Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wednesday skrev:

"Er du sikker på at du skal ha valp nå da, det blir slitsomt!"

Nei, jeg synes ikke det er slitsomt med hund. (Skulle si noe om at det å ha hund er noe som GIR energi, ikke noe som tapper en. Og at jeg er lei av at folk alltid skal undervurdere hvilken betydning hunder har for folk (meg), men ble avbrutt) :

"JAMMEN, det kommer til å bli så stritt, og du må vente til ungene er større, du har TO UNGER, og Blablabla!!" 

Jeg blir så suuuuuuur!  *******!

Jeg har fått samme greiene hver eneste gang, og jeg har ikke engang unger. Jeg tror det der er noe som går igjen hos de fleste av oss :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg har fått samme greiene hver eneste gang, og jeg har ikke engang unger. Jeg tror det der er noe som går igjen hos de fleste av oss :P 

Det er dødsirriterende altså. Jeg hadde jo ikke giddet å kjøpe hund hvis jeg hadde syntes det var så slitsomt. De som sier sånt har ikke hund selv, sikkert fordi de ikke gidder. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke fått spørsmål om det, selv da jeg gikk på nummer to rett etter at nummer en nesten var ferdig med å være liten valp...

Men jeg SYNES faktisk det er slitsomt å ha valp jeg da.... Veldig koselig, jeg blir varm i hjertet og sjela og alt det der - men det ER skikkelig slitsomt.... Og jeg er glad når de ikke må følges med hvert sekund lenger.... Nå er yngste her 8,5 mnd og det har vært MYE bedre en god stund, men jeg gleder meg til om et par år.... DA håper jeg det er fryd og gammen her! ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulrikke skrev:

Jeg har faktisk ikke fått spørsmål om det, selv da jeg gikk på nummer to rett etter at nummer en nesten var ferdig med å være liten valp...

Men jeg SYNES faktisk det er slitsomt å ha valp jeg da.... Veldig koselig, jeg blir varm i hjertet og sjela og alt det der - men det ER skikkelig slitsomt.... Og jeg er glad når de ikke må følges med hvert sekund lenger.... Nå er yngste her 8,5 mnd og det har vært MYE bedre en god stund, men jeg gleder meg til om et par år.... DA håper jeg det er fryd og gammen her! ;)

Det er selvsagt mer jobb med valp enn voksen, og jeg ogsp gleder meg til de blir voksne :P Men det er en kort periode bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Det er dødsirriterende altså. Jeg hadde jo ikke giddet å kjøpe hund hvis jeg hadde syntes det var så slitsomt. De som sier sånt har ikke hund selv, sikkert fordi de ikke gidder. :P

Når jeg fikk min første var jeg 23, eldste søsteren min ringte til moren min og ba henne forby meg å kjøpe hund... 
Hvem av familien min elsket den hunden mest? Jo det var eldste søster og barna hennes, hvem er det som kommer på besøk til Pigg (ja de sier det er til meg, men de snakker bare med ham når de er her) jo søster og barna hennes :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wednesday skrev:

"Er du sikker på at du skal ha valp nå da, det blir slitsomt!"

Nei, jeg synes ikke det er slitsomt med hund. (Skulle si noe om at det å ha hund er noe som GIR energi, ikke noe som tapper en. Og at jeg er lei av at folk alltid skal undervurdere hvilken betydning hunder har for folk (meg), men ble avbrutt) :

"JAMMEN, det kommer til å bli så stritt, og du må vente til ungene er større, du har TO UNGER, og Blablabla!!" 

Jeg blir så suuuuuuur!  *******!

Stemmer for at du kjøper tre jeg :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Blir mer og mer aktuelt :P

Har du overlevd tvillinggutter på 2.5 år, så overlever du en valp. :aww:  Valpen er voksen lenge før gutta er ute rampealderen (sånn omtrent 8-10 år gamle) og du rekker å puste før de blir tenåringer :aww: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er befriende å ha hund jeg, det gir meg ro i hektiske stunder. Mye jobb med valp i hus selvfølgelig, men det er det med unger også, og hunden vokser raskere opp. :lol:

 

Under 2 dager igjen til jeg henter hjem Saga. :wub: *Bare litt utålmodig*

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Har du overlevd tvillinggutter på 2.5 år, så overlever du en valp. :aww:  Valpen er voksen lenge før gutta er ute rampealderen (sånn omtrent 8-10 år gamle) og du rekker å puste før de blir tenåringer :aww: 

 

My thought exactly :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Har du overlevd tvillinggutter på 2.5 år, så overlever du en valp. :aww:  Valpen er voksen lenge før gutta er ute rampealderen (sånn omtrent 8-10 år gamle) og du rekker å puste før de blir tenåringer :aww: 

 

Haha! :P Har jo til og med valgt kanskje verdens enkleste rase, så ser ikke helt hva som blir den store utfordringen her egentlig. Eneste er vel at det kan bli litt trøblete om jeg får den akkurat når skolen begynner igjen, kan jo ikke bare reise fra en liten baby hjemme :P Men har folk jeg kan spørre om hjelp, så ordner seg sikkert det og!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Haha! :P Har jo til og med valgt kanskje verdens enkleste rase, så ser ikke helt hva som blir den store utfordringen her egentlig. Eneste er vel at det kan bli litt trøblete om jeg får den akkurat når skolen begynner igjen, kan jo ikke bare reise fra en liten baby hjemme :P Men har folk jeg kan spørre om hjelp, så ordner seg sikkert det og!

