Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Tåpelig spørsmål tidlig på morran, men får man igjen på forsikringa etter HD-røntgen? Vi har ikke sendt inn noe fordi vi har regna med man ikke får, men det hadde jo vært fint å få igjen noe av de 2500 kronene...

Nope. De eneste tilfellene du får igjen for det er om du evt må avlive pga HD. Selve røntginga og avlesing hos NKK må du betale selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

1 time siden, Pixie skrev:

Tåpelig spørsmål tidlig på morran, men får man igjen på forsikringa etter HD-røntgen? Vi har ikke sendt inn noe fordi vi har regna med man ikke får, men det hadde jo vært fint å få igjen noe av de 2500 kronene...

Hvis det er en del av utredning kan man få det dekt, men ikke hvis det bare er rutinemessig HD-røntgen. (Det kan da umulig være spesielt mye igjen av 2500,- etter at egenandel er trukket fra?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rocket skrev:

HEPA filter du tenker på? Det har vår, og hjelper jo sånn sett, problemet er nok mer alt støvet man roter opp når man flytter på ting og tang i forbindelse med støvsugingen.

Den begynner dog å bli moden for utskiftning den støvsugeren, og de har gjerne blitt endra bedre på sånt siden denne ble kjøpt i 08. (Har bytta filter regelmessig altså :) )

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Ja, det når man virvler opp ting når man rydder er bare døden! Jeg trodde lenge jeg bare hatet å rydde, jeg, min mor sa alltid at hun hater å rydde så mye at hun begynner å klø i nesa av det. Så var jeg til allergitest, og ups... :lol:  For meg er klesvask drepen! Særlig hvis klærne har fått ligge litt på gulvet først, eller ligget en liten stund i skittentøyskurven... Huttetu!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok opp valpen i senga. Tenkte jeg skulle ha en litt hyggelig, sen morgen med verdens nydeligste valp. Det jeg glemte er at verdens nydeligste valp, også er verdens farligste piraya på deltid. Tror hun har smakt på samtlige steder som går ann å smake på! Skulle aldri gitt henne V&H og elgoppkok... hun blir nok spesielt blodtørstig som voksen.  

Eller så trenger hun å finne på noe kulere enn å slappe av hele dagen... bare å stå opp da!:lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Hvis det er en del av utredning kan man få det dekt, men ikke hvis det bare er rutinemessig HD-røntgen. (Det kan da umulig være spesielt mye igjen av 2500,- etter at egenandel er trukket fra?)

Med mindre man har Gjensidige, som kun har bevegelig egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemmekontor igjen (min egen lille private protest mot p-avgiften på jobb.... :aww:), og har to riktig fornøyde hunder liggende her nå. De fikk ferske hjorteknoker til frokost. DET var visst skikkelig skikkelig digg - så digg at Willy var helt utslitt etter hvert :lol:. Yasmine er mer utholdende og gnager fortsatt... 

... men det er passe frustrerende å sitte med sånn hjemmekontorløsning, for det er ikke hver dag den fungerer like bra. Nå f eks skulle jeg ta fram noen dokumenter i en sak - også "eksisterer" de ikke faktisk... mappa er tom... jeg vet jo at det er dokumenter der, men noen ganger kommer de bare ikke opp, evt er det dokumenter som ligger der men som ikke er tilgjengelige. Skikkelig irriterende. Jammen godt det ikke er presserende saker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå sitter jeg og planlegger innkjøpene for en stund fremover. Greit å ha middager liggende i frysen og slippe å tråkke rundt på butikken som en forvirret tulling og bare komme ut derfra med mat for 2 dager :aww: 

Etter det skal jeg ut på månedens siste besøksrunde i butikker. Bare 4 stykker i dag. Og i morgen skal jeg tidlig opp og ta de helt siste intervjuene på flyplassen denne måneden. Av en eller annen grunn har de kuttet mengde der også. Uten å informere meg, jeg har bare merket det i form av mindre vakter denne måneden. Skulle jo bli mer der, men det prosjektet var utsatt til "en gang i 2017" fikk jeg vite på SMS i dag morges :pinch: 

Nå ligger Sjef og synes synd på seg selv. Han får nemlig alt for lite kos. Ligger ved siden av meg her, og helt ute av det blå lager han en lyd som for oss kan sammenlignes med et oppgitt "ååååhhhrr!". Når jeg ser på ham så dytter han hodet inn under armen min og klemmer seg inntil. Raringen min :lol: 
Aragon legger seg bare tett inntil og er fornøyd med det han :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Har hjemmekontor igjen (min egen lille private protest mot p-avgiften på jobb.... :aww:), og har to riktig fornøyde hunder liggende her nå. De fikk ferske hjorteknoker til frokost. DET var visst skikkelig skikkelig digg - så digg at Willy var helt utslitt etter hvert :lol:. Yasmine er mer utholdende og gnager fortsatt... 

