Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
58 minutter siden, 2ne skrev:

Men den funker ikke :aww: 

Jeg har dilla på denne, jeg bare bytter ut kaffe med puddel :P

:lol: 

Og nei jeg har ikke kastet med på Vitapro bølgen, men sangen fenger uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Guest Jonna

Elektrikeren kom faktisk litt før 0800 så var vel egentlig greit at jeg sto opp kl.07 :P 

Har fått gjort mye da: hundene har vært å svømmet, bilen er vasket og jeg har handlet en del mat for denne uken. Og endelig er det ferske mais i butikken :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt... :yawn: Vi satt å spilte kort til ut på natten og jeg var egentlig stuptrøtt når jeg lå meg, men noen snorket som et sagbruk så jeg lå våken til over fire. Ørepropper var det ja.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og endelig er det ferske mais i butikken :D 

:drool: :bananas:

Nå sitter jeg egentlig mest og tenker på alt som må gjøres i hagen når jeg kommer hjem... og at jeg muligens får besøk av niese med kjæreste også - da får jeg jo ikke gjort noe i hagen (om jeg ikke er så sleip at jeg setter ungdommen i arbeid, men så sleip er jeg selvsagt ikke :aww: ). Willy kunne trenge en liten børsteseanse også, egentlig. Så mye å gjøre og så liten tid :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Red Merle skrev:

Hmmm... gamla på 8 har fått en tendens til å halte på ene bakbeinet etter tur/aktiviet... Bør man bli bekymret?

Om det er noe som gjentar seg, enten på samme bein eller på ulike bein så er det jo noe som ikke er helt som det skal. Det betyr jo nødvendigvis ikke at det er noe alvorlig.

Om du har hundemassør eller kiropraktor i nærheten kan det være verdt et besøk. Jeg hadde også gitt glucosamin for å hjelpe leddene :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

Om det er noe som gjentar seg, enten på samme bein eller på ulike bein så er det jo noe som ikke er helt som det skal. Det betyr jo nødvendigvis ikke at det er noe alvorlig.

Om du har hundemassør eller kiropraktor i nærheten kan det være verdt et besøk. Jeg hadde også gitt glucosamin for å hjelpe leddene :)

Takk:hug:, hvor for man kjøpt glucosamin? Er det resptfritt? Det er på samme bakbein, og det ser ut som det sitter i hofta/høyt oppe i beinet. Hun halter gjerne om morningen når vi har stått opp, etter tur, lek, svømming, trening osv. Ofte 'går hun det av seg' i løpet av dagen, men ligger hun å hviler, er hun halt igjen når hun står opp. Hun har vært slik av og på den siste mnd. Har lett for å bli hysterisk jeg, så nå prøver jeg å ikke få noia og løpe ned døra til dyrlegen :frantics::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Skjermbilde 2016-07-18 kl. 12.01.07.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Tretrykk av det bildet er jo bare helt konge!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hei igjen Sonen! :wave:

Jeg er altså fortsatt i live for de av dere som måtte lure på det ;) 

Den siste uka har gått med til jobb. Og maling i huset.Vi jobber på spreng her nå for å få det klart når han først har ferie. At jeg ikke har det gjør ikke så mye liksom :aww: 
Har brukt mye tid sammen her nå, så jeg kjenner litt på det at jeg ikke vil ha det på denne måten, og han viser fortsatt at han heller ikke vil det. Men tiden vil vise. Hadde jeg kunnet velge bare han og klart å holde søstera langt unna oss begge så hadde valget vært enkelt, men den gang ei. 

Ellers så er det kaldt, vått, og surt her. Typisk Vestlandssommer med andre ord :lol: 
Bomma på påmeldingsfristen til Karmøy, så ingen utstilling på Sjef'en i sommer :( Men han er uansett barnslig og trenger mer tid til å bli moden, så det er egentlig helt greit. 