Årænær sæ! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Årnær sæ i Fredriksta', som vi sier, vettu!

Filler, hadde en Æ formye :lol:

Men ja, var den jeg skulle frem til :D

 

Pause i kaninungeforing, ønsker meg ei mykere flaske, må klemme på den for de sutter ikke, og den er hard, så jeg får krampe i fingrene :lol: Luxus problemer - de spiser - slutt å syte! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Tonje skrev:

Ørepropper :) Brukte det mye da jeg bodde hjemme hos Besta som snorker HØYT :P

Det var helt ute av hodet mitt. vi har jo liggende på jobben men etter 4 t søvn virker tydeligvis ikke hodet helt. Huske å stikke innom et apotek å kjøpe! Takk :ahappy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wednesday skrev:

Det er dødsirriterende altså. Jeg hadde jo ikke giddet å kjøpe hund hvis jeg hadde syntes det var så slitsomt. De som sier sånt har ikke hund selv, sikkert fordi de ikke gidder. :P

Prøv å svar det samme hver gang det blir snakk om unger! "Har du ikke nok med de du har?", "De er jo så slitsomme! Er du helt sikker?" :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
31 minutter siden, Wednesday skrev:

"Er du sikker på at du skal ha valp nå da, det blir slitsomt!"

Nei, jeg synes ikke det er slitsomt med hund. (Skulle si noe om at det å ha hund er noe som GIR energi, ikke noe som tapper en. Og at jeg er lei av at folk alltid skal undervurdere hvilken betydning hunder har for folk (meg), men ble avbrutt) :

"JAMMEN, det kommer til å bli så stritt, og du må vente til ungene er større, du har TO UNGER, og Blablabla!!" 

Jeg blir så suuuuuuur!  *******!

Ja, det har jeg fått høre også når jeg hadde henta Sjef. 
Hva skal du med en så svær hund da? Det tar jo all tid så mye den der må gå tur! Og alt det mat han spiser da! Og tenk på gulvene! 

Altså.... Jeg klipper negler, han går 7-8 km til dagen akkurat som Aragon nå. Men han er tydeligvis ikke et problem, for han er jo så søt og nusselig. De krever jo ingenting de små.. :getlost:

Og det at jeg får energi og har hund som en av få grunner til å komme meg opp av senga og ut i perioder; DET trenges ikke snakkes om. For det er jo ikke så viktig. 

Hater når folk uttaler seg om ting de ikke har greie på :P 

25 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg håper det! :D Må bare se om det kommer en til meg.

Men nå vurderer jeg nesten å kjøpe tre på trass! :aww:

Det er ikke en fremmed tanke for min del heller faktisk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja, det har jeg fått høre også når jeg hadde henta Sjef. 
Hva skal du med en så svær hund da? Det tar jo all tid så mye den der må gå tur! Og alt det mat han spiser da! Og tenk på gulvene! 

Altså.... Jeg klipper negler, han går 7-8 km til dagen akkurat som Aragon nå. Men han er tydeligvis ikke et problem, for han er jo så søt og nusselig. De krever jo ingenting de små.. :getlost:

Og det at jeg får energi og har hund som en av få grunner til å komme meg opp av senga og ut i perioder; DET trenges ikke snakkes om. For det er jo ikke så viktig. 

Hater når folk uttaler seg om ting de ikke har greie på :P 

Det er ikke en fremmed tanke for min del heller faktisk :P 

Tenk på gulvene, ja. Den har jeg også hørt før. Jaaada, hunder kan lage riper på gulvet. Men jeg synes egentlig det er viktigere å ha hund enn perfekte gulv :P Enn at slikt skal være så vanskelig å forstå. Neste gang skal jeg bare si shut the **** up. Jeg er voksen, bestemmer selv.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno er fornærma, han har blitt bada. Han tror han er mann og skal løfte på foten hver gang han tisser nå, bare ikke alltid han løfter den høyt nok. Så nå tissa han først på innsiden av det beinet han løfta, før han flytta litt på seg så resten havna oppå den andre bakfoten hans. Det sammen med at han fant en flekk det hadde vært kattebæsj på på plenen og rulla seg med stor glede tilsa at det var på tide med shampo.

