Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva godtar du i et forhold, og hva er no-go?


Pixie
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, enna skrev:

Folk er vel individer med egne sammensatte personligheter og ikke "intellektuelle", "arbeidere" osv som om det var benevnelsen på en "pakkløsning personlighet".... mange fordommer som avsløres i denne tråden ;)

Jeg sa bare at jeg ønska en person med høyere utdanning, jeg. Om folk synes jeg er snobbete, nedlatende, "intellektuell" eller annet pga det, så er ikke det så farlig, jeg har ingen jeg skal sjarmere som potensielle partnere her uansett.  :)

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Når dere snakker om rusmisbruk og hasj, skiller dere på hasj og marihuana? For det er to vidt forskjellige ting. Jeg hadde helt fint gått med på at min samboer røykte marihuana "regelmessig" - men hasj hadde vært en dealbreaker.

Hva med misbruk av tabeletter? Jeg har en x som tok smertestillende i hytt og gevær, ibux-eskene og paracet-eskene gikk på samlebånd gjennom huset. Mens en av mine kompiser som røyker marihuana nesten aldri tar så mye som en ibux fordi han synes det er for sterkt... Det er utrolig mange nyanser av rus-"misbruk", så her tipper jeg mange ville fått seg en liten oppvekker når man først begynner tenke gjennom det.

Jeg har som sagt litt mer enn hypotetiske scenarioer å vise til når jeg deler mitt standpunkt om at jeg ikke ønsker å være sammen med noen misbruker rusmidler (det være legale eller illegale), så flisespikkeri ifm hvilken framstilling av cannabis som er ok eller ikke er helt irrelevant for meg. :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kom på enda en dealbreaker: Røyking! Og ja, jeg snakker om noe så simpelt som sigaretter med nikotin i. Føffaen, for en lukt.

Må si det var moderate dealbreakers her. Hadde forventet meg sånn typ "må skjære brødskivene så de blir like store"-opplegg.

Jeg har det ikke i meg å detaljstyre et annet menneske så mye som det åpenbart er vanlig i denne tråden Så lenge det ikke får negative konsekvenser for meg eller poden og det ikke går utover andr

Misbruk/avhengighet av div stoffer er no go for meg, jeg har bodd med en alkoholisert mor og det er en livssituasjon jeg aldri vil bo i igjen. Om det skulle skje så ville det blitt et gradvis brudd, og jeg hadde flytta ut dagen jeg oppdaget eventuelt misbruk. Så måtte heller målet for partner vært å bli rusfri og dermed få meg flyttende tilbake. Har erfart at en hard reality check og slike harde krav er beste måten og få bukt med slikt på og samtidig skåne seg selv. (Nå rakk ikke mamma å bli helt avruset før hun døde av kreft, men hun var godt på vei. ) Dette gjelder såklart da misbruk som går utover pårørende. Annet hadde jeg nok klart å bo sammen med, men ville jo såklart prøvd å hjelpe med å få slutt på avhengigheten. 

Utroskap i samme kategori, jeg har forståelse for at det kan skje i visse situasjoner, men det hadde slitt noe helt j*vlig på tilliten iom han er så klar på at utroskap er fullstendig dealbreaker for ham selv. Og det hadde nok mått til både parterapi og lang tid før tilliten var tilbake. (For tilliten er pr idag total, jeg stoler mer på mannen enn noen andre) 

Vold, misbruk både fysisk og psykisk er totalt dealbreaker. Sambo hadde en trøblete oppvekst selv og om han skulle få like tendenser som sin far så er det rett ut. (Men det ser heldigvis ut til at han har klart seg helt fint, og har helt andre(=normale) forhold til folk en det faren hans hadde, så tviler på at det blir et problem)


Jeg har relativt høy toleranse og det må jeg nesten ha når jeg har valgt den mannen jeg har. Det er mye han har skullet igjennom siden vi ble sammen iom barndommen og oppveksten hans var preget av totalt kontroll, og det tar tid å finne ut hva som er "han selv" og hva som er innlært av tvang. 
Jeg er ikke den enkleste å leve med jeg heller, med langvarig depresjon og ikke en optimal oppvekst hos meg heller selvom den var kjempelangt ifra hva han har opplevd. 
Så det er svært få ting som ville fått meg til å gå ut døra på flekken. :) 

