Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

17 timer siden, Siri skrev:

Det ER gøy - og enda gøyere er det når man har med selskap som står for underholdningen... som å gå på snørra og sånt :D 

Kan hende det er gøy å se på, men jeg hadde blåmerke fra hofta til knærne på begge beina, samt over hele korsryggen, så jeg tenker at jeg kan spare meg for å være den slags underholdning :lol: 

--

I natt trodde jeg at jeg hadde sovet litt lenger enn jeg pleier, for klokka var halv seks når jeg våkna første gangen - så kom jeg på at jeg ikke la meg før halv to, så det var bare 4 timer søvn før første avbrudd allikevel :rolleyes: Jeg savner å sove en hel natt i ett strekk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg har lyst til dra på besøk til @enna, jeg, og spise meg stappa på julegodt ;) 

10 timer siden, Krutsi skrev:

Det bare hundehold på et viss nivå der man kan si "nå får du **** meg ta å gi deg" og så går hunden på do :aww: 

Det er effektivt! Bikkja mi får gå løs i skrenten utenfor huset og tisse der noen ganger om dagen, men av og til er det så gøy å være ute at "komma, ska vi gå inn" med pusestemme ikke funker. "****, må du hør etter!!" pleier å virke. 

Jegskjønner ikke blandingseiere jeg heller. Hunden deres blir vel ikke mindre hund av å være blanding? Den er da vel fortsatt en søt og fin hund, selv om den ikke er renrasa...? Kan den ikke få være en søt og fin bastard da? 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg kjenner at jeg har lyst til dra på besøk til @enna, jeg, og spise meg stappa på julegodt ;) 

Det er effektivt! Bikkja mi får gå løs i skrenten utenfor huset og tisse der noen ganger om dagen, men av og til er det så gøy å være ute at "komma, ska vi gå inn" med pusestemme ikke funker. "****, må du hør etter!!" pleier å virke. 

Jegskjønner ikke blandingseiere jeg heller. Hunden deres blir vel ikke mindre hund av å være blanding? Den er da vel fortsatt en søt og fin hund, selv om den ikke er renrasa...? Kan den ikke få være en søt og fin bastard da? 

Hahaha ja! Her regner det "litt" om dagene og da vil jo helst ikke frk prippen gå på do.. så i går trasket hun lenge fordi hun måtte på do, fikk tilbudet men snudde i døra and repeat.. så jeg kastet henne ut i regnet, og enda ville hun ikke gå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahaha ja! Her regner det "litt" om dagene og da vil jo helst ikke frk prippen gå på do.. så i går trasket hun lenge fordi hun måtte på do, fikk tilbudet men snudde i døra and repeat.. så jeg kastet henne ut i regnet, og enda ville hun ikke gå :P 

Hehe, litt motsatt problem av oss da, men vil de ikke pisse så må de få beskjed om at matmor ikke gidder å stå og vente i all evighet... Spesielt ikke kl 23 når jeg vil legge meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rosinbolle skrev:

Hehe, litt motsatt problem av oss da, men vil de ikke pisse så må de få beskjed om at matmor ikke gidder å stå og vente i all evighet... Spesielt ikke kl 23 når jeg vil legge meg :P

Hahaha ja :P jeg tar meg i det så mange ganger at jeg savner rottisen crut.. hun løp ut og tisset og kom tilbake hver gang jeg ba henne om det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

50 minutter siden, 2ne skrev:

Kan hende det er gøy å se på, men jeg hadde blåmerke fra hofta til knærne på begge beina, samt over hele korsryggen, så jeg tenker at jeg kan spare meg for å være den slags underholdning :lol: 

Øvelse gjør mester vet du :P Man må jo ikke gi seg :D 

50 minutter siden, 2ne skrev:

I natt trodde jeg at jeg hadde sovet litt lenger enn jeg pleier, for klokka var halv seks når jeg våkna første gangen - så kom jeg på at jeg ikke la meg før halv to, så det var bare 4 timer søvn før første avbrudd allikevel :rolleyes: Jeg savner å sove en hel natt i ett strekk :aww: 

Kjipt... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tricolor skrev:

Takk for all omtanke og alle klemmer. Det varmer.

Skulle prøve å forberede meg til tidlig jobb i morgen, så jeg la meg tidlig. Men Ole Lukkøye var ikke på jobb i gårkveld.

Må piske meg opp og ut med det firbeinte enebarnet.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tricolor skrev:

Takk for all omtanke og alle klemmer. Det varmer.

Skulle prøve å forberede meg til tidlig jobb i morgen, så jeg la meg tidlig. Men Ole Lukkøye var ikke på jobb i gårkveld.

Må piske meg opp og ut med det firbeinte enebarnet.

