Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november

xxx12345
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Pringlen skrev:

Ha ha, ja han er jo litt sånn politikergubbe :P Det skulle man ikke tro når man møter fyren i noe festeligere sammenhenger, men :D

Hadde han som lærer på ungdomsskolen,  husker vi var litt redd han :P desidert den læreren som ble respektert av flest elevet hvertfall. Streng,  men rettferdig, så tipper han er flink som dommer :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Guest *Kat84*
42 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg sverger til propolis fra forever living om vinteren, både i ansiktet og hender!

Den foretrekker jeg også :)
Den i kombinasjon med Gelly. 

Husverten har vært og målt og styrt på. Nå blir det plutselig oppvaskmasking til meg :)
Han hadde sjekket strømforbruk på små maskiner og vanlige maskiner, og sammenlignet hvor ofte hver enkelt måtte tas i bruk. 
Han fant ut at det var billigere for ham på sikt å montere en ordentlig en enn at jeg skulle bruke en liten daglig når ungene er her. 

Jeg protesterer ikke på det. Så nå føler jeg meg uendelig heldig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MarieR skrev:

Hadde han som lærer på ungdomsskolen,  husker vi var litt redd han :P desidert den læreren som ble respektert av flest elevet hvertfall. Streng,  men rettferdig, så tipper han er flink som dommer :) 

Aldri startet for ham selv, men vet han ikke er veldig knipen på poengene. Er nok en helt grei dommer. 

Har derimot vært på "Dansketur" med ham, da han var en av deltakerene på et Nordisk mesterskap vi var på. Det var, ehhh, underholdene :P 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og det er faktisk grunnen til at jeg driver med politikk. Det skjer faktisk veldig mye positivt også da, over hele verden. Opinionendringen er enorm. Jeg har litt trua jeg, om ikke for annet så fordi det føles bra å være positiv og jobbe med grønne greier sammen masse fantastiske mennesker! 

Jeg skulle ønske jeg greide å dele din optimisme :D 

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

MMmmm fant jeg brått i skapet mitt i dag også. Var godt etter to timer trening ute. 

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med meg... jeg elsker jo søte drikker, men kakao er liksom  ikke en av dem. Jeg drikker det jo av og til, men det er aldri det jeg har lyst på faktisk. Det blir nesten for søtt for meg, og jeg elsker jo sjokolade liksom... sånn ellers. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Artemis skrev:

Okei, takk for linker! Da jobbet jeg vel med utdaterte veterinærer da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg sverger til propolis fra forever living om vinteren, både i ansiktet og hender!

Er det parfyme og sånn i den? For når huden min er sår og sprukken som nå så blir jeg overfølsom mot omtrent alt. Akkurat nå kan jeg bare bruke spenol på hendene liksom, alt annet får jeg utslett av og hovner opp. Vinteren er en fantastisk tid for huden min altså:sheldon::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg er egentlig glad for Facebook.. for å lese litt kommentarerer her og der, finner man fort ut hvem man ikke bør kjøpe hund ifra og garantert ikke være forvert for :aww: 

Hahhahaa, jeg har tenkt akkurat det samme... og lista over NOT-oppdrettere blir stadig lenger :lol:. Ikke for det - de har jo feil raser, men like vel liksom :aww: 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Hahhahaa, jeg har tenkt akkurat det samme... og lista over NOT-oppdrettere blir stadig lenger :lol:. Ikke for det - de har jo feil raser, men like vel liksom :aww: 

Er jo greit å vite i tilfelle noen spør etter tips :aww:   
Du kan fforresten få et nytt navn på lista av meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Mhm! 

Og så innser jeg at jeg er en veldig snill eier av hunden til mine forverter.. jeg stiller opp alltid til pass og råd, og utover det så har jeg egentlig ikke lagt meg borti noe jeg :P 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg er egentlig glad for Facebook.. for å lese litt kommentarerer her og der, finner man fort ut hvem man ikke bør kjøpe hund ifra og garantert ikke være forvert for :aww: 

Og jeg tenkte at det er ikke rart jeg har veldig lite konflikter med mine forverter, har en god kommunikasjon og har egentlig et godt venneforhold med alle sammen når jeg leser rundt på sånne grupper :P Men for min egen del så verdsetter jeg forvertene mine SÅ høyt og glad alle føler seg trygge på at det er deres hund i hverdagen og de vet jeg kommer aldri til å ta hundene fra dem og til gjengjeld har jeg fine samarbeid om alt annet.

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er lykke å finne en 200 grams sjokoladeplate som man hadde glemt at man kjøpte før man dro på tur.:P

Foredrag skrevet ferdig, så i morgen så får det bli som det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg skjønner hvorfor folk ikke tør å være forvert jeg...

Jeg også, og på hvor mange crappy crappy avtaler folk går med på og faktisk tror er normalt :|  Og hvor mange oppdrettere som tror de kan bare ta hunden fra forverter for hva de selv ser på som "kontraktbrudd".... Lurer på om de er klar over hvem som ville ha vunnet hunden om man kom så langt i en konflikt.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Klematis skrev:

Det er lykke å finne en 200 grams sjokoladeplate som man hadde glemt at man kjøpte før man dro på tur.:P

Foredrag skrevet ferdig, så i morgen så får det bli som det blir.

