Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lovet meg selv et fint halsbånd til Tidi den dagen hun kan gå fint i bånd :aww: Etter dagens båndtrening tror jeg vi nærmer oss veldig, og jeg lurer på hvilket bånd jeg skal velge. Kelpie er jo ikke akkurat kjent som en jåle hund, så jeg er rett og slett usikker på om diamanthalsbåndet vil bli for mye bling for en slik hund. Samtidig som jeg er redd for at det andre kan bli for kjedelig, dette er som sagt belønningen min for en stor tålmodighetsprøve, da skal det være fint! :D

9p2aDzu.jpg

2JsTCZt.jpg

Illustrasjon av det gale dyret som skal kle dette smukke halsbåndet.
15801867823_1828a1f233_z.jpg

• Like 1
Skrevet

Nederste :D PS kan jeg tipse deg om en gruppe som heter DogdesignEH på facebook. Hun lager noen seriøst fine blinghalsbånd.

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Jeg hadde bling på lapphunden min,og det ble helt feil. Det ble helt feil på chihuahuaen også,så alt kommer vel an på hva du liker best og synes er finest :-) Jeg hadde valgt det øverste.

Skrevet

Nederste synes jeg var finest! Altså - hva så om det ikke er en typisk jålerase? Bruk bling om du liker bling! :D Bikkja bryr seg jo ikke. Hilsen hun som bruker neongrønn og turkis på papillon-tispa si :P 

• Like 5
Skrevet
5 minutter siden, Maria skrev:

Nederste synes jeg var finest! Altså - hva så om det ikke er en typisk jålerase? Bruk bling om du liker bling! :D Bikkja bryr seg jo ikke. Hilsen hun som bruker neongrønn og turkis på papillon-tispa si :P 

Åh, minner meg på at jeg må finne fram det lyserosa myndehalsbåndet jeg har med masse bling på (perlemor-aktige steiner), jeg har ingen mellomting mellom det og de "vanlige" neonfarga greiene med refleks som brukes til daglig :icon_redface:

Skrevet

Takk for masse svar :D Er vel egentlig litt enig med @Maria. Handler kanskje mest om hva jeg vil ha. Jeg tror hun kan kle begge deler og jeg har vel mest lyst på diamanthalsbåndet, så jeg tror det blir det. Men mulig jeg må kjøpe det andre en annen dag også, for det er kjempe fint det også!

• Like 1
Skrevet
21 timer siden, maysofie skrev:

Jeg syntes det øverste var finest, harmonerer veldig godt med øyenfargen hennes :ahappy: 

Mulig det blir begge en dag! Hihi, klarer ikke å bestemme meg helt! Tror det blir diamant i første omgang da. Må se hva jeg føler for inne i butikken.

21 timer siden, Paranomia skrev:

Nederste :D

Men jeg vil og ha, hvor fant du de? 

XXL. Veldig grei pris på dem også! Finnes i svart og.

• Like 1
Skrevet
1 minutt siden, Bananen skrev:

Oooh. Er det blingbling du vil ha, vil jeg anbefale Ella's Lead, både for halsbånd og kobbel (har bare erfaring med kobbelet, og det er sjitsterkt og holdbart!). :D

For øvrig - on topic; det øverste (jeg er ikke så blingete av meg).

Jeg er superenig! Ellas Lead har så fine halsbånd, veldig slitesterke -blir bare penere ved bruk, og de lager både med og uten bling :) Søk de opp på facebook, der legger de ut nesten alt de lager. Jeg har lyst på hvert eneste ett!

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...