Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Kjøpte en ny pakke med skinke i dag, med utløpsdato i oktober. Ga Akita en bit, og hun snuste på den før hun rullet seg på den! Det gjør hun vanligvis bare i kattemøkk etc. Lov til å klage til butikken/produsenten da? :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Hvor mye betaler dere for flåttmiddel egentlig? Blaze fikk en pakke med noen dråper hos vet i fjor som har holdt frem til nå.

Var innom vet og fikk resept på dråper til begge bikkjene og fikk sjokk da jeg skulle betale. 830,- skulle de ha! Jeg kjøpte bare til Blaze jeg og brukte den på begge to. 

Femhundreognoe. 3 stk nexgard tabl til 10-20 kg hund. Hver tabl har 1 mnd virketid. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Innimellom er det ålreit med stor og enkel hund som svelger alt som kommer fra kjøleskapet uten å tenke. Jeg er vant med å enten knuse piller og blande i noe eller åpne kjeften, stappe pilla så langt bak som fingeren rekker og lukke igjen til den blir svelget.   Nå må Damir ha to piller morgen og kveld, de er på str med paracett. Tar en skinke bit, hiver pillene inni, bretter i to og slipper den over bikkja. Vips, borte. :lol:

Haha med mine er det bare å gi de tablettene uten noe mer :lol: 

sist whippeten skulle ha en runde, hadde jeg på leverpostei på første tabletten. Hun spiste av leverposteien og spyttet ut tabletten, før jeg rakk å reagere, så hun på tabletten, plukket den opp igjen og spiste den :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt styret med skaden til Niri tar han glukosamin forebyggende. Og se hans tryne når han tygger dette herket men begge tabelettene skal ned. HAn rynker skikkelig på nesa og tygger i veg. Han plukker dem opp selv og tyger i veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, mokken skrev:

Femhundreognoe. 3 stk nexgard tabl til 10-20 kg hund. Hver tabl har 1 mnd virketid. :)

 

 

Jeg betalte rundt 450 for 6 tabletter med Nexgard 10-20 kg når de var tomme for de jeg skulle ha :blink: 
Men det var kanskje ikke til en hund du mente nå? :P 

7 minutter siden, Martine skrev:

Santo tror tabletter er godbiter han, så han begynner å gjøre triks om jeg er for treig :lol: 

Haha, jeg kom på at Sjef skulle hatt sin tablett i går nå nettopp. Han liker dem så godt at han satte seg ned på plass og nesten dirret. Når jeg begynte å gå så var det en intens kontakt. Når han er flink på FVF så vet han at han får noe ekstra godt i tillegg til at han får lov å leke og herje litt med morsomme leker :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Jeg betalte rundt 450 for 6 tabletter med Nexgard 10-20 kg når de var tomme for de jeg skulle ha :blink: 
Men det var kanskje ikke til en hund du mente nå? :P 

 

Jo for 1 stk 3 pkn. De selger dessverre ikke 6 pkn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mokken skrev:

Jo for 1 stk 3 pkn. De selger dessverre ikke 6 pkn her. 

Nei, ikke her heller. 
Men jeg fikk 2 pakker i stedet for 1 siden Sjef skal ha dobbelt opp :P 
Rart at det kan være så stor forskjell i pris hos forskjellige apoteker da... 
Men når jeg tenker meg om så betalte jeg bare rundt 250 for en pakke i rett kg nå sist. 

1 minutt siden, maysofie skrev:

Bonnie lærte seg aldri riktig stå under marsj, Keo og Lyn derimot - vips, ut av det blå :teehe:

Fint vi har andre utfordringer da :lol: 

Ja, tenk hvor kjedelig det hadde vært om man ikke slet med minst en ting uansett hvor perfekt hunden ellers er? :P 


Nei, nå gjør jeg alvor ut av trusselen. Nå blir det natt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Nei, ikke her heller. 
Men jeg fikk 2 pakker i stedet for 1 siden Sjef skal ha dobbelt opp :P 
Rart at det kan være så stor forskjell i pris hos forskjellige apoteker da... 
Men når jeg tenker meg om så betalte jeg bare rundt 250 for en pakke i rett kg nå sist. 

