Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Bananen skrev:

Det går seg nok til skal du se - som ordtaket sier, så ble ikke Roma bygget på en dag. ;) Baby steps er en god vei å starte!

"Heldigvis" er det ikke ofte jeg trenger å ringe til noen jeg ikke kjenner, men når jeg må så hadde det vært digg å ikke kjenne kvalmen, skjelvinga og stotringa komme før du i det hele tatt har slått nummeret :P Men som du sier- baby steps! Plutselig er jeg der :) 

2 timer siden, Siri skrev:

Det er egentlig mye verre å gå og vente på å bli oppringt :aww: Jeg får ikke gjort noe som helst, jeg, om jeg VET at noen skal ringe... 

Jeg er 50 og har fortsatt telefonangst :aww: Hei, jeg heter Siri og hater å snakke i telefon :aww: 

Det er jo egentlig helt feil, det :lol: 

Ja, den ventinga.. De stengte seks, så tviler på at jeg får noen telefon i dag.. Jeg som har utsatt treninga med Alvin tilfelle de skulle ringe meg opp igjen.. Han jeg snakka med sa "ringer deg opp i kveld mellom 6 og halv åtte-tida", så da tok jeg det for god fisk, da. Blæh! Jeg må vel ringe opp i mårra tidlig igjen å høre med dem, da :rolleyes: 

Jeg er 26, og hater å prate i telefonen. Like feil, det; Må ha mamma eller stefar til å ringe for meg, liksom :P Godt de bor rett ved siden av, så det ikke er langt å gå! 

40 minutter siden, Siljus skrev:

Du er veldig flink! :D Bare pass på å ikke pushe deg selv for mye, det trenger ikke nødvendigvis å være positivt (snakker av erfaring)..

For meg så ble det bedre og bedre, spesielt når jeg måtte ringe ifbm jobb. Har også prøvd meg som telefonselger, og det var absolutt helt greit! Det var andre kvaliteter jeg mangla for å lykkes der :aww: 

Takk! Jobber i butikk, og den terskelen har jeg faktisk kommer over! Det første året måtte jeg jobbe veldig for å tørre å ringe, de første månedene gjemte jeg meg bort og ringte med tårer i øynene. Kan kjenne det litt enda, men griner ihvertfall ikke lenger! Er framskritt det også! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

1 time siden, Lola Pagola skrev:


Samme her emoji16.png går bare å venter og er helt på standby...

Tar aldri telefonen fra ukjente nummer før jeg har slått det opp... installerte en 180-appen i dag da så den slår opp mens det ringer emoji14.png
Hvis jeg skal ringe noen fremmede der jeg føler meg litt underlegen og nervøs må jeg skrive manus emoji23.png men det er på sånne ekstra skumle ting da, om jeg ringer en potensiell arbeidsgiver fks.
Glemmer jo helt hva jeg skal si fordi jeg blir så stressa emoji14.png
sms er en fin ting!

Pleier aldri å ta ukjente nummer jeg heller. Søker opp på gulesider, og hvis det noen jeg kjenner ringer jeg opp igjen, hvis ikke lagrer jeg nummeret og venter til neste gang de ringer opp :P 

Manus skreiv jeg når jeg kjøpte bilen min. Fikk stotra meg igjennom det med x-antall "ehh", "mhmmm" og "øhhhh" :sweat:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, maysofie skrev:

Halvveis uformelt, noen som kunne tenke seg passe Keo og/eller Lyn et par dager innen de nærmeste ukene? 

Sitter her helt sattut, onkel gikk brått bort i dag så alt for tidlig, på nøyaktig samme dag som mormor for flere år siden. Lånt tid, vi er definitivt på lånt tid, alle mann.

Passe gjerne ♡

Ja Absolut, lånt tid. Miste en god venn av familien i april. Alt for ung. ♡♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

En ting jeg lurer på på denne tiden av året hvert år, og har gjort det siden jeg gikk på ungdomsskolen, og opp igjennom alle årene mine barn har gått på skolen.. Hvis skoleåret varer til den 18-20 juni, hvorfor avsluttes undervisningen 1 til 2 uker før siste skoledag? Hva er poenget med å ha elever på skolen i 1 til 2 uker bare for å rydde, ha "naturfag", se på film osv, etter at standpunktkarakter er satt og eksamener er ferdig? 