I dag har jeg bare hatt 5 timer jobb. Så nå skal vi snart begynne å legge gulv inne på ett av soverommene. Må bare ha noe kaffe først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret for Freya'n min... I går kveld ville hun ikke ha mat, men det reagerte jeg ikke så mye på, for det hender hun hopper over et måltid innimellom. Men hun ville ikke ha mat i morres heller. Fikk henne til å spise etter at vi hadde vært ute og luftet oss, ved å håndfore henne. Det er ikke noe jeg gjerne gjør, men hun kaster opp galle om det går alt for lenge i mellom. So far so good, men hun trekker seg unna og sitter og skjelver. Akkurat nå sitter hun under skrivebordet, i kroken, på kaldt gulv - og skjelver. Hun setter seg foran ytterdøra, og skjelver. Hun setter seg ved porten i hagen, og skjelver. Når jeg ber henne komme inn så ser hun ut som jeg slår henne - kryper nesten, med halen ned. Nå skal jeg ta høyde for at hun har blitt skjemt bort en del de to ukene hun har vært på feriekoloni, så jeg skal gi henne et par dager til å komme tilbake til sitt vanlige jeg igjen - men jeg er litt bekymret likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Det er ikke riktig eller greit å vente flere dager når et dyr helt tydelig er sykt mener nå jeg. Jeg ville gitt det noen få timer før veterinær i sånne tilfeller der det jo ikke virker helt akutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ellers så er det kaldt, vått, og surt her. Typisk Vestlandssommer med andre ord :lol: 
Bomma på påmeldingsfristen til Karmøy, så ingen utstilling på Sjef'en i sommer :( Men han er uansett barnslig og trenger mer tid til å bli moden, så det er egentlig helt greit. 

Jeg som håpte jeg kunne få et lite glimt av Sjef når vi først var i Haugesund med hundenen og skal stille på Karmøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Det er ikke riktig eller greit å vente flere dager når et dyr helt tydelig er sykt mener nå jeg. Jeg ville gitt det noen få timer før veterinær i sånne tilfeller der det jo ikke virker helt akutt. 

Om det var et svar til meg, så kan jeg jo også føye til at hun er like kvikk som vanlig når hun får viljen sin - dvs ut på tur, når det er snakk om godbiter, ligge under dyna osv. Det er derfor ikke så enkelt som å si at hun er helt tydelig er syk. Hun er en utspekulert gammel dame, som har sine triks.

Men jeg følger med henne :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Akkurat nå, Line skrev:

Om det var et svar til meg, så kan jeg jo også føye til at hun er like kvikk som vanlig når hun får viljen sin - dvs ut på tur, når det er snakk om godbiter, ligge under dyna osv. Det er derfor ikke så enkelt som å si at hun er helt tydelig er syk. Hun er en utspekulert gammel dame, som har sine triks.

Men jeg følger med henne :) 

Ok, hørtes jo ikke akkurat ut som om hun virket så kvikk i første innlegget bare :) Men om hun er med på tur osv som helt vanlig er hun vel ikke så dårlig heller sikkert, nei.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg som håpte jeg kunne få et lite glimt av Sjef når vi først var i Haugesund med hundenen og skal stille på Karmøy!

Skal du? 
Hmm... Kan jo alltids ta han med og hilse på ene dagen da :) Må bare slite ut kenguruen først :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Jah... På vei for å hilse på valpen min. Nå står jeg på sida av e6 med død bil.

Neeei, for en bedriten timing! :hug: 

13 timer siden, Ganzie skrev:

Her må man gjøre alt sånt arbeid selv, gubben nekter:aww:
Men når de to maskotene på 10 og 11 år ble syke og måtte forlate oss ble det veterinær. Ingen av oss greide å gjøre det...
Så det er veldig lov å "feige ut" i blant:hug: Og at Miffy dro var bare trist:icon_cry:

