Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Nå har jeg lastet ned booking.com-appen på telefonen for lett tilgang til all informasjon. Men jeg lurer på hvorfor jeg får beskjed om at minnet på mobilen er fullt, for jeg har et minnekort nesten uten innhold, det er type 48 GB ledig - eller, jeg lurer på hvordan jeg får telefonen til å lagre apper på minnekortet. Jeg har minimalt med apper, og må slette messenger hver gang jeg skal ha en annen app et par dager - som booking.com nå, men da måtte jeg slette Vipps også. 

Ei klesvask henger til tørk, en annen klesvask er satt på. Jeg har laget et dokument med adresser og GPS-koordinater til alle hotell, hostels, gasthause og utstillingsplasser som jeg skal få printet på et vis, jeg har betalt påmeldingen til den siste utstillingen (ups, trodde jeg hadde gjort det...), og nå skal jeg få i meg mat. Så blir det pelsstell av Glam, og deretter kjettingtrekk - litt for mye sol til at jeg synes de skal måtte jobbe hardt på formiddagen, så det ble utsatt. 

Så er det etterveksten jeg må fikse. Må ikke gjøres til helga, men jeg har et dusin avtaler på mandag, så i dag er lettest. 

Jeg har så mye sommerfugler i magen at dere aner ikke!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag til lunsj, og dagens lunsj til middag akkurat nå. 

Ferdig med første jobben nå. Nå blir det litt avslapping før tur med gutta. Og deretter skal jeg ut på et par småjobber igjen. 
For en start på helga :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg lastet ned booking.com-appen på telefonen for lett tilgang til all informasjon. Men jeg lurer på hvorfor jeg får beskjed om at minnet på mobilen er fullt, for jeg har et minnekort nesten uten innhold, det er type 48 GB ledig - eller, jeg lurer på hvordan jeg får telefonen til å lagre apper på minnekortet. Jeg har minimalt med apper, og må slette messenger hver gang jeg skal ha en annen app et par dager - som booking.com nå, men da måtte jeg slette Vipps også. 

 

Med forbehold om at du har samme system som meg, for å flytte allerede innstallerte apper: instillinger, appstyring, inn på hver app og velg lagring der. Jeg husker ikke helt om man får gjort sånn at de lagres direkte på kortet. Edit: glemte å si at du nok sikkert får frigjort endel plass om du sletter mellomlagrede data. Da går jeg under innstillinger og lagring. Der kommer det opp hva som brukes av minne. Trykk på mellomlagrede data og fjern dette. Her kan det bli liggende mye. Jeg vet ikke hvordan det gjøres på Iphone om det er det du har, jeg har samsung ... Men det er nok garantert noe sånt der også, for apper har mye som mellomlagres. Spesielt facebook.

Akkurat nå gler jeg meg veeeldig til middag. Vi skal ha biffsnadder av elg, med potetstaver og bearnaisesaus ved siden av. NAM!! Kjøttet ligger og temperer seg på kjøkkenbenken nå. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, vet hva som må til hvis det først har blitt våteksem.. Jeg tenkte mer forbyggende.. 

Eh. Ikke luft hunden i regnvær eller la den dusje/bade til du får tørket hunden knusktørr. :lol: Beklager, ingen gode råd. Hunden jeg hadde fikk det ofte. Det verste stedet var egentlig rundt endetarmsåpningen av alle ting. Ak, ak og ak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, 2ne skrev:

:P 

:whistle: 

27 minutter siden, Bananen skrev:

Eh. Ikke luft hunden i regnvær eller la den dusje/bade til du får tørket hunden knusktørr. :lol: Beklager, ingen gode råd. Hunden jeg hadde fikk det ofte. Det verste stedet var egentlig rundt endetarmsåpningen av alle ting. Ak, ak og ak!

Det er ikke pga fuktighet så vidt jeg vet at det dukker opp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Siri skrev:

:lol: Men du er jo så ung!!!! 

Jeg måtte smake på den isen jeg kjøpte i dag... endelig fant jeg den rette isen med sjokoladebiter og cookiedough :hyper:

Ooooh, jeg må kanskje kjøpe det, jeg, etter trening... Altså, greit nok at jeg gjerne vil gå ned et par kg, men hallo, man må vel kunne kose seg litt og? :lol: 

 

Jeg har meldt meg på min første gruppetime noen sinne på Elixia. Nå skal jeg straks ned dit og dø. :ustol: Kuro fikk en time i skogen først, men han er fortsatt ikke helt fornøyd - jeg har nemlig lagt fisk til tining på benken, og han synes det er horribelt urettferdig at den ligger utenfor rekkevidde for ham :ike:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke få lov til å være sur uten grunn? Det hjelper ihvertfall ikke å bli masa på om grunnen! Duh! Jeg har uka mi, jeg har jobbhelg, jeg skal liksom holde meg unna sukker, det er nydelig vær og dere skal på hytta! Kan jeg få lov til å være sur eller!?!? :devil: :twisted:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag på jobb! Fire morsomme og aktive timer om muntlig kommunikasjon og en lang og god samtale med en elev som synes livet er DUMT for tida. Tror faktisk han følte seg litt bedre etterpå, og så skal vi snakke mer neste uke.

