Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

18 minutter siden, JeanetteH skrev:

Da har jeg ødelagt litt biler i dag. Og sett på kjøkken som kommer til å koste litt penger. Men jeg VIL ha det som jeg vil ha det denne gangen! 

Litt biler? Hvor mange da? :o 

Ha det som du vil ha det denne gangen, du skal vel bo der en stund? Og oppgraderingen hever verdien på huset. Kjør på, om du har penger til det :ahappy: 

18 minutter siden, JeanetteH skrev:

Også kom jeg hjem og måtte løpe naken rundt i huset pga Sinner prøvde spise opp alle papirene fra kjøkkenmannen. Grunnen til at jeg var naken var pga jeg hadde en fot i dusjen.. og jeg har ingen vinduer tildekket i første etg for øyeblikket. Syns ikke utenfra når alt lys står på altså :lol: Greit å lage litt live show før man flytter *fniser*

Gi de noe å huske deg for! :D:lol: 

6 minutter siden, Siri skrev:

 Nå husker jeg ikke engang hva det var vi snakka om :lol: 
Ahhh, det var buss ja, det var det vel... har jeg nevnt hvor intenst jeg hater buss???? :whistle: 

Kollektivtrafikk. Og ja, jeg tror du har nevnt det en gang før? :P 

6 minutter siden, Siri skrev:

Han ER det :ahappy:

Pappa er superhelten min :heart: Mannen i vårt liv, både mitt og alle bikkjene sitt, de digger ham hemningsløst :lol: Tenk så skuffa og lei seg de blir når han får seg sin egen puddel til våren? :o:teehe: 

6 minutter siden, Siri skrev:

Jepp... jeg tror kanskje ikke de er vant til at pasienter som legges inn akutt kommer i egen bil :aww: 

:lol: Antageligvis ikke. Jeg håper det ikke var så akutt som det hørtes ut som da? 

--

AN blånekter jeg på facebook at eier og hund er lik hverandre. Nora, som er min eldste hund og derfor burde være likest meg, er engstelig, tror alle vi møter er potensielle øksemordere, stressa og aktiv, mens jeg er ganske laidback, tror alle vi møter er idioter (og har veldig ofte rett i det :aww: ), skylder stress og er rimelig inaktiv. Ali har tydeligvis arva mer fra Nora enn mora si, selv om hun ikke er like nepeskrell som Nora, så det blir det samme der. Selv Leah er for aktiv og stressa til egentlig være lik meg, men så er hun egentlig ikke min heller - hun er derimot datterbarnet sin, som faktisk er litt likere Nora og Ali enn jeg er.. Kanskje vi har feil hunder? :lol: Jeg har prøvd å bytte Ali mot Leah mange ganger, men hun vil visst beholde bikkja si, hun.. hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kan noen fortelle på en pen måte til Jeanette at det er nettopp når alt lys står på at man synes veldig godt utenfra? :lol:

 

:lol: Da var vel med en liten smule ironi :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Litt biler? Hvor mange da? :o 

Min og en til da men :P Holder det altså! 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ha det som du vil ha det denne gangen, du skal vel bo der en stund? Og oppgraderingen hever verdien på huset. Kjør på, om du har penger til det :ahappy: 

Ja og poenget NÅ er å pusse opp for "bo der", ikke som her hvor det på en måte har vært en "vente" bolig på en måte og pusset opp der etter. 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Gi de noe å huske deg for! :D:lol: 

Først kjøre i bilen til naboen også løpe rundt naken. De kommer til å huske meg :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

AN blånekter jeg på facebook at eier og hund er lik hverandre. Nora, som er min eldste hund og derfor burde være likest meg, er engstelig, tror alle vi møter er potensielle øksemordere, stressa og aktiv, mens jeg er ganske laidback, tror alle vi møter er idioter (og har veldig ofte rett i det :aww: ), skylder stress og er rimelig inaktiv. Ali har tydeligvis arva mer fra Nora enn mora si, selv om hun ikke er like nepeskrell som Nora, så det blir det samme der. Selv Leah er for aktiv og stressa til egentlig være lik meg, men så er hun egentlig ikke min heller - hun er derimot datterbarnet sin, som faktisk er litt likere Nora og Ali enn jeg er.. Kanskje vi har feil hunder? :lol: Jeg har prøvd å bytte Ali mot Leah mange ganger, men hun vil visst beholde bikkja si, hun.. hehe 

Som om jeg er like sosial som Talli og liker kline med alle som sier "Hei" :lol: 

...prøver jeg lære Synderen "holde fast". Det har blitt "dra som **** og kast den i været når hun slipper den" :lol: var ikke det som var planen altså :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, SFX skrev:

Så bra at det virker som om det går relativt bra, og at du får holdt jevn kontakt og opprettholdt humør og redusert bekymring!