Empati/forståelse for andre levende vesener er også viktig hos meg. Dette har vi jobbet litt med faktisk, for han er ikke så flink på å bruke stemmen sin til Rocky. Kan godt forstå at han er lei, for Rocky er slik sett ikke kjempenkel, skikkelig opportunist den bikkja, spesielt når det kommer til mat, så han må gjerne ha samme beskjed hver dag. Om f.eks å gå ut fra kjøkkenet når vi lager middag. (Og han går ut, når du sier det til ham, men sambo går ofte rett på og bare dytter ham ut med en fot istedenfor fordi han mener at bikkja burde ha lært til nå. Da har jeg prøvd å forklare dette med konsekventhet og hvor vanskelig det er for hunden å skille på lov og ikke lov når kjøkkenet er et sted vi må gjennom for å gå ut av leiligheten f.eks. Eller at han suller rundt beina mine når jeg lager frokost f.eks. )
Vi har vært sammen i 4,5 år nå og det har det blitt en klar forbedring. Vist ikke hadde jeg nok revurdert om det gikk dette her.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SandyEyeCandy said:

Jeg sa bare at jeg ønska en person med høyere utdanning, jeg. Om folk synes jeg er snobbete, nedlatende, "intellektuell" eller annet pga det, så er ikke det så farlig, jeg har ingen jeg skal sjarmere som potensielle partnere her uansett.  :)

 

Det var ikke spesifikt DIN kommentar. Men flere gjennom tråden. Og jeg syns ikke det er problematisk om man ønsker en partner med eller ev uten høyere utdannelse. Det jeg "reagerte" på (litt feil ord, for jeg bryr meg ikke så mye om andres fordommer) var ileggelsen av personlige kvaliteter hos ulike grupper.

Jeg valgte selv en med like høy utdannelse som meg selv. Det ble sånn - dels fordi vi traff hverandre gjennom studiene, dels fordi  jeg før "ektemannen" hadde noen dårlige erfaringer med kjærester som ble ubehagelig "kompetetive" ift mine skoleprestasjoner. De ble så opptatt av å sammenligne sine egne prestasjoner med mine at jeg følte jeg måtte legge bånd på meg - aldri snakke om hva jeg hadde lest, eller gjort, eller gjøre meg dummere enn jeg var for ikke å virke støtende på dem. Og slike forhold er ikke noe hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Når dere snakker om rusmisbruk og hasj, skiller dere på hasj og marihuana? For det er to vidt forskjellige ting. Jeg hadde helt fint gått med på at min samboer røykte marihuana "regelmessig" - men hasj hadde vært en dealbreaker.

Hva med misbruk av tabeletter? Jeg har en x som tok smertestillende i hytt og gevær, ibux-eskene og paracet-eskene gikk på samlebånd gjennom huset. Mens en av mine kompiser som røyker marihuana nesten aldri tar så mye som en ibux fordi han synes det er for sterkt... Det er utrolig mange nyanser av rus-"misbruk", så her tipper jeg mange ville fått seg en liten oppvekker når man først begynner tenke gjennom det.

 Forøvrig velger jeg også marihuanabruk hos en samboer, framfor en som drikker seg dritings annenhver helg.

Hvorfor mener du det er så vidt forskjellig? Det er laget av akkurat samme plante, inneholder akkurat det samme virkestoffet (kun høyere konsentrasjon i hasj) og det er ikke tilsatt noe i prosessen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Hvorfor mener du det er så vidt forskjellig? Det er laget av akkurat samme plante, inneholder akkurat det samme virkestoffet (kun høyere konsentrasjon i hasj) og det er ikke tilsatt noe i prosessen. 

Kanskje diskusjonen om virkestoff og effekt av cannabis evt kan tas i en egen tråd? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Kanskje diskusjonen om virkestoff og effekt av cannabis evt kan tas i en egen tråd? :P 

Haha, det har forsovit ingenting på sonen å gjøre egentlig. Jeg er bare nyskgjerrig når folk mener at det ene er dealbreaker og det andre ikke, når det praktisk talt er akkurat det samme :lol: 

Fun fact - jeg fikk opp reklame på forumet "Narkotest til hjemmebruk" !! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Haha, det har forsovit ingenting på sonen å gjøre egentlig. Jeg er bare nyskgjerrig når folk mener at det ene er dealbreaker og det andre ikke, når det praktisk talt er akkurat det samme :lol: 

Fun fact - jeg fikk opp reklame på forumet "Narkotest til hjemmebruk" !! 