Vi hadde siste ordinære skoledag på torsdag, på grunn av eksamener og vi måtte ut av skolen. Hos oss har det blitt stadig mer fokus på at vi ha skole så lenge som mulig i alle fall. Men det er vanskelig å motivere elever når de har fått standpunkt og eksamen er overstått, så da gjelder det å finne noe som er hensiktsmessig etter det tidspunktet. Som du nevner med selvangivelse, lån osv er en god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Jeg husker ikke helt om det var sånn på barneskolen, men jeg veit at det var sånn til dels på ungdomsskolen, og helt klart på videregående. Hvilket er, som du sier, sløsing med tid. Hvis undervisningen skal være 190 dager, så bør den være i 190 dager, ikke 175-180 dager, da kan de like gjerne få sommerferie da. 

Nei, det er ikke nødvendigvis bortkasta tid, men om bøker er levert inn, standpunktkarakter er satt, eksamen overstått, og alt elevene må gjøre på skolen er å gå en tur på golfbanen (et reelt eksempel, til og med), se på en film (Forrest Gump, også et reelt eksempel) eller "rydde ut av hyller og skap" (nok et reelt eksempel - og hvor lang tid kan det ta, liksom?), så er et undervisningsår 190 dager bare i teorien. Det må da være noe man kan lære særlig ungdom på videregående i disse ukene etter at alt det faglige er ferdig. Som hvordan man åpner en bankkonto, søker et banklån, fyller ut en selvangivelse eller whatever, sånne ting de faktisk har bruk for etter skole når voksenlivet tar dem, fremfor å sette på en 20 år gammel film ingen egentlig vil se. 

 

 

24 minutter siden, Line skrev:

Vi hadde siste ordinære skoledag på torsdag, på grunn av eksamener og vi måtte ut av skolen. Hos oss har det blitt stadig mer fokus på at vi ha skole så lenge som mulig i alle fall. Men det er vanskelig å motivere elever når de har fått standpunkt og eksamen er overstått, så da gjelder det å finne noe som er hensiktsmessig etter det tidspunktet. Som du nevner med selvangivelse, lån osv er en god ide. 

Helt enig i det du sier @2ne. Men som Line sier, det er ikke mye som fenger når man har fått karakterer. Tentamen/eksamen burde kanskje vært holdt den siste uka, men da hadde rettestresset blitt ulevelig. Alle klassene kan heller ikke levere inn bøkene på samme dag, vi har et lite bibliotek og 1200 elever. Altså får klassene utlevert et tidspunkt, og innlevering av bøker forsterker selvsagt inntrykket av at det er slutt på det ordinære skoleåret. Men jeg tror i alle fall at både lærere og skoleledere flest er klar over problemet og prøver å finne en bedre løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

 

Helt enig i det du sier @2ne. Men som Line sier, det er ikke mye som fenger når man har fått karakterer. Tentamen/eksamen burde kanskje vært holdt den siste uka, men da hadde rettestresset blitt ulevelig. Alle klassene kan heller ikke levere inn bøkene på samme dag, vi har et lite bibliotek og 1200 elever. Altså får klassene utlevert et tidspunkt, og innlevering av bøker forsterker selvsagt inntrykket av at det er slutt på det ordinære skoleåret. Men jeg tror i alle fall at både lærere og skoleledere flest er klar over problemet og prøver å finne en bedre løsning. 

Eksamener skal jo fortrinnsvis være ferdig rettet slik at de får karakteren på vitnemålet også. Årets tiendeklassinger i Trh kommune får ikke det, fordi fellessensur er i morgen og de har avslutning i morgen kveld. Ellers så har alle elever krav på å vite standpunktkarakteren i et fag før muntlig eksamen også. I tillegg bør de ha dem i tide til at klagefristen er over før 1. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Samme her emoji16.png går bare å venter og er helt på standby...

Du och jag :lol: 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Tar aldri telefonen fra ukjente nummer før jeg har slått det opp... installerte en 180-appen i dag da så den slår opp mens det ringer emoji14.png

Nei tenke seg til å ta telefoner fra fremmed nummer :o 

1 time siden, Mentha skrev:

Ja, den ventinga.. De stengte seks, så tviler på at jeg får noen telefon i dag.. Jeg som har utsatt treninga med Alvin tilfelle de skulle ringe meg opp igjen.. Han jeg snakka med sa "ringer deg opp i kveld mellom 6 og halv åtte-tida", så da tok jeg det for god fisk, da. Blæh! Jeg må vel ringe opp i mårra tidlig igjen å høre med dem, da :rolleyes: 

:lol: Sorry, men... Jeg føler med deg altså :ahappy:

Vi har vært på sykkeltur, og aldri har jeg vel vært gladere for en regnskur som jeg var på slutten av den turen... det så ut til at jeg hadde tatt på meg regnjakke og regnbukse helt forgjeves... men så kom regnet og jeg kunne pustet lettet ut :aww:. Etter sykkelturen fikk hundene seg en liten svømmetur i Rokosjøen for å skylle av seg all sanda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lola Pagola said:


Samme her emoji16.png går bare å venter og er helt på standby...