Ja, han har prøvd å skjule et par ting for meg som kom fram på sykehuset, så fullt så strålende som han skulle ha det til var det ikke, helt sikkert fordi han ikke vil bekymre meg unødig. Han har jo ikke opplysningsplikt, men jeg liker å vite hvordan det står til med helsa på min kjære far, han har et par lidelser han sliter med fra før, så han trenger ikke flere. Men, vi får håpe de nye medisinene gjør susen da og at de på riksen finner ut av hva dette trykket skyldes.

 Men, mamma sørger for å informere om det som er, så jeg er oppdatert, og jeg gidder ikke fortelle han at jeg vet det.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Å være lik bikkja si ja. Jeg og Bizi har ikke så mye til felles hva gjelder personlighet, hun elsker alt og alle og er bare blid hele tiden, jeg ligner kanskje mer på Timmy.:ahappy: Neida. Joda. Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det -27 her(og -15 i yttergangen min. Brrr! :brr:). Jeg har hatt fyringsforbud de siste par dagene pga. branninspeksjon. Særdeles dårlig timing, spør du meg... Men nå er inspeksjonen overstått så nå knitrer det godt i ovnen. Tar litt tid å få opp varmen i huset igjen, og da er det jammen godt å ha en pelskledt varmeflaske på nesten 50kg som liker å ligge helt inntil deg under dynen. :wub: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA! Juletreet og all jul ryddet bort - deilig! Hunder foret og luftet for kvelden, og så det store problemet - jeg burde legge meg. men er splitter våken.Hjelper ikke å stå opp tidlig om morgenen altså, trøtt som et dyr hele dagen men så kommer kvelden og man er splitter våken. sukk.

Fint å være våken,kan bekymre meg litt over Strider da, fint å ligge og gnage på det når man skal legge seg. Han har vondt i ryggen om dagen, får metacam hver dag nå. Han får litt vondt av og til (er man crazy hoppe-kelpie så er man crazy hoppe-kelpie), men har avtalt med dyrlegen - så snart han antyder ryggvondt gi han metacam og holde han i ro en dag eller 2. Siden han spenner seg så veldig og gjør det verre med minste antydning til vondt er det viktig å holde han smertefri (og et sant h***** å holde han rolig..). Men nå har han hatt vondt i 4 dager (ser det når metacamen går ut, da får han ny dose). Og så synes jeg han begynner å utvikle mer krumning i ryggen sin de siste månedene, har han fæle forkalkninger eller noe slikt? Nope, ringe dyrlege imorgen, bestille time til både røntgen av rygg og massasje/laser (dyrlegen får alltid skikk på han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. januar 2017 at 2:09 PM, MarieR skrev:

Prøvde den nye turbuksa mi fra fritidsfabriken.se i dag - beste buksa jeg har hatt noen gang! Utrolig behagelig å ha på, og jeg ble ikke våt til tross for at jeg hadde snø langt opp på leggen hele turen. Blir garantert flere turbukser derfa, anbefales på det sterkeste! 

De er så gode! :D er det hiball buksa du har brukt i snøen eller?

 

i dag har vi henta hjem Taipa :wub: gjengen er komplett igjen!

så dro jeg og samboer til Sverige en tur. Handle det som handles kan :lol: fått fylt opp skapende litt. Fikk kjøpt meg ei ny vinterjakke også, gleder meg til å teste den ut! Var på shopping i går med ei venninne, og da fikk jeg kjøpt meg to kjoler. Fant ut at jeg ikke hadde noen kjoler i jula.. Vel, ikke kjoler som er lange nok til å være anstendig i bryllup og konfirmasjoner feks. :P så da ble det en knelang kjole og en gulvlang en (min aller første tror jeg :lol: ). Egentlig pris på de var til sammen 3700kr, men jeg fikk de for 1100 :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt en haug med regninger, merkes litt når forsikringer kommer på toppen av det vanlige :P Men, kanke kjøre bil uten forsikring, så da så. I morgen er det meldt 15 grader varmere enn i dag i tillegg til regn og vind. Jeg får hamstre i morra ettermiddag, så jeg slipper å ut mer enn nødvendig i helgen. Nå er det imidlertid senga og natta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, TonjeM skrev:

HA! Juletreet og all jul ryddet bort - deilig! Hunder foret og luftet for kvelden, og så det store problemet - jeg burde legge meg. men er splitter våken.Hjelper ikke å stå opp tidlig om morgenen altså, trøtt som et dyr hele dagen men så kommer kvelden og man er splitter våken. sukk.

