg ikke har råd til annet enn å være hjemme, så jeg forsøker å finne et mål for dagen eller legge til rette for at jeg kan trekke ut noe positivt som har skjedd når jeg legger meg. At det ikke bare blir sost bort fire uker som jeg ikke vet hvor ble av når jeg sitter ved pulten på jobb igjen.

Høres ut som et fint mål for ferien. Hjemmeferie er undervurdert, syns jeg! :) 

6 hours ago, SFX said:

I går ble verandaen mer eller mindre klar for sommeren, med møbler og pynt, men jeg lurer på om jeg skulle gjort noe mer der. Jeg har noen frøposer med blomster, er det for sent å så de nå? Om jeg fikk kjøpt en sekk med jord, det har jeg ikke - derfor er frøene i pose, og ikke i potte eller på bakken.

19657400_10158770602690136_6842248956436

(Gammel gjesteseng fra IKEA som møbel, for jeg har ikke råd til annet, men det funker for meg.)

19657308_10158770602975136_6782027638001

Verandaen din er koselig, den :ahappy: 

Jeg er veldig glad i verandaen min, men den har jo sol fra 11-12 på formiddagen til 18-19 på kvelden, så der blir det skrekkelig varmt når det er varmt - selv jeg syns at det kan bli litt for mye av det gode der, liksom :lol: Så planen er visst å dra ut taket så jeg har tak over verandaen, vi blir bare ikke enige om det skal være over hele eller bare deler av den. Jeg vil jo gjerne ha muligheten til å sitte i sola om man ikke blir ihjelstekt av det, og jeg - som er en anelse frossen av meg :P - syns at det kan bli litt for kaldt med helt overbygget veranda, men det er visst et spørsmål om hva som er enklest og mest praktisk osv. Det er mulig det er mest praktisk med tak over hele verandaen, men det er ikke noe poeng i en veranda som ikke blir brukt :aww: 

Men det har resultert i at jeg ikke har gidda å finne ut hva slags møbler jeg vil ha der ute enda, for det er jo litt avhengig av hvor mye tak det blir, og hvordan åpningen mot det som skal bli inngjerda hage blir. For verandaen er lang og smal, så jeg vil ikke ha en svær sittegruppe der som vi må navigere oss rundt, liksom. Så jeg er litt spent på hvordan vi skal løse det der :aww: 

-- 

AN har jeg spist kyllingvinger og loff til middag :ahappy: Nora har starta med en ny variant når hun tigger, hun sitter rolig og nistirrer på oss og rister og sikler. I begynnelsen trodde jeg at hun hadde epileptisk anfall eller noe, men det er nok bare det at det er skrekkelig vanskelig å beherske seg :rolleyes: Aner ikke hvorfor hun har gått fra å ligge under stuebordet og vake til å sitte sånn, jeg antar det kanskje har noe med magesyreproduksjonen hennes å gjøre? Hun sliter jo litt med sure oppstøt, stakkar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

En aldri så liten doktorgrad kan da ikke skade?

:lol: 

Det kommer ikke til å skje! Det er rådgiving jeg har lyst på faktisk, men det får vente litt. Hvis cravingene blir for store utover høsten så får jeg heller ta noen småemner i IKT i læring :) 

@2ne Du får slå et slag for en real markise isteden!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg tenkte akkurat det samme om den hjortegryta jeg gaflet i meg nå nettopp... Den var ikke sånn god :aww: Den var selvlaget da - men det er ikke alt man gjør selv som blir vellykket :aww: 

Jeg angret på at jeg ikke tok opp reinsdyrsgrynten jeg lagde i går, for den var god! Hønsene kunne ha fått den dumme fjordland maten som ikke gjorde meg mett en gang :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar en pappeske ned på rommet til Musikeren. Det fikk visst straffe seg, for idet jeg satte den ned, så smalt det i ryggen. :pinch: Jeg får vel bare være glad den holdt så lenge som den gjorde, til vi i hvert fall hadde fått alt i hus. Det kjennes som om det er en nerve i klem og ikke en strekk i muskulaturen, noe som er litt upraktisk... God massør kjenner jeg, god fysioterapeut som vet hvor han skal knekke når jeg har vondt, er i Oslo og har sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg angret på at jeg ikke tok opp reinsdyrsgrynten jeg lagde i går, for den var god! Hønsene kunne ha fått den dumme fjordland maten som ikke gjorde meg mett en gang :aww:

:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilletene jeg skulle ha til middag lukta skikkelig vondt, sånn virkelig. Håpet det bare var litt overdreven død og fordervelse rå-kyllinglukt, det lukter jo ikke akkurat blomster og fioler - men lukta vondt etter at det var stekt og. Så turte ikke spise den.  Så da ble det ris med tandorikrydder og youghurt naturell på meg til middag. Yey liksom :lol:  Jaja. 

