Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai

mokken
 Share

Recommended Posts

Sitter på universitetet ved siden av min fremtidige kone. Gjett om ho blir overrasket når ho finner det ut!

Regner med at hele sonen er invitert i bryllupet?

AN er jeg litt oppgitt over en av våre kjære professorer. Noen av oss skulle ha eksamen på onsdag, det var avtalt og bekreftet for flere uker siden. Eksamensperioden begynner egentlig ikke før midten av juni, men det er bedre for alle å ha den nå. Gikk og snakket med han fordi det er rektors timer fra kl ett på onsdag og vi ville ha svar på om vi fortsatt kan ha eksamen. Først var svaret at ja, det er ikke noe problem. Så gikk jeg innom en gang til fordi navne hans sto på listen over en av de som skal holde foredrag om ebola akkurat i det tidsrommet. Åja, nei det hadde han glemt. Nei, da kunne vi ikke ha eksamen da men han kunne mellom 6.00 og 9.30 på morgenen eller en dag neste uke. Vi har noe annet fra 8.00 og ingen er veldig keene på å starte 6.00 [emoji38]

Det er så typisk han! Var der på fredag for å ta en muntlig deleksamen i noe annet. Avtalte tid på mandag. Men da hadde han glemte at han skulle ha comision med de polske studentene.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

20 timer siden, Raksha skrev:

Lokket med meg barnet inn igjen. Vi har hatt besøk av Tøfflus :ahappy: Bortsett fra hvor *hostharkkremt* tjukk Lupin er, så var det bare masse godord om lukisene mine. :ahappy: De BLE så glad for å se henne. 

Nå skal vi koble av litt før leggetid, så skal jeg se om det ble noen ok bilder av Hottie med Laffen og Calle :wub: Fineste gutta det!

Ja, Lupin er litt tykkesen, men han er glad og fornøyd og lykkelig og lever et deilig gårdsliv og det er mye viktigere enn å ha en fin figur, det vet jo både du og jeg *fnis* Det var såååå hyggelig å være på besøk hos dere, dere bor så fint til :) Og jeg ble jo helt rørt da Lupin og Hottie viste slik glede over å se meg igjen :wub: Hottie var jo festlig da, der hun så sitt snitt til å jumpe inn i det bittelille italiener-buret baki i bilen min. Jeg trodde seriøst vi måtte dra henne ut etter bakbena, det skal jo ikke være mulig for en stor hund å snu seg inni det lille der, men det klarte hun gitt, hun må være sammenleggbar :teehe: Laffen og Calle koste seg masse i sølespring med Totten på jordet, det var godt for dem å få litt fri utfoldelse etter lange dager i bil selv om de hadde løpt LC dagen før.

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer hjem med handleposene fulle av varer til middagen og kjøkkenet ditt plutselig ser sånn ut :blink:

20160509_155158.jpg

Jaja. Da er vi i hvertfall et skritt nærmere nytt kjøkkengulv.  Håper det går fort , hele kjøkkenet står nemlig i stua... 

Greit at A er borte denne uka merker jeg.  

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh, da er dagens dont ute unnagjort. Ikke at jeg fikk gjort alt jeg hadde tenkt, men etter over to og en halv time føler jeg for litt skygge og væske.

Jeg har i hvert fall fått satt opp litt gjerde, med 21 kompostbingegrinder. Det dekker under halve langstrekket der det skal gå noen okser i sommer, men det dekker det meste av det som er hagen min, slik at kanskje hundene ikke løper fra hagen og inn til oksene. Det er strømgjerde, men jeg har egentlig ikke lyst til å se om de holder seg unna. Jeg vil vite at de ikke kan løpe inn. Men da er det lett å fjerne disse når oksene forsvinner over sommeren, så vi får tilbake boltreplassen vår, ferdig nedtygget. Jeg lurer på om jeg klarer å sette opp noe sånt langs resten av jordet - eller i hvert fall et stykke bort, også lage port inn til hus/hage. Hva tror du, @Raksha, er slikt vanskelig å sette opp alene? Og kan det brukes til det formål, eller blir det for skjørt? Jeg fant bare sauenetting i hundremetersrull, og jeg trenger ikke så mye. 