Jeg tenkte det var et sjakktrekk å ta med en Fairtrade-sjokolade til møtet i dag, siden jeg skal lede en gruppe som skal gjøre Malvik til fairtradekommune. Det var bare det at det kom ti ganger så mange mennesker til møtet som det jeg så for meg, det ville blitt en halv sjokoladerute til hver. Så da tok jeg den med meg hjem da, og nå har jeg spist en stor del av den helt alene. :whistle: 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg også, og på hvor mange crappy crappy avtaler folk går med på og faktisk tror er normalt :| 

Mange rare avtaler ute og går ja! Jeg blir alltid litt sånn :huh: når noen sier de har betalt full pris mens oppdretter beholder avlsretten uten å kompensere valpekjøper for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Mange rare avtaler ute og går ja! Jeg blir alltid litt sånn :huh: når noen sier de har betalt full pris mens oppdretter beholder avlsretten uten å kompensere valpekjøper for det...

Ja! JEG kan ikke skjønne at man faktisk vil gi valpekjøpere dårligere betingelser enn man gir andre når man burde isteden verdsette gode valpekjøpere..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Stine skrev:

Det skrev jeg faktisk under på med Aragon. Men det var før jeg hadde noe særlig kunnskap om avlsavtaler, hundesporter, osv. 
Det endte uansett med at hun ikke ville pause agilitytreningen med tispa hun ville bruke så det ble ikke noe av. Heldigvis med tanke på hans helsestatus nå som ikke var kjent på det tidspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det skrev jeg faktisk under på med Aragon. Men det var før jeg hadde noe særlig kunnskap om avlsavtaler, hundesporter, osv. 
Det endte uansett med at hun ikke ville pause agilitytreningen med tispa hun ville bruke så det ble ikke noe av. Heldigvis med tanke på hans helsestatus nå som ikke var kjent på det tidspunktet. 

Det er fort gjort å gå i den fella som uerfaren valpekjøper, MEN oppdrettere burde være oppegående nok til ikke å prakke på valpekjøpere/forverter dårlige avtaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Stine skrev:

Det er fort gjort å gå i den fella som uerfaren valpekjøper, MEN oppdrettere burde være oppegående nok til ikke å prakke på valpekjøpere/forverter dårlige avtaler!

Ja, det er helt klart. Det var hennes første kull også. Og ser ut til at det ikke blir noen flere. Nå skal hun ikke ha Papillon mer heller. Vi fikk nå en ganske så perfekt hund. For oss. Så akkurat den biten har jeg ikke brydd meg med etter jeg visste bedre heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Snoffe skrev:

Er det parfyme og sånn i den? For når huden min er sår og sprukken som nå så blir jeg overfølsom mot omtrent alt. Akkurat nå kan jeg bare bruke spenol på hendene liksom, alt annet får jeg utslett av og hovner opp. Vinteren er en fantastisk tid for huden min altså:sheldon::lol: 

Ja, er parfyme i den. Så sikkert ikke så bra å bruke den når du har masse sår. Men Aloe Lotion er uten parfyme og fin å bruke til sårene er grodd, for så å gå over til propolis for å unngå flere sprikker og sår :)
Jeg bruker propolis så fort jeg kjenner jeg begynner å bli litt tørr på hendene, uavngegig av årstid egentlig, for det er en fryktelig deilig krem å bruke :P  

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Tidligere hadde jeg fæl hud om vinteren. Tørr og sprukken og j***. Det forsvant totalt når jeg begynte å ta tran, faktisk. Tipper andre omega 3 produkter/oljegreier fungerer på samme måte.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasket og trasket, skjønte ikke hvorfor tullehunden ikke bare kunne skynde seg å tisse. Neglebitt fordi man 'bare skulle ut og lufte til kvelds', vell vell. Til slutt tisset hun endelig, fornøyd eier. Nevnte eier var ikke like fornøyd med seg selv da hun kom hjem og innså hvorfor hunden ikke ville tisse, tispetrusa var jo fortsatt på...

Så ble det en god vask på Lyn til kvelds :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Fortsatt ikke spydd , til tross avokado og potetgull!  *smågleder*

På en annen side var jeg teit og skulle dusje for første gang siden fredag idag. Rørlegger'n mente vi måtte ha pose , jeg mente at jeg satt med beinet ut sånn at det gikk fint med et håndkle. . Holdt seg tørt oppå men vannet rant jaggu meg på undersiden av gipsen . .  Er ikke gipset helt rundt(pga hevelse etter operasjon)  så er mest vått der det kun er bandasje men gipsen er da våt her og der så får bare se om den endrer stilling også evt ringe sykehuset i morgen . . 

Så hvis andre lurer på dusjing med gips: Bruk pose og teip! Det holder ikke med håndkle.  

Det siste kunne jeg fortalt deg :aww: Men du får ha masse god bedring, og håper på knirkefri rekonvalesens!

1 time siden, Snoffe skrev:

Mye tips her nå, men kan foreslå mentholatum-krem :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...