Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

O hildrande du... Det var middagen sin, det... Bankekjøtt av hjort (hva er greia med å kalle det bankekjøtt forresten?), med tradisjonelt tilbehør (en feit og god viltsaus, stekt sopp, brokkoli, gulrot og potet- og pastinakkpuré). Det kjøttet var så himla mørt og godt, selv om jeg faktisk stekte det litt mer enn jeg bruker. Nå skal maten få synke litt, så blir det eplepai og is til dessert :ahappy:

Jeg vil og ha dessert, men har ikke noe hjemme... :( men har cava da :P rester etter skåling for bilkjøp med mamma igår, så drikker jeg restene idag :D nesten dessert det også, men bare nesten. 

Dagens middag ble en tacovariant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Lurte veldig på om jeg så deg på koigen i dag, for jeg så en dame med tre bernere der nemlig, som poserte ved vannkanten (hundene altså ). Vet jo at du bare har to, men så tenkte jeg kanskje at passhunden var en berner og (men ser jo at du skriver 'liten' om den ) Var litt langt unna, men konkluderte med at det ikke var deg fordi det så ut som damen hadde kort svart hår og det har vel ikke du. Det var mange ord for å skrive at jeg trodde jeg så deg men så var det ikke deg [emoji16]

 

 

(Vasker forøvrig bånd og seler etc i vaskemaskin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvordan skal postmannen da levere pakkene mine?:blink:[emoji14]

Jeg har ikke ringeklokke, og bor på landet, her går alle bare rett inn(endel folk blir skikkelig overrasket om man bruker ringeklokka/banker på), låser ikke døra hverken på dagtid eller natta, ingen grunn til det, du kan ikke snike deg inn i et hus med sheltier i:ahappy:

Samme her, bare bytte ut Sheltie med Collie [emoji38]

 

Tre hunder reist, nesten stille her. Et barn er med å forer kuene og og et slapper av med meg. Jeg ligger på sofaen, slapper av etter krevende besøk tidligere idag.

Med denne her :wub:

ed5f97d9f22acc81695c9c5ec231fe55.jpg

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:


O hildrande du... Det var middagen sin, det... Bankekjøtt av hjort (hva er greia med å kalle det bankekjøtt forresten?), med tradisjonelt tilbehør (en feit og god viltsaus, stekt sopp, brokkoli, gulrot og potet- og pastinakkpuré). Det kjøttet var så himla mørt og godt, selv om jeg faktisk stekte det litt mer enn jeg bruker. Nå skal maten få synke litt, så blir det eplepai og is til dessert :ahappy:

Det hørtes da himla godt ut! Bankekjøtt tror jeg handler om kjøttstykker som er så senete at de må bankes med et dertil egnet redskap. Jeg kjøpte et sånt redskap for å banke rundbiff i sin tid. Selges det fortsatt rundbiff egentlig? Har ikke sett det på lenge.

30 minutter siden, SFX skrev:

Det hender det hjelper å snakke om veterinærbesøk, så bedrer ting seg :P 

Men det kan ta tid å komme over sorgen, det er en kjensgjerning. Jeg savner X'en enda, og det er mer enn 15 måneder siden. Det verste er når jeg ikke klarer å huske noe, når det føles som om minnene blir borte, at jeg ikke kan huske lyden av hvordan hun bjeffet, eller ikke husker en gitt situasjon jeg har bilde av, eller eller eller. Også når jeg minst venter det flommer det masse minner over netthinna.

:hug: Uff, jeg fortrenger at det er min tur en dag.

Sitat

Jeg får unna så mye klesvask i dag, det er så deilig! Det føles som om jeg gjør en hel masse husarbeid, mens jeg egentlig bare lemper inni vaskemaskin, flytter over til tørketrommel, og lemper nytt inni vaskemaskina. Jeg tok pleddene som var i sofaen, og de var så fulle av hår at tørketrommelen begynte å banne.

Men jeg har diverse seler, magebelte, lenker og leker som jeg skulle ha vasket. Kan jeg slenge sånt i vaskemaskin, eller hva gjør dere med sånt?

 

Her går vaskemaskina for andre gang i dag, og oppvaskmaskina bråker på kjøkkenet. Du verden for et arbeidsjern jeg er!

