Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor wp-sele selges


Recommended Posts

Selger wp-selen til Damien. Passer mest sannsynlig til en hund på ca 62-67 cm, og ca 53-58 kg., molosserrase med litt bredde i fronten (veldig viktig at selen sitter riktig over hodet/i front). Selen er fra Hardcore Harness, tror den kosta 1200,- ny. Selges for 500,-    (obs, det er brodert "K9madenss Damien" på siden av selen... ) 

182524_10152805379965414_1346177695_n.jp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:

Hva er målene på sela? :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Skal finne det ut imorgen :) 

18 minutter siden, Ozzy skrev:

Mulig for å prøve den? Ser du selv om den sitter bra eller ei? Livredd for å kjøpe sånn sele hvis den ikke sitter perfekt. 

Ja, det er absolutt lurt å få prøvd den på. Den skal sitte såpass trangt over hodet at belastninga ikke går ut på skulderpartiet når hunden trekker. (Også må den jo være lang nok så ikke pinnen bak blir i veien da. :) ). 

1 time siden, Polfarer skrev:

Hva er målene på sela? :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant mailene jeg sendte med HH. Den kosta 1300,- eksludert broderi og frakt. 

Her er måla

A-B= 35 cm.
A-D= 70 cm.
A-C= 32 cm.
B-C= 47 cm.

Malen jeg har målt etter er sånn ca lik denne. A er på "brystknølen" (heter det det?? :P ). D er rett bak låra. Målebåndet skal ligge inntil hunden, ikke for stramt og ikke for løst.

Harness_measurements1.jpg.c2a78618806b76

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant mailene jeg sendte med HH. Den kosta 1300,- eksludert broderi og frakt. 

Her er måla

A-B= 35 cm.
A-D= 70 cm.
A-C= 32 cm.
B-C= 47 cm.

Malen jeg har målt etter er sånn ca lik denne. A er på "brystknølen" (heter det det?? [emoji14] ). D er rett bak låra. Målebåndet skal ligge inntil hunden, ikke for stramt og ikke for løst.

Harness_measurements1.jpg.c2a78618806b7648f995503279caf486.jpg

 

Skal få målt bikkja etterpå, men tror kanskje den blir for kort[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ozzy skrev:

Litt usikker på om jeg måler riktig. Måler du der streken går?  Altså fra bein klumpen på brystet, inn frembeina og bak til rumpa?  Er B på midten av der hvor seler ofte ligger? 

Tror det blir ca riktig, jeg er litt usikker fordi dette ikke er akkurat samme malen som jeg har brukt. Hvis ikke dere bor så langt unna Larvik så er det bare å komme innom og prøve den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært dårlig til å måle så jeg tror den er for liten men er mye mulig jeg har målt feil. Damir er helt mongo når han skal bli målt og blir en liten drittunge som vil leke med målebåndet :lol:

Men ab er 40, ad er 76 så blir vel litt gærent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jma skrev:

Skal til dyrlegen i Tønsberg i løpet av uka ? Litt usikker på hvilken dag det blir 

Kan du gi beskjed når du veit når? Så kan jeg kanskje dra med Damir og få prøvd den  tilfelle jeg målte galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
3 minutter siden, jma skrev:

Selen er fremdeles til salgs :) Tror det går ann å sprette opp broderiet på siden. 

Hva skal du ha for den? Så ikke pris jeg 

edit: haha det sto jo der :P 

men jeg kan kjøpe den.. Jeg tror den blir litt stor, men tror kanskje jeg skal fikse det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2016 at 4:19 PM, jma skrev:

Da jeg bestilte denne til Damien så var han ca 65 cm høy og veide 57 kg. og så ca sånn her ut , hvis det hjelper ? 

 

Veldig off-topic (så beklager det), men det fascinerer meg helt grenseløst at en hund kan være like høy som min, men veie dobbelt så mye. Er det ikke uendelig kult hvor forskjellige raser kan være? :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MaritaS skrev:

Veldig off-topic (så beklager det), men det fascinerer meg helt grenseløst at en hund kan være like høy som min, men veie dobbelt så mye. Er det ikke uendelig kult hvor forskjellige raser kan være? :D

Jeg synes det er merkelig at hunder kan veie så lite :P feks whippeten min veier 14 kg, og mammas hund som er ca like høy, bare dobbel så bred og en helt annen kroppsfasong, og hun veier bare 18 kg eller noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Krutsi skrev:

Hva skal du ha for den? Så ikke pris jeg 

edit: haha det sto jo der :P 

men jeg kan kjøpe den.. Jeg tror den blir litt stor, men tror kanskje jeg skal fikse det :) 

Så bra :) Hvor i landet bor du? Skal jeg sende den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...