 

Den nettopp blivne 7åringen syns det er stas med barteterrierbesøk - men tar livet ganske cool fordeom. 

19679455_10159109832305171_3557276652337

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Raksha said:

Kyllingfilletene jeg skulle ha til middag lukta skikkelig vondt, sånn virkelig. Håpet det bare var litt overdreven død og fordervelse rå-kyllinglukt, det lukter jo ikke akkurat blomster og fioler - men lukta vondt etter at det var stekt og. Så turte ikke spise den.  Så da ble det ris med tandorikrydder og youghurt naturell på meg til middag. Yey liksom :lol:  Jaja. 

Hvis det lukter vondt etter steking, så var det helt riktig ikke å spise den. Kylling blir fort guffent!

Lupin :wub::lol: 

Ryggen var visst bare en liten advarsel om å roe ned, for nå går det bra. PUH, jeg har ikke verken tid eller lyst til å ha vondt nå, så da får det bli dobbelt så mange turer med halvparten så mye vekt.

 

Musikeren og jeg har planlagt ferie, endelig! Vi skal fem netter til Helsinki! :D Er det noen som har vært der og som har noen tips til hva vi må gjøre eller se? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg veit, det er derfor jeg vil ha delvis, ikke over hele :P 

:D 

Prosjekt pels er i gang - jeg må bare ha surfebelønning for hver halve hund jeg har børstet :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Hvis det lukter vondt etter steking, så var det helt riktig ikke å spise den. Kylling blir fort guffent!

Lupin :wub::lol: 

Ja, trenger ikke akkurat matforgifte seg selv med vilje. *grøss* :lol:  

Lupin er kul :wub:  Barteterrieren kjeder seg litt, men vet ikke at jeg bare skal ha i meg kaffe og litt sånt, og så skal hun være med ut for kveldstell av dyra ute og ordne litt diverse - så hun skal få brukt hjernecella si mer i kveld - ingen fare. Hun er vant til et noget høyere aktivitetsnivå inne enn det som er her i huset, så er litt overgang. Men hun er ikke vant med så mye rart ute som det er her, så det er også en overgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å gå en runde på ei mil selv om jeg etter 20 min tenkte at jeg ikke gadd å gå så lenge i dag, for jeg var slapp og trøtt. Sånn kan det gå når man finner nye stier og blir motivert av å se hva som venter rundt neste sving. Gutta sover godt nå, spesielt gamlefar Felix. Gubben min:heart:

Nå skal jeg stripe håret. Har pleid å lage stripene for hånd tidligere, men har også ei hette liggende. Hva blir finest tro?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg satt sammen et Variocage-bur. Fikk unna alt unntatt bakdøra så begynte jeg å bli gele i fingrene, ble vanskelig å holde skruen. Da kom jeg på at jeg hadde glemt å spise noe siden frokost... så da måtte det bli et rundstykke og litt Pepsi Max før jeg fortsatte. Nå er buret klart, gjenstår bare å få det i bilen og tilpasset. Så får vi håpe det gir litt mer luft til lille pelsballen enn Herkules-buret med sine tett vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Men det er ikke så upraktisk at vi bytter bort de fine veterinærene der med noen vi ikke kjenner :ahappy: Det er 2 eller 3 veterinærklinikker på Årnes bare, så er det en på Fetsund som jeg har brukt nå og da, og en på Lillestrøm, også et par på Jessheim, så jeg må ikke til de på Kløfta jeg heller, men jeg stoler på dem og de kjenner meg, og det har mye å si, det :P 

Nei, gode veterinærer griper en tak i med nebb og klør :D 

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Ja, men heldigvis er ikke Jessheim så stort at man kjører seg skikkelig bort da :P 

Nei, heldigvis, jeg bare kom ut på E6 et annet sted enn planlagt. Men alle veier leder til Strandlykkja, så det gikk bra :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Høres ut som et fint mål for ferien. Hjemmeferie er undervurdert, syns jeg! :) 

Jeg hadde jo nesten ei uke i mars, da vi var på Crufts, så jeg skal ikke klage. Jeg trives i eget hjem, så jeg er gjerne her. Jeg liker å reise også, men jeg får heller titte på feriebildene fra i fjor og leve litt på det :P Om ikke annet får jeg gjort en del, jeg har snart tømt to flyttekasser med ting!

