Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai

Recommended Posts

Skrevet
15 timer siden, Teserere skrev:

Fått? Fra julenissen? Eller tannfeen?? Du fikk ikke 2? :fear:

Ja, fått :yes: Jeg kommer aldri til å tjene nok penger til å kjøpe meg sånne telefoner...derfor hjalp alle i Norge til med litt hver :innocent:

Sender masse :hug::hug::hug:din vei @Snoffe

Siiter med min gode venn skipper Tak, og vi diskuterer om jeg skal begynne å fylle ut selvangivelsen eller om jeg skal utsette enda mer. Får vel brette opp ærma!!

• Like 2
  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Skrevet
10 timer siden, WelshenNemi skrev:

Det går an å lage pølsegrateng med vegetarpølser da :sleep:

Nemlig! Så kan hende jeg mente pølsegrateng med brokkoli, @Siri

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, Annik skrev:

Akkurat nå, SFX skrev:

Akkurat nå, MarieR skrev:

@Snoffe :console: 

Akkurat nå, Mona skrev:

Huff, @Snoffe :hug:

Akkurat nå, 2ne skrev:

@Snoffe :hug: 

Akkurat nå, LØJ skrev:

Ja, fått :yes: Jeg kommer aldri til å tjene nok penger til å kjøpe meg sånne telefoner...derfor hjalp alle i Norge til med litt hver :innocent:

Sender masse :hug::hug::hug:din vei @Snoffe

Siiter med min gode venn skipper Tak, og vi diskuterer om jeg skal begynne å fylle ut selvangivelsen eller om jeg skal utsette enda mer. Får vel brette opp ærma!!

Tusen takk for klemme :hug:

• Like 1
Skrevet
50 minutter siden, Margrete skrev:

Nemlig! Så kan hende jeg mente pølsegrateng med brokkoli, @Siri

:lol: OK da :P 

@Snoffe :hug:

Heldigvis litt mer levelig temperatur i dag, så nå skal jeg bare drikke kaffen min så skal vi tusle oss ut på en lengre tur i skogen :)

Skrevet
1 time siden, mokken skrev:

Høres betraktelig bedre ut! 

Auda... Vi hadde heldigvis med solkrem med høy faktor men K bommet litt bak på skuldrene så han har noen veldig røde flekker :P

Unnskyld, travel dag i går :P

2 × disk. Vi fikk den ene øvelsen som ikke er helt ferdig for Harly sin del, men ellers en finfin kl 3 debut. Veldig fornøyd! Lykke hadde lopper i rumpen og tjuvstartet et par skritt å på innkaling-løp i fra. Ellers var det helt ok, eller så bra som jeg kan forvente i stekende sol. 

I dag er været heldigvis mer hundevennlig :ahappy:

Da blir det supert i dag? Tvi tvi?

• Like 1
Skrevet

Akkurat nå ligger jeg i senga og tenker på at jeg burde stå opp snart. Vi skal ha møte med presten for å snakke om begravelsen for mamma. Jeg gruer meg :(

Skrevet
På 27.5.2017 at 0:14 AM, Tricolor skrev:

Noen leger er ganske så opphengte i overvekt på babyer. Som f. eks. han som fortalte venninna mi at hun burde slanke den 6 uker gamle babyen sin. Han fikk kun morsmelk. Legen hadde ikke noe godt svar på hvordan slankingen skulle foregå.

Å heisann! Godt en kan bytte lege :)

• Like 1
Skrevet
11 minutter siden, Annik skrev:

Akkurat nå ligger jeg i senga og tenker på at jeg burde stå opp snart. Vi skal ha møte med presten for å snakke om begravelsen for mamma. Jeg gruer meg :(

:heart:

Skrevet
13 minutter siden, Annik skrev:

:hug:

Skrevet
13 hours ago, Kangerlussuaq said:

Er det lov å ha morfin hjemme? Og fritt gi det til de man vil? 