Tar aldri telefonen fra ukjente nummer før jeg har slått det opp... installerte en 180-appen i dag da så den slår opp mens det ringer emoji14.png
Hvis jeg skal ringe noen fremmede der jeg føler meg litt underlegen og nervøs må jeg skrive manus emoji23.png men det er på sånne ekstra skumle ting da, om jeg ringer en potensiell arbeidsgiver fks.
Glemmer jo helt hva jeg skal si fordi jeg blir så stressa emoji14.png
sms er en fin ting!

Kan du da tenke deg å ha 1 uke hvor du vet at det kommer et jobbintervju på telefon, du skal bli oppringt, og det hele foregår på et språk du aldri har lært utenom selvlæring det siste året? Det er håp for oss alle, også vi som en gang i tiden hadde telefonangst :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London i morgen, og jeg gruer meg egentlig mest til å reise fra bikkjene :lol: 

Eremittlivet mitt blir plutselig snudd på hodet de neste ukene. Men det blir bra med litt forandring, er kjipt når det mest spennende jeg gjør er å reise på apoteket :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:
1 time siden, Mentha skrev:

Ja, den ventinga.. De stengte seks, så tviler på at jeg får noen telefon i dag.. Jeg som har utsatt treninga med Alvin tilfelle de skulle ringe meg opp igjen.. Han jeg snakka med sa "ringer deg opp i kveld mellom 6 og halv åtte-tida", så da tok jeg det for god fisk, da. Blæh! Jeg må vel ringe opp i mårra tidlig igjen å høre med dem, da :rolleyes: 

:lol: Sorry, men... Jeg føler med deg altså :ahappy:

Vi har vært på sykkeltur, og aldri har jeg vel vært gladere for en regnskur som jeg var på slutten av den turen... det så ut til at jeg hadde tatt på meg regnjakke og regnbukse helt forgjeves... men så kom regnet og jeg kunne pustet lettet ut :aww:. Etter sykkelturen fikk hundene seg en liten svømmetur i Rokosjøen for å skylle av seg all sanda. 

Haha, takk for medfølelsen! Føler meg jo veldig smart  :thumbs: Skal stå litt mer krava i mårra, og spørre om å få snakke med noen som kan gi meg svar med en gang. Han jeg snakka med virka ikke helt "med". En unggutt på utplassering eller noe? :icon_confused: 

Deilig med en sykletur da :) Gleder meg til jeg kan sykle med Alvin. Tør ikke før han er nærmere tre pga ledd og slikt. Selvom jeg sikkert i teorien kan begynne nå! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Line said:

Vi hadde siste ordinære skoledag på torsdag, på grunn av eksamener og vi måtte ut av skolen. Hos oss har det blitt stadig mer fokus på at vi ha skole så lenge som mulig i alle fall. Men det er vanskelig å motivere elever når de har fått standpunkt og eksamen er overstått, så da gjelder det å finne noe som er hensiktsmessig etter det tidspunktet. Som du nevner med selvangivelse, lån osv er en god ide. 

Jeg skjønner at elevene er vanskelige å motivere, og jeg skjønner at elevene syns det er vanskelig å bli motivert - man er jo på skolen for å lære nok til å få en brukbar karakter i standpunkt og på eksamen, og hvis man allerede er ferdig med den biten - jeg skjønner at det virker meningsløst. Det er ikke noe artig å være på jobb heller bare fordi det er forventa at du er der i den tiden, om det ikke er noe fornuftig å gjøre kan man jo like gjerne være hjemme. 

36 minutes ago, Symra&Pippin said:

Helt enig i det du sier @2ne. Men som Line sier, det er ikke mye som fenger når man har fått karakterer. Tentamen/eksamen burde kanskje vært holdt den siste uka, men da hadde rettestresset blitt ulevelig. Alle klassene kan heller ikke levere inn bøkene på samme dag, vi har et lite bibliotek og 1200 elever. Altså får klassene utlevert et tidspunkt, og innlevering av bøker forsterker selvsagt inntrykket av at det er slutt på det ordinære skoleåret. Men jeg tror i alle fall at både lærere og skoleledere flest er klar over problemet og prøver å finne en bedre løsning. 

