Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet

Booket hytte til Oppdal utstillingen jeg, aner ikke om jeg skal dit engang :P Men fikk litt angst når jeg så at de fleste overnattingsstedene var fulle :lol: Kan avbestille gratis frem til dagen før da, så taper ikke penger hvis jeg ikke drar :P  Men har skikkelig lyst da, så drar nok sikkert :D

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Skrevet
26 minutter siden, Tricolor skrev:

Han der må være dobbeltgjengeren til min. Men min er lynskarp :D

Hun*, Lyn er kanskje ikke akkurat lynskarp, men lynrask er hun uten tvil :lol:

Hvem er foreldre til din?

Skrevet
2 timer siden, Tinkie skrev:

Åjaa, det tenkte jeg ikke på. Men Musikeren og jeg har sussa, da. OG holdt hender. :| SAMTIDIG! Er det ikke sånn det spres?

Iiiiik jo :o 

2 timer siden, Turb skrev:

Den der tror jeg ikke på... jeg har fire venninner som ble gravide nesten samtidig! Så unger er smittsomt så... dog tror jeg jeg er immun :P 

:lol: 

• Like 1
Skrevet

Har aldri skjønt greia med Big bang theory jeg..... Jeg tror jeg må være den eneste som ikke liker serien jeg.. :| Og ja, jeg har prøvd å se på den flere ganger, men ikke en eneste gang har jeg trekt på smilebåndet..... 

Og nei, jeg har ikke sær humor...men jeg skjønner bare ikke greia med den serien. Bra jeg ikke ser på den da :D 

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Stine skrev:

Booket hytte til Oppdal utstillingen jeg, aner ikke om jeg skal dit engang :P Men fikk litt angst når jeg så at de fleste overnattingsstedene var fulle :lol: Kan avbestille gratis frem til dagen før da, så taper ikke penger hvis jeg ikke drar :P  Men har skikkelig lyst da, så drar nok sikkert :D

Har du funnet noen dommerliste? Det står at den skal være ute på fb, men jeg må være blind på begge øya...

Sunndal har lagt ut sin - Annika Ulltveit-Moe og Svein Helgesen... Jeg hadde ikke tenkt meg dit i utgangspunktet, men slikt kan jo endre seg ved gode dommere. Det ble ikke å ombestemme seg denne gangen i alle fall :lol: 

Edit - fant Oppdal sin. Calin Simu og Mona Selbach...

• Like 1
Skrevet
27 minutter siden, Line skrev:

Har du funnet noen dommerliste? Det står at den skal være ute på fb, men jeg må være blind på begge øya...

Sunndal har lagt ut sin - Annika Ulltveit-Moe og Svein Helgesen... Jeg hadde ikke tenkt meg dit i utgangspunktet, men slikt kan jo endre seg ved gode dommere. Det ble ikke å ombestemme seg denne gangen i alle fall :lol: 

Edit - fant Oppdal sin. Calin Simu og Mona Selbach...

Aner ikke så mye om dommerene, men det er så trivelig der borte :lol:

• Like 1
Skrevet

Jeg var i ferd med å booke overnatting til en utstilling jeg hadde lyst til å dra på. Men så var det noe med datoen som skurret. Sjekket litt. Joda, lille nevø - som begynner å bli store nevø - er konfirmant den helga. Holde seg hjemme da, kanskje. Det er veldig mange utstillinger, og bare én lille nevø <3

• Like 9
Skrevet

Nå har jeg brått på en måte sagt ja til å sitte i styret for noe... skummelt! Men blir sikkert koselig og lærerikt og da. Men kjenner at den angsten min for forpliktelser virkelig kommer opp i dagen nå! Må prøve å undertrykke den med en kopp kakao! Er vel kanskje flere her inne som sitter i styret for div. klubber og stiftelser, hvordan er det? (sikkert veldig forskjellig...) 

Var på apoteket for å hente ut en resept på pakke onsior med 70 tabletter. Dama i kassa ser på meg, og spør forsiktig om veterinæren har sagt noe om hva det koster. Jeg sier nei, det har hun ikke. Da sier hun litt unnskyldende at det koster 900kr for en slik pakke, og er sikkert forberedt på et liten reaksjon fra meg :lol: men betalte jo 800kr forrige gang for en flaske metacam, så medisinkostnader på hund sjokkerer meg ikke lengre. 

Casper har hatt så mye energi i ettermiddag og kveld, helt spinnvill. Gikk en lang tur før i dag, men det var ikke nok, så han har vært småpipete mer eller mindre helt til jeg gikk en god tur med ham i stad.Etter det var han hyper inne, og skulle leke med alt mulig :wub: han er jo så søt, og jeg vil gjerne leke med ham jeg. Men det er litt vanskelig og, for å kaste leker og sånn ender jo bare i at han ligger med alle fire bein spredt utover på gulvet, den type motorikk har han ikke lenger. Og drakamp er jo selvsagt uaktuelt. Så må nøye oss med søksøvelser, iallefall til gressplenen kommer frem og han kan løpe litt lenger før han må bråstoppe.