Kanskje den kan avdekke om det er marijuana eller hasj partneren har brukt, sånn at h*n kan kastes ut om det er dealbreakeren det er snakk om? :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Kanskje den kan avdekke om det er marijuana eller hasj partneren har brukt, sånn at h*n kan kastes ut om det er dealbreakeren det er snakk om? :lol: 

Jeg dauer :lol:

For å være litt på sak. 
Jeg takler ikke sjalusi, det er virkelig et unødvendig onde. Jeg var sammen med en som var så overbevist om at jeg var utro at jeg til slutt gikk rundt å følte at jeg var det bare jeg så på en annen fyr. Flytta ut fårråsiresånn. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Hvorfor mener du det er så vidt forskjellig? Det er laget av akkurat samme plante, inneholder akkurat det samme virkestoffet (kun høyere konsentrasjon i hasj) og det er ikke tilsatt noe i prosessen. 

I følge en kompis av meg som har studert kriminologi er det to vidt forskjellige ting, og fra to forskjellige planter. Av det jeg har opplevd av hasjbruk vs marihuanabruk så er førstnevnte mye sterkere og ligger nærmere "dritings på alkohol" l i påvirkning av personlighet, i forhold til marihuana som etter min erfaring er lettere, en mindre "tung" påvirkning på hjernen, og bare som å ta et glass vin.

Og det er nettopp derfor jeg spør, fordi det ene for meg ville vært dealbreaker, og det andre ikke - at jeg lurer på om folk er like spesifikke som meg :P  Mest av alt fordi det er et interessant aspekt. Men om det er mer off topic enn definisjonen av høy utdanning så stopp gjerne tankeprosessen. Jeg er ikke interessert i å diskutere rusmidlene alene, jeg ville bare diskutere de i relasjon til om hvorvidt de er en dealbreaker eller ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

I følge en kompis av meg som har studert kriminologi er det to vidt forskjellige ting, og fra to forskjellige planter. Av det jeg har opplevd av hasjbruk vs marihuanabruk så er førstnevnte mye sterkere og ligger nærmere "dritings på alkohol" l i påvirkning av personlighet, i forhold til marihuana som etter min erfaring er lettere, en mindre "tung" påvirkning på hjernen, og bare som å ta et glass vin.

Og det er nettopp derfor jeg spør, fordi det ene for meg ville vært dealbreaker, og det andre ikke - at jeg lurer på om folk er like spesifikke som meg :P  Mest av alt fordi det er et interessant aspekt. Men om det er mer off topic enn definisjonen av høy utdanning så stopp gjerne tankeprosessen. Jeg er ikke interessert i å diskutere rusmidlene alene, jeg ville bare diskutere de i relasjon til om hvorvidt de er en dealbreaker eller ikke :) 

Da spørs det om kompisen din har røyka bort studietiden sin ja, for det der er bare vås :lol:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

Må si det var moderate dealbreakers her. Hadde forventet meg sånn typ "må skjære brødskivene så de blir like store"-opplegg.

Dobbeltposter fordi sonen er uberteit. 

Men, haha jeg fikk mye kjeft for det av eksen, at jeg skar brødet skevt. Det og osten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

I følge en kompis av meg som har studert kriminologi er det to vidt forskjellige ting, og fra to forskjellige planter. Av det jeg har opplevd av hasjbruk vs marihuanabruk så er førstnevnte mye sterkere og ligger nærmere "dritings på alkohol" l i påvirkning av personlighet, i forhold til marihuana som etter min erfaring er lettere, en mindre "tung" påvirkning på hjernen, og bare som å ta et glass vin.

Og det er nettopp derfor jeg spør, fordi det ene for meg ville vært dealbreaker, og det andre ikke - at jeg lurer på om folk er like spesifikke som meg :P  Mest av alt fordi det er et interessant aspekt. Men om det er mer off topic enn definisjonen av høy utdanning så stopp gjerne tankeprosessen. Jeg er ikke interessert i å diskutere rusmidlene alene, jeg ville bare diskutere de i relasjon til om hvorvidt de er en dealbreaker eller ikke :) 

Etter hva jeg lærte på høgskolen er det problematiske med narkotiske midler at det tilfører dopamin til kroppen, så den slutter å produsere det selv. Derav psykiske problemer, følelse av å være sliten og en følelse av at man ikke blir glad igjen med mindre du tar deg en liten tjall eller noe grønt. Heroin er visst det eneste som ikke kødder med dopaminet, så du bør nok heller bli sammen med en heroinist hvis du står mellom pest eller kolera. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Dobbeltposter fordi sonen er uberteit. 

