Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg hadde klikket og sluppet ut kelpien ut på stua og så lagt meg igjen :lol: 

Ja det er det jeg har gjort... men søsters hund er skadet og kan ikke leke med andre hunder, så da blir det ramaskrik og kelpien kastet tilbake igjen... oooo gleden med familiejul... :P 

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Ja det er det jeg har gjort... men søsters hund er skadet og kan ikke leke med andre hunder, så da blir det ramaskrik og kelpien kastet tilbake igjen... oooo gleden med familiejul... :P 

Det der hadde vært årsaken til krig hos oss :lol: 

Jeg føler så med deg! 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det der hadde vært årsaken til krig hos oss :lol: 

Jeg føler så med deg! 

Takk, har vært litt krig hos oss også... underlig hvordan man blir barn igjen med en gang alle er salmet i samme hus :P men regner med å få det fredeligere i år siden søster skal jobbe mye, bor bare 40 min unna selv og andre søster og barn og mann skal feire hos svigerfamilien sin... ooo fred i heimen :P 

Skrevet

@Tonje og @Turb det er ingenting som litt familiesammenkomst på trange steder, hvor alle går inn i sine gamle roller ;-) Jeg ønsker meg hytte til tilbaketrekning. En vil jo gjerne treffe folk, en trenger bare ikke å se de absolutt hele tida... 

@enna jeg har kjøpt meg dagslyslampe. Synes det hjelper litt. 

• Like 1
Skrevet
5 minutter siden, Turb skrev:

Takk, har vært litt krig hos oss også... underlig hvordan man blir barn igjen med en gang alle er salmet i samme hus :P men regner med å få det fredeligere i år siden søster skal jobbe mye, bor bare 40 min unna selv og andre søster og barn og mann skal feire hos svigerfamilien sin... ooo fred i heimen :P 

Ja, det rr helt merkelig greie det der.. samme hos oss :P 

• Like 1
Skrevet
5 minutter siden, Turb skrev:

Kjenner jeg at jeg er utrolig glad for at vi har så liten familie at vi ikke har slik familiesammenkomst i jula. Hadde klikke i vinkel av folk med rare vaner :P

Skrevet

Akkurat nå moter jeg meg opp til å vaske i 2.etasjen. Formen er noe bedre, så da kjører jeg bare på til det sier stopp.

OG pga flytting av noe greier på jobb så kan vi kjøre en dag tidligere nordover. :ahappy: Gleder meg! Feiret sammen med familien til TJ i fjor, og det er litt tammere det (men trivelig altså!!) og de er som noen glupske rovdyr med julegavene. Nordafor bruker vi timesvis på pakkeåpning (nesten så TJ gruer seg :lol::lol: ). Liker å dra ut julaften lengst mulig, og å få med meg hva de andre får og sånt. :) 

Nei, tror jaggu jeg må fyre i gang litt julemusikk under vaskingen. :D

Skrevet
55 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Tonje og @Turb det er ingenting som litt familiesammenkomst på trange steder, hvor alle går inn i sine gamle roller ;-) Jeg ønsker meg hytte til tilbaketrekning. En vil jo gjerne treffe folk, en trenger bare ikke å se de absolutt hele tida... 

@enna jeg har kjøpt meg dagslyslampe. Synes det hjelper litt. 

Jeg pleier som regel å kose meg i jula altså, men sovefasilitetene ødelegger litt for idyllen må jeg innrømme. Og nå som jeg er voksen (nesten hvertfall :P ) så føler jeg egentlig at jeg trenger litt tid for meg selv sammen med samboer også i løpet av de 10 dagene der. Det ER koselig, det hadde bare vær så deilig å dratt hjem til seg selv igjen på kvelden. Menmen, det dukker vel opp en bedre løsning om noen år :P 

Skrevet

Blir litt bekymret over reklamen på sonen. Jeg blir tilbudt russiske unge sexye kvinner:blink:Har hverken lyst eller tid til sånt jeg.

Så lurer jeg på. Ser at sesong 6 av Game of thrones er kommet på video. Men er det sesong 6 nrk skal sende på nyåret?

• Like 1
Skrevet
19 minutter siden, Wednesday skrev:

Saluki er gøy å løpe sammen med, sier Rafiki. Nå skal han gå og legge seg i koma litt. 

