Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

Just now, Kangerlussuaq said:

 NW = Nordrhein Westfalen, i tyskland. Det er vel der Purina Pro Plan har sitt hovedkontor, i Euskirchen (NW).

Aha, men det sier jo meg egentlig ikke så mye om hvorfor alle de andre landene er der og i forskjellige steder. :P

--

@Lola Pagola: Jeg fikk også to sekker. Begge er nok 14 kilo, jeg har ikke pakket ut av pappeskene enda. :lol: Jeg krysset av at han da var 6 år og 10 måneder (da jeg bestilte), stor hund (25-45 kg) og normal aktivitet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Sint. Fatter ikke hvorfor de forb... feriegjestene må mate katter som ikke er sine.

Spoiler

 

Å stakkar den så jo så tynn ut. Okei, men vet du hva, hun er naturlig slank - hun har vært hos dyrlege som har sagt at hun er i perfekt form, om noe litt tykk. Fikk henne tilogmed til å hente inn en veterinær til som sa akkurat det samme. Katta spiser, har aldri vært syk og de tok tilogmed full blodprøveprofil nettopp fordi vi skulle ha noe å slå i bordet med pga sånne som deg. 

Hvis du er så vanvittig bekymret så tar du kontakt med en veterinær, mattilsynet, dyrebeskyttelsen - you name it, og får de til å sjekke katta for chip i det minste. Hvis ikke er katta faktisk ditt ansvar. Også når du reiser tilbake til hjemmet ditt, hva er planen da? 
Å være snill er supert det, men du er ikke snill når du gir en katt som ikke er din og som har et hjem masse mat uten at du gidder å sjekke opp i om hun har noe hjem.
Nå er hun sikkert solbrent på ørene sine og. Folk altså! 

Det har gått så langt at vi må vurdere å gi henne et nytt hjem. Hun er helt syk etter å få komme ut, det er virkelig umulig å holde henne inne hele sommeren. Ellers hadde vi naturligvis gjort det. Aner ikke hvor mange ganger hun har klart å hacke seg ut av en låst luke... Og når hun blir så lett solbrent på ørene er det ikke bare å la henne tusle ute hele sommeren heller :/  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om noen på østlandet som bruker den? Eneste gangen jeg har vært virkelig fin i kroppen var hos han, men å farte til bergen for hver behandlig blir litt mye [emoji14]

Litt googling førte ikke til svar. Du kan jo høre med fx Elin Litlabø om hun tar turer østover?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Kom fra ei som så etter pudler (i forskjellig størrelse og farge) å parre med de tre tispene sine (DP, IS og Toller) pga mattilsynets nye regler... 

:lol: 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hva dere enn gjør her i verden kjære soniser, så ikke kjøp Fisherman's friend cherry. Fyttirakkern for en grusom smak! 

Salmiakk. Kun salmiakk!

Siste tekst er vurdert, og siste karakter er satt :banana: Sov litt på sofaen etterpå, og nå skal vi gå oss en runde :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Christine skrev:

Hvordan er det å handle på zooplus? Vurderer å slenge inn en litt større bestilling nå, men greit å vite hvordan ryktet er :) 

Jeg har vært fornøyd med alt foruten leveringa (som går via PostNord...)
Mulig de er mer stabile ifht levering i store byer enn en time nord for Sinsenkrysset :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Malinka skrev:

Jeg har bestilt meg en time om drøye to uker. Jeg har ikke tid før heller, så får bare syte og klage litt frem til det :lol: 

Jeg skal liksom løpe 8 agility løp til helgen. Sånn i teorien. Så da haster det litt. Om ikke akupunktur løser det får jeg heller ta en tur ut på Sotra :)

 

5 timer siden, Kokospaniel skrev:

 

Men hvis det er Brakstad-metoden (som jeg trodde var noe annet enn dere beskriver), så er det ei dame på Os også som driver med den. 

Det stemmer ja. Jeg er så kresen på hvem jeg går til så jeg holder på han jeg har vært hos med mindre jeg blir ekstremt desperat :P Men godt å ha en reserve om det blir helt krise.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, SFX skrev:

Hjemme fra utstilling, og jeg er så kald at en skulle tro jeg hadde jobbet utendørs. Jeg trodde jeg skulle bli bilsjuk på hjemturen også. Jeg hadde stoppet for å tanke, og grep med meg en pølsemeny. Men den smakte så kvalmt og jeg ble så klar for å kaste opp at jeg hev den ut av vinduet, og resten av bilturen satt jeg og svevde. Dere vet når dere er svimle, men det går ikke rundt, det føles bare som om dere svever sakte over alle de andre bilene, jeg kan se ned på dem der de kjører? Underlig følelse. Men, nå er jeg trygt hjemme, og jeg skal bare litt i sofaen før jeg har en lang to do-lista å gå på i dag, også må vi i seng til et fornuftig tidspunkt for å få unna morgendagens to do-liste.