1 time siden, 2ne skrev:

Verandaen din er koselig, den :ahappy: 

Jeg synes egentlig det, jeg og, jeg blir bare så imponert over de som har grønnsaker, planter og blomster i bøtter og lass, ørten dekorasjoner på veggen, hjemmesnekret hylle av en pall eller tre, og puter som tåler regn så de ikke må bæres inn hver kveld. Men jeg fant ut at det er deres liv og interesse, og meldte meg ut av den FB-gruppa. Når inspirasjon blir til prestasjonsangst, da er det feil.

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg er veldig glad i verandaen min, men den har jo sol fra 11-12 på formiddagen til 18-19 på kvelden, så der blir det skrekkelig varmt når det er varmt - selv jeg syns at det kan bli litt for mye av det gode der, liksom :lol: Så planen er visst å dra ut taket så jeg har tak over verandaen, vi blir bare ikke enige om det skal være over hele eller bare deler av den. Jeg vil jo gjerne ha muligheten til å sitte i sola om man ikke blir ihjelstekt av det, og jeg - som er en anelse frossen av meg :P - syns at det kan bli litt for kaldt med helt overbygget veranda, men det er visst et spørsmål om hva som er enklest og mest praktisk osv. Det er mulig det er mest praktisk med tak over hele verandaen, men det er ikke noe poeng i en veranda som ikke blir brukt :aww: 

Jeg skulle foreslå markise, men så at det ikke var aktuelt. En parasoll gjør ikke nytten? Jeg så en sånn seilduk på IKEA, som du drar ut etter behov og kan vinkle så skrått du vil, da den skal festes med noen tau - og så penere ut enn markiser (i hvert fall penere enn de markisene som fulgte med her). Eller så får det bli tak med vindu, så kan du få inn lys og luft :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Men det har resultert i at jeg ikke har gidda å finne ut hva slags møbler jeg vil ha der ute enda, for det er jo litt avhengig av hvor mye tak det blir, og hvordan åpningen mot det som skal bli inngjerda hage blir. For verandaen er lang og smal, så jeg vil ikke ha en svær sittegruppe der som vi må navigere oss rundt, liksom. Så jeg er litt spent på hvordan vi skal løse det der :aww: 

Gjør som hundene - tråkk rett over sofaen.

1 time siden, 2ne skrev:

AN har jeg spist kyllingvinger og loff til middag :ahappy: Nora har starta med en ny variant når hun tigger, hun sitter rolig og nistirrer på oss og rister og sikler. I begynnelsen trodde jeg at hun hadde epileptisk anfall eller noe, men det er nok bare det at det er skrekkelig vanskelig å beherske seg :rolleyes: Aner ikke hvorfor hun har gått fra å ligge under stuebordet og vake til å sitte sånn, jeg antar det kanskje har noe med magesyreproduksjonen hennes å gjøre? Hun sliter jo litt med sure oppstøt, stakkar. 

Foenix kan riste når noe er skikkelig fristende og hun tror hun er sååå nær å få det.

1 time siden, Tinkie skrev:

Jeg bar en pappeske ned på rommet til Musikeren. Det fikk visst straffe seg, for idet jeg satte den ned, så smalt det i ryggen. :pinch: Jeg får vel bare være glad den holdt så lenge som den gjorde, til vi i hvert fall hadde fått alt i hus. Det kjennes som om det er en nerve i klem og ikke en strekk i muskulaturen, noe som er litt upraktisk... God massør kjenner jeg, god fysioterapeut som vet hvor han skal knekke når jeg har vondt, er i Oslo og har sommerferie.

Æsj, så kjipt - håper det løser seg før fysioterapeuten er tilbake fra ferie!

