Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Bare måtte testkjøre roboten litt :D Den skal få litt utfordringer her gitt, såpørs om jeg ikke bare skal stenge av bak sofaen og ha alle barneleker der, for den må jobbe endel for å komme mellom trehjulsykkel og dukkevogner og div. :lol: Men så veldig bra ut der den kom til da!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Bare måtte testkjøre roboten litt :D Den skal få litt utfordringer her gitt, såpørs om jeg ikke bare skal stenge av bak sofaen og ha alle barneleker der, for den må jobbe endel for å komme mellom trehjulsykkel og dukkevogner og div. :lol: Men så veldig bra ut der den kom til da!

 

Hvilken har du kjøpt? Går den over teppekanter, under sofa, og alt?

Nå venter vi på menneskene til Odd. Ser ut til at det er litt oppholds nå, så da skal småttingene ut og spise likevel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Nei! Senior er 10+!!!  Trym er da ingen senior!!! :sleep: Bare ungtælpen han!

Fia maser noe jævelig idag og, ser ut som om hun ikke klarer å tygge tørrforet, så da bløta jeg det opp med blod og ga henne en god dæsj med v&h, da spiste hun og slutta å bælje...

Fin fin rusletur med Vigdis i skauen, kosa oss skikkelig :D

Helt enig :) 7+ er jo bare såvidt voksen :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irobot Roomba 870 tror jeg den heter. Har ikke testa på teppekanter enda, den kommer uansett ikke under sofaen vår siden den er for lav. Sleit litt med å finne tilbake til dokkingstasjonen sin, dvs stasjonen flytta på seg da den prøvde å kjøre innpå, men da bare tok den seg en ekstra rundte på gulvet før den prøvde igjen. Etter noen ganger fikk stasjoenn stabilisert seg så den kom innpå uten problem. Bråker litt da, så er ikke noe man gidder å sitte å høre på, men betraktelig mindre enn den vanlige støvsugern min da. Snuppa syns den var skummel da den krasja i vogna og sykkelen hennes. :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Aslan said:

Hehe, ja, jeg trodde det skulle være vanskelig, men jeg syns det har vært overraskende lett. Tror det er noe med innstillinga til alt som omhandler taushetsbelagte ting, det er bare et no-go mentalt, det er en sperre der som har innarbeida seg over noen år. Akkurat som at jeg egentlig har ganske så klisterhjernehukommelse på alskens tull og smådetaljer og har hatt det hele mitt liv, men ting som er taushetsbelagt forsvinner stort sett. Det som skal det blir jo dokumentert, men så er det borte til jeg trenger det igjen liksom. Det gjør det heldigvis lettere å overholde de grensene vi skal overholde som helsepersonell, ihvertfall for meg :) 

Jeg glemmer automatisk det meste som angår en pasient det øyeblikket jeg ikke har ansvar for pasienten lenger. Inkludert navn, og ofte også ansikt.... Bare blitt slik.... Spesielt når man daglig og ukentlig har en stadig ny strøm av pasienter inn og ut.
Noen ganger ser jeg folk feks på kjøpesenter og lurer veldig på hvor jeg har sett det mennesket tidligere..... Mulig det var en pasient en gang...ev en pårørende.
Og når tidligere pasienter da stopper meg fordi de kjenner meg igjen og vil snakke, så sliter jeg veldig med å hente opp igjen HVA som var greia med akkurat denne personen.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Nei! Senior er 10+!!!  Trym er da ingen senior!!! :sleep: Bare ungtælpen han!

Fia maser noe jævelig idag og, ser ut som om hun ikke klarer å tygge tørrforet, så da bløta jeg det opp med blod og ga henne en god dæsj med v&h, da spiste hun og slutta å bælje...