... men det er passe frustrerende å sitte med sånn hjemmekontorløsning, for det er ikke hver dag den fungerer like bra. Nå f eks skulle jeg ta fram noen dokumenter i en sak - også "eksisterer" de ikke faktisk... mappa er tom... jeg vet jo at det er dokumenter der, men noen ganger kommer de bare ikke opp, evt er det dokumenter som ligger der men som ikke er tilgjengelige. Skikkelig irriterende. Jammen godt det ikke er presserende saker. 

 

Huff da... Jeg leste kunder,  og ble litt sånn :blink: hva i all verden jobber du med egentlig? Her tar man virkelig kundeservicen til et nytt nivå.... :P

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

AN er jeg sliten.. Kvelden i går endte på sykehuset i en maskin for å sjekke om jeg hadde skumle skader. Ingen brudd i ansikt og ingen skader i hode og nakke, så veldig lettet. Hadde tydeligvis englevakt i går, så har nok brukt opp flaksen for resten av året, om ikke lengre :aww: Jeg klarer ikke være sur for at jeg trolig går glipp av kurs i helga heller, jeg er bare så lettet over at jeg er hel til tross for noen kutt, hovent ansikt samt veldig vond kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Christine skrev:

AN er jeg sliten.. Kvelden i går endte på sykehuset i en maskin for å sjekke om jeg hadde skumle skader. Ingen brudd i ansikt og ingen skader i hode og nakke, så veldig lettet. Hadde tydeligvis englevakt i går, så har nok brukt opp flaksen for resten av året, om ikke lengre :aww: Jeg klarer ikke være sur for at jeg trolig går glipp av kurs i helga heller, jeg er bare så lettet over at jeg er hel til tross for noen kutt, hovent ansikt samt veldig vond kropp. 

Oi! :console: Rideturen som gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2016 at 10:55 PM, Siri skrev:

Det ble jo bra jo :D. Vil du male mer? Jeg har et gammelt skap stående i uthuset som trenger både skraping og ny maling :aww: Det har bare  stått der i snart 3 år eller noe :aww: 

 

 

:lol: vel... 

skraping faktisk, sånn holder vi ikke på med i vår familie. Her maler vi rett over ting. 

På 19.10.2016 at 11:05 PM, *Kat84* skrev:

Det ble jo bra resultat! 
Men om du vil pimpe det litt senere har jeg sett at folk har malt i en litt knæsj farge bak. Altså den bakre veggen som vises. 
Turkis ble skikkelig tøft. Og oransje ville sikkert også blitt stilig. 

Men det spørs jo om det er noe som ville passet inn hos deg :P 

 

Ja har tenkt tanken, at jeg har lyst til å ta de innerste "veggene" i en annen farge. Men litt usikker på hvilken enda. Jeg tror jeg skal få kjøpt gardiner først, så får vi se, om jeg bare går for helt lyse gardiner kan det bli kult med litt mer farge på skapet iallefall. 

Jeg har bare slurvemalt det og, står man nære nok ser man at det muligens kunne trengt enda et strøk, og den siden inn mot veggen har jeg ikke malt i det hele tatt :lol: (og såklart har jeg ikke malt skuffene heller, de ble malt utenpå i lukket tilstand). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crap! Får ikke ringt hotellet vi har booka oss inn på, får ikke kontakt på det nr som er opplyst. Har sendt dem mail men ikke fått svar. Må nemlig få sagt fra at vi sjekker inn veldig seint, flyet lander i ni-tida i kveld! Hadde vært så kjipt å komme dit og så har de booket inn ny på rommet vårt :hmm: Det kan fort bli dyrt å finne nytt rom så seint på kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe flink til å være voksen altså. Ble oppringt av tryg her om dagen, som ville at jeg skulle flytte forsikringene mine til seg. Spurte og gravde om hvilke forsikringer jeg hadde og hva jeg betalte for dem. Var inne hos gjensidige og sjekket nå, og fant ut av at jeg ikke har innboforsikring... det er jo superuansvarlig av meg! Men reiseforsikring har jeg i det minste (og bil og hund såklart). Fant og ut at jeg har valgt for høy km-greie, satte den ned fra 12.000 km i året til 8000 og sparte 400kr på det. Sløvt å ikke lese av km-standen litt oftere altså. Så nå må jeg holde meg under 300km frem til jul. Men tror det skal gå greit.

