Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

Når man oppdager at snekkeren har brukt min støvsuger til å ta opp gipsstøv :gaah::gaah: 

Han der var jo et realt kupp, skjønner jeg :lol: 

Har vi hatt en lang og god frokost, så nå er det vel på tide å røre på liket... sparktur i dag, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

4 timer siden, Krutsi skrev:

.... Funderer jeg på om jeg skal tilby den familien som har forelsket seg i Hippy å få ha henne på for.. 

Og største argumentet jeg kommer på er at jeg er redd for å angre :P 

God plan! Da frigjør du jo en plass hjemme til en utstillnings/avlshund til da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på hotellrommet og bare slapper av. Det er litt godt når man har delt rom med andre hele helgen at de drar tidligere hjem :aww: Så fikk jeg dusjet, pakket og surfe litt på nettet og finne roen før jeg drar. Har rommet en times tid til og så går flyet i 4-tiden. Skal bli godt å komme hjem også og hente Lady og guttungen. 

Resultatene etter helgen ble ikke noe å skryte av, men så lenge vi følte at vi hadde gjort det greit på scenen så er det uansett ikke så mye å hente. Litt surt når vi fortsatt får kommentarer på ting vi har blitt mye bedre på, men da har vi litt å jobbe med. Nye sjanser neste år :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

God plan! Da frigjør du jo en plass hjemme til en utstillnings/avlshund til da :D

Jeg har ikke akkurat lyst på noen flere hunder nei :lol: mine andre to har nettopp blitt 2 år.. Det holder for ei stund til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Tipper Kasko hadde storkost seg med å hatt to stk å irritert seg over :aww: 

Og lupin sin  50 meter intimgrense hadde fått kjørt seg, og Hottie sin "ææsj - en hund!" hadde blitt festlig. Jeg har ikke stort nok hus :aww::lol: For å ikke snakke om to intakte tisper + intakte hanhunder... Står over jeg - no offence :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har ikke akkurat lyst på noen flere hunder nei :lol: mine andre to har nettopp blitt 2 år.. Det holder for ei stund til.. 

Nå kan du jo pare bimboen, og så beholder du derfra :D 

Jobber litt. Det regner, så da er det ikke så kjipt å sitte inne med jobb. Snart ut og rusle en tur med Tjukka og Gamla da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Raksha skrev:

Og lupin sin  50 meter intimgrense hadde fått kjørt seg, og Hottie sin "ææsj - en hund!" hadde blitt festlig. Jeg har ikke stort nok hus :aww::lol: For å ikke snakke om to intakte tisper + intakte hanhunder... Står over jeg - no offence :lol:

Intimsoner er bare oppskrytt sier linni, så den hadde garantert fått kjørt seg :lol: 

16 minutter siden, Line skrev:

Nå kan du jo pare bimboen, og så beholder du derfra :D 

Jobber litt. Det regner, så da er det ikke så kjipt å sitte inne med jobb. Snart ut og rusle en tur med Tjukka og Gamla da.

Haha blir ikke parring av noe bimbo i år nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Intimsoner er bare oppskrytt sier linni, så den hadde garantert fått kjørt seg :lol: 

Haha blir ikke parring av noe bimbo i år nei :lol: 

:lol: Mine er ganske seriøse om intimsonene sine mot andre hunder, så kaan hende at Linni hadde fått noen nye hul. Kanskje hun drømmer om piercinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HeleneFS skrev:

Er på jobb med verdens verste kink i nakken. Jeg bare våknet sånn.  Finnes det kjerringråd? Kan ikke snu hodet til venstre i det hele tatt, og det var smertefullt å både stå, sette seg på toalettet og å kle på seg sokkene stående. Med en gang kroppen krever en form for balanse er nakken kjempevond. Mon tro om jeg skal utnytt høytaleranlegget "Kan en kiropraktor vennligst henvende seg til XXXX Servicesenter?" :P Sånn som vi gjør når noen trenger medisinsk hjelp fra lege. 

Her er det bare varme som hjelper. En papirserviett med varmt vann om du ikke har noe annet i nærheten. 

Det regner, og jeg har nettopp bestemt at elevene ikke får tilbake tekstene sine i morgen men på onsdag. Da kan jeg rette på jobb i morgen i stedet for i dag! Genialt! :teehe:Mandagsheidi kommer til å minne meg på at det er andre ting også som skal gjøres i løpet av den dagen, men i dag er det søndagsheidi som bestemmer. Da kan jeg rense ører, klippe klør og dusje hunder sånn at det er klart til neste helg, da skal begge to få den store vårklippen. Og så må jeg forberede meg til møte i kommunen på torsdag, og skifte på sengetøy og støvsuge andre etasje. Rent turmessig blir det labbing i villastrøk i dag. Men vi har både en liten skogteig og strand i nærmiljøet så det blir ikke så kjedelig det altså.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

På tide å komme seg ut en tur med jentene. Har ryddet, vasket og brettet klær i hele dage. Kanskje det endelig blir rent etter han snekker fyren.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg sendt mann og barn på skitur i 8 plussgrader :o:lol: Jeg pinglet ut i dag gitt. Lupin er hjemme og da, så jeg får ta dem med ut en tur så de får strekke på beina alle tre. 