Jeg hiver sånt i vaskemaskina, det holder vel med et skånsomt program uten sentrifugering.

Middag spist! Et kyllinglår fra Stange, ris og salat. Nå sitter jeg her og håper at Noen serverer meg en pompøs dessert av noe slag, og gjerne kake til kaffen takk. Hallo Noen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX ; ja det kan man lure på. Jeg purret jo ikke akkurat ivrig på det første, så når jeg søkte om det andre la jeg ved ny søknad på det gamle. Da fikk jeg diplom på det første etter 14 dager, dermed vet jeg jo at søknaden på det andre også var mottatt. Nye 2,5 år før jeg kom på å purre. Da sendte visst nok nkk-damen inn på nytt til fci, purret en ekstra gang, og vipps så tok det bare tre år den gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaa, blir mailer fra deg automatisk tagget med "oh no, not her again!"?

De burde vært det... med rødt flagg :lol: 

29 minutter siden, Turb skrev:

Jeg vil og ha dessert, men har ikke noe hjemme... :( men har cava da :P rester etter skåling for bilkjøp med mamma igår, så drikker jeg restene idag :D nesten dessert det også, men bare nesten. 

Dagens middag ble en tacovariant...

Cava er IKKE dessert.. ikke i nærheten engang :aww: Jeg har overraskende mye her i huset som kan gå under begrepet dessert... jeg BURDE ikke ha så mye :aww: 

24 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Lurte veldig på om jeg så deg på koigen i dag, for jeg så en dame med tre bernere der nemlig, som poserte ved vannkanten (hundene altså ). Vet jo at du bare har to, men så tenkte jeg kanskje at passhunden var en berner og (men ser jo at du skriver 'liten' om den ) Var litt langt unna, men konkluderte med at det ikke var deg fordi det så ut som damen hadde kort svart hår og det har vel ikke du. Det var mange ord for å skrive at jeg trodde jeg så deg men så var det ikke deg emoji16.png

:lol: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det hørtes da himla godt ut! Bankekjøtt tror jeg handler om kjøttstykker som er så senete at de må bankes med et dertil egnet redskap. Jeg kjøpte et sånt redskap for å banke rundbiff i sin tid. Selges det fortsatt rundbiff egentlig? Har ikke sett det på lenge.

Ja, jeg trodde kanskje det, jeg også, men denne kjøttbiten (som vokste til over dobbelt størrelse da den kom i steikepanna) hadde ikke en slinter eller sene over hodet... kunne godt gått som indrefilét for min del :ahappy: Jeg har forresten IKKE sånn redskap til å banke bankekjøtt med... eller rundebiff... hva er det forresten? En rund biff? 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Middag spist! Et kyllinglår fra Stange, ris og salat. Nå sitter jeg her og håper at Noen serverer meg en pompøs dessert av noe slag, og gjerne kake til kaffen takk. Hallo Noen?!

Jeg har ... eplekake og eplepai.. og is.. og sjokolade.. og marsipan.. og og og ... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Jeg kjenner jeg blir sånn småsur over finværsturister... kan ikke folk som holder seg inne når det regner også ha skam nok til å holde seg inne når det er sol liksom :P Ufint er det faktisk... :P 

Man skulle hatt lisens for å gå på de mest populære turstiene for de som ikke bor i området :aww: 

Nå har jeg sovet litt på sofaen. Litt sliten etter manglende søvn og tannpine, som fremdeles er mye bedre men ikke bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

:lol: 

Ja, jeg trodde kanskje det, jeg også, men denne kjøttbiten (som vokste til over dobbelt størrelse da den kom i steikepanna) hadde ikke en slinter eller sene over hodet... kunne godt gått som indrefilét for min del :ahappy: Jeg har forresten IKKE sånn redskap til å banke bankekjøtt med... eller rundebiff... hva er det forresten? En rund biff? 

 

"Rundbiff: Rundbiff er den vanlige «oksesteken». Den selges hel og benfri. Brukes som hel stek eller skiver og stykker til gryteretter". Skal vel egentlig brukes som grytekjøtt, men hvis man skar relativt tynne skiver og dælja løs så kunne det fungere som biff. I alle fall for en fattig student! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg lei av å være syk, dag 15 med luftveisinfeksjon (den gjør det spennende da, for den har endret seg siden jeg fikk den - eventuelt er det en nr 2 jeg er i gang med og det bare virker som det er en). Er som en halsbetennelse bare uten halsvondt nå, og jeg er slapp i fisken. Ikke direkte feber, men ikke feberfri heller. 