Tryg-mannen skulle sende meg sms med tilbud, men det har jeg ikke fått enda... men jeg tror nok gjensidige er billigere, når man tar med kundeutbyttet i beregningen. 

Nå har jeg skrevet to jobbsøknader, i siste liten som vanlig. En frist i morgen, og en på søndag. Har bare hatt en måned på meg. Har ikke sendt dem enda, venter nok litt til.

 

 

@Pippin&Symra drømte om deg i natt! Tror det var en type sonen-treff på en steinerskole, var iallefall endel soniser der. Og det var sååå koselig å treffe deg :D (selv om jeg hadde en dårlig hårdag).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg er ikke noe flink til å være voksen altså. Ble oppringt av tryg her om dagen, som ville at jeg skulle flytte forsikringene mine til meg. Spurte og gravde om hvilke forsikringer jeg hadde og hva jeg betalte for dem. Var inne hos gjensidige og sjekket nå, og fant ut av at jeg ikke har innboforsikring... det er jo superuansvarlig av meg! Men reiseforsikring har jeg i det minste (og bil og hund såklart). Fant og ut at jeg har valgt for høy km-greie, satte den ned fra 12.000 km i året til 8000 og sparte 400kr på det. Sløvt å ikke lese av km-standen litt oftere altså. Så nå må jeg holde meg under 300km frem til jul. Men tror det skal gå greit.

Tryg-mannen skulle sende meg sms med tilbud, men det har jeg ikke fått enda... men jeg tror nok gjensidige er billigere, når man tar med kundeutbyttet i beregningen. 

 

@Pippin&Symra drømte om deg i natt! Tror det var en type sonen-treff på en steinerskole, var iallefall endel soniser der. Og det var sååå koselig å treffe deg :D (selv om jeg hadde en dårlig hårdag).

 

Det kan være lurt å ta kontakt med gjensidige og fortelle at tryg har kommet med et tilbud. Broren min gjorde det da IF kom med et bedre tilbud på bilforsikring, da fikk han noen bedre vilkår hos gjensidige som da fikk beholde han som kunde (sånn veldig kort fortalt hehe). Kan lønne seg å fortelle om tilbud og at man vurderer bytting, og høre hva de ev. kan tilby. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Betty skrev:

Det kan være lurt å ta kontakt med gjensidige og fortelle at tryg har kommet med et tilbud. Broren min gjorde det da IF kom med et bedre tilbud på bilforsikring, da fikk han noen bedre vilkår hos gjensidige som da fikk beholde han som kunde (sånn veldig kort fortalt hehe). Kan lønne seg å fortelle om tilbud og at man vurderer bytting, og høre hva de ev. kan tilby. :)

Ja du sier noe der, hadde ikke tenkt så langt! Får håpe tryg tar kontakt snart, hvis ikke så kan jeg jo ringe tilbake. Og så får jeg presse gjensidige litt :P De bør jo være interessert i å ha meg der, når jeg da skal ha 3 forsikringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Ja du sier noe der, hadde ikke tenkt så langt! Får håpe tryg tar kontakt snart, hvis ikke så kan jeg jo ringe tilbake. Og så får jeg presse gjensidige litt :P De bør jo være interessert i å ha meg der, når jeg da skal ha 3 forsikringer.

 

Ja ikke sant, og ofte så kommer de ikke med gode tilbud før de "må".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
36 minutter siden, MarieR skrev:

Oi! :console: Rideturen som gikk galt?

Jepp.. Hesten stupte hodekråke så jeg ble slengt av og landet på ansiktet. Idioten red (for siste gang!!!) uten hjelm, så helt sinnsykt at det gikk så bra som det gjorde. Ordentlig lærepenge det der altså! Den følelsen når ansiktet traff bakken var helt vanvittig, og når jeg så alt blodet på bakken og i hendene mine tenkte jeg at dette ikke gikk noe bra. Nå skal jeg pakke meg inn i bobleplast resten av året, for så flaks tror jeg aldri jeg har hatt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mackenzie skrev:

Fysøren, så flott hun er. Hvor gammel er hun blitt nå egentlig? :wub:

Da var vi tilbake i Kristiansand, og Kenzie har allerede lagt sin elsk på roomien min. Akkurat nå ligger hun i sengen til said roomie, bortskjemt lite troll det. Men så utrolig greit at de begge allerede digger hverandre, roomien har savnet hund siden hun flyttet hjemmefra og Kenzie får ekstra oppmerksomhet og enda mindre tid alene hjemme. Vinn-vinn! 