Lov å ha hjemme ja, ikke lov å gi til de man vil :lol: jeg fikk laaang preken om dette sist jeg fikk resept. Selvom det er medisiner jeg har hatt resept på nå i 3 år :P

Snart ta med mor på rafting, hun gruer seg litt :lol:

Skrevet

God morgen:D og :console:til de som trenger det.

I dag er det faktisk litt mer levlig temperatur her, nydelig. Hverken jeg eller bikkja liker disse temperaturene som har vært.

Jeg skal snart se siste etappe i Tour of Fjords, som neste år kommer til Sørlandet:D men først spise litt frokost i sola.

Ha en fin dag sonefolket:)

Skrevet

Jeg har hatt både opium og morfin hjemme, og har ikke fått noen preken eller noen regler om det noen av gangene, hverken av spesial-lege, fastlege eller apotekteknikker. 

Skrevet

Jeg åpnet et stort kjøttstykke på fredag, glemte å se på dato før jeg kastet pakken :innocent: brukte litt av kjøttet og la resten i en pose i kjøleskapet. Tok ut kjøttet i dag og det lukter litt søtt... er det dårlig da? Er oksekjøtt....

Skrevet
Just now, frk-franzen said:

Jeg åpnet et stort kjøttstykke på fredag, glemte å se på dato før jeg kastet pakken :innocent: brukte litt av kjøttet og la resten i en pose i kjøleskapet. Tok ut kjøttet i dag og det lukter litt søtt... er det dårlig da? Er oksekjøtt...

Det tror jeg ikke. Det lukter surt når det er dårlig, sånn at du tenker "urk, nei, dette vil jeg ikke spise"

Skrevet
Akkurat nå, Tinkie skrev:

Det tror jeg ikke. Det lukter surt når det er dårlig, sånn at du tenker "urk, nei, dette vil jeg ikke spise"

Jeg blir så usikker.. jeg syns rått kjøtt pleier å lukte godt :huh: men dette lukter annerledes. Kanskje for det har ligget uten vakuum...

Skrevet

Jeg leverte bare jeg, da gjenstår det bare måneder med undring om baksmell og hvor stor den blir. For det er jammen meg like vanskelig hvert år den driten der:ustol:  Nå stikker vi til skogs og blir til krampa tar oss :getlost:

Skrevet
59 minutes ago, 2ne said:

Jeg har hatt både opium og morfin hjemme, og har ikke fått noen preken eller noen regler om det noen av gangene, hverken av spesial-lege, fastlege eller apotekteknikker. 

Da har du jo en super måte å tjene ekstra penger på! Bare å gå ned til Akerselva. Hører prisen ligger på 1kr/mg.

Skrevet
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Da har du jo en super måte å tjene ekstra penger på! Bare å gå ned til Akerselva. Hører prisen ligger på 1kr/mg.

Har hatt, har ikke lenger :) Jeg fikk det av en grunn, så det var liksom ikke så veldig aktuelt å bli drugdealer heller. 

Skrevet
1 minute ago, 2ne said:

Har hatt, har ikke lenger :) Jeg fikk det av en grunn, så det var liksom ikke så veldig aktuelt å bli drugdealer heller. 

Nei, for det er det og, hvis man faktisk trenger de pillene selv, så hjelper det ikke at man kan få penger for dem :lol: 

Skrevet

Vi har vært på tur på ladestien, og jeg er litt usikker på hvorfor jeg trodde det var en god idè på en søndag - herlighet så mye folk overalt da :lol: Merkelig vær her i dag, overskyet og kjempevarmt, nesten litt lummert. 

Skrevet
Akkurat nå, MarieR skrev:

Vi har vært på tur på ladestien, og jeg er litt usikker på hvorfor jeg trodde det var en god idè på en søndag - herlighet så mye folk overalt da :lol: Merkelig vær her i dag, overskyet og kjempevarmt, nesten litt lummert. 

Skikkelig lummert! Her har det tordnet idag!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...