Men, haha jeg fikk mye kjeft for det av eksen, at jeg skar brødet skevt. Det og osten. 

Osten skjønner jeg altså. Det er livsviktig at den er rett, ikke for tynn og ikke for kort. Og nåde den som velger sånn rund ost med rød plast rundt fremfor jarlsberg! For ikke å snakke om de som smører Snøfrisk på feil side av sesamknekkebrødet. Da er det rett ut!

Joda, neida. Mye galskap der ute. Spesielt post-tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva med misbruk av tabeletter? Jeg har en x som tok smertestillende i hytt og gevær, ibux-eskene og paracet-eskene gikk på samlebånd gjennom huset.

Av nysgjerrighet, hva for slags rus får man av Ibux og Paracet? Følte brått at jeg har gått glipp av noe her, men det kan jo være at jeg ikke tar nok. For meg har det aldri vært annet enn smertestillende, og knapt nok det, og det er mulig at man får en slags rus av å være smertefri, men jeg ser ikke helt rus-misbruket av Ibux og Paracet? 

8 timer siden, MegaMarie skrev:

Veldig enig med denne! Tror vi leiter etter samme mann, bare ulik alder :lol:

Dealbreakere for meg når jeg ser etter en fremtidig partner er (utenom de helt åpenbare som vold og kriminalitet osv):

- Allergi mot hund
- Har barn fra før
- Ingen hobbyer eller egne interesser
- Ikke liker å gå tur
- Veldig ulik humor
- Lite eventyrlyst

Neppe, for jeg foretrekker en mann som har barn fra før av, og skal han være veldig eventyrlysten, bør han være forberedt på å være det alene/uten meg :) 

8 timer siden, enna skrev:

Det var ikke spesifikt DIN kommentar. Men flere gjennom tråden. Og jeg syns ikke det er problematisk om man ønsker en partner med eller ev uten høyere utdannelse. Det jeg "reagerte" på (litt feil ord, for jeg bryr meg ikke så mye om andres fordommer) var ileggelsen av personlige kvaliteter hos ulike grupper.

Jeg valgte selv en med like høy utdannelse som meg selv. Det ble sånn - dels fordi vi traff hverandre gjennom studiene, dels fordi  jeg før "ektemannen" hadde noen dårlige erfaringer med kjærester som ble ubehagelig "kompetetive" ift mine skoleprestasjoner. De ble så opptatt av å sammenligne sine egne prestasjoner med mine at jeg følte jeg måtte legge bånd på meg - aldri snakke om hva jeg hadde lest, eller gjort, eller gjøre meg dummere enn jeg var for ikke å virke støtende på dem. Og slike forhold er ikke noe hyggelige.

Så det er greit å ville ha en som har like høy utdannelse som en selv, men ikke en som har like lav? Selv om det er noe av den samme begrunnelsen bak, bare omvendt? 

Erfaringsmessig, det gjelder ikke bare menn, så er ikke folk spesielt imponert over en agronomutdannelse (vel, så sant jeg ikke lar være å fortelle de hva en agronom er da). Erfaringsmessig er "ferdigpakker" som meg, som har barn fra tidligere forhold, ikke noe folk ønsker seg (det ser vi også i tråden her). Erfaringsmessig blir kronisk syke som lever av NAV-stønader enda et hakk lenger ned å ønskelista. Det er ikke pga fordommer? Men om jeg ønsker meg en mann som har noe av det samme livsgrunnlaget som meg, da er det pga fordommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 2ne said:

 

 

Så det er greit å ville ha en som har like høy utdannelse som en selv, men ikke en som har like lav? Selv om det er noe av den samme begrunnelsen bak, bare omvendt? 

 

Hvor i alle dager tar du tolkningene dine fra???
Prøv å lese hva jeg skriver, ikke hva du tror jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Hvor i alle dager tar du tolkningene dine fra???
Prøv å lese hva jeg skriver, ikke hva du tror jeg skriver.

Det kan jeg gjøre, også kan jo du prøve å forklare fremfor å forsvare? 