Ukas lykkeligste øyeblikk er likevel når man kommer hjem fra jobb på fredag. Har vin i skapet og så har jeg kjøpt to nye fairtradesjokolader, de virker litt mer spennende enn den jeg kjøpte forrige helg (den hadde jeg mest lyst til å kaste, men proppa den i meg). I morgen skal Sara og jeg på hagevandring til en herlig gammelhippi som har over 2000 spiselige vekster i hagen sin. Og søndag håper jeg veldig på finvær, vet om en turtrasé som jeg har så lyst til å sjekke ut.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai pinned this emne
9 minutter siden, Stine skrev:

Hvorfor kan man ikke få lov til å være sur uten grunn? Det hjelper ihvertfall ikke å bli masa på om grunnen! Duh! Jeg har uka mi, jeg har jobbhelg, jeg skal liksom holde meg unna sukker, det er nydelig vær og dere skal på hytta! Kan jeg få lov til å være sur eller!?!? :devil: :twisted:

HELT klart lov å være sur da. :aww:  

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fin dag på jobb! Fire morsomme og aktive timer om muntlig kommunikasjon og en lang og god samtale med en elev som synes livet er DUMT for tida. Tror faktisk han følte seg litt bedre etterpå, og så skal vi snakke mer neste uke.

Det er så utrolig godt når man føler at man letter ting litt for elevene!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lastet ned booking.com-appen på telefonen for lett tilgang til all informasjon. Men jeg lurer på hvorfor jeg får beskjed om at minnet på mobilen er fullt, for jeg har et minnekort nesten uten innhold, det er type 48 GB ledig - eller, jeg lurer på hvordan jeg får telefonen til å lagre apper på minnekortet. Jeg har minimalt med apper, og må slette messenger hver gang jeg skal ha en annen app et par dager - som booking.com nå, men da måtte jeg slette Vipps også. 

Ei klesvask henger til tørk, en annen klesvask er satt på. Jeg har laget et dokument med adresser og GPS-koordinater til alle hotell, hostels, gasthause og utstillingsplasser som jeg skal få printet på et vis, jeg har betalt påmeldingen til den siste utstillingen (ups, trodde jeg hadde gjort det...), og nå skal jeg få i meg mat. Så blir det pelsstell av Glam, og deretter kjettingtrekk - litt for mye sol til at jeg synes de skal måtte jobbe hardt på formiddagen, så det ble utsatt. 

Så er det etterveksten jeg må fikse. Må ikke gjøres til helga, men jeg har et dusin avtaler på mandag, så i dag er lettest. 

Jeg har så mye sommerfugler i magen at dere aner ikke!

Har du stilt inn kamera til å lagre bilder på minnekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuste mob i dag, det var nesten "på tide" etter 10 år snart med apple uten å knuse en eneste skjerm. Fall på grus, i fart og med skjermen ned ble for mye selv for min mob :P Men med tanke på at jeg ikke har kjøpt en tlf på 10 år så spanderte jeg noen kr på ny. Prøver noe nytt og det ble en Samsung Galaxy edge 7S. Blir spennende å se hvordan det er med noe annet enn apple :P 

14188381_10157396059580072_1735589513958

Også leste jeg tråden til @Sanne og måtte inn å lese kommentarer på FB. + diskutert sykdom og "bastard avl" med WK-AK muligheter for å spre ut litt gener. Litt ironisk med en tråd som forteller om økene sykdomsbilde på rasen og lite gener å ta av, og en annen som er hysterisk pga evt det kommer med noen eksteriøre feil ved å ta inn nye gener via litt Wk smutthull.

Så kom jeg brått over denne og måtte le, de føles litt slik iblant å skrive om helse, mentalitet og avl :lol: 

14225401_1160368397366990_1773343701391980241_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Prøvde å sove litt før nattevakt, lå bare og tenkte på boller, nå står det en bolledeig til heving og null søvn.... FML

M2... sitter spiser sjokoladepudding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sesong 2 av Narcos spiser snask og drikker en cider... det er så godt med helg! Dette har vært en lang uke! 
Trøtt hund som har dratt meg en runde på sykkel, ligger og sover på beina mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Knuste mob i dag, det var nesten "på tide" etter 10 år snart med apple uten å knuse en eneste skjerm. Fall på grus, i fart og med skjermen ned ble for mye selv for min mob :P Men med tanke på at jeg ikke har kjøpt en tlf på 10 år så spanderte jeg noen kr på ny. Prøver noe nytt og det ble en Samsung Galaxy edge 7S. Blir spennende å se hvordan det er med noe annet enn apple :P 

14188381_10157396059580072_1735589513958

Også leste jeg tråden til @Sanne og måtte inn å lese kommentarer på FB. + diskutert sykdom og "bastard avl" med WK-AK muligheter for å spre ut litt gener. Litt ironisk med en tråd som forteller om økene sykdomsbilde på rasen og lite gener å ta av, og en annen som er hysterisk pga evt det kommer med noen eksteriøre feil ved å ta inn nye gener via litt Wk smutthull.

Så kom jeg brått over denne og måtte le, de føles litt slik iblant å skrive om helse, mentalitet og avl :lol: 

 

Hvor? Hvor? Jeg har jo snask så da trenger jeg jo noe morsomt å lese også :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Hvor? Hvor? Jeg har jo snask så da trenger jeg jo noe morsomt å lese også :D:D 

Det ene er på breeders forumet, det andre er på Svenske Kelpieklubben. Klubben så må du være medlem for å få godkjenning til å komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Det ene er på breeders forumet, det andre er på Svenske Kelpieklubben. Klubben så må du være medlem for å få godkjenning til å komme inn.

Ah søren stemmer det, har glemt å melde meg inn der... egentlig glemt å melde meg inn i norske klubben også når jeg tenker etter. Kanskje det må fikses når neste lønning kommer - etter tannlegen tror jeg da :( 

Breeders forumet er jo ofte en kilde til underholdning... var medlem av et for tollere en stund også og ble tilslutt så gal at jeg bare måtte gå ut. Hver gang noen nevnte ordet innavl ble de kalt RUDE og kommentaren ble sletta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...