Ja, tenk hvor kjedelig det hadde vært om man ikke slet med minst en ting uansett hvor perfekt hunden ellers er? :P 


Nei, nå gjør jeg alvor ut av trusselen. Nå blir det natt! :) 

Jeg kjøper hos vet, men det kan jo være jeg husker feil pris. Men storbyer er generelt dyrt på det meste. Sjekket pris for hd/ag røntgen i Haugesund kontra Bergen for noen år siden. Det var ganske stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy skremte meg alvorlig idag. Ute på tur og så plutselig skriker hun og farer bortover i full fres, for så å sette seg og skrape rompa bortover - hele tiden mens hun hyler og skriker. Hjertet mitt stoppet, tenkte at bevares nå er hun sikkert blitt bitt av hoggorm igjen, og det på et eller annet veldig vondt sted for da hun ble bitt ifjor sa hun bare et litt forskrekket pip og ikke noe mer. Jeg styrter selvfølgelig bort til henne, får løftet rompa opp og titter og titter - er det noe bitt der? Det eneste jeg ser er en hjortelus som kravler rundt i pelsen ved glufsa.. tar bort hjortelusen - problem solved - bikkja er fullstendig happy igjen! DramaQueen altså :getlost:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mokken skrev:

Jeg kjøper hos vet, men det kan jo være jeg husker feil pris. Men storbyer er generelt dyrt på det meste. Sjekket pris for hd/ag røntgen i Haugesund kontra Bergen for noen år siden. Det var ganske stor forskjell. 

Ja det kan godt hende. 
Når det koster et par tusen i Oslo-området å trekke et par tenner, og jeg betalte 800 for å trekke 2 tenner som ikke ville ut av seg selv på mopsen vi hadde så er ikke forskjell i veterinærpriser så veldig overraskende :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, TonjeM skrev:

Shy skremte meg alvorlig idag. Ute på tur og så plutselig skriker hun og farer bortover i full fres, for så å sette seg og skrape rompa bortover - hele tiden mens hun hyler og skriker. Hjertet mitt stoppet, tenkte at bevares nå er hun sikkert blitt bitt av hoggorm igjen, og det på et eller annet veldig vondt sted for da hun ble bitt ifjor sa hun bare et litt forskrekket pip og ikke noe mer. Jeg styrter selvfølgelig bort til henne, får løftet rompa opp og titter og titter - er det noe bitt der? Det eneste jeg ser er en hjortelus som kravler rundt i pelsen ved glufsa.. tar bort hjortelusen - problem solved - bikkja er fullstendig happy igjen! DramaQueen altså :getlost:

Kan garantere deg at jeg og hadde blitt dramaqueen da altså :lol: Stakkars Shy! 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TonjeM skrev:

Shy skremte meg alvorlig idag. Ute på tur og så plutselig skriker hun og farer bortover i full fres, for så å sette seg og skrape rompa bortover - hele tiden mens hun hyler og skriker. Hjertet mitt stoppet, tenkte at bevares nå er hun sikkert blitt bitt av hoggorm igjen, og det på et eller annet veldig vondt sted for da hun ble bitt ifjor sa hun bare et litt forskrekket pip og ikke noe mer. Jeg styrter selvfølgelig bort til henne, får løftet rompa opp og titter og titter - er det noe bitt der? Det eneste jeg ser er en hjortelus som kravler rundt i pelsen ved glufsa.. tar bort hjortelusen - problem solved - bikkja er fullstendig happy igjen! DramaQueen altså :getlost:

Bedre å sjekke at blodpumpa di fungerer noen sekunder enn hjortelus inn i hus? :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, TonjeM skrev:

Shy skremte meg alvorlig idag. Ute på tur og så plutselig skriker hun og farer bortover i full fres, for så å sette seg og skrape rompa bortover - hele tiden mens hun hyler og skriker. Hjertet mitt stoppet, tenkte at bevares nå er hun sikkert blitt bitt av hoggorm igjen, og det på et eller annet veldig vondt sted for da hun ble bitt ifjor sa hun bare et litt forskrekket pip og ikke noe mer. Jeg styrter selvfølgelig bort til henne, får løftet rompa opp og titter og titter - er det noe bitt der? Det eneste jeg ser er en hjortelus som kravler rundt i pelsen ved glufsa.. tar bort hjortelusen - problem solved - bikkja er fullstendig happy igjen! DramaQueen altså :getlost:

:D

En dag ble jeg skikkelig skremt og redd for lille Bob som plutselig, mens han satt på do, hyler til i vill panikk og piler til og inn. Jeg tenkte også han var bitt el no...men neida, det var bæsjen som hang fast i rompa :sleep: Det var visst helt grusomt :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, JeanetteH skrev:

Nuuuu ut å klippe gress. Om dette været fortsetter så blir det ikke siste gangen denne gangen heller :P

 

Åååå, la det vare i noen uker til! Det er så varmt og godt her nå, jeg gruer meg til å komme hjemt til rim på gresset om morningen og det som værre er :o Fysj!
Men da holder kanskje joggesko for meg da eller? hehe

1 time siden, TonjeM skrev:

Shy skremte meg alvorlig idag. Ute på tur og så plutselig skriker hun og farer bortover i full fres, for så å sette seg og skrape rompa bortover - hele tiden mens hun hyler og skriker. Hjertet mitt stoppet, tenkte at bevares nå er hun sikkert blitt bitt av hoggorm igjen, og det på et eller annet veldig vondt sted for da hun ble bitt ifjor sa hun bare et litt forskrekket pip og ikke noe mer. Jeg styrter selvfølgelig bort til henne, får løftet rompa opp og titter og titter - er det noe bitt der? Det eneste jeg ser er en hjortelus som kravler rundt i pelsen ved glufsa.. tar bort hjortelusen - problem solved - bikkja er fullstendig happy igjen! DramaQueen altså :getlost:

:lol::ahappy: Men sånn helt alvorlig så skjønner jeg godt at det er litt dramatisk med hortelusflue på vei til smørøyet liksom.. 

 

...er jeg hjemme og har spist middag. Er trøtt etter å ha startet dagen kl 04.30. Men hadde en fin formiddag med venninnen min, og fikk hesten henens til veterinær. Så har jeg trent hester og luftet og matet hunder. Og etter et glass rødvin til pastaen må jeg innrømme jeg er litt kaputt. Tror det blir en tidlig kveld ja :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplast. Beina mine kjennes ut som bobleplast. Veldig gjerne frisk vind på søndag takk, for å bli spist dobbelt opp av mygg på sauejordet er ikke ønskelig :sweat: Ikke noe i hus som stilner kløa, resultert i at jeg for første gang på 10 år skal forsøke sove i pysjbukse. Grøss!

Savner Keo veldig, han er så god å ha når man har en urolig natt. Ikke noe bedre enn en varm guling i armkroken og store bjønnhodet i halsgropa som makker seg dypere hver gang man er urolig. Lurer på om han får ligge i senga i natt der han er :heart: Lyn funker ikke slik, men har begynt å ligge rolig inntil meg om natta. Problemet er når hun kommer med en forsiktig labb i ansiktet fordi hun tror jeg er våken pga snurring, og dermed våkner man. Lille rare dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig inrømme at jeg ble litt skuffet når jeg så at Freddy Kalas stod på overnattingslista, også kom han ikke :getlost:

Grus i øya, skal bli godt å sove litt etterpå før det er frihelg hjemme :D Kan ikke huske sist jeg hadde en frihelg som jeg var hjemme :P Hadde tenkt å dra på hytta, men siden det ikke er meldt altfor fint vær og jeg ikke har sett C de siste ukene omtrent så er det koselig å være litt hjemme og. Selv om han jobber hele lørdagen da :P Men han skal jobbe nedi Gran så da skal vi ned dit å spise lunsj sammen, også kommer svigermor en svipptur innom og :)