Jeg har kost meg med å rydde på hunderommet, tømme nesten to kasser, spikre opp et par bilder, kaste litt, sortere og komme mer på plass. Det er overskuddsprosjekt jeg ikke har hatt tid til, men nå vil jeg forsøke å få gjort mest mulig i løpet av sommerferien. Men det innebærer at jeg må en tur på IKEA for mer hyller og et par dingser. Så da lurer jeg på om det er dumt å henge opp hyller på vegger i et rom som må pusses opp, når jeg altså da bare må skru ned hyllene igjen. Men jeg vet jo ikke når jeg skal pusse opp det rommet, så det kan jo bli tre år til. Og da er det jo teit å ikke få opp hyller og bruke rommet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 timer siden, enna skrev:

Etter over tre døgn som syk følte jeg meg omsider såpass bra at jeg i dag dro ut og kjøpte meg ny bil. Den gamle er for liten for en hund som blir av Novas størrelse, og med tre hunder til i heimen er det derfor uaktuelt å ha for liten bil.
Jeg visste hva jeg ville ha, dro til merkeforhandler, gikk inn først en gang - ingen så på meg engang (jeg ser nok ikke ut som en typisk kunde for den biltypen tror jeg), jeg gikk inn på personbilavd ved siden av og spurte etter selger, og fikk beskjed da de hørte hva slags bil jeg ville ha om gå tilbake der jeg hadde vært først.

Jeg gikk tilbake, og fikk omsider henka inn en kar - veldig hyggelig en - som viste meg ulike modeller. Jeg presiserte veldig tydelig hva jeg var ute etter og da gliste han plutselig fra øre til øre og sa:"Veldig bra bil, veldig bra bil det der" :D.
De hadde en inne, jeg lånte den og kjørte rundt et par timer og likte den veldig godt. Dro tilbake til forhandler og sa jeg ville ha den. Vi fikk ordnet papirer, de skal shine den opp til i morra og da henter jeg den kl 15.

Deretter ringte jeg gubben og sa fra om mitt siste innkjøp. Han tok det med fatning.
Og så ringte jeg eldste pode som er på tur og ba han komme hjem snarest og sørge for å shine opp og selge min gamle bil - så får han pengene til å betale ned del av studielånet (som er et forbrukslån, siden han ikke fikk studielån).
Nå får jeg plass til alle hundene, pluss masse smellerutsyr, turutstyr, hundeleker, kobbel, seler, klær med mer :) Og den er så lang at jeg nok kan sove i den om jeg vil også :)

 

19807567_10154503079021761_573461291_o.jpg

Så flott at formen er bedre! :D 
Og gratulere med nytt glis :)  
Og ikke minst; Flink mann :lol:  

4 timer siden, WelshenNemi skrev:

Fikk slikkepott i bursdagspresang av Kitch'n i dag. Wohoo :P

Jeg glemmer alltid ut slikt, så jeg fikk ikke noe :P 

Og gratulere med dagen! Det glemte jeg ut tidligere i dag :o 

2 timer siden, 2ne skrev:

Nei, jeg vil ikke ha markise, jeg vil ha delvis overbygget veranda :aww: 

Seil er ganske OK. Men det kan jo fort kræsje med øvrig utseende på hus. Det passer kanskje best til relativt nye bygg. Men det er noe som kan være verd å sjekke ut i hvert fall :) Finnes i både firkantet og trekantet i forskjellige størrelser :)  


I dag har vi fått handlet inn det helt siste av hva vi trenger i løpet av ferien. Diverse småting til meg, turutstyr til gubben (ja, jeg tvang ham :innocent:  ), og viktigst av alt som jeg faktisk hadde glemt; merkebånd! :o  
Så jeg handlet to ruller på 75 meter på Felleskjøpet i dag. Nå er en av dem blitt til passende remser, så får jeg ta den andre rullen underveis i kurset på kveldstid om det blir nødvendig med mer :P 

Apport og lineføring har vi også trent på, og apportering utendørs er visst veldig gøy. Nå tar han valpete byks mot apportbukken og løfter den stolt opp og bærer den nesten sammenhengende en meter. Av og til enda litt mer :D 
Poletten har ramlet ned for lineføringen også. I dag har han vært full i energi og iver og hatt blikkontakt nesten konstant når jeg har gitt ham kommando å gå fot. :) 

Nå gjenstår bare pakking og printing av diverse, og anskaffelse av kvitteringer på betalte kursavgifter og påmeldingsavgifter, så er jeg veldig reiseklar :D Lørdag morgen kan nesten ikke komme fort nok nå! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...