Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

På 2/22/2016 at 4:58 PM, WelshenNemi skrev:

Håper det går greit hos den andre tannlegen også:hmm:

Expand  

På 2/22/2016 at 4:58 PM, WelshenNemi skrev:

Håper det går greit hos den andre tannlegen også:hmm:

Expand  

Oi. Her kom det to sånne bokser. Skjønner ingen ting... Men takk, de lovte på telefonen at hun skulle være like flink som "min tannlege" og at hun elsket å rotfylle, det var hennes ynglingsting å gjøre på jobben.. :|

På 2/22/2016 at 9:16 PM, Annik skrev:

Jeg skal til tannlegen og ta rotfylling i fortanna i morgen etter jobb. Du har all min medfølelse :P 

Expand  

Og du har min! :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 7:22 AM, *Kat84* skrev:

Det ligger i navnet så det var da unødvendig å spørre om ;) 

Expand  

Det har du selvsagt rett i :D 

På 2/23/2016 at 7:54 AM, Annegru skrev:

og at hun elsket å rotfylle, det var hennes ynglingsting å gjøre på jobben.. :|

Expand  

Det var jo skikkelig betryggende :lol: 
Det verste med rotfylling er egentlig at man må sitte med det der "gummitrekket" over ansiktet - og hver gang får jeg det over nesa sånn at jeg får litt pusteproblemer... DA kjenner jeg tendenser til panikk faktisk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 8:02 AM, Siri skrev:

Det har du selvsagt rett i :D 

Det var jo skikkelig betryggende :lol: 
Det verste med rotfylling er egentlig at man må sitte med det der "gummitrekket" over ansiktet - og hver gang får jeg det over nesa sånn at jeg får litt pusteproblemer... DA kjenner jeg tendenser til panikk faktisk :aww:

Expand  

Og det er akkurat det som er problemet mitt. Det at jeg ikke får puste. Jeg har vanskelig for å puste bare med spyttsugeren og et bor i kjeften, liksom. Jeg er ikke redd for at det skal gjøre vondt, jeg har ikke opplevd at det har gjort vondt hos tannlegen siden skoletannlegen på barneskolen, liksom. Jeg er ikke redd sprøyter heller. Men det er den panikkfølelsen jeg får av at noen holder på i munnen og henger over meg og dekker meg til osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 8:04 AM, Annegru skrev:

Og det er akkurat det som er problemet mitt. Det at jeg ikke får puste. Jeg har vanskelig for å puste bare med spyttsugeren og et bor i kjeften, liksom. Jeg er ikke redd for at det skal gjøre vondt, jeg har ikke opplevd at det har gjort vondt hos tannlegen siden skoletannlegen på barneskolen, liksom. Jeg er ikke redd sprøyter heller. Men det er den panikkfølelsen jeg får av at noen holder på i munnen og henger over meg og dekker meg til osv...

Expand  

Den følelsen kan jeg godt forstå. Jeg har heller aldri kjent særlig smerter eller er redd for noe, men akkurat når nesa blir dekket til, da sliter jeg bittelitt ja. Jeg fikser heldigvis å få kjeften full av dingser da *ler*. Men jeg bruker alltid en dusj nesespray før jeg skal inn til tannlegen slik at jeg er sikret lufttilgang liksom (om den da ikke blir dekket til *ler*). 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 8:09 AM, Siri skrev:

Den følelsen kan jeg godt forstå. Jeg har heller aldri kjent særlig smerter eller er redd for noe, men akkurat når nesa blir dekket til, da sliter jeg bittelitt ja. Jeg fikser heldigvis å få kjeften full av dingser da *ler*. Men jeg bruker alltid en dusj nesespray før jeg skal inn til tannlegen slik at jeg er sikret lufttilgang liksom (om den da ikke blir dekket til *ler*). 

Expand  

Kanskje jeg skal prøve litt nesespray på torsdag, da. For jeg er litt tett i nesa...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
  På 2/23/2016 at 8:04 AM, Annegru skrev:

Expand  

Den der skjønner jeg godt! 
Har heller aldri hatt noe problem med smerter eller noe. 
Men å sitte der og gape i lengre tid mens de tøyer og drar i munnviken for å få plass til spyttsuger, fingre, og bor er helt grusomt. 
Etter jeg skulle trekke visdomsjeksler og hadde en sånn tvinge for å holde munnen åpen så knekker det fortsatt i kjeven. Så jeg kommer ikke til å gå til noe tannlege før jeg er absolutt nødt igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 7:21 AM, Siri skrev:

Kaffe og After Eight... det er innafor det nå siden klokka er over 8, sant? :whistle: 

Expand  

Klokka er alltid etter åtte et eller annet sted i verden.

Jeg tenkte jeg skulle få kastet en vask og masse papir på dynga når jeg likevel var på Stange for et møte, men de åpnet jo ikke før ett. Og det gadd jeg jo ikke vente på i halvannen time, så da må jeg vel kjøre ut igjen senere i uka. Jeg kan jo ikke ha en vask stående i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 11:31 AM, Line skrev:

Jeg har verdens søteste Smule :wub: Hun sitter i senga, jeg kler på meg. Skal vi stå opp, spør jeg. Da seeeer hun på meg, og så velter hun over på siden og viser frem magen sin - koooooooooooooooooose!! :lol:

Expand  

Det gjør Nemi også :lol:

Senest i går...

20160222_124024

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2016 at 12:56 PM, SFX skrev:

Jeg har fått hestesko av @Raksha i posten! Aww, så koselig! Den skal få henge over inngangsdøra mi, sånn passe overtroisk som jeg er.

Expand  

Jeg har en hengende på døra til uthuset, og enten du tror det eller ei; det har ALDRI skjedd ulykker i det uthuset!

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...