Skal bare.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg strikka ferdig noen kjempekule sjiraffvotter, og ser på klokka at det kanskje er på tide å hoppe ut av pysjen. Lat søndag så langt! Skal å trene hund om ei stund da, og så er det samling for oss som skal sitte i verv i hundeklubben på kvelden med pizza og greier. :ahappy: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2016 at 10:13 PM, Wednesday skrev:

Kom over ordet misofoni, og googla det. Fikk en eureka-følelse. Det må være dette jeg har! Takler overhodet ikke pipelyder. Sånne som vaskemaskinen lager når den er ferdig, bilen når den er tom for bensin, eller ryggesensorer. Slike lyder tar helt drepen på meg. Blir stressa, sint og nesten på gråten.

Jeg fikk samme aha-opplevelse da jeg leste om høysensitivitet. Det er veldig deilig når man plutselig kommer over flere som har det på samme måte!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg rettet prøver og lagt inn vurderinger, og tenker at MandagsLine vil være mer glad i meg enn hva MandagsHeidi vil være i @Symra&Pippin :lol: 

Nå skal vi rusle oss en tur i regnet, før jeg får et par tekster jeg har liggende ut av veien også. Da blir MandagsLine enda gladere, for ikke å snakke om PåskeLine som ikke har noe som helst etterslep liggende :D 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: Mine er ganske seriøse om intimsonene sine mot andre hunder, så kaan hende at Linni hadde fått noen nye hul. Kanskje hun drømmer om piercinger? 

Tror de dog må være veldig alvorlig også for at hun tar hintet.. Linni tror nemlig at man må bare jobbe enda hardere med overbevisning med at de er venner når de er slik :lol: hun brukte 2 dager på overbevisning på den forrige mega sure tispa før den tispa resignerte.. Til tross for at tispa knurret og glefset etter henne fra starten :lol: 

etter 2 dager lå de sammen i sofaen, mens jeg hadde et håp at linni skulle lære en ting eller to :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Tror de dog må være veldig alvorlig også for at hun tar hintet.. Linni tror nemlig at man må bare jobbe enda hardere med overbevisning med at de er venner når de er slik :lol: hun brukte 2 dager på overbevisning på den forrige mega sure tispa før den tispa resignerte.. Til tross for at tispa knurret og glefset etter henne fra starten :lol: 

etter 2 dager lå de sammen i sofaen, mens jeg hadde et håp at linni skulle lære en ting eller to :P 

:lol: Mine har mer alvor enn som så, funker ikke glefsing så funker sikkert et realt jafs. :aww:  Man kødder ikke med liggeplasser, hilsen basenjien og lukisen :aww: 

De er heldigvis ikke sånn mot folk da. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffa over dagens resultat. reservecert på den som trengte cert, og reservecacib på den som trengte cacib. Unghunden kan jeg kjøpe resultatet til, hun er uferdig i fronten, men Tonks var den han likte best, hun bare var overhodet ikke i modus idag. Håper det er hormoner som spiller inn, hun har vært sånn en gang tidligere, og det var rett etter første løpetid. 

Ellers så fikk jeg beskjed om at fôrverten til sheltiehannen min har brukket beinet og trenger pass til ham i 6-8 uker (i verste fall bare noen som kan gå tur). Kikka igjennom vennelista mi, men de jeg kommer på bor så himla langt vekk. Noen som kjenner noen som kunne tenke seg å låne en søt sheltie i noen uker? Han er vant til å være alene, men bodde i flokk hos meg. Litt forsiktig type. Bor i Oslo nå. Trenger sikkert en spabehandling, og det kan jeg få til først, men kan ikke ha ham hjemme med fem tisper derav en med løpetid, en paret og en som venter løpetid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
7 timer siden, Mud skrev:

Loke spiste kebab hver søndag når vi bodde i Oslo :P

Ser på Toughest race on earth på YouTube. Har brukt 1 uke på 3 episoder grunnet mann og barn og sånn...

Imponerende å lage en så stressende film av en så rolig og langtekkelig konkurranse. Ble litt gal av å se den jeg. Mulig den blir bedre etterhvert, men stressende og masete i første episode ihvertfall. 

Nå har jeg gått skitur med bikkjene i skikkelig påskevær og trent litt lydighet med Ekko. Og blogga om ufrivilig action på gårsdagens skitur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...