Du kunne putta den i en bæsjepose og kasta den i søpla ved første anledning, ikke hive ting/mat/"mat" ut av bilvinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Hvordan er det å handle på zooplus? Vurderer å slenge inn en litt større bestilling nå, men greit å vite hvordan ryktet er :) 

Vi er veldig fornøyd med zooplus. Rask levering, og pakkene kommer rett på døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Shokata skrev:

Jeg har vært fornøyd med alt foruten leveringa (som går via PostNord...)
Mulig de er mer stabile ifht levering i store byer enn en time nord for Sinsenkrysset :P 

Fornøyd med zooplus. Leveringen not so much. Men PostNord skal ha det, de har kommet seg det siste året :)  
Siterte feil person, jaja :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 timer siden, *Kat84* skrev:

 

Nå må jeg finne meg noe mat som er lett å svelge. Jeg vurderer sterkt å leve på suppe, proteinshake, og bananer frem til alt er i orden bare fordi det glir lettere ned enn hva som helst annet :aww:    

Men du all mat kan bli svelg bar bare du har STAVMIKSER i huset. Jeg sliter med fortykninger i spiserørt og må bruke stavmikseren når det er som verst

 

Niri har i dag fått 28 kg for. Enda ikke brydd seg om forsekkene som ligger på kjøkkenet. I den ene var det målebeger og litt papirer å lese derfor vekt forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
19 minutter siden, Shokata skrev:

Jeg har vært fornøyd med alt foruten leveringa (som går via PostNord...)
Mulig de er mer stabile ifht levering i store byer enn en time nord for Sinsenkrysset :P 

 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi er veldig fornøyd med zooplus. Rask levering, og pakkene kommer rett på døren. 

 

Akkurat nå, Paranomia skrev:

Fornøyd med zooplus. Leveringen not so much. Men PostNord skal ha det, de har kommet seg det siste året :)  
Siterte feil person, jaja :lol:  

Takk for svar :) Bor ganske greit til, så det skal ikke være mulig å rote seg bort. Bestilte i halvsvime, så nå har jeg plutselig en pakke fra zooplus og en pakke fra animail på vei. Tror jeg kan bygge meg et slott av våtfôr-bokser når alt kommer :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakket fire nye pappesker. Det er ikke så ille å flytte når man kan ta ting litt gradvis. 

Ulempen er at dette må stå i bilen over natten, for hvis jeg bærer det ut i morgen, blir det et hylekor uten like og superstressa hund når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
5 timer siden, Bananen skrev:

Noen som har gitt ProPlan med kylling her? Eller som har fått den med kylling fra prøveperioden? Jeg er fortsatt litt skeptisk, og jeg har ikke fått svar på mailen min enda om hvor kyllingen kommer fra med tanke på de 7 landene (som har vært innom flere steder i de forskjellige landene) som står på pakklisten. Bør jeg være bekymret? Jeg har tross alt 28 (!) kg med det.

Hilsen skeptikernordmannen! :lol:

 

2 timer siden, Bananen skrev:

Hadde jeg ikke sett på den der pakklisten, så hadde jeg ikke reagert, men når det ser ut som dette begynte jeg å lure. :lol: Jeg tenkte mer på syk kylling/dårlig kjøtt, hvis du skjønner hva jeg mener sånn i forhold til denne listen med mange lang og ymse kvalitet på hva de bruker i dyrefôr.

35220327166_23685a9e07_c.jpg

 

Hva er problemet? Foret er varmebehandlet  - skumlinger døde.

 

Hentet for i dag. 3 x 3 kilo - og medium adult er tydeligvis foret en feit puddel på 3 år skal ha. SVÆÆÆÆRE biter, så Malin ble glad - istedet for 20 biter RC får hun nå 10 biter ProPlan.... (trist puddel på slankern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Belgerpia skrev:

Hentet for i dag. 3 x 3 kilo - og medium adult er tydeligvis foret en feit puddel på 3 år skal ha. SVÆÆÆÆRE biter, så Malin ble glad - istedet for 20 biter RC får hun nå 10 biter ProPlan... (trist puddel på slankern)

Trolig fått det samme som mine da, på henholdsvis 14-15 og 23kg:P 

---

Skulle egentlig manne meg opp og gå opp for å hente pakken ettersom bilen er på rep., men så tenkte jeg at syklen ikke er kjørbar, bikkjene kan ikke bære, jeg ønsker ikke bære og hjulene på trillekofferten skal slippe kilometre på grov asfalt. Da får det heller ligge på butikken å godtgjøre seg en dag eller to :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intens dag på jobb. Studenter som skal læres opp til sommeren, og det kommer på toppen av alt det vanlige jeg skal rekke over. Så var rimelig kjørt i hodet i ettermiddag...laga middag - familiemåltid rundt bordet - og deretter slukna jeg litt på sofaen. Lotta er med meg på jobb for tiden, så hun er sliten hun også, på ettermiddagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...