Fint å være våken,kan bekymre meg litt over Strider da, fint å ligge og gnage på det når man skal legge seg. Han har vondt i ryggen om dagen, får metacam hver dag nå. Han får litt vondt av og til (er man crazy hoppe-kelpie så er man crazy hoppe-kelpie), men har avtalt med dyrlegen - så snart han antyder ryggvondt gi han metacam og holde han i ro en dag eller 2. Siden han spenner seg så veldig og gjør det verre med minste antydning til vondt er det viktig å holde han smertefri (og et sant h***** å holde han rolig..). Men nå har han hatt vondt i 4 dager (ser det når metacamen går ut, da får han ny dose). Og så synes jeg han begynner å utvikle mer krumning i ryggen sin de siste månedene, har han fæle forkalkninger eller noe slikt? Nope, ringe dyrlege imorgen, bestille time til både røntgen av rygg og massasje/laser (dyrlegen får alltid skikk på han).

Huff :( Stakkars Strider gutten. Håper en liten massasje får løst opp i musklene hans igjen. Du har vel det sikkert alt, men dekken på tur er nok ingen dum ide. (Og han vil sikkert hate deg for det :P ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om hundene bør være hjemme i morgen. Jeg hadde dem i bilen da jeg var på jobb om tirsdag, for å være sikker på at juletreet står trygt og ingen får det over seg. Jeg aner jo ikke hva de gjør når de er hjemme alene - leker de noe sammen, eller sover de hele tiden? 

Men jeg vet ikke hvor kaldt det blir i p-huset heller, om de har det bedre hjemme. Hjemme blir vel en 12-14 grader mens jeg er borte, jeg aner ikke hva det er i p-hus. 

Det er selvfølgelig andre rom i huset de kunne vært, men det er stua som har best plass, minst rot og høyest temperatur for dem. Hunderommet var på 5 pluss, så jeg i stad, så det må jeg pusse opp inkludert etterisolere før det kan brukes. En av tingene jeg planla da jeg lå søvnløs i natt... Jeg forsøkte også å visualisere hva slags patentløsning jeg skulle gå for på trappen til hunderommet, siden det er en liten meter lavere enn naborommet. Weird, I know. Og dermed løp tanken videre til trappa ved inngangspartiet, som jeg også vil gjøre noe med, og om jeg kan grave vekk litt av skråningen for å få et romsligere inngangsparti. Det ledet videre til hage, beskjæring av epletrær og klipping av den rosebuska som står så kørka plassert.  Også var jeg innom gjerde rundt tomta, før jeg kom til maling av hus, hvilken farge, om jeg må spørre naboene om tillatelse, og om jeg tør å male annenetasje selv. Så skrenset tankerekka innendørs igjen, og om jeg kan ha vaskerom der fryseren står, eller om det er noen interessekonflikt med våtrom og hva slags behov nå en fryser måtte ha. 

Jeg fatter ikke hvorfor jeg var i så planleggingsmodus i natt, jeg har jo ikke pæng til å realisere noe av dette uansett med det første. 

Nå har jeg tatt en innsovningstablett, og håper den funker fett, så jeg kan trille på jobb i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Huff :( Stakkars Strider gutten. Håper en liten massasje får løst opp i musklene hans igjen. Du har vel det sikkert alt, men dekken på tur er nok ingen dum ide. (Og han vil sikkert hate deg for det :P ) 

Dekken på tur er et must! Og Strider er rar.. han ser positivt på alt som kles på han,inkludert dekken! (i hans hode betyr det ut og gjøre artige ting enten det er kløv, sele eller dekken, grensen går ved potesokker!). Shy derimot.. dekken er simpelthen renspikket ondskap det, til og med hakket verre enn seler. Men Strider-gutt og ryggen hans.. han gjorde jo et eller annet med den 2 år siden, og så har det kommet og gått siden. Men Jenny fikser han, det gjør hun alltid :aww:

Forøvrig så tenker jeg at dine naboer må jo være ambivalente til at du flytter - på den ene siden bil-dødare men på den annen side er det kjedelig på TV er det bare å titte inn vinduene til Jeanette.. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

ssssuper flink!
Jeg jobber hardt med å tømme huset for all mulig snacks etter jula- dessverre så var jeg uheldig å åpnet en pose peanøtter i går... Fatter ikke helt hvordan det skjedde, men nå må jeg jo tømme den- stakkars meg!! :innocent:

Her er det tomt, og eneste grunn til at jeg klarte å la være er fordi han skal til sivilisasjonen i morgen og kan kjøpe lørdagsgodt på tilbud der :aww:  Vi skal leve billig, jeg har droppet rett i koppen kakao til fordel for te, te har vi og det er billigere, men sjokolade og kaffe MÅ jeg ha for å være i hus med... Ikke sjokolade hver dag da, det går ikke. Og den får kjøpes på tilbud. 

:lol: Klart du må tømme den! Den kan jo... eh.. bli dårlig? :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TonjeM skrev:

HA! Juletreet og all jul ryddet bort - deilig! Hunder foret og luftet for kvelden, og så det store problemet - jeg burde legge meg. men er splitter våken.Hjelper ikke å stå opp tidlig om morgenen altså, trøtt som et dyr hele dagen men så kommer kvelden og man er splitter våken. sukk.

Fint å være våken,kan bekymre meg litt over Strider da, fint å ligge og gnage på det når man skal legge seg. Han har vondt i ryggen om dagen, får metacam hver dag nå. Han får litt vondt av og til (er man crazy hoppe-kelpie så er man crazy hoppe-kelpie), men har avtalt med dyrlegen - så snart han antyder ryggvondt gi han metacam og holde han i ro en dag eller 2. Siden han spenner seg så veldig og gjør det verre med minste antydning til vondt er det viktig å holde han smertefri (og et sant h***** å holde han rolig..). Men nå har han hatt vondt i 4 dager (ser det når metacamen går ut, da får han ny dose). Og så synes jeg han begynner å utvikle mer krumning i ryggen sin de siste månedene, har han fæle forkalkninger eller noe slikt? Nope, ringe dyrlege imorgen, bestille time til både røntgen av rygg og massasje/laser (dyrlegen får alltid skikk på han).

Ååh komme hit og rydde bort jula? Nå er jeg vant med den så nå ser jeg den ikke lenger :lol: Og flere som er lys våkne om kvelden og trøtt hele dagen. De kveldene lillemor sovner fort får jeg gjort mer etter kl 20. enn jeg gjør på en normal dag :aww:  

 

:hug: Til Strider og ryggen hans.  

 

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Æsj sliter med å sove. Gamlemor glei på isen på kveldstur og halter skikkelig. Ble veldig bekymret kjenner jeg... Nå ligger hun under dynen og ullpledd med hun eldste så håper jeg det er da bedre imorgen tidlig.

Æsj, sånt er så kjipt :( 

 

 

Jobber hardt med nyttårsforsettene mine. Nå er yttergangen fri for dritt og rot for første gang på en hel evighet. Litt kaldt der da, for vannflaska som lå på gulvet var bunnfrosset. :aww:  Ny ytterdør må på oppussingsplanen når vi en gang har penger. :lol:  Må ha en gulvvaskrunde en kveld og, skulle vaska alle gulv nede - men hater å vaske gulv... Må se om jeg finner noe bedre lagersystem enn å legge alt "div" rett oppå buret som står der, noen plastkasser kanskje. Og rydde og vaske doen nede, og vaskerommet og... Ok, blir ikke arbeidsledig inne heller på en stund. :aww: 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Min og en til da men :P Holder det altså! 

Ja, det burde egentlig være nok :P 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Ja og poenget NÅ er å pusse opp for "bo der", ikke som her hvor det på en måte har vært en "vente" bolig på en måte og pusset opp der etter. 