Ellers har jeg fått vasket, skuret og spylt terrassen, så den kan beises senere. Det rant møkk og grønske av den, så det var nok nødvendig. Jeg tror ikke jeg fikk av all såpa, men etter tre kvarters spyling og kosting var jeg lei... Det var et aldri så lite prosjekt å få spylt også, siden vannslangen er for kort, og jeg måtte sette sammen to. Teite koblingen satt ikke helt fast, så jeg måtte fikle altfor mye med det, og ble tilsvarende gjennomvåt.

Og "noen" sa at jeg ikke ville klare å bære hagemøblene ned fra terrassen alene, så jeg fikk heller bare vaske og beise halvparten om gangen, og skyve møblene til side når det var tørt. Vel, jeg klarte å bære ned møblene, kanskje mer på trass enn noe annet, men jeg blir sånn passe grinete når noen forteller meg at jeg ikke klarer noe før jeg i det hele tatt har prøvd.

Jeg har ambisjon om å kunne sitte på terrassen og spise pavlovakake på 17. mai. Det vil nok henge hardt, særlig med tanke på at jeg er borte hele pinsa. Men hvis det fortsetter å være pent vær bør vel treet være tørt nok for et beis-strøk på torsdag, også et til på fredag før jeg drar på spesialen? Da inkluderer jeg ikke at rekkverket må skrapes og males, det kan gjøres senere.

Hvis jeg rekker på torsdag, jeg hadde ikke tenkt til å bade hund før utstillingen, siden de ble badet før torsdagens utstilling. Men Foenix og Glam har kjølt seg ned i gjørmebekken vår, så Glam er grå til og med på nesa. 

På et eller annet tidspunkt skar jeg meg på noe - jeg merket det ikke, men jeg merket at armen ble så rar, og da så jeg at det rant blod fra rett under albuen og ned til fingrene. Yikes!

Og sånn er nå livet til husfruen i disse dager. Da skal vel kvelden brukes til klubbarbeid. Ut med hundene senere når det ikke er 24 grader ute, de har løpt rundt på jordet og hatt intervalltrening i den bratte bakken, så det er ikke synd på dem enda.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Jula har gjerde - både netting og stolper. Hønsenetting er ubrukelig, det blir for tynt. Det fra jula var lett å sette opp i alle fall :) 

Nå har småttisene spist og frest rundt i hagen i godt over en time. Fire har tatt telling, men to er overtrøtte grinunger :rolleyes: Venter bare på at de skal lugne litt, så går jeg ut med de to store en runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

@SFX Jula har gjerde - både netting og stolper. Hønsenetting er ubrukelig, det blir for tynt. Det fra jula var lett å sette opp i alle fall :) 

Sist jeg var på Jula skulle jeg reklamere på en vare som røk, og fikk da vite at de hadde som policy å ikke ta imot reklamasjonssaker uten kvittering. Da bestemte jeg meg for at jeg hadde som policy å handle ethvert annet sted enn hos Jula. Jeg har dato for kjøpet, jeg har transaksjonen i nettbanken, og jeg har varen som eksploderte i mange biter. De hadde bare nedlatende kommentarer om at jeg burde vært smart nok til å ha Julakort, så da foretrekker jeg å handle steder som har litt kundeservice og informerer om slike muligheter. De kunne i det minste vært litt trivelige, det er for mange lignende butikker til at jeg gidder donere penger til surpomper.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SFX skrev:

Phuh, da er dagens dont ute unnagjort. Ikke at jeg fikk gjort alt jeg hadde tenkt, men etter over to og en halv time føler jeg for litt skygge og væske.