Du skreiv dette: 

10 timer siden, enna skrev:

Folk er vel individer med egne sammensatte personligheter og ikke "intellektuelle", "arbeidere" osv som om det var benevnelsen på en "pakkløsning personlighet".... mange fordommer som avsløres i denne tråden ;)

Jeg antar at det var en reaksjon på bl.a. min kommentar om høyt utdannede folk. SandyEyeCandy svarte deg sånn: 

10 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg sa bare at jeg ønska en person med høyere utdanning, jeg. Om folk synes jeg er snobbete, nedlatende, "intellektuell" eller annet pga det, så er ikke det så farlig, jeg har ingen jeg skal sjarmere som potensielle partnere her uansett.  :)

Hvorpå du svarer: 

9 timer siden, enna skrev:

Det var ikke spesifikt DIN kommentar. Men flere gjennom tråden.

Som f.eks min, ikke sant? 

9 timer siden, enna skrev:

Og jeg syns ikke det er problematisk om man ønsker en partner med eller ev uten høyere utdannelse. Det jeg "reagerte" på (litt feil ord, for jeg bryr meg ikke så mye om andres fordommer) var ileggelsen av personlige kvaliteter hos ulike grupper.

Fordi jeg tilla "personlige kvaliteter hos ulike grupper", ikke sant? Det er fordomsfullt? Mens når du skriver om dine erfaringer her: 

9 timer siden, enna skrev:

Jeg valgte selv en med like høy utdannelse som meg selv. Det ble sånn - dels fordi vi traff hverandre gjennom studiene, dels fordi  jeg før "ektemannen" hadde noen dårlige erfaringer med kjærester som ble ubehagelig "kompetetive" ift mine skoleprestasjoner. De ble så opptatt av å sammenligne sine egne prestasjoner med mine at jeg følte jeg måtte legge bånd på meg - aldri snakke om hva jeg hadde lest, eller gjort, eller gjøre meg dummere enn jeg var for ikke å virke støtende på dem. Og slike forhold er ikke noe hyggelige.

Så er ikke det basert på fordommer? 

Jeg tar høyde for at jeg tolker feil, men fremfor å hevde at jeg tar feil, kan du jo prøve å forklare meg hva og hvorfor det er feil :) 

1 time siden, Joachim skrev:

Er det ikke bare å logge seg på EliteSingles? Problem solved. :)

Bare navnet får meg til å grøsse. Hva er en elite-singel, liksom? Hvor elite er det egentlig om du trenger en sjekkeapp for å finne deg en partner? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
16 minutter siden, 2ne skrev:

Bare navnet får meg til å grøsse. Hva er en elite-singel, liksom? Hvor elite er det egentlig om du trenger en sjekkeapp for å finne deg en partner? :P 

Aner ikke bare sett reklame på tv og ja,  det er sjelden og lite annet som får meg til å grøsse så fryktelig kaldt nedover ryggen som akkurat den. Vil tro høy utdannelse,  høy inntekt / formue og generelt høye tanker om seg selv er en bra begynnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidligere  kunststudent.  Jeg kan ikke dømme for mye :lol:

 

Jeg hadde ikke brydd meg filla om sambo tok seg en blås i ny og ne ( hverken av hasj eller marijuhana,  som forøvrig er same shit i virkningen hvis det er god hasj og ikke blandet for mye ) , jeg bryr meg heller ikke hvis han drikker seg full i ny og ne ( bare ALDRI rundt ungen ), så lenge det er i ny og ne. 

Rusmisbruk for meg er hvis det tar over deler av livet ditt. Hvis man ikke klarer å begrense seg og fylla / rusen blir for viktig. Jeg har vært borti et par sånne og det skjer ikke igjen.  

 

Nå er nåværende samboer ekstremt moderat,  jeg tror ikke han har rørt noe illegalt siden vi møttes  ( han har garantert røyket hasj tidligere vil jeg tro ) , og jeg har omtrent aldri sett han full. 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Neppe, for jeg foretrekker en mann som har barn fra før av, og skal han være veldig eventyrlysten, bør han være forberedt på å være det alene/uten meg :) 

Okei, nesten da! Og som sagt, bare ulik alder. For når jeg blir eldre, så er jeg sikkert åpen for at de har egne barn. Men jeg er 23 år. Jeg er ikke interessert i å være stemor enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtar ikke narkotika, vold, undertrykkelse, utroskap, løgner,mangel på empati og manglende ansvarsbevissthet. Narsissisme er lite ønskelig,men det er vel mer under valg av partner det kommer frem og ikke plutselig grunn for brudd. Har også lyst til å føye på økonomisk idioti, ikke om hvor mye de tjener, men mer type null økonomisk sans, det er for slitsomt.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...