Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

45 minutter siden, Line skrev:

Jeg melder meg frivillig til å spise :D 

Jeg er oppe i 300... and still counting! Så det burde vel ordne seg:lol:

35 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Jummi!!

Laget fløtekarameller i går, lavkarbo style, men de ble så himla klissete at de må ligge i frysere..

Hva bruker du til å pakke de inn med?

Jeg ruller et lag bakepapir, også godteripapir kjøpt på ebay utenpå der igjen. Men bakepapir alene burde holde :)

Om de ble klissete, så er det sannsynligvis fordi massen burde nådd en høyere temperatur før du tok den av koking. Uten at jeg noen gang har prøvd lavkabo-varianten da, så det kan være noen forskjeller der :D

Snapchat-34764997.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Jeg er et mesterverk faktisk .  Det visste dere ikke det !

Men legen sa det. Helt sant . 

Visstnok har jeg bedre hørsel på det opererte øret enn mange på min alder har på "vanlige " ører .

"Gode herr doktor **** må hatt en usedvanlig god dag på jobben!!!" smalt det fra ørespesialisten.  De fleste som har hatt samme operasjon er nærmest døve visstnok. 

Men da er jeg like langt i å finne ut hvorfor jeg blir så ekstremt svimmel  i perioder.  

Krystallsyken, øreoperasjon  ,  nakkestivhet  (Jeg er myk som et barn visstnok )  , blodtrykk og  psykiske plager  ( Jeg sover som et barn ) er alle sjekket ut. 

Symptomene passer ikke med jernmangel ,  men det er det eneste jeg ikke har fått resultatet på enda.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svak og måtte kjøpe meg en Frapino etter dagens strabaser. :aww:

Men da er jeg like langt i å finne ut hvorfor jeg blir så ekstremt svimmel  i perioder.

Når jeg blir veldig svimmel i perioder, har jeg visst en låsning som sitter i ryggregionen - det jeg trodde var nakken. Har du vært hos fysioterapaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg er også smart av og til. Det var derfor jeg gikk til anskaffelse av øks og liten slegge :aww:  
Dessverre hjelper ikke det på den smartheten som gjør at jeg legger innmaten på bunn av fryseren, og to plastsekker med bein og hjerter OVER DER IGJEN! :pinch: 

Betryggende å høre at vi er flere :lol: 

 

Guess what, jeg er lei migrene. Det var den dagen liksom. Jeez. Hodet er litt bedre da. Se litt på gjerrigknarker før jeg går og ordner dagens middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

Betryggende å høre at vi er flere :lol: 

 

Andre dager du føler deg smart er det bare til å si i fra. Jeg skal love deg at jeg skal få deg til å føle deg trygg på no time :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MonicaT skrev:

@Annik ser kjempe gode ut. Er de myke eller harde? Vurderer å prøve lage karameller selv i år. 

Jeg laget de litt harde denne gangen, siden en del av de skal være julegaver. litt kjipt å lage de myke, også smelter de fordi lyset på juletreet er for varmt, f. eks :P

Men vanligvis koker jeg massen til akkurat 120 grader. Da blir de en mellomting. Myke, men ikke så myke at de flyter sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Andre dager du føler deg smart er det bare til å si i fra. Jeg skal love deg at jeg skal få deg til å føle deg trygg på no time :lol: 

:lol: Deal! Jeg har nemlig noen dager der jeg er helt sikker på at jeg ikke har lov til å være voksen :aww::lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Deal! Jeg har nemlig noen dager der jeg er helt sikker på at jeg ikke har lov til å være voksen :aww::lol: 

 

:teehe:  

Det er oppskrytt å være voksen faktisk. Så enkelte ganger prøver jeg å få frikort for det. Enda ikke fått det til å funke, men den som gir seg er en dritt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bananen skrev:

Jeg er svak og måtte kjøpe meg en Frapino etter dagens strabaser. :aww:

Når jeg blir veldig svimmel i perioder, har jeg visst en låsning som sitter i ryggregionen - det jeg trodde var nakken. Har du vært hos fysioterapaut?

Nei. Men legene har bøyd og tøyd på nakken min uten å finne noe..

