Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Den nederste var fin, men tror det er regnparkas. Jeg skal dra og prøve en jeg har sett på XXL i morgen, ikke perfekt, men grei nok.

Har du prøvd å ta bildesøk på den du la ut?

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Skrevet
26 minutter siden, SFX skrev:

Er det sånn en får fasongklippet snusere? På berner klipper vi skjørt.

Nei, vi bruker pepperkakeform :aww::D 

Kjolen snart ferdig, mangler å sy på et erme, og brette inn kantene. 

Skrevet
7 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg går jo bare for de enkleste rasene som finnes da. Det er jo ikke som om det er en masse lydighet og greier som må på plass :aww: 

:lol:

• Like 1
Skrevet

Noen idé til hva vi kan gjøre for å få en hund til å slutte å klatre på deg for å slikke deg i ansiktet? Det klikker for meg snart. Hun gjør det så sinnsykt mange ganger i løpet av en dag. Klatrer opp på sofaryggen for å slikke deg i ansiktet, klatrer opp på deg når du sitter i sofaen for å slikke deg i ansiktet, klatrer på deg i sengen, sniker seg inntil deg for å gå opp i ansiktet, klorer meg i ansiktet med klørne. Jeg blir GAL :P

Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

Kan man ha to valper? :whistle: Bare litt halvseriøst spørsmål da :aww: Jeg vil jo ha to hunder, og har ingen tålmodighet. Sikkert skikkelig slitsomt, men de blir jo fort store?

Jeg har to hunder som det er ca 2 mnd i mellom.. Fikk tak i den eldste da de var rundt 1 år.. Det er veldig mye mer slitsomt med de to unghundene sammen enn de kunne ha vært som enebarn :P men det handler jo litt om rase, individ osv.. 

Men jeg, og mine preferanser på raser osv, hadde ikke gått for en slik plan :P 

• Like 1
Skrevet

Kan man ha to valper? :whistle: Bare litt halvseriøst spørsmål da :aww: Jeg vil jo ha to hunder, og har ingen tålmodighet. Sikkert skikkelig slitsomt, men de blir jo fort store?

Jeg ser for meg det komplette kaos må jeg innrømme :P

Når du ikke kan gå på do uten at ungene ødelegger noe, hvordan skal du løse det med to unger og to valper?

• Like 5
Skrevet

Jeg tar to valper anytime, framfor to unger (i det hele tatt, liksom) :P Men, sånn helt seriøst: jeg synes to valper er helt fint. Har hatt jevngamle flere ganger. Synes nesten det er enda greiere det, enn med et halvt år i mellom. Helt sikker på at et par valper er ingenting for deg :)

• Like 2
Skrevet
23 minutter siden, Wachita skrev:

Noen idé til hva vi kan gjøre for å få en hund til å slutte å klatre på deg for å slikke deg i ansiktet? Det klikker for meg snart. Hun gjør det så sinnsykt mange ganger i løpet av en dag. Klatrer opp på sofaryggen for å slikke deg i ansiktet, klatrer opp på deg når du sitter i sofaen for å slikke deg i ansiktet, klatrer på deg i sengen, sniker seg inntil deg for å gå opp i ansiktet, klorer meg i ansiktet med klørne. Jeg blir GAL :P

Jeg har en sånn, jeg blåste på henne, og det fungerer. Hun må alltid prøve seg med nye folk, men et par blås og hun gir seg en god stund (et par dager). 

Ymse får ikke lov å ligge i senga. Ymse er fryktelig søt, Ymse ligger i senga..... IMG_20160705_222100.jpg

• Like 6
Skrevet
22 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg ser for meg det komplette kaos må jeg innrømme :P

Når du ikke kan gå på do uten at ungene ødelegger noe, hvordan skal du løse det med to unger og to valper?

Hunder kan man ta med på do :aww:

Skrevet
13 minutter siden, Kaja skrev:

Jeg har en sånn, jeg blåste på henne, og det fungerer. Hun må alltid prøve seg med nye folk, men et par blås og hun gir seg en god stund (et par dager). 

Det må prøves ut! Det er det mest irriterende jeg vet om i hele verden, hun er verdensmester i irritering :P 

Skrevet
6 minutter siden, Wachita skrev:

Det må prøves ut! Det er det mest irriterende jeg vet om i hele verden, hun er verdensmester i irritering :P 

Mine prøver ikke å slikke før man blåser på dem. Det synes de er superfestelig, og slikker som gale :P (prøver i hvertfall)

• Like 3
Skrevet
2 minutter siden, Pringlen skrev:

Mine prøver ikke å slikke før man blåser på dem. Det synes de er superfestelig, og slikker som gale :P (prøver i hvertfall)

Samme her. Puddelen synes det er utrolig moro å bli blåst på!

Skrevet
3 minutter siden, Pringlen skrev:

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Samme her. Puddelen synes det er utrolig moro å bli blåst på!

Hannhunden her hater det :P Jeg håper hun her og gjør det nok til at hun slutter :P 

• Like 1
Skrevet

Når jeg blåste på Ull, første hunden min, strakte han seg rolig fram og kløp meg i nesa - som om han rolig, men bestemt sa NEI! :P 

• Like 7
Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Når jeg blåste på Ull, første hunden min, strakte han seg rolig fram og kløp meg i nesa - som om han rolig, men bestemt sa NEI! :P 

Hahah :P Khal begynner å knurre til oss når vi gjør det :P 

• Like 1
Skrevet

Jeg tenker, helt hypotetisk selvsagt (!), én valp nå og så én til om etter en stund. Si at den første er 8-9 måneder da, når den neste kommer. Kunne det gått? Husk, helt hypotetisk dette.

Hmmm.......det passer jo tidsmessig sånn ca med Mocca-valp det.... Bare sa det sånn litt tilfeldig liksom :P

46 minutter siden, Wednesday skrev:

Salukien ved siden av meg begynte å plystre. Tok litt tid før jeg skjønte at den ville ha teppe på seg :lol: 

Haha, korthårsspråk fra Amrika det :teehe:

Skrevet

Det hjalp ikke å blåse.. Hun så bare rart på meg, prøvde igjen, blåste igjen før hun slikket meg i ansiktet og la hodet sitt under hodet mitt..

Guest *Kat84*
Skrevet
18 minutter siden, Pixie skrev:

Han er nå fin også da, når han ikke er tenåringsteit :ahappy:

IMG_1155.JPG

Visst er han fin! 

Og jeg har en liten teori om at valper er så utrolig søte uansett hvilken rase det er nettopp fordi vi skal bli så glad i dem at de ikke selges billig når de kommer i dustealderen :aww: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...