Håper det gir seg snart altså, eller at legen har en mirakelkur til meg når jeg skal dit på tirsdag. Men det er helt sikkert bare virus og at jeg må ta tiden til hjelp. *fnys* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

"Rundbiff: Rundbiff er den vanlige «oksesteken». Den selges hel og benfri. Brukes som hel stek eller skiver og stykker til gryteretter". Skal vel egentlig brukes som grytekjøtt, men hvis man skar relativt tynne skiver og dælja løs så kunne det fungere som biff. I alle fall for en fattig student! :P

:lol: Jeg søkte på bankekjøtt - men det kom ikke fram at det var noe som skulle bankes :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg lever godt i min salighet, jeg :P 

Det er bra! :D 

3 timer siden, Siri skrev:

Han har blitt litt mindre willy det siste året, overraskende nok, men han er mer enn nok willy like vel :lol: 

Ja, han har vel blitt en voksen kar han og nå.. Jeg syns det er rart at de er 8, snart 9 år gamle. Det er da ikke så lenge siden vi henta dem? 

Ang turing i populære turområder, så er jeg ikke helt sikker på hvem som er idioten, de som går turer der i finvær, eller de som irriterer seg over at andre går turer der i finvær. Det hadde jo løst seg veldig enkelt om man gadd å dra et litt mindre befolka sted sjøl, liksom? :P 

--

AN har datterbarnet og jeg vært på Den Gyldne Måke og spist middag, fordi vi kan :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle andre skryter av middagen, så får jeg sette lavmål eller noe: Toro ertesuppe med first price baguetter. :lol: Var godt da :ahappy: 

 

Siden barnet ble med pappaen i fjøset i dag, så hadde jeg en søndags formiddag uten barn, det skjer ikke så ofte. Så spente på meg truger og tok hundene ut på "prosjekt slite ut". 

17342969_10158523953420171_6643789204711 

17362034_10158523953760171_1204422156137

 

17361659_10158523953335171_1572673510842

 

De har vært ganske stille etterpå. :aww:  Det har forøvrig jeg og. Bare sover jeg *gjesp* 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, han har vel blitt en voksen kar han og nå.. Jeg syns det er rart at de er 8, snart 9 år gamle. Det er da ikke så lenge siden vi henta dem? 

Ja, han har jo blitt det... og jeg skjønner ikke hvor de årene har blitt av?? :o På den annen side - det føler ut som et århundre siden vi trente bruks liksom... 

33 minutter siden, 2ne skrev:

Ang turing i populære turområder, så er jeg ikke helt sikker på hvem som er idioten, de som går turer der i finvær, eller de som irriterer seg over at andre går turer der i finvær. Det hadde jo løst seg veldig enkelt om man gadd å dra et litt mindre befolka sted sjøl, liksom? :P 

:lol: 

33 minutter siden, 2ne skrev:

AN har datterbarnet og jeg vært på Den Gyldne Måke og spist middag, fordi vi kan :aww: 

Fine restauranten :D 

18 minutter siden, Raksha skrev:

Siden alle andre skryter av middagen, så får jeg sette lavmål eller noe: Toro ertesuppe med first price baguetter. :lol: Var godt da :ahappy:  

Toro er jo en flink kokk... Helt innafor :D 

12 minutter siden, Lola Pagola skrev:

jepp emoji23.png (bortsett fra det med soving da).
7bc4ceffd3d8c73d898e5f00cf6bfd8f.jpg

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Toro er jo en flink kokk... Helt innafor :D 

Helt klart, og akkurat passe krevende for Bonden å fikse til når mor ligger i delvis koma på sofa, og barnet flyr rundt som en sprettball på speed. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kjøttsuppe med nybakte rundstykker. Det var utroolig godt! Hadde litt ris igjen i skapet jeg også hadde oppi, og det ble godt med. Aldri prøvd med det før :)