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld testet vi ut vårt lille fysak rom. Litt moro for kjernemuskulaturen/hjernen, når det er dårlig vær ute :) 

 

Slik som i natt: 5 varme og myyye vind- blir fine polerte veier nå tenker jeg :(

20161204_214023[1].jpg
Prøver å lære bjørnen å gå sidelengs :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stress-start på uka siden jeg måtte til veterinær med Lita. I går fikk jegtlf da jeg var på lefsebaking hos venninne, at gubben hadde - ute på tur - oppdaga at ho halta og det blødde skikkelig fra ene poten. Da jeg kom hjem i går kveld sjekka jeg henne og fant to klør revet opp. Så vetrinær i dag med opprensking og fjerning av to oppflisede klokapsler, og maks nedklipping av samtlige klør (hun har ekstremt kraftige og harde klør, vanskelige å klippe).
Nå er hun med meg på jobb og sover innetulla i pledd og dyne på kontoret mitt. Hun pleier å bruke lang tid på å våkne etter sedering, så hun sover nok hele dagen.
 

..oppdaga jo også da jeg veidde henne i dag at hun nok har blitt litt rund i kantene igjen. Far i huset og yngste pode har en sterk trang til å ville snike til henne godbiter, og det syns...

lita.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tricolor skrev:

Takk for all omtanke og alle klemmer. Det varmer.

Skulle prøve å forberede meg til tidlig jobb i morgen, så jeg la meg tidlig. Men Ole Lukkøye var ikke på jobb i gårkveld.

Må piske meg opp og ut med det firbeinte enebarnet.

:hug: 

Ole lukkøye var ikke på jobb her heller, så brukte 3 timer på å få lillemor til å sovne, og sove i fire timer, og så 2 nye timer på å få henne til å sove mer, når endelig hun sovna så fikk ikke jeg sove :aww:  Duppet av litt mellom 6 og 7, våkna av at svigermor ble henta, og lå våkne til lillemor ville opp halv ni. Nuh tror jeg kanskje jeg skal ta igjen litt søvn. Huset flyter så burde rydde og ordne, men tror søvn vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Hahaha ja! Her regner det "litt" om dagene og da vil jo helst ikke frk prippen gå på do.. så i går trasket hun lenge fordi hun måtte på do, fikk tilbudet men snudde i døra and repeat.. så jeg kastet henne ut i regnet, og enda ville hun ikke gå :P 

Jeg gidder ikke å prøve en gang, så her får prinsen på erten en tur i 20 tiden og så blir det ikke mer før neste dag. hans feil at han nekter å tisse ute i hagen hvis det regner :aww:

Noen ganger savner jeg å ha hund som ikke bryr seg om været :aww: Ikke det han her har ikke et valg om å gå ut :P men 23-24 om kvelden har jeg liten tålodighet til sutring fordi det regner ute, eller den gjelder vel generelt :lol:

 

Lite søvn på meg også i natt. Olelukkøye gav alt sovestøvet til gubben i går. Jeg fikk ingenting :aww: Litt dårlig samvittighet for at jeg klarte å vekke han på et tidspunkt, men hva skal man gjøre når alle dyra døøøør av mat klokken halv 2 om natten :aww: De fikk det til å høres ut som at de ikke hadde spist på evigheter, det vet jeg er tull :aww: Jaja, de slapp å døøøøø i natt også :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det 9 sammenhengende timer og to bonustimer. Godt! Men, forkjølelsen henger fortsatt i. Nå må kroppen min begynne å forstå at jeg har masse som skulle vært gjort. :getlost: Velvel, får jobbe en liten time på pcn, og så se hva jeg har ork til etterpå. Pusse gelenderet på trappa er jo ikke så slitsomt (bare kjedelig) så det burde jeg få til. For nei, vi er enda ikke ferdig med trappa. Begge ble sjuke, og Tj har jobba alt for mye så da trekker det ut i tid ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rafiki løp i full fart i skogen, snubla, og nekta å stå på benet sitt! Han hylte ikke skikkelig engang, klarte bare få ut en hes pistring. Skrekk!! :cry: Jeg var 100% sikker på at benet var brekt, så jeg bar han et stykke. Satte han ned for å teste etter en stund, og da gikk han vanlig. Puh! :o Nå synes det ikke på han i det hele tatt at han datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Øvelse gjør mester vet du :P Man må jo ikke gi seg :D 

Noen ting syns jeg det er greit å gi seg på :P Nå er det 21 år siden jeg hadde ski på beina sist, så jeg klarer meg sikkert fint uten ski de neste 21 årene også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo perfekt turvær for bikkjene da, de kan jo løpe hvorsomhelst i skauen og på jordene istede for å gå langs brøytekanter, men pittelitt snø hadde ikke gjort noe :)

Gikk på et rådyrfall sted, med masse pels og blod (og revebæsj, vanlig at reven vaser rundt på sånne steder @Pringlen?)  bikkjene fikk spist endel pels, så det blir interessant bæsj fremover :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...