Matchshow nedi Gran på lørdag og, kanskje jentene skal få prøve seg? Mye som skjer der med potetfestivalen, så det er jo gøy å få med seg det og være litt sosial for en gang skyld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tmp skrev:

:D

En dag ble jeg skikkelig skremt og redd for lille Bob som plutselig, mens han satt på do, hyler til i vill panikk og piler til og inn. Jeg tenkte også han var bitt el no...men neida, det var bæsjen som hang fast i rompa :sleep: Det var visst helt grusomt :D

Haha. Det gjorde Kamar også om det gjorde det, eller at han var hard i magen. Hyyyl!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Malamuten skrev:

Tror jeg betalte rett under 400 kr da jeg kjøpte til mine i sommer(pluss 150 eller noe til vet for resept). 6 ampuller med exspot, mine trenger 2 ampuller pr hund pr behandling. 

Det hørtes mer normalt ut ja. 

7 timer siden, mokken skrev:

Jeg kjøper hos vet, men det kan jo være jeg husker feil pris. Men storbyer er generelt dyrt på det meste. Sjekket pris for hd/ag røntgen i Haugesund kontra Bergen for noen år siden. Det var ganske stor forskjell. 

Hadde Førde bare vært en storby så :P 

Blaze fikk dosen sin og Felix fikk også, men det kan hende han må få den siste flasken i tillegg, får se det an. Han har vært lite plaga av flått så i fjor fikk han ingenting faktisk, selv her på vestlandet. I år har de festet seg på de turene vi har stått/sittet mye i ro, men det har bare vært 1 eller 2 stk. 

I går kveld hadde vi besøk av pinnsvin igjen, en unge denne gangen. Den satt ute på steintrappa og trilla ned et trinn da den "balla" seg sammen, stakkar liten. Så istedet for å lufte løse utenfor så måtte vi på med bånd og rusle en tur, for Felix får mord i blikket. I fjor slang han seg bare på Blaze og bjeffa på dem, men det første pinnsvinet vi traff i år prøvde han å bite  :shocked: Blir bare verre og verre han der :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TonjeM skrev:

Shy skremte meg alvorlig idag. Ute på tur og så plutselig skriker hun og farer bortover i full fres, for så å sette seg og skrape rompa bortover - hele tiden mens hun hyler og skriker. Hjertet mitt stoppet, tenkte at bevares nå er hun sikkert blitt bitt av hoggorm igjen, og det på et eller annet veldig vondt sted for da hun ble bitt ifjor sa hun bare et litt forskrekket pip og ikke noe mer. Jeg styrter selvfølgelig bort til henne, får løftet rompa opp og titter og titter - er det noe bitt der? Det eneste jeg ser er en hjortelus som kravler rundt i pelsen ved glufsa.. tar bort hjortelusen - problem solved - bikkja er fullstendig happy igjen! DramaQueen altså :getlost:

:lol: Stakkars liten :lol: Men den beit kanskje - det er IKKE godt altså :lol: 

I dag skal jeg til frisøren - igjen. Synes ikke det er lenge siden sist, men den klippen jeg fikk sist har holdt dårlig, og jeg tror hun glemte å klippe inn støttehår foran liksom, så det er litt tungt rett bak panneluggen... også må jeg friske opp litt farge.. kan jo ikke gå rundt og være kommunegrå :o 

Også har jeg planer om å begynne på malejobben på stua i kveld... tror jeg... sånt har jeg aldri gjort før, så det greier jeg sikkert :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

I går var jeg flink, fikk belønning. Og nå må jeg jommen være flink idag igjen, phu det er hardt å være voksen.

Og magen min er i ulage, bromler og uler... Prima våknet imorres og bare tittet forundret på magen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...