Men hvorfor må de ha karakterene klare til siste skoledag? Hvorfor kan de ikke få karakterene 1 uke etter at de er ferdige på skolen, eller 2 eller 3 uker, for den saks skyld? 

@maysofie  Kan dessverre ikke hjelpe deg med pass, men kondolerer så masse :hug: 

--

I kveld har vi vært og trent litt. Var egentlig ikke så motivert til å dra ut når jeg så hvor mørke skyene over Årnes var, men det er ikke så altfor ofte jeg er ute og har voksenkontakt uten at det har noe med egen helse å gjøre, og jeg trenger det, jeg. Mer og mer av det, så da er vel kanskje helseissuet mindre og mindre, da? 

Både Nora og Ali har fått trene litt. Nora er veldig miljøberørt der denne treningsgruppa trener, og jeg skjønner ikke helt hvorfor, det er ikke noe spesielt bråk der. Men hun var veldig flat og skvetten sist, og hun var det igjen i dag, så hun trives tydeligvis ikke der. Så da blir det dilemma da, skal jeg la henne være hjemme og gjøre ingenting, eller skal hun få være med og få gjøre det hun faktisk syns er det mest morsomme i verden, selv om hun ikke syns plassen vi gjør det på er noe ålreit? *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det får igjen konsekvenser for opptak til vg eller videre studier.

Pluss at læreren som skal dokumentere karakteren ikke kan dra på ferie.

Vi har gått koselig kveldstur og jeg har lyst på sjokolade. Og ikke en hvilken som helst type sjokolade, jeg drømmer om konfekt

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Det får igjen konsekvenser for opptak til vg eller videre studier.

Så det er bare for syns skyld at skolen varer til f.eks den 20 juni med andre ord? For i praksis så er det jo ikke skole mer etter at standpunkt er satt og eksamen er over. 

Just now, Symra&Pippin said:

Pluss at læreren som skal dokumentere karakteren ikke kan dra på ferie.

Åh, rekker vel en liten tur på 8 uker, vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Så det er bare for syns skyld at skolen varer til f.eks den 20 juni med andre ord? For i praksis så er det jo ikke skole mer etter at standpunkt er satt og eksamen er over. 

Åh, rekker vel en liten tur på 8 uker, vel? 

Nå vrir og vender du på ting assa. Den der slutten på skoleåret har noen innebygde utfordringer, det jobbes med saken. Og vi vil gjerne være fri i sommerferien, vi er litt rare sånn. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Så det er bare for syns skyld at skolen varer til f.eks den 20 juni med andre ord? For i praksis så er det jo ikke skole mer etter at standpunkt er satt og eksamen er over. 

Det er et puslespill som skal gå opp, frister og datoer som settes både lokalt og statlig. Målet bør være å finne fornuftige ting elevene kan gjøre etter eksamen, for de finnes.

Akkurat nå, 2ne skrev:

Åh, rekker vel en liten tur på 8 uker, vel? 

:rolleyes: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Nå vrir og vender du på ting assa. Den der slutten på skoleåret har noen innebygde utfordringer, det jobbes med saken. Og vi vil gjerne være fri i sommerferien, vi er litt rare sånn. 

Jeg var oppriktig nysgjerrig på hvorfor det er fastsatt at det skal være 190 skoledager når undervisningen ikke varer i mer enn 180 av de dagene, men for husfredens skyld kan vi godt være enige om at jeg vrir og vender på ting :) 

Just now, Line said:

Det er et puslespill som skal gå opp, frister og datoer som settes både lokalt og statlig. Målet bør være å finne fornuftige ting elevene kan gjøre etter eksamen, for de finnes.