17392669_10155011726665256_1922747822_n.jpg?oh=e8f8405577f8bbada97d15422df53eed&oe=58D0BB63

 

Skal fryse ned i tre middagsporsjoner for fire, det ble veldig veldig mange liter suppe :P Var litt spent når jeg åpnet suppekjøtt pakkene, for kvigen som ble slaktet i høst var ganske ung og så ut til å ikke ha mye fett på beina, så hadde tatt opp ekstra mye bein for å få god kraft, men var endel fett på beina så suppen fikk utrolig god smak.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lola Pagola skrev:

Pleier dere å låse inngangsdøren deres når dere er hjemme? Jeg gjør det automatisk når jeg kommer hjem, og også om jeg er sistemann inn døra hos venner. De blir alltid overrasket over at døra er låst når vi skal ut igjen, så tydelig at mine venner ikke har det som rutine iallefall.
Jeg gjør det dels fordi jeg er vant med gamle dører som kan gå opp om man ikke lukker hardt eller låser, dels fordi jeg ikke vil at Casper skal åpne døra og styrte ut ( har ALDRI skjedd emoji16.png ) og dels (kanskje mest) fordi jeg vil være sikker på at folk ikke bare tusler rett inn.


Men er det egentlig vanlig å låse når man er hjemme? På dagtid altså, folk flest låser vel om natten.

Jeg låser når jeg er alene, eller hvis vi går sånn kledd at vi ikke vil noen skal se oss :P Bor på landet, med en bratt bakke opp til huset, så sjeldent det er fremmedfolk rundt.. Men ene jentungen til huseier vandrer gjerne rett inn her om hun f.eks ser en katt i vinduet eller får noen andre lyse ideer. Så da låser jeg heller døra!

 

Nå sitter jeg med beina i balje og ansiktsmaske i trynet. Deilig :) Planlegger overraskelsesbursdag for typen, hos kompisen jeg har nevnt tidligere. Spent på hvordan det blir, for jeg er elendig til å lyve og holde ting hemmelig :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stod også Toro for menyen, tomatsuppe og egg. Kjenner det var veldig passende mat for en syk kropp og med dårlig matlyst. Nå skal jeg slaske på sofaen til jeg må fore hunder. Var slitsomt å lage og spise middag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro lasagne her idag :) Kroppen er fullstendig tom, så har ikke gjort noe annet enn og ligge på sofaen og se på ski på tv idag! Matet Trym en dullion ganger da, og luftet han ofte i håp om mer bæsj, og det kom for en halvtime siden :D Skikkelig bæsj liksom, også dyrlegen som sa han kom til å være løs i magen,pføy! ikke super Trym nei :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en utrolig morsom dag på rally-konkurranse igjen. Vi diska - jada. Men ikke pga Lotta. Pga meg. Jeg trenger nye briller og jeg trenger å lære å telle tror jeg  :D

Lotta var PÅ hele tiden. hang med, fokusert på meg hele tiden. Vi gjorde dette på sparket, og hadde ikke trent på innkomster i front - og det var der vi slet. Men det var ikke der vi diska...neida:drool:.
8-tall mat gikk knirkefritt - brydde seg overhodet ikke om maten- kun om mor. Likeledes gjorde hun en feilfri sitt i front med 1-2 -3 steg bakover. Mor derimot må lære å telle... så vi diska. For jeg kan tydeligvis kun å telle til 2...:innocent:
Deretter gikk jeg FORBI ET SKILT. How stupid can you get??
Og oppå alt - dommeren så ikke at jeg ikke tok skiltet, men godkjente øvelsen jeg ikke gjorde...(stakkars - hun var nok litt sliten...).

Men jeg har en super hund. Begrensningen ligger hos MEG. Ikke hos henne. Super-Lotta:wub:. Digger henne om mulig enda mer etter denne helgas "på sparket-Rally".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svinesteik og pastinakk i ovnen. Startet litt seint, men greit å være såpass i munnen at man vet man kan spise det når man lager noe sånt :lol: Blir digg uansett tenker jeg - håper jeg! Jeg har nemlig prøvd noe nytt, og la steika i saltvann på fredag. Leste om noen som gjorde det med ribbe og fikk mer smakfullt og saftig resultat. 

Nå må jeg finne meg en film av noe slag. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...