Men fy flate så vanskelig det er å få stelle ham for tida... klippe klør på forbena går greit, bare litt makking. Bakbeina derimot, der får jeg bare såvidt klipt selv om sambo er med og holder/koser. De trenger sårt å bli klippet nå, det er bare så innmari mye mas! Men det virkelig vanskelige er å få komme til ørene hans... Håper bare det er en tenåringsting og går over etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Tenk på gulvene, ja. Den har jeg også hørt før. Jaaada, hunder kan lage riper på gulvet. Men jeg synes egentlig det er viktigere å ha hund enn perfekte gulv :P Enn at slikt skal være så vanskelig å forstå. Neste gang skal jeg bare si shut the **** up. Jeg er voksen, bestemmer selv.

Hahaha, ja :P
Hvor mye mer slitasje kan en på sikt 50 kg hund bidra med enn hva min (eks)mann på 76 kg? Begge klipper forresten negler på både hender og tær for å si det sånn, og mannfolk og unger mister langt mer i gulvet som lager hakk og riper enn hva hunder gjør :P Så egentlig så burde folk spurt seg hva i all verden vi skal med mannfolk med alt det slitasje som de bringer med seg! 

Forresten så ser jo ikke gulvet i det huset ut fra før, så hva så liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avtalt å dra ned til Nøtterøy for å dokumentere en dame med servicehund de neste ukene. Jeg elsker det, og jeg synes det er en utrolig viktig ressurs, men nå de siste timene har jeg begynt å bli usikker på om jeg får det til. Nyx har ikke pass og jeg har ikke noe sted å bo der nede. Fikk tilbud om å bo på sofaen/madrass hos damen jeg skal ta bilder av, så det ordner seg nok. Det største problemet er at jeg skal jobbe på både torsdag og lørdag, så det blir eventuelt mye pendling, noe jeg kjenner lommeboka ikke har godt av...

Nå vurderer jeg å bli med bestemoren min rundt. Hun er straks 90 og hun bor alene i en leilighet her i Oslo, uten noen hjelp fra det offentlige. Nå for tiden så sliter hun med en dårlig hofte, men hun er fortsatt et utrolig aktivt og selvstendig menneske. 

Kan det høres ut som et godt alternativ? Det er jo litt samme situasjon, selv om servicehunder er et spennende tema. (visste dere at de ikke er støttet av staten?)

Jeg tenker jo da likevel å holde kontakt med hundedamen, så kan jeg bruke henne senere når vi skal ha dokumentar igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Hahaha, ja :P
Hvor mye mer slitasje kan en på sikt 50 kg hund bidra med enn hva min (eks)mann på 76 kg? Begge klipper forresten negler på både hender og tær for å si det sånn, og mannfolk og unger mister langt mer i gulvet som lager hakk og riper enn hva hunder gjør :P Så egentlig så burde folk spurt seg hva i all verden vi skal med mannfolk med alt det slitasje som de bringer med seg! 

Forresten så ser jo ikke gulvet i det huset ut fra før, så hva så liksom? 

Haha ja. Vi bodde i et hus med virkelig helt forferdelige gulv da jeg fikk den kommentaren også :P De var sånn da vi kjøpte, så hundene kan neppe beskyldes for det. Én ting er hvertfall sikkert, og det et at tvillinggutter på to-tre år sliter på inventaret mer enn 10 basenjier kunne gjort :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud så mye dere skriver i løpet av et par dager :lol: 

Jeg har vært på 4 fjellturer på 3 dager, så jeg er småsvidd i ansiktet (digg) og sliten i bena. Den ene fjellturer var en tinder-date :D.

12961546_10156850223925529_2912794594381

Det er VÅR folkens, VÅR!!!! :wub:

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Haha ja. Vi bodde i et hus med virkelig helt forferdelige gulv da jeg fikk den kommentaren også :P De var sånn da vi kjøpte, så hundene kan neppe beskyldes for det. Én ting er hvertfall sikkert, og det et at tvillinggutter på to-tre år sliter på inventaret mer enn 10 basenjier kunne gjort :|

Jeg har ALDRI fått så mye rart ødelagt og rotet utover som etter jeg fikk barn. 
Selv mopsen vår som trampa rundt, raste rundt alle veier, løp ned ting, og generelt var helt på styr (ifølge mannfolket så skal de være sånn. Så det blir ikke flere sånne på meg! :P ) klarte ikke å ødelegge, rote, og lage så mye støy som barna har gjort :P 

Men hadde noen sagt akkurat de samme setningene og stilt samme spørsmål om barn så hadde folk fått oss tvangsinnlagt omtrent. 
Min ekssvigerinne sa at det ikke var normalt å være så oppsatt på å ha hund som jeg er. Og i hvert fall ikke sånne svære, skumle saker! Neivel.. Deg om det svarte jeg. Jeg synes ikke det er så stas å ha katt heller. For de jeg har hatt har plutselig flydd rundt og klort, freset, knurret, og faktisk flydd på ungene uten grunn. DER snakker vi ustabile dyr som er grunn til å være redd for! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...