Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet
Akkurat nå, Paranomia skrev:

Nei, kun et kontonr 

Forsikringen da, om bilen ikke er omregistrert og dere fortsatt har fordikringen.

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Forsikringen da, om bilen ikke er omregistrert og dere fortsatt har fordikringen.

Da har isåfall han tatt kontakt med forsikringsselskapet for å få tak i personnr, forsikringsselskapet nektet på at de hadde gitt ut den informasjonen men vanskelig å vite. 
Hvordan han har funnet ut av forsikringsselskapet vet vi heller ikke, men noen kloke sjeler mente han kanskje hadde funnet ut av det via statens vegvesen. 

Skrevet

Nei, kun et kontonr 

Står det personnummer på del to av vognkortet kanskje, eller er det bare fødselsdatoen?

Uff, det er en virkelig kjip situasjon. Håper dere får ordnet opp i det! Hva sier advokaten om saken nå?

@Tommy :hug: Håper det bare er noe rusk i systemet som er lett å ta knekken på eller som går over av seg selv. 

Skrevet
3 minutter siden, Paranomia skrev:

Da har isåfall han tatt kontakt med forsikringsselskapet for å få tak i personnr, forsikringsselskapet nektet på at de hadde gitt ut den informasjonen men vanskelig å vite. 
Hvordan han har funnet ut av forsikringsselskapet vet vi heller ikke, men noen kloke sjeler mente han kanskje hadde funnet ut av det via statens vegvesen. 

Men nå må dere vel kunne få igjen bilen? For verkstedet leverer den vel ikke tilbake til han kjeltringen?

@Tricolor og @Tommy :huh: :hug:

Skrevet
3 minutter siden, Polfarer skrev:

Står det personnummer på del to av vognkortet kanskje, eller er det bare fødselsdatoen?

Uff, det er en virkelig kjip situasjon. Håper dere får ordnet opp i det! Hva sier advokaten om saken nå?

Vet du, det gjør det faktisk. Takk :D Vi sjekket bare del 1, men det står jo faktisk på del 2. Da er vi kanskje ikke i så deep shit som forventet, da :D Eller, vi er jo det hvis han finnet ut at han sitter på personnr og kan bruke det, men da kan det hende det ikke var intensjonen hans ihvertfall. 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Men nå må dere vel kunne få igjen bilen? For verkstedet leverer den vel ikke tilbake til han kjeltringen?

Han nekter å oppgi hvor den står :icon_confused: Skademeldingen er jo ikke verdt papiret den er skrevet på heller, beviser ingen skyld på han som visstnok hadde kjørt på "vår" bil. Isåfall blir vi sittende med verkstedutgiftene. 

Skrevet

Vet du, det gjør det faktisk. Takk :D Vi sjekket bare del 1, men det står jo faktisk på del 2. Da er vi kanskje ikke i så deep shit som forventet, da :D Eller, vi er jo det hvis han finnet ut at han sitter på personnr og kan bruke det, men da kan det hende det ikke var intensjonen hans ihvertfall. 

Han nekter å oppgi hvor den står :icon_confused: Skademeldingen er jo ikke verdt papiret den er skrevet på heller, beviser ingen skyld på han som visstnok hadde kjørt på "vår" bil. Isåfall blir vi sittende med verkstedutgiftene. 

Det er jo helt sykt... hva sier advokat?

Skrevet
2 minutter siden, Paranomia skrev:

Men forsikrinsselskapet får vel vite hvor den står?

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Det er jo helt sykt... hva sier advokat?

Tja. Mye :lol: Egentlig bare at vi må vente på at forliksrådet skal sette opp en tid til vi får tatt det der. Men at systemet er så dårlig som det faktisk er overrasker meg. Var ikke vits å klage på at trusselsaken ble henlagt heller. Og vi kan få igjen maks 6000 av advokatutgifter så uansett hvordan vi vrir eller vender på det her taper vi penger. Mye penger. Forsikringsselskapet dekker saken altså, men det er fortsatt 4000 i fast egenandel og 20% bevegelig. La oss bare si at vi er godt over 6000 i egenandel allerede... 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Men forsikrinsselskapet får vel vite hvor den står?