Jeg har i hvert fall fått satt opp litt gjerde, med 21 kompostbingegrinder. Det dekker under halve langstrekket der det skal gå noen okser i sommer, men det dekker det meste av det som er hagen min, slik at kanskje hundene ikke løper fra hagen og inn til oksene. Det er strømgjerde, men jeg har egentlig ikke lyst til å se om de holder seg unna. Jeg vil vite at de ikke kan løpe inn. Men da er det lett å fjerne disse når oksene forsvinner over sommeren, så vi får tilbake boltreplassen vår, ferdig nedtygget. Jeg lurer på om jeg klarer å sette opp noe sånt langs resten av jordet - eller i hvert fall et stykke bort, også lage port inn til hus/hage. Hva tror du, @Raksha, er slikt vanskelig å sette opp alene? Og kan det brukes til det formål, eller blir det for skjørt? Jeg fant bare sauenetting i hundremetersrull, og jeg trenger ikke så mye. 

Basert på erfaring tror jeg det er større sannsynlighet for at du har okser i hagen, enn at hundene dine besøker oksene dine! :teehe:

Ps. Kan du ikke få tak i stolper som du kan dra nettingen i mellom, og så kan du fjerne nettingen når vinteren kommer og kanskje la stolpene stå året rundt? Ellers kunne du tatt ned stolpene også, en halv dags arbeid høst og vår, men definitivt verdt det for boltreplass til hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, puddellover skrev:

Basert på erfaring tror jeg det er større sannsynlighet for at du har okser i hagen, enn at hundene dine besøker oksene dine! :teehe:

Ps. Kan du ikke få tak i stolper som du kan dra nettingen i mellom, og så kan du fjerne nettingen når vinteren kommer og kanskje la stolpene stå året rundt? Ellers kunne du tatt ned stolpene også, en halv dags arbeid høst og vår, men definitivt verdt det for boltreplass til hundene!

Det er stolper med strømtråd rundt hele jordet, så jeg håpte å bare kneppe opp netting på det som allerede står her. Strømgjerdet står fast hele året - men selvfølgelig uten strøm når det ikke er okser der, så vi bare krabber under eller hopper over ellers. Derfor så jeg for meg netting på resten av strekket, også kan jeg bare knipe av kompostgrindene til høsten for å få tilgang til jordet.