Hihi noen fordeler med gubbe som er herdet. Men noen går bare ikke... Fremdeles tomt etter Miffy :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

ikke makabert, men...   kan tenke meg det var litt av en opplevelse å være med på likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde en utrivelig opplevelse i går. Vi fikk hjemmelekser fra forrige privattime, der målet generelt er godt samspill og lydighet uten godbiter fremme, og vi fikk en spesifikk øvelse å fokusere på: hverdagslig lineføring, uten lokking og luring og bestikkelser. Ede skal ganske enkelt bare holde seg i posisjon fordi han aksepterer mitt lederskap, ikke fordi jeg bestikker ham med godis. Jeg har vært litt sløv og reluctant med de leksene, fordi det blir så dårlig stemning. Ede går skyhøyt i stress når jeg er bestemt og stiller krav. Det er ikke bare testing av lederskap og maktkamp, han blir redd. Som om han får angstanfall og hans verden raser sammen av at hans autonomitet trues. Jeg forstår ham. Samtidig er vi nødt til å få på plass lydighet uten godbiter tilgjengelig. Han MÅ noen ganger bare høre etter, med en eneste gang. Derfor må han ALLTID høre etter med en eneste gang, for han evner ikke skille en alvorlig situasjon fra en øvelse. Han er såpass kunnskapsløs om den naturvitenskapelige verden at han prøver hilse fysisk på mennesker inni forbipasserende biler. Fysikk forstår han seg ikke på. ..så instruktøren har rett og min indre pølsetante har feil. En kan ikke bare dille og dalle og shape og lokke og bestikke absolutt ALT med en så stor hund. Noen ganger må en stille KRAV til hunden som hunden må følge opp uten å stille spørsmål.  Lineføring er mange ganger en sånn situasjon, hvor en må kunne KREVE av hunden at den gjør nøyaktig som den får beskjed om.  ..men jeg er for soft til å være streng nok. Ble instruert til å bruke kroppen som blokkering. Rolig, behersket, men dominant, blokkere og presse ham til å rygge bakover om han passerer skotuppene mine, selvstendig fremoversøkende. Jeg vil gjerne ha resultatet. En hund jeg slipper å hele tiden fokusere på i bekymring for at han kan bryte posisjonen når vi manøvrerer på steder det skjer mye.  ..men metoden er ikke my cup of tea med akkurat denne hunden. Har forsøkt lure meg til å bruke shaping for å oppnå det samme, og det går stadig fremover. Ede kan gå et godt stykke uten noe i hånden, med kontakt, uten utbetalinger nå, men vi er langt fra i mål.  For å få fortgang har jeg blandet litt. Litt mindre godis, aldri i hånden, og høyere krav for å få opp fra lomma, samtidig som jeg har satt grenser ved metoden fra instruktør. Stresser han seg opp og ikke adlyder, men fortsetter bryte fremover, så "legger jeg ham i bakken" (høres så ille ut - det er bare en dekk ved litt press i halsbåndet, ikke så mye at han stritter i mot, bare en veiledning) og så må han ligge til han har stresset ned før vi fortsetter. Dette gikk SÅ fint 4/5 av turen i går. Han har forstått at jeg vil han skal holde hodet ved låret mitt, og han var såååå flink gutt til bare sporadiske godiser. Jeg var SÅ fornøyd med fremgangen. Så gikk vi tom for godis. Ede gikk umiddelbart opp i stress. Vi nærmet oss hjemme. Der er det mer godis.   Han.. Han våknet og må tisse. Kommer tilbake for å fullføre når det behager Herren.  ... Altså, det luktet tomt fra lommene og vi var nær hjemme igjen. Edeward identifies as a labrador når det kommer til mat. Han selger sjelen sin for en tørrforkule. Grønnsaker, blåbær, spaghetti, absolutt alt som ikke smaker direkte vondt er nom nom. Han til og med ser ut som The Cookie Monster.  JEG har kommunisert de spillereglene han nå forholder seg til som om de er naturlover. Vårt forhold er transaksjonelt. Jeg ber ham om noe og han gjør det mot betaling i godis. Det er sånn livet er.  