Nei, han nektet siden de hadde sagt at de ikke kunne forholde seg til han. Sjarmerende type :sheldon:Alternativet er å ringe rundt til alle verkstedene i nærheten (og alle ikke i nærheten) og høre, men da har vi ingen sak i forliksrådet, en bil som er smadret (den ble hentet av Viking) som forsikringen ikke vil dekke (siden det er tvil om hvem som har skyld). Så må nesten bare høre med advokaten hva han tenker er lurest å gjøre. Vi har fått beskjed om å holde oss langt unna den bilen what so ever. 
Og hvis han finner ut at han vil hente den bilen fra verkstedet i morgen kan ikke verkstedet holde tilbake bilen heller :/  

Skrevet
1 minutt siden, Paranomia skrev:

Tja. Mye :lol: Egentlig bare at vi må vente på at forliksrådet skal sette opp en tid til vi får tatt det der. Men at systemet er så dårlig som det faktisk er overrasker meg. Var ikke vits å klage på at trusselsaken ble henlagt heller. Og vi kan få igjen maks 6000 av advokatutgifter så uansett hvordan vi vrir eller vender på det her taper vi penger. Mye penger. Forsikringsselskapet dekker saken altså, men det er fortsatt 4000 i fast egenandel og 20% bevegelig. La oss bare si at vi er godt over 6000 i egenandel allerede... 

Nei, han nektet siden de hadde sagt at de ikke kunne forholde seg til han. Sjarmerende type :sheldon:Alternativet er å ringe rundt til alle verkstedene i nærheten (og alle ikke i nærheten) og høre, men da har vi ingen sak i forliksrådet, en bil som er smadret (den ble hentet av Viking) som forsikringen ikke vil dekke (siden det er tvil om hvem som har skyld). Så må nesten bare høre med advokaten hva han tenker er lurest å gjøre. Vi har fått beskjed om å holde oss langt unna den bilen what so ever. 
Og hvis han finner ut at han vil hente den bilen fra verkstedet i morgen kan ikke verkstedet holde tilbake bilen heller :/  

Herregud, dette er bare så vanvittig :o

• Like 1
Skrevet

Men som en klok mann sa (svigerfar :heart:): Når det har kommet blader på trærne er denne saken over, og skulle alt gå helt galt er ikke summen så ille at livet deres er over. Det blir litt vanskeligere for en periode, men dere har mange rundt dere som kan hjelpe dere og dere kommer bare sterkere ut av dette :wub: 

• Like 13
Guest *Kat84*
Skrevet

1 minutt siden, Paranomia skrev:

Herregud, det her er jo helt vilt :o  
Jeg håper virkelig at det blir en ordning på det. Advokatutgifter er jo bedre å betale enn all reparasjon på bilen. En eller annen type smell må den fyren få altså! Krysser alt jeg kan for at dere får komme til raskt i forliksrådet, og at dere får medhold på alle punkter slik at han blir stilt 100% ansvarlig... :hug: 

Men som en klok mann sa (svigerfar :heart:): Når det har kommet blader på trærne er denne saken over, og skulle alt gå helt galt er ikke summen så ille at livet deres er over. Det blir litt vanskeligere for en periode, men dere har mange rundt dere som kan hjelpe dere og dere kommer bare sterkere ut av dette :wub: 

Veldig fint sagt av svigerfar. Han virker som en god mann og en super støtte for dere :)  

Sjef er utslitt han. 
Først tur i høy hastighet som han ikke er vant med å få lov til å holde, og så etter litt hvile måtte han trene på å sitte bamse. Han sover god nå for å si det mildt :P 

Skrevet

Hadde forresten en runde der jeg så Arne Dahl på netflix og selv om jeg har bodd i Sverige så innså jeg at jeg i hovedsak kjente igjen navnet på alle stedene fordi det er brukshundklubber der :P 

• Like 2
Skrevet

Hadde en herlig formiddagstur på ski i dag. Godt med en fridag etter helgevakt.

image_zps7vvsdaxc.jpeg

Barske gutter har is i skjegget, hilsen Fetter. :cool: 

• Like 20
Skrevet
7 timer siden, Tommy skrev:

Familiehunden dør av kreft, under en uke senere mistenkes det at Falcon har svulst på nyra. Fy ****.