Men de finner jo ikke alt. kanskje jeg skal sjekke det ut hvis / når det kommer tilbake? Det kommer og går. kan gå månedsvis i mellom . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Annik skrev:

Jeg er oppe i 300... and still counting! Så det burde vel ordne seg:lol:

Du har adressen min eller? :lol: 

Jeg er sykt glad i karameller, men lager sjelden selv. Det resulterer nemlig i at jeg spiser fryktelig mye på veldig kort tid :P

Inne fra tur! Jobba på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, *Kat84* skrev:

:teehe:  

Det er oppskrytt å være voksen faktisk. Så enkelte ganger prøver jeg å få frikort for det. Enda ikke fått det til å funke, men den som gir seg er en dritt :aww: 

:lol:  Er såååå godt å høre at vi er flere som stryker på "voksenprøven" med gjevne mellomrom. :lol:  Nuh må jeg gå og gjøre noe voksent. *sukk*  Skal bare. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Du har adressen min eller? :lol: 

Jeg er sykt glad i karameller, men lager sjelden selv. Det resulterer nemlig i at jeg spiser fryktelig mye på veldig kort tid :P

Inne fra tur! Jobba på..

Det som er fordelen med dere som har hatt kull, er at adresse er det minste problemet :aww:

6 minutter siden, Perfect Image skrev:

Hvordan er det å feks sette dem i et norgesglass? Vurderer å prøve å lage :)

Altså uten noe innpakning rundt? :) da ville jeg iallfall ha laget de litt harde, også kanskje rullet de i melis eller noe slikt. Litt kjipt å sitte med en diger klump som ingen får fra hverandre :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Det som er fordelen med dere som har noen kull, er at adresse er det minste problemet :aww:

Altså uten noe innpakning rundt? :) da ville jeg iallfall ha laget de litt harde, også kanskje rullet de i melis eller noe slikt. Litt kjipt å sitte med en diger klump som ingen får fra hverandre :)

Ja det jeg tenkte, uten innpakning. Hørtes lurt ut! Hmmm prøve til helgen kanskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annik skrev:

Jeg er oppe i 300... and still counting! Så det burde vel ordne seg:lol:

Jeg ruller et lag bakepapir, også godteripapir kjøpt på ebay utenpå der igjen. Men bakepapir alene burde holde :)

Om de ble klissete, så er det sannsynligvis fordi massen burde nådd en høyere temperatur før du tok den av koking. Uten at jeg noen gang har prøvd lavkabo-varianten da, så det kan være noen forskjeller der :D

Snapchat-34764997.jpg

Føler det blir litt lenge å vente på noe fra ebay i år, men kanskje bestille så jeg har til neste år...

Hmm jeg får prøve å koke de lenger neste gang- det gikk veldig fort til det ble en tykk masse, bare halve tiden av hva de sa det fort kunne ta, så mulig feilen er der. Og/ eller for lav varme. Men da har jeg jo finfin unnskyldning til å prøve å lage flere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Jeg er sykt glad i karameller, men lager sjelden selv. Det resulterer nemlig i at jeg spiser fryktelig mye på veldig kort tid :P

Det er problemet her også... :aww: 

8 minutter siden, Perfect Image skrev:

Hvordan er det å feks sette dem i et norgesglass? Vurderer å prøve å lage :)

Jeg har lagt karamellene lagvis med matpapir mellom i et glass eller kakeboks. Det har funket bra, enten de er steinharde eller litt mykere :D 

Jeg kom plutselig på at jeg hadde en oppgave som måtte leveres i løpet av morgendagen - den hadde jeg helt glemt... og begynte på den kvart på to nå :aww: Jeg fikk levert den for ti minutter siden da..... jeg er dog litt usikker på kvaliteten, men det er sikkert godt nok :) 

Nå skal jeg kaste i meg litt mat, og så setter vi kursen mot Budor tror jeg... kjenner at skitur er tingen i kveld :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Føler det blir litt lenge å vente på noe fra ebay i år, men kanskje bestille så jeg har til neste år...

Hmm jeg får prøve å koke de lenger neste gang- det gikk veldig fort til det ble en tykk masse, bare halve tiden av hva de sa det fort kunne ta, så mulig feilen er der. Og/ eller for lav varme. Men da har jeg jo finfin unnskyldning til å prøve å lage flere :) 

Jo bedre kasserolle, jo kortere koketid. Så det er nok det som gjorde at det gikk veldig fort i forhold til beregnet tid :)

Jeg har lett etter godteripapir i Norge uten å finne, så jeg var rimelig fornøyd da jeg kom på ebay :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kokospaniel skrev:

Bra ho kom seg heim. Det er så utrolig kjipt når de lufter seg selv over lenger tid. 

Ja, først så blir man eitrandes forbanna for så å bli redd og se for seg det værste :sleep:

Trøtt! Men får jeg sove mer? Neida :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...