Jaja, jeg er fremdeles mer redd for hoggorm enn for å finne okse eller sau i hagen, så det skal nok gå bra. Det går sau hos naboen, og jeg fant sauebæsj i hagen på visningen, så jeg anså det som et enkelt regnestykke også :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det var tydeligvis tøft nok å tilbringe over 4 timer ute i varmen i dag. Sjef ligger og sover søtt, og legger seg på rygg med labbene i været hver gang jeg reiser meg opp :P 
Like greit egentlig. Jeg har nemlig blitt solbrent på føttene, så det er ubehagelig både å ha sokker på og sko på. Får smøre en del ganger til så er det nok over snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Slet med lyd på kurset i går også. Oppunder taket ivrig på å få mat og lek for gøyale oppgaver.  Selv slet jeg med å være tydelig på hva han skulle gjøre. For tidlig på dagen og for lite koffein innabords. Kom meg litt mot slutten etter å ha forvirret vettet av den stakkars valpen med elendig lederskap i starten. Jeg blir så perpleks når han ikke gjør som jeg ber om, og da blir kommunikasjonen enda mindre tydelig. Blir ofte bare stående rådvill fordi jeg ikke hadde noen plan B for hvordan håndtere det om han ikke gjorde som jeg forventet. Jeg ber om sitt og han legger seg slapt ned på hoften og stirrer på meg for mer tydelig kommunikasjon om hvordan få seg en matbit eller kos eller lek eller begeistring, og jeg blir bare stående perpleks og vente på en god ide om hvordan jeg skal respondere på det.  Det er et nytt problem. Kan ikke huske å ha slitt med å ikke få hva jeg ba om før, derfor har jeg heller ikke noen ideer om hvordan håndtere det. Tror jeg har lagt forventningene til hva han skal mestre ifht alder altfor høyt. Han er såpass mye større enn tidligere hunder, så mine forventninger er ubevisst justert opp bare på det visuelle inntrykket av størrelsen hans. Trenger være mer bevisst på hvor liten han fortsatt er, for å skru forventninger ned og hjelpere og belønningsfrekvens opp.  Ballen er dessverre trukket litt opp igjen, og Jokke er tilbake. Den ligger rett innenfor, nesten nede. Forstår at det der er ubehagelig for ham. I dag har vi gått en litt lengre tur. Nonchalant over en mengde hester i luftegårder, for det har vi sett før. Hest på veien med sulky og kusk med hjelm og briller var noe nytt, så de ble kjeftet litt på for å forstyrre det stabile verdensbildet hans med nye elementer. Ikke noen big deal, ville bare gi dem beskjed om at det der var irreglementært. Han er 16 uker i dag.  Etter tur var vi innom miljøtrening. Der løp Ede ivrig opp trappen for å rutsje ned og løpe over det gøyale skumgummi-terrenget flere ganger før han husket at han var redd trapp og ville ha drama istedenfor gøy.  Gyngeunderlag kunne muttern bare drite i å prøve narre ham i den sikre døden på, men senket plattform var ok å ha en tålmodighetsprøve på, i håp om å få løpe favoritten igjen: Tunnellen 💕 På tur hjem ville muttern ha et fint bilde av en høyreist og råstolt Ede med det nye kampeskinnet sitt, mot en fin bakgrunn, men Ede hadde no such concerns for fotoalbumet sitt. Beste vi fikk til med sliten valp, lite tålmodighet, mobilkamera og Google Photos ble i beste fall laber nisjehumor.
    • Sladretrening er eneste jeg vet om som fungerer. Vært lenge nok på sonen til å postulere at ingen gamle travere her inne kjenner noen mer effektiv metode heller. Har stått i samme situasjon og slet med dårlig timing og dilemmaet mellom å ødelegge markør eller belønne utageringen. Fasitsvaret viste seg å være å ta crap timing på min egen kappe, beholde verdien av markøren ved å belønne konsekvent etter å ha gitt den, og så løser det seg over tid (fra noen timer til mange lange måneder) med en klar overvekt av god timing på markør over tid.  Jeg trodde personlig det aldri ville bli bra, men etter 6 lange måneder med konsekvent sladretrening, det då mørkt ut, ingen lysglimt i tunellen lenge, så var den alternative nevrologiske pathwayen gått fra å være et tråkk til å bli den nye nevrale hovedveien. 
    • Hei! Har en 4 mnd gammel bc valp som er begynt å knurre og bjeffe mot hunder på tur… møter sjeldent hunder på tur her hjemme, men flere hunder som står i hundegård og bjeffer når vi går forbi.. disse hun er begynt å utagere på! Hunder på trening går fint..   noen tips for å avbryte dette? Sladretrening? Dette er non usikkerthet