Ja, jeg skjønner den delen (tro det eller ei), det jeg ikke skjønner er hvorfor fristene er satt sånn de er satt når det medfører at undervisningen avsluttes 1 uke eller to før det skal. Det forblir tydeligvis et mysterium, vi kan avslutte det før noen drar kverulant-kortet, jeg er litt lei av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, jeg skjønner den delen (tro det eller ei), det jeg ikke skjønner er hvorfor fristene er satt sånn de er satt når det medfører at undervisningen avsluttes 1 uke eller to før det skal. Det forblir tydeligvis et mysterium, vi kan avslutte det før noen drar kverulant-kortet, jeg er litt lei av det :) 

Jeg tror nok mye av det handler om at det er et stort og omfattende byråkrati, slik at det blir vanskelig å få det til å gå opp ellers. Det er ikke engang sentralt fastsatt når skolene skal starte og slutte for året, bare hvilke datoer det skal være eksamen. Resten bestemmer skoleeier. Da blir det mange lokale varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mentha skrev:

Haha, takk for medfølelsen! Føler meg jo veldig smart  :thumbs: Skal stå litt mer krava i mårra, og spørre om å få snakke med noen som kan gi meg svar med en gang. Han jeg snakka med virka ikke helt "med". En unggutt på utplassering eller noe? :icon_confused: 

Jeg heier på deg :D 

Sitat

Deilig med en sykletur da :) Gleder meg til jeg kan sykle med Alvin. Tør ikke før han er nærmere tre pga ledd og slikt. Selvom jeg sikkert i teorien kan begynne nå! 

Ja, det er veldig godt å se at hundene får strekt ut skikkelig - selv prinsessa tillater seg å galoppere avgårde tidvis :o. Hvor gammel er han nå da? Jeg begynner jo tidlig med mine hunder, jeg... jeg tenker at jo bedre kondisjon og styrke de får, jo bedre er det for ledd og sånt også :D Willy var jo på sin første snørekjøretur 8 mnd gammel - og han holder da koken fortsatt, 9 år gammel :D Men han er kanskje lettere enn Alvin? 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, jeg skjønner den delen (tro det eller ei), det jeg ikke skjønner er hvorfor fristene er satt sånn de er satt når det medfører at undervisningen avsluttes 1 uke eller to før det skal. Det forblir tydeligvis et mysterium, vi kan avslutte det før noen drar kverulant-kortet, jeg er litt lei av det :) 

Jeg var muligens både kørka og bevisstløs da jeg gikk på skolen, men jeg kan liksom ikke komme på at det kosta meg en kalori å komme på skolen selv om det ikke var direkte undervisning. Vi hadde det hyggelig, gjorde ting vi liksom ikke fikk gjort ellers i året... Det gikk helt fint, det :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Jeg var muligens både kørka og bevisstløs da jeg gikk på skolen, men jeg kan liksom ikke komme på at det kosta meg en kalori å komme på skolen selv om det ikke var direkte undervisning. Vi hadde det hyggelig, gjorde ting vi liksom ikke fikk gjort ellers i året... Det gikk helt fint, det :D 

Det kan hende du var det :) Vi hadde det "hyggelig" vi og, de siste ukene på skolen, men "gjøre ting vi ikke gjorde ellers", jeg er litt usikker på hva du legger i det. Vi hang som regel på gressplen og gjorde ingenting, eller så hang vi på internatet og gjorde ingenting, liksom. Vi hadde tid til det ellers i året og vi, men vi hadde veldig god tid til det de siste ukene på skolen. 

Poenget var dog, Siri, selv om det kanskje ble litt borte på veien, at de ukene kunne vært benytta til noe litt mer meningsfullt. Som å lære unger om voksenlivet, hvor man får skattekort, hvordan man fyller ut en CV (nope, vi dreiv ikke så veldig mye med det på landbruksskolen), sånne ting som er kjekke å vite noe om når man er ferdig på skolen. Og om det ikke er mulig, så kunne man vært ville og gale og faktisk bare gitt de sommerferie da undervisningen slutta? Tenk det, liksom? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM til neste helg har kommet, og typisk nok har jeg fått oppmøte kl 09.30 på lørdag når jeg skal kjøre to timer for å komme meg dit. Søndag, når jeg overnatter der, da har jeg oppmøte 11.. Noen som har erfaring i om det er noen vits i å be dem flytte på oss, siden det er bare hun som er påmeldt?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

PM til neste helg har kommet, og typisk nok har jeg fått oppmøte kl 09.30 på lørdag når jeg skal kjøre to timer for å komme meg dit. Søndag, når jeg overnatter der, da har jeg oppmøte 11.. Noen som har erfaring i om det er noen vits i å be dem flytte på oss, siden det er bare hun som er påmeldt?..

Det kommer vel an på hva dommeren skal gjøre fra morgenen av og utover, men det går vel alltids an å sjekke muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...