Og det var hvem sa du..... Kan'ke komme med sånt uten å si HVEM!! ;) 

Skrevet
Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Og det var hvem sa du..... Kan'ke komme med sånt uten å si HVEM!! ;) 

Jo, det var en vakker lys korthåret hann som het Zeppo/Seppo (?). :D Møtte han og eier Britt for et par dager siden, og jeg stoppa dem og stilte tusen spørsmål :icon_redface: Så nå har vi fått oss turvenner da :D

• Like 4
Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Jo, det var en vakker lys korthåret hann som het Zeppo/Seppo (?). :D Møtte han og eier Britt for et par dager siden, og jeg stoppa dem og stilte tusen spørsmål :icon_redface: Så nå har vi fått oss turvenner da :D

Hmmmm...vet jeg ikke hvem er. Hvor er den fra, fullt navn takk :) 

Skrevet
Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Hmmmm...vet jeg ikke hvem er. Hvor er den fra, fullt navn takk :) 

Jeg vet ikke fullt navn, men er en omplasseringshund på halvannet år. Tror hun sa han het Teppo (?) før, men at hun endret det. 

Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Jeg vet ikke fullt navn, men er en omplasseringshund på halvannet år. Tror hun sa han het Teppo (?) før, men at hun endret det. 

Da må du finne det ut :) 

Skrevet
2 timer siden, Turb skrev:

En kollega på ca 40 år fortalte at i familiesammenheng blir hun den trassige minsteungen som er sur fordi hun ikke får være med å bestemme. :lol:

• Like 3
Skrevet
27 minutter siden, Annik skrev:

Hvem melder seg frivillig til å hjelpe til med innpakking av karameller?! :D

20161206_110449.jpg

Jummi!!

Laget fløtekarameller i går, lavkarbo style, men de ble så himla klissete at de må ligge i frysere..

Hva bruker du til å pakke de inn med?

Guest *Kat84*
Skrevet
4 timer siden, Raksha skrev:

Jeg er så smart. SMRT! :aww: Delte opp kanin i går, og frøs ned beinrestene og fremparter til hunder. Det jeg ikke tenkte på var at jeg skylte det i vann før jeg delte opp, og slapp alt i en pose og la i frysern. Noen som ser problemet? Ja? Skulle ta ut et bein til Lupin nå, og jadda, en stk bunnfrosset klump av kaninbein. Kasta den i gulvet et par ganger, men var redd for å ødelegge gulvet :aww:  Får ligge til tining en stund. :aww:  Darwins award goes to.... :lol: 

Jeg er også smart av og til. Det var derfor jeg gikk til anskaffelse av øks og liten slegge :aww:  
Dessverre hjelper ikke det på den smartheten som gjør at jeg legger innmaten på bunn av fryseren, og to plastsekker med bein og hjerter OVER DER IGJEN! :pinch: 

Det ble ikke noen 3 timer + tur. Det var tåkete, bakkefrost, og spinnglatt. Det ble 2,5 time i stedet. Fordelen med å begynne turen veldig tidlig er at da er det ikke folk ute fant jeg ut. 
Så Sjef har løpt løs nesten hele veien, unntatt på hovedstien på vei tilbake igjen :) Nå ligger han og sover. Og er littegrann furten fordi jeg ikke lar ham ligge i verken senga eller sofaen.

Forstår ham godt jeg. Bare fordi han hoppet rett uti et gjørmehull som dekket nesten hele hann og plutselig ble brun, for så å bli "tvunget" til å bade for å vaske av det verste, for så å bli spylt godt i dusjen hjemme er det INGEN grunn for å nekte ham å sove på hans favorittplasser.... :P 

Skrevet

Hvorfor er det sånn at NOEN dager har man masse på hjertet - og andre dager ingen ting? I dag er en sånn "ingenting" dag, egentlig :aww: 

• Like 7
Skrevet

Akkurat nå slæpper jeg åff etter å ha shinet kontor og soverom + loftgang. Har stormlufta skikkelig og det lukter så godt og friskt der oppe nå. :ahappy:  Ble ikke helt utslitt heller, så skal snart dra meg ut på tur med hundene. Må spise litt først bare. :)

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...