Fin fin rusletur med Vigdis i skauen, kosa oss skikkelig :D

 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Helt enig :) 7+ er jo bare såvidt voksen :D 

Egentlig enig med dere to. De er voksne ikke gamle :aww:  Gammelt er 10+. Men for meg som har hatt ørten hunder og kun 1 som har blitt over 6 år før nå så er det litt "stas" på en merkelig måte. Milepæl! Har ikke fortalt Hottie at hun er senior altså - hun er så blid og glad og fornøyd for tiden at det er en fryd. Ikke hatt flere anfall heller :D 

 

Lurer på om jeg i et svakt øyeblikk sa til @Tøfflus at jeg og Lupin skal starte utstillingskarrieren vår når han er veteran. Er det 7 eller 8 som er grensa for veteran på utstilling?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det hadde jo vært genialt å støvsuge mens man er ute på tur :P Går den over dørstokken?

Ikke sant! :D Det står at den skal det, men jeg har ikke testa. Kommer nok litt an på dørstokkene. Vi har bare lav inn til kjøkkenet, og er stua og kjøkkenet den skal få drive mest på. Kan stille den inn med faste klokkeslett den skal gå hver dag, og så er det bare å trykke på "clean" om man vil den skal gå utenom. Har med vilje stilt den på ca halv tolv om kveldene jeg, så vi har en grunn til å pelle oss i seng før midnatt :lol: Kommer nok til å be den ta gangene også etterhvert, men da må hundene og barnevogna ut. Tror Hottie får dånedippen om det kommer en stor rund sak som går rundt på egenhånd :lol:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært huggorm som har biti Fia, hu oppfører seg så rart! Men det er visst "vanlig" etter huggormbitt, at de klenger og spiser dårlig. Prøvde å klemme ut verk, men kom ingenting. Fortsatt hoven da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justisia skrev:

Bikkjene her har plenty av halsbånd, seler og leiebånd mm, allikevel har jeg lyst til å kjøpe noe nytt til dem. 

Kjenner til det, spesielt ille når jeg jobber i dyrebutikk, ser alle nyheter og får det billig.   Et tastetrykk så er det bestilt.  Har to halsbånd og to kobbel jeg faktisk ikke har brukt enda,  og i vinter kjøpte jeg nesten et nytt vinterdekken fordi fargen var kul, til tross for at han fikk nytt året før.  

I tillegg sjekka samboeren meg opp på jobb, så han brukte jo tusenvis av kroner før jeg fallt for han, de ble jo Ikke brukt for han måtte jo bestille fler :lol:  

Men men, den dagen jeg slutter i jobben vil Damir aldri trenge nye ting. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bil! :D:D:D

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75679795

 

(og, teknisk sett har vi to, men den andre er syk. :aww: ) 

Ekte deleie, den og lånet står på meg, men Bonden har forsikring og daglige utgifter - så den er "min" men vår. :ahappy: 

Akkurat nå, Stine skrev:

Herregud som jeg maser om den katta, men sånn ser bittet ut. Nå har hu slutta å mase ihvertfall og ligger og slapper av :)

IMG_20160514_113713.jpg

Huff, stakkars lille :( Håper hun blir helt fin igjen snart! Masse god bedring!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Stine skrev:

Herregud som jeg maser om den katta, men sånn ser bittet ut. Nå har hu slutta å mase ihvertfall og ligger og slapper av :)

IMG_20160514_113713.jpg

Syns hevelsen ser veldig lokal ut for å være huggorm. Normalt ville nok hele hode på den siden hovnet opp. Ser mer ut som ett gjennomgående kattebitt og byll. Men helt klart IKKE noe godt. 

Får du tittet inni munnen at det ikke er noe fra innsiden og ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det blitt slutt på regelen om vikeplikt fra høyre uten at jeg har fått det med meg eller?? Synes det er så mange som gir så totalt blaffen! Holdt på å kræsje noe ****** med isbilen i stad! Det var så nære det! Men den andre sjåføren så ikke i min retning engang der jeg sto på bremsene! Fy flate, jeg har unger i bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Syns hevelsen ser veldig lokal ut for å være huggorm. Normalt ville nok hele hode på den siden hovnet opp. Ser mer ut som ett gjennomgående kattebitt og byll. Men helt klart IKKE noe godt. 