Nemlig, og da må du pusse det opp sånn som du vil ha det, så lenge du har budsjett til det :ahappy: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Først kjøre i bilen til naboen også løpe rundt naken. De kommer til å huske meg :lol: 

:lol: Det kan nesten virke som det ja :lol: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Som om jeg er like sosial som Talli og liker kline med alle som sier "Hei" :lol: 

Er du ikke det? Det har jeg ikke lagt merke til :lol: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

...prøver jeg lære Synderen "holde fast". Det har blitt "dra som **** og kast den i været når hun slipper den" :lol: var ikke det som var planen altså :lol: 

:lol: Det burde jo være en øvelse det da :D 

--

AN har jeg vært oppe altfor seint igjen, fatter ikke hvorfor det er så vanskelig å gå og legge seg altså. Hver kveld! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

Men... Den er jo så uhåndterlig som rå, den må jo stekes litt før jeg får den i biter. Også krydrer jeg kjøttdeigen, og det er lettere mens den stekes enn som rå. Nå er pizzaen i ovnen, 

Stryker? Altså, enten må jeg steke den for å få den i biter, eller så kan jeg klemme den utover til en pannekake som dekker hele pizzabunnen. Det er slik jeg begynner stekingen - må ha litt stekeskorpe før jeg får den i biter.

Hvor dust er jeg om jeg ikke får til 

Jeg bare river den i biter. ☺ krydder oppå der igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy så trøtt jeg er i dag, jaggu godt det er fredag :yawn: .Våknet ikke engang av sykkelturen hit i -21.

Nå skal jeg rydde unna litt småstæsj fra pulten min og hente meg et eple mens jeg venter på første pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg glemte i går at Foenix jo ikke har fått være alene med Glam på grunn av ørebetennelsen. Men han har jo ikke vært interessert i å vaske det øret på en stund, så da satser jeg på at de kan være hjemme alene uten at noe blusser opp, så vet jeg at de ligger hjemme i relativ varme og er trygge.

Nuh off to work, via et eller annet sted med Red Bull. Jeg sovnet kjapt av den pilla, men det hjelper jo ikke når kroppen ønsker seg 12 timers-netter for tiden, og den fikk syv. Det er ikke et godt kompromiss, mener den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN venter jeg på sykepleieren..

 

 

*kikke ut vinduet og se om hun kommer* :lol: 

EDIT: Funka ikke, hun ringte akkurat og sa hun var forsinka *ler* 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Antageligvis ikke. Jeg håper det ikke var så akutt som det hørtes ut som da? 

Jeg veit ikke jeg.... jeg satt mange timer på akuttmottaket for å vente på at de fikk plass til meg på avdelingen der jeg skulle "Bo"... jeg var vel muligens litt mer oppegående enn de andre pasientene de bruker å få inn på et akuttmottak tror jeg *ler*. Jeg var bare nummen på visse steder. Jeg tror kanskje ikke det kalles veldig aktutt :lol: 

9 timer siden, Perfect Image skrev:

56ad0ea794d1948f4b6e07e5342d21ab.jpg
Er så glad jeg er der. Gudene vet hvor mye jeg har fryst i tenårene og begynnelsen av 20åra emoji38.png

Jeg tror jeg var født inn i den alderen :lol: Jeg så aldri noe poeng i å kle meg slik at det var kaldt - bare fordi jeg skulle være kul og pent kledd.... noe sier meg at jeg selv i ungdommen var lite opptatt av mote og utseende :lol: 

Kl 06:15 i morges flyttet juletreet ut i stallen - og da får jeg vel bare anse jula som over... Litt trist egentlig, jeg liker jo alle lys og stæsj som hører med, jeg, det er koselig det :ahappy: Nå fyrer jeg på spreng her - ja, jeg har hjemmekontor i dag. Det tar litt tid å varme opp huset, selv om jeg har varmepumpe og det ikke er så kaldt som mange andre steder. Bare -15 grader her i morges. Det er jo ikke sprengkulde liksom :). Hundene synes åpenbart det er varmt nok - da jeg gikk ut på stua for å legge mer i ovnen lå Willy på ryggen og lufta "stellet" sitt.... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

AN venter jeg på sykepleieren..

*kikke ut vinduet og se om hun kommer* :lol: 

EDIT: Funka ikke, hun ringte akkurat og sa hun var forsinka *ler* 

Men det er jo egentlig flott at hun ringer og sier i fra da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt mail om å finne en løsning som gjør at jeg kan være med på et kjempespennende og personlig engasjerende korprosjekt når øvelsene er på en dag i uka jeg ikke kan. Håper vi kan finne en løsning, for jeg bare kjente at hele magen vrengte seg i glede ved tanken på å være med da jeg så planene i går kveld. Men jeg har jo låst fast torsdagene mine ut mars, eller så må jeg i hvert fall anse pengene jeg har betalt for å få trene LP innendørs på torsdager som bortkastet om jeg blir med på dette i stedet.

Hvorfor er det ikke flere torsdager i uka???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...