Ååee jeg er så stressa nå kjenner jeg, av alt! Alt er bare kaos, jeg gruer meg til at folk skal ringe meg fra diverse jobber jeg har søkt på, men samtidig har jeg angst for at ingen kommer til å ringe. Jeg må bare tenke på slike ting i dagslys tror jeg, alt blir så dramatisk om kvelden inne i hodet mitt :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Lyxfällan - 17 000 i minus pr måned, og de eier ikke en ting! Fatter ikke hvordan det er mulig :blink: Det programmet får meg til å føle meg som et geni...

Jeg liker svenske luksusfellen SÅ mye bedre enn den norske. Der bare henter de alle møblene eller selger bilen, i den norske versjonen er de så forsiktige. Og så får de jo "gave" til slutt uansett hvor dårlig de har fulgt opp...

Skrevet
Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Nå har jeg brått på en måte sagt ja til å sitte i styret for noe... skummelt! Men blir sikkert koselig og lærerikt og da. Men kjenner at den angsten min for forpliktelser virkelig kommer opp i dagen nå! Må prøve å undertrykke den med en kopp kakao! Er vel kanskje flere her inne som sitter i styret for div. klubber og stiftelser, hvordan er det? (sikkert veldig forskjellig...) 

Jeg er akkurat ferdig med to år som styremedlem i hundeklubb - ooo freedom :P Neida, mye morsomt, mye frustrasjon, litt lærerikt og mye jobb. Man trekker pusten dypt mange ganger, glad jeg var med og skal ikke inn i noe styre igjen før jeg har glemt hvordan det var...

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg er akkurat ferdig med to år som styremedlem i hundeklubb - ooo freedom :P Neida, mye morsomt, mye frustrasjon, litt lærerikt og mye jobb. Man trekker pusten dypt mange ganger, glad jeg var med og skal ikke inn i noe styre igjen før jeg har glemt hvordan det var...

Huff da! *angrer* :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Huff da! *angrer* :lol: 

Neida, det er en god erfaring altså...

Skrevet

Jeg legger ikke planer for årets utstillinger jeg, må ta det litt etter vekta :lol: og fødsel :lol: 

men den som gir seg er en dritt, så hvalrossen kjem sikkert til å prøve seg :lol: 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Neida, det er en god erfaring altså...

Ja det blir nok greit tror jeg. Og jeg er jo interessert i å se ting fra innsiden, så det blir en fin erfaring. Min første tanke da jeg ble spurt var at shit, har jeg blitt voksen nå!

Guest Christine
Skrevet

Vært på skitur i kveld så nå slapper hundene fornøyd av :ahappy: Litt tungt med løssnø i starten, så settervimsen ble for en gangs skyld sliten og sov godt i bilen på tur hjem. Han sov virkelig godt også, for han sov seg igjennom at vi holdt på å havne i grøfta :P 

Skrevet
18 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det er kjempelærerikt å sitte i et styre, spesielt dersom de andre er flinke folk :). Jeg ble kastet inn som sekretær i briardklubben bare noen måneder etter at jeg fikk min første briard - og duverden så mye jeg lærte. Og ved hvert valg har jeg åpenbart glemt hvor mye jobb det kan være, så jeg har sagt ja til å sitte i styret alt for mange ganger :lol:

Har vi vært ute på skitur, måtte jo utnytte forholdene mens de er bra - det er meldt varmt vær igjen til helgen *grrrr*. Deilig tur helt uten drama (bortsett fra at jeg måtte klatre over et digert tre som lå på tvers over veien :)

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Det er kjempelærerikt å sitte i et styre, spesielt dersom de andre er flinke folk :). Jeg ble kastet inn som sekretær i briardklubben bare noen måneder etter at jeg fikk min første briard - og duverden så mye jeg lærte. Og ved hvert valg har jeg åpenbart glemt hvor mye jobb det kan være, så jeg har sagt ja til å sitte i styret alt for mange ganger :lol:

Har vi vært ute på skitur, måtte jo utnytte forholdene mens de er bra - det er meldt varmt vær igjen til helgen *grrrr*. Deilig tur helt uten drama (bortsett fra at jeg måtte klatre over et digert tre som lå på tvers over veien :)

Ja det er vel sånn det gjerne er, at man glemmer hvor mye jobb ting har vært etter man er ferdig :P Spent på hvordan det blir iallefall.

Viktig å utnytte forholdene ja. Tror jeg skal ta med spark på tur i morgen jeg, og kjøre litt på isen. Tror nok Casper tåler det helt fint, og fristelsen er så stooor.

• Like 1
Skrevet

Akkurat vært ute og lekt i snøen med Nico... Der er vanskelig å løpe i hagen, når man har snø opp til magen! Nico er heldigvis sliten, så han har sovna og ser ikke ut til å ha lyst til å gjøre så veldig mye mer i dag :lol:

Skrevet

Muh nettet mitt døde. 

Men yey, isisen flytter i løpet av en mnd, en løsning som blir mye bedre for både eier og meg, så får jeg bare krysse fingrene for at det blir bra for han og, at de oppsøker kunnskap fremover når ikke jeg kan "fikse" for dem når det er noe.  Blir uansett bra for eierne å få mer tid med han og jeg får bare mine egne å bruke tid og krefter på. 

Nuh ser jeg på gravity, på cmore, med zivapus på fanget og hundene strødd i sofaer. 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...