:hug:

6 timer siden, Caroline skrev:

Ja, glemte tida fullstendig! Jobba først fra 06-14, handla på vei hjem, lufta hunder osv først, så det tok litt tid før jeg kom i gang, så da ble det seint. Men fy så tungt å stå opp igjen i dag 04.30. 

Det er jo tortur å stå opp så tidlig, om det ikke er utstilling!

1 time siden, Paranomia skrev:

Dette er en syk, syk historie!

Jeg har spart nesten 400 kroner i dag - stakk innom ei fôrtispe jeg hadde tenkt til å stille i romjula, men hun har bare sagt POFF og sluppet alt av pels. Så den gidder jeg ikke å melde på :P 

Skrevet
5 minutter siden, SFX skrev:

:hug:

Det er jo tortur å stå opp så tidlig, om det ikke er utstilling!

Dette er en syk, syk historie!

Jeg har spart nesten 400 kroner i dag - stakk innom ei fôrtispe jeg hadde tenkt til å stille i romjula, men hun har bare sagt POFF og sluppet alt av pels. Så den gidder jeg ikke å melde på :P 

Det er hverdagskost her annenhver uke :P Innrømmer det noen ganger hadde vært deilig å bo nærmere, men jeg vet ikke om jeg vil tilbake til Larvik heller. I forhold til alt annet enn jobb er det deilig å bo nærmere Drammen og den veien. 

Skrevet
1 time siden, Artemis skrev:

Hadde en herlig formiddagstur på ski i dag. Godt med en fridag etter helgevakt.

image_zps7vvsdaxc.jpeg

Barske gutter har is i skjegget, hilsen Fetter. :cool: 

Is og skjegg du lizzm.... 
14962597_1506886299338574_6018881386769851471_n.jpg?oh=fa798c8c89e6b723af6f4266abb6ccbb&oe=58BF50D5

:lol::lol::lol: 

• Like 24
Skrevet

7dd4a444473a7135f3ac851e6ea7ca25.jpg

416f2d301cf107337d92e74fd3c05213.jpg308cebf7a0e1207f636a326ac94fd9ca.jpg

Sansa synes kuene er passe teite for det aller meste. Ikke vil de leke, ikke hører de på henne også må vi ditt HVER dag! Herlighet. Hun synes kvigekalvene er myyye morsommere for de er det litt mer liv i [emoji41] Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal melde henne på eller ikke på romjulsutstillingen.

Også har jeg ordnet frem nisseklær til ungene :D To som skal gjøre nissestreker og nissegleder imorgen!

• Like 4
Skrevet

Stor klem til @Tricolor og @Tommy:hug: 

Vært hjemme hos foreldrene mine i helgen og hilst på "min" nye hund:ahappy: (Mamma og pappas nye hund, men siden jeg er medlem i NKK og jeg skal stille henne, ble jeg satt som eier)
Cherie er mammaen til Inya, og da det ble kjent at mamma og pappa var på utkikk etter ny bestevenn, var vi så utrolig heldige at oppdretteren til Inya tilbød oss å overta Cherie. Utrolig generøst av dem, og de savner henne, men hun stortrives som bortskjemt enehund, og hun slo seg til ro allerede de første timene i huset:ahappy:

Junior ble i allefall glad for enda en hund å kose på:wub:

15356649_1179972272057921_25044735319908
Snill, trygg og tvers igjennom herlig, men jeg ser utrolig mye av Inya i både utseende og oppførsel:lol:
Nå er hun helt nedrøytet etter valpekull, men til våren blir hun atter en gang en flott dame:heart:

• Like 14
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...