Får du tittet inni munnen at det ikke er noe fra innsiden og ut? 

Hullene er for nærme hverandre til at det er kattebitt og veterinæren tittet inni munnen på henne igår og så ingenting. Mest sannsynlig er det noen dager siden hun ble bitt siden hun har vært borte denne uken men kom hjem igår og da så vi det. Så kan hende hun har vært mye mer hoven enn det hun er nå. Ikke noe verk inni der, hverken igår eller idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Stine skrev:

Hullene er for nærme hverandre til at det er kattebitt og veterinæren tittet inni munnen på henne igår og så ingenting. Mest sannsynlig er det noen dager siden hun ble bitt siden hun har vært borte denne uken men kom hjem igår og da så vi det. Så kan hende hun har vært mye mer hoven enn det hun er nå. Ikke noe verk inni der, hverken igår eller idag :)

Ahhh ja da er saken en annen. Da har nok det meste av hevelsen gått ned. 

Men jeg hadde nok ikke klemt på det siden hevelsen kan ta seg opp igjen da om det ikke fins noen måte for det å komme ut eller ikke fins noe verk der. (evt må det stikkes hull, men da må du nesten ha litt kontroll på hva du gjør og sterilt utstyr) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wednesday skrev:

Er det blitt slutt på regelen om vikeplikt fra høyre uten at jeg har fått det med meg eller?? Synes det er så mange som gir så totalt blaffen! Holdt på å kræsje noe ****** med isbilen i stad! Det var så nære det! Men den andre sjåføren så ikke i min retning engang der jeg sto på bremsene! Fy flate, jeg har unger i bilen!

Jeg bare regner med at folk ikke kan kjøre bil og kjører derretter. :lol:   Utrolig mange som bare regner med de er på forkjørsvei og bare kjører uten å ense andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Herregud som jeg maser om den katta, men sånn ser bittet ut. Nå har hu slutta å mase ihvertfall og ligger og slapper av :)

Åå, stakkars pus! :( Min  har nettopp vært i slagsmål, han, men der er det i hvert fall bare en liten flenge på kinnet. Og jeg har også lyst til å mase og mase og mase. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå syns jeg Bris skal gi opp dyden sin snart. :aww:  Tror det er ørlite tidlig enda dog. I går hyla hun bare han la en labb på henne. Idag fikk han komme opp på ryggen, men hun kasta seg unna når han traff. Jaja, jeg har fri helt til onsdag så ikke noe stress enda. Hannhunden har erfaring så de er heldigvis ikke to ferskinger. :)

Jeg er sikker på vi ikke er for sent ute, hun og Decoy gikk sammen til og med torsdag uten at han prøvde seg (under oppsyn selvsagt!!) så er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Det har jeg virkelig mye av gitt ... :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tinkie skrev:

Åå, stakkars pus! :( Min  har nettopp vært i slagsmål, han, men der er det i hvert fall bare en liten flenge på kinnet. Og jeg har også lyst til å mase og mase og mase. :lol: 

Jeg trodde også først at hu hadde sloss med en annen katt, men når vetten barberte bort pelsen så vi fort at det ikke var det!  Virker som hun blir bedre og bedre, så da satser vi på at hun er sitt gamle jeg ganske snart :D

Teite kattekrek som må sloss å dytte trynet sitt borti ting de burde holde seg langt unna :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg trodde også først at hu hadde sloss med en annen katt, men når vetten barberte bort pelsen så vi fort at det ikke var det!  Virker som hun blir bedre og bedre, så da satser vi på at hun er sitt gamle jeg ganske snart :D

Teite kattekrek som må sloss å dytte trynet sitt borti ting de burde holde seg langt unna :sleep:

Ja! Min pus har aldri sloss før, så dette var ikke noe gøy :P Mistet pels i fjeset og alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...