Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nano har noe tørr hud, og jeg er litt blank på hva jeg skal gjøre. Han går på v&h(Har gått på kun puppy lenge, de siste par ukene har han også fått 25 og 33), ikke aktuelt å bytte for siden han nekter å spise tørrfor.

Kan ikke bruke fiskeolje siden jeg er allergisk, brukte kapsler til de to jeg hadde før, men han her tygger dem så det eksploderer fiskeolje overalt så da utgår det og.

Har prøvd rapsolje, men da nektet han å spise maten sin.

Forslag til alternativer?:)

Skrevet

Hvis han tålte kapsler så tåler han oljen også. Ellers kan du prøve med mer fett i fòret. Mener vom og hundemat leverer fettblokker også? Evt får man kanskje tak i det på matbutikken.

Hvis hunden er i en røyteperiode er det helt naturlig at hud og pels flasser litt og blir tørr. Det går over av seg selv.

Skrevet
7 minutes ago, borderen said:

Hvis han tålte kapsler så tåler han oljen også. Ellers kan du prøve med mer fett i fòret. Mener vom og hundemat leverer fettblokker også? Evt får man kanskje tak i det på matbutikken.

Hvis hunden er i en røyteperiode er det helt naturlig at hud og pels flasser litt og blir tørr. Det går over av seg selv.

Det er eier som er allergisk, ikke hunden. :)

Skrevet
21 minutter siden, borderen skrev:

Det er jeg som er allergisk ja, ikke hunden, men han lar det gå sport i å tørke av ansiktet utover hele huset etter å ha fått fiskeolje, og det tåler ikke min fiskeallergi dessverre.

Han er ikke i en røyteperiode, 8mnd sheltiehannhund, så her gror vi pels til den store gullmedalje:ahappy: 

Skal se om jeg får fatt på fett, det hadde jeg ikke tenkt på overhodet, takk:)

Skrevet

Har selv fått anbefalt Nutrolin Skin & Coat til hunden min som plages med dårlige klør. Det er en vegetabilsk olje. Må bestilles fra Finland, så er litt ekstra kostnader for å få den sendt til Norge, meen det skal vist nok være en meget bra olje :)

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Luma skrev:

Hvor får man tak i det? Og er det noen spesiell type man bør bruke?

Jeg kjøper på Helsekost. Får tak i på diverse nettbutikker også. Den bør være kaldpresset og uraffinert. :)

• Like 1
Skrevet
På 20.6.2017 at 11:16 AM, mokken skrev:

Hadde gitt et rått egg 2-3 ganger pr uke til å begynne med, stappfullt av gode næringsstoffer :)  

Hele egget eller bare plommen. 

@CJA Har du en link? 

@Enlilvean Du får kjøpt hvetekimolje på apoteket også, men ikke i store kvanta da :)

Nix sliter nemlig med det samme og er nysgjerrig på hva som kan hjelpe henne. Hun fikk dette først nå i år og det etter at jeg puttet på henne ett flåtthalsbånd. Halsbåndet er av, men den tørre huden og kløen er der fremdeles. Så var på vei inn for å spørre om det samme som TS :)

Skrevet
11 timer siden, Margrete skrev:

Hele egget eller bare plommen. 

@CJA Har du en link? 

Her kan du lese om oljen: https://www.nutrolin.se/shoppen/nutrolin-skincoat/

Hvis du ønsker å bestille, send mail til [email protected]. Jeg valgte å kjøp en 1liters flaske, med frakt og toll kom det seg på 700,-

Den fås også i 275ml flaske :)

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
    • Må man alltid ta med hund som ypper til bråk på noen hunder til veterinæren for ekstra sjekk om det er noe galt fysisk? Det er ikke alle hunder den ypper til å slåss. Er en unghund på 2 år. Hunden hopper opp på ryggen til de som hun skal yppe med og når jeg da tar den ned så blir den sint og flyr på enda mere. Vi hadde håpet det skulle bli bedre etter at hunden var fylt 2 år. Men man sier at de ikke blir voksne før 3-4 årsalderen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...