Takk:ahappy: hun er 13 år og 10 mnd, for å være eksakt:sleep::D

13 timer siden, Bjornal skrev:


Enkelte hunder eldes utseendemessig på så verdig måte, hun er definitivt en av dem! Håper du fremdeles får flere gode år med henne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tusen takk:heart: dessverre har vi oppdaget litt smågrums, kreft i blæra og begynnende nyresvikt:no: men veterinæren er optimistisk, og begge deler er mulig å behandle med medisinering og nyrefor, så jeg håper vi få beholde henne lenge enda. Er ikke klar for å miste sjelevenner min på mange år enda:hmm:

men hun har ikke vondt og er i veldig god form, så hun er lykkelig uvitende, heldigvis:D

6 timer siden, Pixie skrev:

Tåpelig spørsmål tidlig på morran, men får man igjen på forsikringa etter HD-røntgen? Vi har ikke sendt inn noe fordi vi har regna med man ikke får, men det hadde jo vært fint å få igjen noe av de 2500 kronene...

Som andre har sagt, vanlig HD-rtg er ikke en sykdom, men en undersøkelse på linje med f.eks vaksine. Du få ikke det igjen på forsikring heller. Men om det hadde vært del av en utredning, så hadde du kunne få det dekket alt etter hvilket forsikringsselskap og hvilke vilkår du har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Jepp.. Hesten stupte hodekråke så jeg ble slengt av og landet på ansiktet. Idioten red (for siste gang!!!) uten hjelm, så helt sinnsykt at det gikk så bra som det gjorde. Ordentlig lærepenge det der altså! Den følelsen når ansiktet traff bakken var helt vanvittig, og når jeg så alt blodet på bakken og i hendene mine tenkte jeg at dette ikke gikk noe bra. Nå skal jeg pakke meg inn i bobleplast resten av året, for så flaks tror jeg aldri jeg har hatt før. 

Enda godt det ikke gikk værre, det må ha vært en skikkelig skremmende opplevelse ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Christine skrev:

Jepp.. Hesten stupte hodekråke så jeg ble slengt av og landet på ansiktet. Idioten red (for siste gang!!!) uten hjelm, så helt sinnsykt at det gikk så bra som det gjorde. Ordentlig lærepenge det der altså! Den følelsen når ansiktet traff bakken var helt vanvittig, og når jeg så alt blodet på bakken og i hendene mine tenkte jeg at dette ikke gikk noe bra. Nå skal jeg pakke meg inn i bobleplast resten av året, for så flaks tror jeg aldri jeg har hatt før. 

Å herregud! Godt det gikk så bra med deg som det gjorde! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Christine skrev:

Jepp.. Hesten stupte hodekråke så jeg ble slengt av og landet på ansiktet. Idioten red (for siste gang!!!) uten hjelm, så helt sinnsykt at det gikk så bra som det gjorde. Ordentlig lærepenge det der altså! Den følelsen når ansiktet traff bakken var helt vanvittig, og når jeg så alt blodet på bakken og i hendene mine tenkte jeg at dette ikke gikk noe bra. Nå skal jeg pakke meg inn i bobleplast resten av året, for så flaks tror jeg aldri jeg har hatt før. 

Oi:shocked: griseflaks at det gikk bra!  Jeg endte med kraftig hjernerystelse og hukommelsestap etter å ha ramla av i full galopp når hesten bestemte seg for å bli dritredd gåseflokken som lettet på åkeren ved siden av oss. Husket ikke hvem jeg var før etter to dager. Og ingen visse noe om det, for jeg hadde kommet hjem, salt av hesten og oppført meg helt normalt. Og jeg bodde i kollektiv, så det var bare flaks at noen fant meg på rommet  om morgenen.... (og jeg brukte hjelm)

 

Hjelm neste gang, frøken:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kan jeg medele om at jeg klarer meg foreløpig helt fint ute internett og tv. Det er faktisk litt befriende. Men har jo fortsatt mobil og 4g da, så har brukt den såpass mye at jeg gikk tom for data for en uke siden :lol: (men det fine med ice er jo at de bare skrur ned hastigheten, så det er fullt mulig å titte på facebook og forum, selv om det tar en evighet å laste bilder). Også sitter jeg jo et annet sted enn hjemme nå da for å skrive søknader og sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...