    • Det er en fin alder. Mine to yngste blir to år i slutten av april. Kjører med de alt fra 12 km til 3 mil. Har noen ruter der jeg må på asfalten litt så jeg kommer til en runde men da tar jeg hastigheten så lav som mulig og bruker potesokker. De med gummi er fint til asfalt. Jeg bruker hundepark (50 mål) 1-2 ganger i uka med flokken som variasjon.  Når jeg kun hadde én husky syklet jeg også rundt mila hver dag for at han skulle være fornøyd. Gåturer var/er han aldri ordentlig fornøyd med. Kunne gå i skogen flere timer for så å komme hjem og løpe rett bort til sykkelen.  
    • Har hatt en helt spinnvill dag på gratis valpekurs av instruktørstudenter på K9 Hundesenter, Midt-Norsk Kompetansesenter for Hund (som har busstopp rett utenfor, 25 min fra Trondheim sentrum innen samme billettsone). Kjempeflinke studenter og lærere og flott opplegg, men bevares for en villstyring han er i den settingen. Kurs/fellestrening er det gøyeste han vet. Han er så rolig og grei når vi er rundtomkring ellers, men akkurat i den settingen der er han bare i taket av forventninger og iver.  Lyd.  Så intens vokal.  All energien han har ombord. Sju sommere og sju vintre. Sommer er supert. Lett å be og verdens letteste å belønne med lek har blitt. Vinter kommer ut i form av lydbølger. Full storm. Verste jeg har opplevd. Har hatt to raser hvis første egenskap folk forbinder med dem er "gneldrebikkjer" og ingen av de to lagde lyd, så jeg trodde jeg var flink til å trene hund av med utidig lyd. Det var feil. Valgte de første ukene med Ede å avvente med å sette cue på hals, fordi det kom bare sutrete bjeffing, og den tonen og stemningen ville jeg ikke ha. Så glemte jeg å begynne jobbe med å få det på cue da det gikk over i mer riktig toneleie. Nå er jeg neck deep i alt annet enn shhhh-it fra Ede. Øverste prioritet den nærmeste tiden blir derfor lyd av og på.  Hilseiver er et annet problem jeg har påført meg ved å la ham ha en selvstendig relasjon med naboen. Det er jo kjempebra at de er glade i hverandre og har funnet sin omgangsrutine, men trenger lære Ede at det ikke er sånn vi hilser på fremmede. Arrangerte hilsesituasjoner er derfor prioritet nr to.  Å finne ro på kommando blir neste prioritet. Han er litt som Charlie Sheen på treningssenteret: "I've got one gear: GO!" ..eller, han har flere, men muttern knoter noe ****** med å finne ut av de. Oppleves som en automatkasse som innimellom henger seg opp på D. P-knappen lever sitt eget liv og slår plutselig inn midt på gulvet om en setter den i N for lenge. Ikke vanskelig å sette tilbake i D, men når en VIL ha den i P, så henger den seg ofte opp på D og gir gass av seg selv. Toyota har bedre self drive software. Vi har derfor meldt oss på "Selvbeherskelse og impulskontroll" kurs. Suksess er om det føles som wasted money når vi kommer dit, for det starter ikke før i april. Det er lenge til med den Duracell-krabaten her.  Dagens virkelige gladnyhet er at begge testiklene er nede i pungen nå. Tror den andre landet i morges, for Ede sluttet plutselig å jukke.  Han har jukket MYE, antakelig pga ubehag fra press ved den ene ballen stuck i lysken. I morges omfavnet han meg bare da jeg satt på huk foran vaskemaskinen. Labbene på skuldrene, kinn mot kinn. Ble stående sånn lenge og kose. Ikke ett jukk. Det var så koselig 💕🐾 Super happy av å vite at han ikke lenger har ubehag, slipper bekymringer for hyperaktiv testosteronproduksjon, kreft og østrogenoverskudd, slipper utgifter, risiko og ubehag ifbm kirurgi, og vi slipper søke og dokumentere for hvert stevne vi vil stille. Få vurdert bygning, tenner, bevegelser og pelskvalitet kan vi også gjøre, mest av pliktfølelse overfor oppdrettere, men også fordi muttern synes Ede fortjener bekreftelse på at han er søtnos og kjekkas, og hun liker ha en unnskyldning for å kle seg i blazer og høye hæler.  Ede er altså ikke lenger lille Jokke, og det er plutselig bare kos å få en omfavnelse. Kurs starter tidligere på formiddagen i morgen. Usikker på om vi skal forskyve frokost to timer, eller om vi skal satse på å bare spise ekstra godbiter på full mage i to timer. Heller mot å drøye leggetid i kveld, stå opp sent og ta frokosten på kurset, da jeg personlig tror det blir et mindre onde for fordøyelsen enn å trykke på med godis i to timer, to timer etter frokost. For det første liker jeg ikke gi ham godis. Han får alt fullforet sitt som godis fra hånden i intervaller som tilsvarer måltider. Ikke glad i å gi masse ekstra utenom. For det andre blir alt som gis i løpet av to timer, to timer etter frokost, det blir vel for dårlig oppløst før magesekken tømmer seg i tarmen. Blir bare vomfyll som hemmer næringsopptak fra måltidet.  Vi går altså for sen kveld og sen frokost, om ingen som vet bedre korrigerer meg på den i tide. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...