Tomt for godis i lommene er en krisesituasjon, det er en force majeure, og det eneste som betyr noe da er å komme seg fortest mulig til nærmeste godis depot. Ede trodde vi hadde en felles forståelse av det der, men dumme, DUMME muttern sakket farten da han som ansvarsbevisst lagkamerat satte den opp for å hjelpe oss ut av knipa. Hun sakket farten og så forvandlet hun seg til et monster av en syk tyrann som holdt ham igjen og blokkerte og presset ham bakover og "la ham i bakken" og stilte seg til å pause på stedet hvil midt på veien uten mål og mening, med tomme lommer, bare et minutt fra matlageret. Ede gikk i harnisk. Han ble RASENDE. Noen øyeblikk der var jeg sikker på han ville BITE BRUTALT. Det der var på liv og død for ham. Han var så sint. Jeg var forberedt på en virkelig stygg slosskamp mellom oss to. Emergency situation modus kicked in og jeg holdt meg heldigvis iskald og rolig og var sta og bestemt i møte med en så rasende hund som jeg aldri har sett i levende live før. Han ville heldigvis bare gi uttrykk for hva han synes om å fjase bort tid på å ikke haste hurtigst mulig til matfatet og lot seg legge i bakken igjen, tydelig opprørt, tydelig skuffet, tydelig sjokkert over det elendige lederskapet til det dumme nautet som ikke forsto alvoret i situasjonen, men han tok det. Han aksepterte lederskapet og la seg ned. Ingen bitt. Vi kom oss hjem. Vel innenfor døren gjorde han alt han kunne for å beklage utbruddet sitt og skape god stemning igjen. Hoppet og jukket (jeg har avledet valpejukking uten å være sur og streng, så han tror nå tydeligvis det er en hyggelig gest) og var tydelig lei seg for episoden og ville forsikre seg om at relasjonen mellom oss to var fin igjen. ..for å få åpnet matskapet.  Det er ikke bare bare.  Den matmotivasjonen hans er en medalje med en bakside. Gull verdt, men det kjemiske symbolet for gull er også Au.  ... Prøver på en litt kortere lineføringstur i kveld, uten å tømme lommene. Viktig at det lukter innhold fra dem, tydeligvis.   
    • Uten å ha fått svar på spørsmålene fra Simira, som er høyst relevante, så lurer jeg på om hun kanskje synes det er kjedelig å bare gå? Hva slags aktiv rase er det? Vorsteher og border collie har svært ulike interesser og behov. Om det er vorsteher type aktiv rase har jeg ingen tips, men om det er den andre typen, så synes jeg selv det KAN hjelpe å gi hunden oppgaver mens vi går, som øvelser fra ulike former for (kreativ) lydighet.  Tilskudd av magnesium og omega 3 fettsyrer, samt større mengder fullspektret lys inn i øynene hjelper også mot stress på mer generelt grunnlag. Merker godt forskjell på valpen min, som sank veldig i stress kort tid etter påbegynt lysterapi og mer tid utendørs sammen med disse tilskuddene. Så økte han veldig i stress igjen da jeg begynte sløve og glemme gi ham omega 3 og magnesium. Da mener jeg ikke stressnivå døgnet gjennom, men peaks når han blir stresset. Tilskuddene tar brodden av det. ..på min. 
    • Det høres ut som du har et godt grunnlag, men det er vanskelig å si uten å se hunden. Noen typer, raser og individer er også bare lettgiret. Alder er også relevant. Hvor gammel er hunden? Er hun fulgt opp hos veterinær, og er frisk? Alle signalene på stress kan også være signaler på smerte og ubehag. Og så er spørsmålet hvordan hun får løpt fra seg og hodearbeid. Kanskje hodearbeidet er for mye, for vanskelig, eller for lite? Løper hun i hundegård, løpetur med deg? Hvordan ser dagsrutinen deres ut?
    • Jeg lurer på om det er noen her inne som har tips å gi til å roe ned en veldig giret og stresset hund på tur. Hunden min er en veldig aktiv rase, så vi lar henne alltid få løpt fra seg og brukt hodet litt før vi går tur. Likevel har jeg lagt merke til flere tegn på stress; hun rister seg og piper MYE, gjesper, kaver frem og tilbake, drar mye i båndet og biter i båndet når vi stopper. Jeg ønsker så gjerne å lære henne å gå fint i bånd og få bedre kontakt med henne, men det er utfordrende når hun er så stresset. Så langt har jeg prøvd å ta pauser i løpet av turen, gjøre godbit-søk og belønne henne hver gang hun tar kontakt, men det skjer sjeldent. Har noen av dere erfaring med dette, eller tips som kan hjelpe? Jeg setter stor pris på alle innspill! Takk på forhånd!
    • Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...